• HET GROTE
    SPORTTOPIC



    Om de een of andere reden was er een slotje op het vorige fitnesstopic?


    Geachte dames en heren en iedereen die zich geen dame/heer voelt, wees welkom. In dit topic mag je alles bespreken wat met sport te maken heeft, van de juiste voeding tot jouw ideale stretchoefening. Wellicht heb een nieuw sportschemaatje ontwikkeld dat je graag met anderen wilt delen, of heb je een grote motivatiedip en wil je graag dat anderen je een schop onder je kont geven? Hier ben je aan het juiste adres.



    Elke zondagavond komt er een nieuwe motivational quote in dit topic. Natuurlijk zal ik ook tips in het topic plaatsen! Dat doe ik ook elke zondagavond. Als jij nog leuke quotes of bruikbare tips hebt, post die dan in de week ervoor in dit topic!

    Wat voor sporten doe jij? En hoe vaak?


    Quizlet sporters:
    Kilgour
    Caricia
    thoughful
    Schaduwjager
    Eomer
    M0NA
    Porg
    Oakheart
    Scandal
    Salaryman
    Disco
    Barnum
    Weggooiwashand
    Sombre
    Mahigan

    Motivational quote van de week:

    Don't say; show. Don't talk; act. Don't promise; prove.

    Quote geschiedenis:
    The pain you feel today, will be the results you feel tomorrow.
    Only I can change my life. No one else can do it for me.


    Tip van de week:

    Sport 's ochtends, dan heb je het meteen gehad.

    Tip geschiedenis:
    Sla geen maaltijden over!
    Neem je tijd!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 17:17 ]


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Oooh MT.
    Ik doe aan hardlopen, yoga, dans en fitness. ^^


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Zelf probeer ik vier keer per week bezig te zijn met sport.
    De sporten die ik beoefen zijn kickboksen, hardlopen en fitness.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Ik doe aan paardrijden, maar ik wil hardlopen ook weer oppakken alleen stel ik het steeds uit grr.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Oh. Oh. Oh. MIJN TOPICS.

    Vorige week heb ik me opnieuw ingeschreven bij de sportschool (grote stap). Nu is mijn planning drie keer per week te gaan sporten.

    VRAAG:
    Heeft iemand tips voor een beginnende hardloper? Ik wil héél graag hardlopen, maar like als ik een halve minuut bezig ben dan lig ik al op de grond te hijgen.


    ^ hahaha ik ook hoor. Geen tips dus helaas.

    Oehh wat een leuk topic!! Ik kickboks elke week en wil vóór aanvang van het nieuwe blok op de uni een abonnement nemen bij het zwembad (en daarvoor moet ik eerst nieuwe zwemkleding kopen en dat is altijd leuk).


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    yess,
    ik train (?) om de dag. ik doe voornamelijk touwtje springen, opdrukken, squats, sit ups en dat soort oefeningen.
    ik doe dit al drie weken, alleen de resultaten waren er in de eerste week wel, de tweede week bleef hetzelfde en nu wordt ik ineens dikker? maar ik probeer gewoon lekker door te gaan (nerd)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Wat leuk allemaal!

    @ Schaduwjager - Ik heb ook paardgereden! Ik ben alleen gestopt toen ik richting mijn eindexamens ging omdat ik toen geen tijd meer had. Vond je dressuur of springen leuker?

    @ Porg - Misschien moet je ongesteld worden? Het kan zijn dat je dan meer vocht vasthoudt en dat je dat ook gaat zien...? Anders weet ik het ook niet... Krachttraining is wel goed voor je!

    @ M0NA - Ik heb ook aan kickboksen gedaan, een korte cursus op de universiteitssportschool, haha. Ik vond het heel leuk, maar superzwaar!

    @ Eomer - Doorzetten! Ik was vroeger ook heel slecht in hardlopen, maar je merkt al heel snel verschil! Dat was althans met mij wel zo. Opgeven is geen optie. (;


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Porg schreef:
    yess,
    ik train (?) om de dag. ik doe voornamelijk touwtje springen, opdrukken, squats, sit ups en dat soort oefeningen.
    ik doe dit al drie weken, alleen de resultaten waren er in de eerste week wel, de tweede week bleef hetzelfde en nu wordt ik ineens dikker? maar ik probeer gewoon lekker door te gaan (nerd)


    Als je spieren traint, zul je verzwaren. Spieren wegen immers meer dan vet, maar in centimeters zul je wel afvallen 😉
    Ikzelf doe vooral aan gewichtheffen. Vroeger ging ik geregeld op hoog tempo wandelen (lopen is verboden door rugklachten), en dit wil ik graag terug gaan doen.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 16:35 ]


    I hate being bipolar, it is awesome.

    Eomer schreef:
    Oh. Oh. Oh. MIJN TOPICS.

    Vorige week heb ik me opnieuw ingeschreven bij de sportschool (grote stap). Nu is mijn planning drie keer per week te gaan sporten.

    VRAAG:
    Heeft iemand tips voor een beginnende hardloper? Ik wil héél graag hardlopen, maar like als ik een halve minuut bezig ben dan lig ik al op de grond te hijgen.



    Nike run club downloaden. Helemaal gratis en top voor schema’s, begeleid lopen en motivatie.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Kilgour schreef:
    @ Eomer - Doorzetten! Ik was vroeger ook heel slecht in hardlopen, maar je merkt al heel snel verschil! Dat was althans met mij wel zo. Opgeven is geen optie. (;


    Hoe ben jij begonnen? Gewoon lopen? Met een schema?


    Caricia schreef:
    (...)


    Nike run club downloaden. Helemaal gratis en top voor schema’s, begeleid lopen en motivatie.


    Oh die ga ik onthouden.
    Voor nu heb ik een 'schema' van de sportschool (afwisselend hardlopen en wandelen) alleen ik moet volgens mij iedere keer vragen of ik een stapje hoger kan anders doe ik weken achter elkaar hetzelfde. :W

    Oh, nog een vraag voor degenen die yoga doen: doen jullie dat in een klas, of gewoon thuis? Zo thuis, iemand nog interessante Youtube kanalen in de aanbieding?


    Eomer schreef:
    (...)

    [justify]Oh die ga ik onthouden.
    Voor nu heb ik een 'schema' van de sportschool (afwisselend hardlopen en wandelen) alleen ik moet volgens mij iedere keer vragen of ik een stapje hoger kan anders doe ik weken achter elkaar hetzelfde. :W


    Het is wel belangrijk dat je het langzaam opbouwd, anders is er een grote kans op blessures.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Eomer schreef:
    (...)

    Oh die ga ik onthouden.
    Voor nu heb ik een 'schema' van de sportschool (afwisselend hardlopen en wandelen) alleen ik moet volgens mij iedere keer vragen of ik een stapje hoger kan anders doe ik weken achter elkaar hetzelfde. :W

    Oh, nog een vraag voor degenen die yoga doen: doen jullie dat in een klas, of gewoon thuis? Zo thuis, iemand nog interessante Youtube kanalen in de aanbieding?


    Yoga With Adriene deze gebruik ik best vaak (maar stiekem ken ik het meest door WII Fit)


    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 18:47 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 jan 2018 - 21:47 ]


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    @ Eomer - Ik ben begonnen jaaaaren geleden met een schema van Evi. Dat is een opbouwschema. Ik heb het wel wat laten verslappen en nu zit ik niet meer op mijn oude niveau. Daarom heb ik laatst gekeken hoelang ik nog kon en nu ga ik vanaf dat punt opbouwen. Steeds ietsje langer - overigens is het niet erg als het een keer niet zo goed gaat! De volgende keer gaat het wellicht weer beter.

    Overigens - ik heb vandaag nogal wat geld uitgegeven aan sportoutfits... Bij de Scapino is het nu sale!

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 21:57 ]


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Mt, Ik die fitness en ik kan wel weer nieuwe motivatie gebruiken. Door vakantie en ziek zijn ben ik echt twee weken of zo niet geweest en nu heb ik geen zin om weer te beginnen.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    @ Oakheart - Misschien helpt het om plaatjes te zoeken van instagram fitgirls? Bij mij werkt dat wel als ik het even niet zie zitten. Dan word ik weer herinnerd aan mijn doel.


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||