• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vier nummers zijn dan dus ook al bekend.
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt. De indeling van de twee semi-finals zijn ook net geweest en het was weer zo awkward als wat. Daarnaast ben ik ook weer bezig met mijn lijstje met het overzicht van de al bekende nummers. Alleen mag ik die nog niet activeren want het minimaal is vijf items. (':

    De slogan van dit jaar is trouwens : All Aboard.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Lissabon, Portugal. Na de overwinning van vorig jaar door Salvador Sobral met het nummer 'Amar pelos dois".




    Kalender

    NS = National Selection × SR = Song Released

    Landen die nog onbekende data hebben:
    Georgia - SR


    Semi Final 1 : 8 mei

    First half
    Albania
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Czech Republic
    Estonia
    Iceland
    Israel
    Lithuania

    Second half
    Armenia
    Austria
    Croatia
    Cyprus
    Finland
    F.Y.R. Macedonia
    Greece
    Ireland
    Switzerland


    Semi Final 2: 10 mei

    First half
    Australia
    Denmark
    Norway
    Moldova
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    The Netherlands

    Second half
    Hungary
    Georgia
    Malta
    Montenegro
    Latvia
    Poland
    Slovenia
    Sweden
    Ukraine


    Finals : 12 mei

    France
    Germany
    Italy
    Portugal
    Spain
    United Kingdom









    De deelnemers: 42 / 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macadonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israël
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:42 ]


    Credendo Vides



    Yes hardrock in ESC! En I like it!!

    [ bericht aangepast op 9 maart 2018 - 9:04 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Mensen please, post je youtube filmpjes binnen een quote zodat de pagina niet vastloopt.


    Credendo Vides

    En ook Ireland en Austria hebben zich bij het lijstje geschaard. Nog 8 landen te gaan! (:


    Credendo Vides

    Morgen is de grote nationale finale dag Zweden, Noorwegen en Israël kiezen dan hun nummers. Ik ben benieuwd wat eruit komt!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Alexander Rybak doet weer mee aan het ESC voor Norway!! (:


    Credendo Vides

    Israëls nummer was al bekend gemaakt, maar ik kan het nergens vinden.. De enige video was geblokkeerd.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Het Metoo/kippen lied van Israël. Snap niet waarom dit nu op 1 staat bij de bookmakers.
    [Quote]

    ^Ik vind hem ergens wel grappig. Maar ik denk dat dat de muziek is. Ik vind de tekst verschrikkelijk namelijk, zo simpel. Of direct. Ik weet niet, ik vind iets ontbreken.
    En ik weet nu niet wat ik van dat kippengeluid moet vinden (':

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik echt even wtf (': ... Staat ze daar kippen geluiden te maken, toen luisterde ik naar de tekst, en rolde nogmaals met mijn ogen.

    Maar nog één land moet diens nummer bekendmaken en dan zijn de inzendingen voor ESC 2018 compleet. (:

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:47 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Alexander Rybak doet weer mee aan het ESC voor Norway!! (:

    JA OMG IK WAS ZO BLIJ TOEN IK HET LAS ;O
    Ik heb het liedje niet gehoord, maar denk wel dat ik op hem ga stemmen, want HTTYD2 (bloos)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 13:14 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Hij heeft echt een lied dat door een kind geschreven had kunnen worden.

    Nu komt het wel heel dicht bij (wbw)
    Weet er iemand toevallig waar ik online eurovision live (en gratis XD) kan volgen met Engelse, Nederlandse of gewoon geen commentaar? Ik kan het voor het eerst niet op tv kijken wegens gebrek aan tv :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Youtube heeft inderdaad een live stream, gisteren was daar dus de Blue Carpet Events te zien, of te wel de officiële opening. (: Naast het commentaar van de presentatie daar is er dan geen commentaar. Ik weet zo even niet meer hoe ze dat gaan doen met de live shows...


    Credendo Vides

    Jeetje, wat heeft Alexander Rybak een generic nummer. Doodzonde, hij had juist zoveel eigenheid. Neh, t'is echt klaar. Ik geef dit niet veel kans, behalve als mensen enkel gaan stemmen puur omdat het Alexander is...


    ars moriendi

    Ik ben echt geen fan van Alexander Rybak's muziek (don't lynch me) en dit nummer vind ik ook niet echt geweldig, maar wat ik wel zó gaaf aan hem vind is dat je echt in zijn performance kunt zien dat hij een passie heeft voor muziek. Hij staat daar echt iets te doen wat hij zelf helemaal leuk vind en dat verdient ook wel wat respect.

    Voor Nederland heb ik echt nog heel weinig hoop :') Waylon met z'n praatjes dat de voorronde maar een formaliteitje was... Blegh.
    Ik ga dit jaar Denemarken supporten in elk geval *O*

    (is het btw iemand opgevallen dat Duitsland wel erg voor de Ed Sheeran stijl gaat?)

    Edit: Waylon tegen een verslaggever van de AD:

    ‘Kijk,’ zei Waylon. ‘Dit is mijn hand. En die hand ga je nu schudden. En dan zeg je sorry. Sorry voor wat je allemaal gezegd en geschreven hebt. En doe je dat niet, dan praat ik hierna nooit meer met je.’
    Ik vind het best een triest mannetje worden zo. Kennelijk ben je verplicht om van je eigen land te schrijven dat de muziek en de act geweldig zijn.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 14:58 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"