• De stelling van deze week luidt:
    Alle bedreigde diersoorten moeten gekloond worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Om te klonen heb je ook nog een moederdier nodig om de kloon te dragen (waar ook allerlei dingen mis kunnen lopen) en miss wel het belangrijkste argument: genetische variatie is wrs nodig om een soort in stand te houden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Als er echt nog maar een paar dieren zijn en de soort anders uitsterft, is klonen wel een oplossing. Als er maar een of twee klonen zouden gemaakt worden, gewoon zodat er weer iets meer van de soort zijn, moet het wel kunnen.
    Over het algemeen ben ik tegen klonen, maar om een soort te redden moet het volgens mij wel een beetje kunnen.
    Dit mag niet te vaak gebeuren, want dan is er weer te weinig variatie.


    Everyone loves myths ~ But not everyone knows it

    Promare schreef:
    Om te klonen heb je ook nog een moederdier nodig om de kloon te dragen (waar ook allerlei dingen mis kunnen lopen) en miss wel het belangrijkste argument: genetische variatie is wrs nodig om een soort in stand te houden.


    Dit inderdaad. Tenzij er snelle mutaties optreden denk ik niet dat een gekloonde soort kan overleven. Daarnaast, hoe natuurlijk is het dan nog?
    En het is zeker triest dat sommige diersoorten uitsterven door de mens, maar er zijn altijd uitstervende diersoorten, en die zullen ook altijd blijven bestaan. Ik denk ook niet dat we dit moeten tegen gaan. Dit is een natuurlijk proces, en het is zeker niet “slecht” dat dieren uitsterven. Het enige slechte eraan is dat de mens er nu (voor sommige soorten) een grote rol in speelt.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2020 - 0:00 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.