• De sterrenhemel is zo helder dat je het sterrenbeeld Orion kan zien! Het is echt prachtig, ik word hier heel blij van. En ik heb volgens mij ook de poolster gezien (die valt in dit geval niet te missen) maar Wiki gaf me daar geen uitsluitsel over.

    Had ik maar naar mijn natuurkundeleraar geluisterd toen ik nog op de middelbare zat. :') Nee, just kidding. Biologie is leuker. Maar dit is toch ook om van te huilen, zo betoverend. Zo helder zie je ze niet vaak. In Zweden heb ik overigens de Grote Beer gezien! Die kon ik vandaag niet vinden.

    Dit is Orion:


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Ik zie hier in Noord-Holland helaas niets.


    ars moriendi

    Ik woon te dicht bij het centrum, bij ons is er te veel lichtvervuiling om die sterren te zien.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    maar koud


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    maar koud


    + lichtvervuiling, hoezah

    Ik heb wel superveel sterren gezien toen ik Tsjechië was. En een van de leden heeft me quasi-gedwongen om samen vallende sterren te kijken toen, waarin hij er gelijk 20 heeft gezien en ik één, hahaha. Maar het was wel een mooie (:


    Mhm?

    Bij mij zijn het alleen maar vliegtuigen dus helaas pindakaas voor mij


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Is Orion zo bijzonder dat je specifiek met deze kou naar buiten moet gaan? :'D

    Ik word altijd blij als ik Orion zie. Als ik in de winter naar huis fiets, zie ik het sterrenbeeld een half uur lang eigenlijk vrij prominent recht voor me. Toen ik nog voetbalde, en we moesten hardlopen tijdens de trainingen 's avonds, focuste ik me altijd op Orion. In de zomer zie ik 'm niet, maar dan zijn er natuurlijk weer andere sterren.

    De laatste tijd zie ik de Grote Beer ook niet. De Kleine Beer overigens wel, terwijl ik meestal als ik de Grote Beer zie, de Kleine Beer nooit zie. Ik zie altijd één van de twee samen met Orion. Ik heb één keer de twee beren samen gezien, maar toen kon ik Orion nergens vinden. Best gek, want zoals je in onderstaand plaatje kunt zien staan ze alledrie dicht bij elkaar, haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    @ Derks - Orion is voor mij heel bijzonder, omdat ik die nog nooit heb gezien, haha.
    Oh, dan heb ik de kleine beer net wel gezien, denk ik. Maar best raar, want ik zag de Poolster op een heel andere plek dan in jouw plaatje. De Poolster die ik zag was groot en fel en flikkerde - of het was niet de Poolster, haha. Maar volgens mij heb ik dan de kleine beer wel gespot!


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Kilgour schreef:
    @ Derks - Orion is voor mij heel bijzonder, omdat ik die nog nooit heb gezien, haha.
    Oh, dan heb ik de kleine beer net wel gezien, denk ik. Maar best raar, want ik zag de Poolster op een heel andere plek dan in jouw plaatje. De Poolster die ik zag was groot en fel en flikkerde - of het was niet de Poolster, haha. Maar volgens mij heb ik dan de kleine beer wel gespot!

    De poolster is niet bijzonder groot of helder tho :Y) Als je de grote beer vindt, moet je de zijde zonder dat 'uitsteeksel' 7 keer nemen (de zijde zelf inclusief) en dan kom je bij de kleine beer en dus de Poolster uit ^^
    Ik ga zo even in de hal naar buiten kijken though, sterren zijn leuk. Al vrees ik ook dat de licht pollutie het zal verpesten. Ik woon namelijk op een 3 kilometer afstand van een felverlichte fabriek :c


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik heb hier wolken en een stad =|

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 21:30 ]


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Oeps schreef:
    (...)

    + lichtvervuiling, hoezah

    Ik heb wel superveel sterren gezien toen ik Tsjechië was. En een van de leden heeft me quasi-gedwongen om samen vallende sterren te kijken toen, waarin hij er gelijk 20 heeft gezien en ik één, hahaha. Maar het was wel een mooie (:

    Jaaa, dit had ik dus ook in Nieuw-Zeeland! Daar heb ik gewoon de melkweg kunnen zien. Absurd mooi. Hier is er teveel luchtvervuiling, helaas.


    ars moriendi

    Jaaa omg. Ik heb orion niet gezien, maar wow wat was het helder. Ik heb echt 5 minuten helemaal niks gedaan en alleen maar gestaard. Zo mooi!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wij hebben gisteren gekeken, toen was het hier ook zo helder.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Kilgour schreef:
    @ Derks - Orion is voor mij heel bijzonder, omdat ik die nog nooit heb gezien, haha.
    Oh, dan heb ik de kleine beer net wel gezien, denk ik. Maar best raar, want ik zag de Poolster op een heel andere plek dan in jouw plaatje. De Poolster die ik zag was groot en fel en flikkerde - of het was niet de Poolster, haha. Maar volgens mij heb ik dan de kleine beer wel gespot!


    Ah oké, ja ik zie 'm al sinds jongs af aan hahaha. Ik houd van de sterren en het is vaak helder (vooral als het vriest!) dus ik zie best wel vaak van die dingen.

    Hmm, volgens mij flikkeren sterren niet (tenminste, altijd als ik iets zie flikkeren dan is het een vliegtuig tho). Ik let zelf eigenlijk nooit zo op de Poolster. Als ik Orion zie, weet ik dat 't goed is xD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb Orion al heel vaak kunnen spotten, plus de grote beer
    dat zijn de sterrenbeelden die je hier het meeste ziet, denk ik!
    Supermooi he?

    Ik weet dat ik toen ik in Griekenland was me ook heb zotgestaard op de sterrenhemel
    daar is het echt snachts altijd helder gewoon, echt zo mooi
    vind het heel jammer eigenlijk dat we hier niet altijd vanalles kunnen zien :(


    A to the Z

    Derks schreef:
    (...)

    Ah oké, ja ik zie 'm al sinds jongs af aan hahaha. Ik houd van de sterren en het is vaak helder (vooral als het vriest!) dus ik zie best wel vaak van die dingen.

    Hmm, volgens mij flikkeren sterren niet (tenminste, altijd als ik iets zie flikkeren dan is het een vliegtuig tho). Ik let zelf eigenlijk nooit zo op de Poolster. Als ik Orion zie, weet ik dat 't goed is xD


    Sterren flikkeren normaal wel een beetje, maar ook niet enorm als een vliegtuig of zo.
    Als iets niet flikkert, dan is het een planeet
    Nu zie je normaal gezien niets aan de hemel staan 's ochtends
    maar ik denk dat je later in de lente 's ochtends wel Venus of Jupiter of zo kan zien 's ochtends rond 6/7 uur
    Dat is echt supermooi, dus zeker een aanraden om dat te checken en te spotten!

    Het kan ook zijn dat dat grote ding dat je zag, misschien wel het ISS ruimtestation is?
    Dat kan je vaak zien dacht ik en dat flikkert ook


    A to the Z