• Het grote Wordwar topic

    ”There is no greather agony than bearing an untold story inside you”
    -Maya Angelou



    Welkom in Het grote Wordwar topic, hét topic voor iedereen die opzoek is naar een flinke boost om te schrijven!

    Wat is de bedoeling:
    Het idee is dat iedereen een eigen doel stelt van een aantal woorden dat hij/zij die maand gaat schrijven. Dit mag aan één story zijn, maar ook aan meerdere. Daarnaast is het ook niet verplicht dat het een story is die op Quizlet staat en mag het zowel OP als Fanfic zijn, het genre maakt niet uit. Zolang het maar een verhaal is waaraan jij schrijft. Vervolgens zullen we allemaal een poging wagen dit doel te bereiken. Je kunt overleggen, tips aan elkaar geven en natuurlijk het belangrijkste van al: Wordwars organiseren. Iedere maand zal worden bijgehouden wie zijn doel haalt. Zodra dit je gelukt is, zal je naam een plekje krijgen op de lijst met “winnaars” van die maand. Wanneer je in 2018 elke maand je doel hebt gehaald, zul je een plekje krijgen op de zogenaamde “gouden lijst”. Zodra je een verhaal officieel hebt afgerond en verder gaat werken aan een ander verhaal, zul je een plekje krijgen op de zogenaamde “zilveren lijst”. Als laatste komt iedereen die dit jaar een woordenaantal behaalt van 100K of meer op de zogenaamde “bronzen lijst” te staan.

    Hoe doe ik mee:
    Ten eerste is het altijd mogelijk om mee te doen voor iedereen. Het enige wat je door hoeft te geven is: Je username, de story/stories waar je aan werkt en je doel voor die maand. Het is mogelijk je midden in een maand op te geven. Je doel kan je dan gewoon aanpassen aan de overige dagen. Alleen de laatste dag van die maand is dit niet meer mogelijk. Dan kan je je wel opgeven voor de volgende maand. Zodra je iets behaalt hebt, je doel, een afgerond verhaal of de 100K mag je dit doorgeven en zal je dat fel begeerde plekje op de bijbehorende lijst krijgen.

    Hoe worden de Wordwars georganiseerd en wat zijn het:
    Wordwars zijn zoals het woord het al zegt woordenoorlogen. Het is de bedoeling dat je in de aangegeven tijd, meestal een uur, zoveel mogelijk woorden schrijft. Het idee is dat je probeert de anderen die meedoen te overtreffen, zodat je extra motivatie hebt, hoewel het natuurlijk aan de andere kant niet om winnen gaat, maar om het feit dat je schrijft. Het is dus eigenlijk een slimme manier om je verhaal af te krijgen en elk behaalde resultaat is eigenlijk al een overwinning voor jezelf, elk geschreven woord is een schouderklopje waard.
    Het organiseren ervan is heel makkelijk. Heb je zin in een wordwar, dan kun je er gewoon eentje voorstellen in dit topic. Iedereen is dan vervolgens vrij om mee te doen. Aan het einde zegt iedereen even hoeveel woorden hij/zij geschreven heeft en kunnen jullie elkaar fijn complimentjes geven over hoe goed iedereen bezig is.

    Vanwaar dit topic en idee? Wat hebben we eraan:
    Ikzelf (en ik weet dat anderen hier ook wel eens last van hebben) moet af en toe echt ontzettend veel moeite doen om door te schrijven. De wordwars helpen om gewoon door te schrijven. Natuurlijk is er af en toe NaNoWriMo wat ontzettend motiverend is en is er ooit een Q-writers topic geweest dat helaas redelijk dood is, maar dat alles mis ik op het moment ontzettend. De bedoeling hiervan is dat iedereen op ieder moment van de dag de nodige boost kan krijgen. Je kan zelf beslissen welke maanden je meer of minder tijd hebt, maar wordt toch uitgedaagd om wel door te gaan en iedere maand in ieder geval iets te schrijven (door middel van de gouden lijst). Daarnaast is het mogelijk om aan meerdere verhalen tegelijkertijd te werken en mag je deze woordenaantallen gewoon optellen (hoewel je dan natuurlijk wel minder kans loopt om de zilveren lijst te halen, wat je dus motiveert om daadwerkelijk iets af te maken), wat bij NaNoWriMo toch niet helemaal de bedoeling is.

    Wat als ik vals speel:
    Natuurlijk is het mogelijk om dingen door te geven die helemaal niet waar zijn, zodat je op die lijst komt te staan. Ik ga dit ook niet allemaal controleren om de simpele reden dat de enige die je voor de gek houdt, jijzelf bent. Je liegt dan voornamelijk tegen jezelf, gezien dit ook voor jezelf bedoeld is. Ons heb je er verder niet mee.















    Deelnemers:

    Username

    Roundhouse
    Barnum
    AnnabethChase
    HiddIeston
    ""
    Klaar
    Ryuji
    ProngsPotter
    Hephaistion
    AItair
    Alleenvoorjou
    Roosje_8
    Seasons
    ads
    Patholoog
    Standal
    ""
    Evolve
    ""
    Effy_Stonem
    Treason
    Oeps
    Story/stories

    Kwantumweb & Opdrachten
    Potter For President
    verscheidene projecten
    Luotisade III
    Fluisterstemmen
    Tal van nachten in chaos
    Koi No Yokan
    Coming home
    Athanatos
    FOTY inzending
    ?
    FOTY/SOTY inzending
    Hiemal
    Antimaterie
    nvt
    ATOAP
    APCT
    Goodbye.
    Donker
    Gisteren
    Hunter Killer
    Anti Beer

    Doel februari

    20K Winnaar!
    ?
    ?
    10K
    5K Winnaar!
    ?
    ?
    ?
    5K Winnaar!
    ?
    1K
    1K
    10K
    ?
    ?
    10K
    10K
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?



    Winnaars van 2018


    Januari

    Hephaistion
    Standal
    Ryuji
    Patholoog
    Ringwraith
    THEOVERSLEPT
    Roundhouse



    Februari

    Hephaistion
    Roundhouse

    Maart

    April

    Mei

    Juni

    Juli

    Augustus

    September

    Oktober

    November

    December





    Gouden Lijst (elke maand je doel)
    Zilveren Lijst (verhaal afgerond)
    Bronzen Lijst (100K)



    De grote eind War Januari 2018 is gewonnen door Team Winter


    Welkom bij De grote eind War! Van 25 januari tot en met 30 januari zal deze plaatsvinden. In die periode zullen twee teams strijden voor de eer door zoveel mogelijk woorden te schrijven. De 31e van januari zal dan een officiële telling gedaan worden om het winnende team van januari 2018 te bepalen.
    Je hiervoor opgeven is heel simpel: plaats een reactie met "Ik wil mij graag opgeven voor De grote eind War" in prachtig dik gedrukt groen en ik zet je op de lijst van deelnemers. Opgeven kan vanaf nu t/m de 23e. De 24e zullen door middel van een random picker van internet de teams worden samengesteld en dan kan om precies 00:00 de strijd beginnen.
    Je geschreven woorden aantal doorgeven is ook heel simpel. Stuur een pb met als het onderwerp de naam van je team en in de pb zelf je geschreven tekst. Stuur nooit meerdere keren dezelfde tekst en pb mij niet elk uur een luttele honderd woorden. Dan word ik pissig en geloof mij, dat heb je liever niet c; De stukken tekst die je opstuurt moeten natuurlijk op 25, 26, 27, 28, 29 of 30 januari geschreven zijn. Opsturen kan tot 31-01-18 10:00.

    Regels

    -Alleen bedoeld voor deelnemers van Het grote Wordwar topic.
    -Wanneer je meedoet, blijf je meedoen tot het eind.
    -Het is niet mogelijk over te stappen naar het andere team, ze worden willekeurig gemaakt.
    -Alleen verhalen tellen voor het woorden aantal. Samenvattingen/plot uitwerkingen/rollen etc. tellen niet.
    -Bij verlies, geef dan niet elkaar de schuld.
    -Ruzie of alles wat dit uitlokt is ten strengste verboden, dit is een vriendschappelijke Wordwar.
    -Woorden aantallen kunnen alleen doorgegeven worden door geschreven stukken naar mij te pben, zo wordt valsspelen zoveel mogelijk voorkomen.
    -Ik ben objectief scheidsrechter en tel alleen mijn woorden mee bij een oneven aantal, zo zal er altijd een gelijk aantal mensen per team zijn.
    -Winnen doe je voor de eer, verliezers kent dit topic niet.
    -Meedoen is niet verplicht.

    Deelnemers
    Team Winter

    ProngsPotter
    Roundhouse
    Ringwraith

    Woordentotaal: 1261
    Team Zomer

    M0NA
    Oeps
    Roosje_8

    Woordentotaal: 0





    De grote eind War Maart 2018


    Welkom bij De grote eind War! Van 24 maart tot en met 27 februari zal deze plaatsvinden. In die periode zullen twee teams strijden voor de eer door zoveel mogelijk woorden te schrijven. De 28e van februari zal dan een officiële telling gedaan worden om het winnende team van februari 2018 te bepalen.
    Je hiervoor opgeven is heel simpel: plaats een reactie met "Ik wil mij graag opgeven voor De grote eind War" in prachtig dik gedrukt groen en ik zet je op de lijst van deelnemers. Opgeven kan vanaf 1 februari t/m de 21e. De 22e zullen door middel van een random picker van internet de teams worden samengesteld en dan kan om precies 00:00 de strijd beginnen.
    Je geschreven woorden aantal doorgeven is ook heel simpel. Stuur een pb met als het onderwerp de naam van je team en in de pb zelf je geschreven tekst. Stuur nooit meerdere keren dezelfde tekst en pb mij niet elk uur een luttele honderd woorden. Dan word ik pissig en geloof mij, dat heb je liever niet c; De stukken tekst die je opstuurt moeten natuurlijk op 23, 24, 25, 26,of 27 februari geschreven zijn. Opsturen kan tot 28-02-18 10:00.

    Regels

    -Alleen bedoeld voor deelnemers van Het grote Wordwar topic.
    -Wanneer je meedoet, blijf je meedoen tot het eind.
    -Het is niet mogelijk over te stappen naar het andere team, ze worden willekeurig gemaakt.
    -Alleen verhalen tellen voor het woorden aantal. Samenvattingen/plot uitwerkingen/rollen etc. tellen niet.
    -Bij verlies, geef dan niet elkaar de schuld.
    -Ruzie of alles wat dit uitlokt is ten strengste verboden, dit is een vriendschappelijke Wordwar.
    -Woorden aantallen kunnen alleen doorgegeven worden door geschreven stukken naar mij te pben, zo wordt valsspelen zoveel mogelijk voorkomen.
    -Ik ben objectief scheidsrechter en tel alleen mijn woorden mee bij een oneven aantal, zo zal er altijd een gelijk aantal mensen per team zijn.
    -Winnen doe je voor de eer, verliezers kent dit topic niet.
    -Meedoen is niet verplicht.

    Deelnemers

    1. ...
    2. ...
    3. ...
    Team Rozen



    Woordentotaal: 0
    Team Tulpen



    Woordentotaal: 0




    Belangrijke mededelingen:

    1. Doelen dien je door te geven in dikgedrukt paars
    2. Als je je doel hebt bereikt of op de gouden/zilveren/bronzen lijst moet komen te staan dien je dit door te geven in dikgedrukt oranje
    3. Alleen IK maak nieuwe topics aan

    [ bericht aangepast op 26 feb 2018 - 18:00 ]


    At the end we're all cursed

    KyloRen schreef:
    (...)
    Oké! Van kwart over 1 tot kwart over 2 doen?

    Is goed.
    Succes alvast! x


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Is goed.
    Succes alvast! x

    Dankje, jij ook ^^

    Toch nog 1041 woorden geschreven.
    Namen en correcte informatie zoeken kost toch veel tijd.
    Hoe heb jij het gedaan? ^^


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    1725 woorden yay! schiet zo aardig op met soty ^^ Altijd lastig om door een eerste hoofdstuk heen te komen haha

    Seasons schreef:
    Toch nog 1041 woorden geschreven.
    Namen en correcte informatie zoeken kost toch veel tijd.
    Hoe heb jij het gedaan? ^^

    oja herkenbaar! namen zijn echt lastig, kan er soms ook wel uren over doen om de perfecte naam te vinden haha

    KyloRen schreef:
    1725 woorden yay! schiet zo aardig op met soty ^^ Altijd lastig om door een eerste hoofdstuk heen te komen haha

    Oh, echt lekker bezig geweest! *O*


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Nog drie dagen om je op te geven voor De grote eind War


    Hoe gaat het schrijven verder bij iedereen? Zijn er al mensen die hun doel al bijna binnen hebben? _O_


    At the end we're all cursed

    Ik heb mijn doel gehaald!

    Ik dacht dat ik 3K had opgegeven, maar het blijkt 2K te zijn, dus ik ben er al, haha, yaay.


    Stenenlikker

    Ik twijfel om me op te geven voor de Eind War van januari.

    Ik begrijp wel dat je valsspelen wilt voorkomen, maar het voelt toch niet helemaal goed voor mij om de geschreven stukken op te sturen, ivm plagiaat en stuff. Waarom zou iemand willen valsspelen? Er zijn geen prijzen, dus zou het niet voldoende zijn om gewoon het aantal woorden door te mailen?

    Also, zijn er naast januari ook nog eind wars in de andere maanden?

    Ik wil ook graag op de lijst met mijn verhaal. Ik werk aan Hunter Killer. Mijn doel voor de rest van januari is 7K.


    oi, suzy

    Treason schreef:
    Ik twijfel om me op te geven voor de Eind War van januari.

    Ik begrijp wel dat je valsspelen wilt voorkomen, maar het voelt toch niet helemaal goed voor mij om de geschreven stukken op te sturen, ivm plagiaat en stuff. Waarom zou iemand willen valsspelen? Er zijn geen prijzen, dus zou het niet voldoende zijn om gewoon het aantal woorden door te mailen?

    Also, zijn er naast januari ook nog eind wars in de andere maanden?

    Ik wil ook graag op de lijst met mijn verhaal. Ik werk aan Hunter Killer. Mijn doel voor de rest van januari is 7K.


    Dat eerste is altijd gebeurd door iedereen. Het is enkel fair.
    En ten tweede: ja, het is alle maanden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt


    Hephaistion schreef:
    Ik heb mijn doel gehaald!

    Ik dacht dat ik 3K had opgegeven, maar het blijkt 2K te zijn, dus ik ben er al, haha, yaay.


    Gefeliciteerd!

    Treason schreef:
    Ik twijfel om me op te geven voor de Eind War van januari.

    Ik begrijp wel dat je valsspelen wilt voorkomen, maar het voelt toch niet helemaal goed voor mij om de geschreven stukken op te sturen, ivm plagiaat en stuff. Waarom zou iemand willen valsspelen? Er zijn geen prijzen, dus zou het niet voldoende zijn om gewoon het aantal woorden door te mailen?

    Also, zijn er naast januari ook nog eind wars in de andere maanden?

    Ik wil ook graag op de lijst met mijn verhaal. Ik werk aan Hunter Killer. Mijn doel voor de rest van januari is 7K.


    Ik controleer enkel of het niet dubbel is en tel eerlijk de woorden van iedereen op dezelfde wijze en dan verwijder ik alles weer als de eind war voorbij is. Ik kijk niet eens naar de precieze verhaallijn e.d. Maar als je het niet wil en niet vertrouwt, ben je niet verplicht om mee te doen.
    Ik ga het niet aanpassen, omdat het ervoor zorgt dat alles eerlijk verloopt en het de afgelopen jaren nog nooit problemen op heeft geleverd. Plagiaat is immers ook gewoon verboden hier op Q én buiten Q. Alle deelnemers hebben dus al een soort vangnet mocht ik wel plagiaat plegen (je hebt immers bewijs dat jij het naar mij hebt gestuurd en niet andersom), terwijl dat vangnet er anders niet is als het gaat om valsspelen. Zo is het zo eerlijk en beschermt mogelijk. En "Waarom zou iemand willen valsspelen"? No idea. Ik heb dat sowieso nooit begrepen, maar het komt wel vaker voor hier op Q dat mensen zoiets proberen (faken, valsspelen om te winnen, liegen) en ik wil ervoor in kunnen staan dat ik wel de juiste winnaar aanwijs.

    Ja, als er geen gekke dingen gebeuren, is de bedoeling dat ik die elke maand organiseer c:

    En ik zal je erbij zetten yay c:



    At the end we're all cursed

    Weet je wat, zet mij er ook maar op. Ik heb deze maand nog twee vrije dagen, dus dan moet ik toch iets kunnen schrijven ^^
    Anti Beer - 2K

    Ik wil mij graag opgeven voor De grote eind War


    Mhm?

    Je hebt ook wel een beetje gelijk. Maar ik besluit toch om niet mee te doen met de Eind War. Ik ben al meerdere dingen aan het bijhouden in Excel documentjes en dan wordt dit wel een beetje veel tegelijkertijd. Misschien dat ik er in februari anders over denk, maar nu even niet. ^^


    oi, suzy

    Oeps schreef:
    Weet je wat, zet mij er ook maar op. Ik heb deze maand nog twee vrije dagen, dus dan moet ik toch iets kunnen schrijven ^^
    Anti Beer - 2K

    Ik wil mij graag opgeven voor De grote eind War


    Staat erbij ^^

    Treason schreef:
    Je hebt ook wel een beetje gelijk. Maar ik besluit toch om niet mee te doen met de Eind War. Ik ben al meerdere dingen aan het bijhouden in Excel documentjes en dan wordt dit wel een beetje veel tegelijkertijd. Misschien dat ik er in februari anders over denk, maar nu even niet. ^^


    Begrijpelijk!


    At the end we're all cursed

    Ik ben zo ongeveer op de helft van mijn doel. Duss iemand een wordwar? Van kwart over drie tot kwart over vier? (:


    Every villain is a hero in his own mind.