• Want ik ben gewoon met een B geslaagd voor mijn Cambridge Certificate of Advanced English!

    Hieronder mijn scores:



    Ik vind het knap dat ik een B-pass heb :'D 60% van mijn resultaten is C-pass niveau of lager haha.
    Hebben jullie wel eens een Cambridge examen (of Goethe of iets soortgelijks) afgelegd?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gefeliciteerd! Ik ben er ooit aan begonnen, maar ik heb het niet afgemaakt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Wow, super gefeliciteerd!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik moest toen ik nog in Nijmegen zat in m'n eerste jaar de CAE halen. Ik heb toen alleen schrijven niet gehaald ;-;


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Barnum schreef:
    Gefeliciteerd! Ik ben er ooit aan begonnen, maar ik heb het niet afgemaakt.

    Ahw, jammer dat je het niet hebt afgemaakt! ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met m'n CAE-pass moet want eh ja ik ga het nergens voor gebruiken...

    Patholoog schreef:
    Wow, super gefeliciteerd!


    Dankjewel!

    HaIe schreef:
    Ik moest toen ik nog in Nijmegen zat in m'n eerste jaar de CAE halen. Ik heb toen alleen schrijven niet gehaald ;-;


    Ah dat is echt balen! Welke opleiding dan?
    Ik zit met schrijven op B2 niveau maar met de rest op C1 of hoger (lezen ging zelfs foutloos, wow). Best wel verbaasd :'D had verwacht dat ik met schrijven wel hoger zou zitten, in ieder geval hoger dan spreken...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Netjes, gefeliciteerd!
    Ik moet als ik Taalwetenschap wil studeren een IELTS-toets doen, maar dat ga ik aanvechten omdat het echt onzin is.


    Take risks and conquer your fears.

    Ah, wat gaaf!! Gefeliciteerd!

    Ik heb Cambridge Advanced en Cambridge Proficiency gedaan, maar de laatste was recht na mijn eindexamen en de eindreis, dus ik had nul concentratie en een behoorlijke kater tijdens de toets. Nog steeds een B, maar ik weet dat ik met gemak een A had kunnen halen als ik een beetje had opgelet. Doei, 200 euries. (Gelukkig betaalde mijn school, dan.)

    Voor CAE had ik wel een perfecte score, dat was wel lachen. Maar goed, Engels is dan ook wel mijn sterke kant, terwijl ik de stelling van pythagoras nog steeds amper snap


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Derks schreef:
    (...)

    Ah dat is echt balen! Welke opleiding dan?
    Ik zit met schrijven op B2 niveau maar met de rest op C1 of hoger (lezen ging zelfs foutloos, wow). Best wel verbaasd :'D had verwacht dat ik met schrijven wel hoger zou zitten, in ieder geval hoger dan spreken...


    Ik deed dat jaar mijn eerste poging lerarenopleiding Engels (2015-2016) maar had niet genoeg punten om door te mogen naar het tweede jaar dus ben ik het jaar erna naar Zwolle gegaan, zelfde opleiding, en heb daar in 1 jaar mijn P gehaald. Nu dus in m'n 2de jaar en in m'n 4de jaar moet ik de CPE (C2) afleggen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, but: told you so :')
    Jij zegt altijd dat je overal slecht in bent, maar het tegengestelde is waar. <3


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb CAE (ook afgerond met een B) en IB op higher level.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yay, dat is supergaaf! Gefeliciteerd. *O*

    Ik heb ook CAE gedaan, maar dat was in 2013 en toen hadden ze nog niet zo'n mooi fancy overzicht van je resultaten. Gemiddeld had ik uiteindelijk een A, maar ik heb alleen ongeveer een soort van indruk van mijn precieze score op de aparte onderdelen, helaas. Ik weet wel dat Writing ook mijn laagste score was, dus hé, high five, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh, gefeliciteerd! *O*
    Ik heb mijn CAE in, ik geloof, 2011 gehaald. Damn, dat is lang geleden. :')


    Caution first, always.

    Netjes! Ik heb op mijn middelbare school TTO gedaan, dus mijn level zit ook op een C1 inmiddels c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Xyloto schreef:
    Oh, gefeliciteerd! *O*
    Ik heb mijn CAE in, ik geloof, 2011 gehaald. Damn, dat is lang geleden. :')


    Ik vond 2013 al erg klinken, maar jij wint inderdaad. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Proficiat! Moet je die in Nederland doen, trouwens? Het verbaast me namelijk hoeveel mensen dat gedaan hebben. Hier kent de helft van de mensen het niet eens, geloof ik. Op school is er ook nooit over gepraat geweest.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    Proficiat! Moet je die in Nederland doen, trouwens? Het verbaast me namelijk hoeveel mensen dat gedaan hebben. Hier kent de helft van de mensen het niet eens, geloof ik. Op school is er ook nooit over gepraat geweest.


    Nee, het is absoluut niet verplicht. Het is ook niet iets wat door scholen wordt afgenomen, maar je moet (meestal) echt naar ergens in een stad waar door officiële University of Cambridge ESOL mensen de tests worden afgenomen. Ik denk dat je het gewoon vaak hoort omdat het wel iets is wat zich in de afgelopen jaren behoorlijk heeft uitgebreid in Nederland, en het heeft met scholen te maken omdat die vaak een soort voorbereidingsprogramma aanbieden. Ik deed op de middelbare een "plus" profiel waarbij ik Cambridge Engels en iets anders deed en dat telde samen als extra vak, maar veel mensen doen het er ook gewoon zomaar naast, want als je goed bent in Engels is het eigenlijk heel weinig extra werk en zo'n certificaat staat wel mooi op je cv en kan nuttig zijn bij aanmelding voor buitenlandse scholen, als je zoiets zou willen. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan