• Morgen is mijn laatste dag op mijn huidige stageplek, en in een moment van zwakte heb ik brownies gemaakt :')

    Nu is het probleem; moet ik het nu in de koelkast zetten of niet?
    Er zit zo'n witte chocola laagje bovenop, wat nog zacht is. Volgens de verpakking moet het gewoon afkoelen, dat is prima. Alleen het staat nu al een tijdje klaar te zijn, maar die smurrie wordt gewoon niet hard. En aangezien ik om zeven uur 's ochtends begin, kan wil ik niet tot twaalf uur wachten tot dat eindelijk eens gebeurd is.
    Maar moet ik het dan nu maar even in de koelkast zetten om hard te laten worden? Ik ben dan zo bang dat ze uitdrogen (cat)

    Help. :Y)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    In de koelkast drogen ze hoogstwaarschijnlijk wel uit ja. Brownies kun je beter luchtdicht bewaren dus een trommel ofzo. Misschien dat de chocola dan ook nog wel hard wordt. Is het al helemaal koel dan?

    KyloRen schreef:
    In de koelkast drogen ze hoogstwaarschijnlijk wel uit ja. Brownies kun je beter luchtdicht bewaren dus een trommel ofzo. Misschien dat de chocola dan ook nog wel hard wordt. Is het al helemaal koel dan?

    Ik denk dat het nu 1,5 uur aan het koelen is. Maar het witte chocolade laagje er bovenop is nog zacht :/


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Nepthys schreef:
    (...)
    Ik denk dat het nu 1,5 uur aan het koelen is. Maar het witte chocolade laagje er bovenop is nog zacht :/

    Als je ze ergens in stopt en dan in de koelkast legt dan?
    ik zweer, over een jaar kan ik je dit allemaal in detail uitleggen hahaha

    KyloRen schreef:
    (...)
    Als je ze ergens in stopt en dan in de koelkast legt dan?
    ik zweer, over een jaar kan ik je dit allemaal in detail uitleggen hahaha

    Hahaha, ik heb het nu nodig Laura :'DD

    Ik ben bang dat als ik het er nu uithaal dat die gesmolten chocola erop dan overal heenloopt (cat)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Nepthys schreef:
    (...)
    Hahaha, ik heb het nu nodig Laura :'DD

    Ik ben bang dat als ik het er nu uithaal dat die gesmolten chocola erop dan overal heenloopt (cat)

    Tja... dan moet je het yolo zonder iets in de koelkast zetten, maybe? :'D

    Waar blijven alle andere Qers die bakken? iemand moet vast de gouden tip hebben

    KyloRen schreef:
    (...)
    Tja... dan moet je het yolo zonder iets in de koelkast zetten, maybe? :'D

    Waar blijven alle andere Qers die bakken? iemand moet vast de gouden tip hebben

    Misschien moet ik het afwachten, ik weet het niet ;D


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik heb echt geen flauw idee maar wel heel erg veel zin in brownies nu, maar ehm weet internet geen raad?


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Duendes schreef:
    Ik heb echt geen flauw idee maar wel heel erg veel zin in brownies nu, maar ehm weet internet geen raad?

    Nee, ik vind alleen maar 'bewaar het niet in de koelkast' en 'ik bewaar het altijd in de koelkast'. Tegenstrijdige berichten en zo.

    Ik heb het nu eventjes in de koelkast staan om het bovenste laagje op te stijven, en hoop het er dan met tien minuten weer uit te kunnen halen.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Nepthys schreef:
    (...)
    Nee, ik vind alleen maar 'bewaar het niet in de koelkast' en 'ik bewaar het altijd in de koelkast'. Tegenstrijdige berichten en zo.

    Ik heb het nu eventjes in de koelkast staan om het bovenste laagje op te stijven, en hoop het er dan met tien minuten weer uit te kunnen halen.


    Ja dat kun je het beste doen. Chocola wordt sowieso niet hard op kamertempratuur. Maar je hoeft ze niet in de koelkast te bewaren.

    Het zal al te laat zijn maar toch.
    Ik heb al meermaals chocolade(glazuur) doen harden in de koelkast en heb er nog nooit problemen mee gehad. Vroeger was het studentenhaver (wat ik niet lust) dat ik maakte voor/op school en zulke dingen moesten in de koelkast. Was geen probleem.
    Het laatste dat ik gemaakt heb met chocolade zijn soezen/mini-éclairs. Ik heb die chocoladeglazuur laten harden in de koelkast, zonder iets over of dat ze in een blikken trommel of ander doosje zaten. Ook omdat de banketbakkersroom koel moest blijven (dat in de soezen zat). Heeft 0 problemen gegeven. ^^

    Mijn brownies bewaar ik altijd in een blikken trommel. Maar ik heb er nog nooit gemaakt met glazuur over. Ik denk dat die gerust in de koelkast mogen.

    Hopelijk was men blij op jouw stageplaats!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb ze uiteindelijk in een andere bak gezet zodat het aluminium folie de glazuur laag niet beschadigde. En vanmorgen was ie hard geworden en rook het overal naar brownies :’D


    "Do you believe monsters are born or made?"