• Lieve Q'ers,

    We bieden als bèta-readers weer begeleiding bij volledige verhalen aan. Het vorige topic was een tijdje gesloten en dat hebben we even zo gelaten, omdat de interesse hiervoor afgenomen leek te zijn. Er bleek echter toch weer vraag naar te zijn en in combinatie met het begin van Story of the Year, openen we bij dezen het topic weer!

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat diegene alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    - Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    - De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    - Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    - Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    - Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    - Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic om verwarring te voorkomen.
    - Je verhaal is in het Nederlands of Engels geschreven.

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    Ryuji/Jamie (Kijkt ook Engelse verhalen na.)
    Phoebus/Lisanne (Kijkt ook Engelse aanvragen na.)
    Square/Inge (Kijkt ook Engelse verhalen na.)
    Tad/Lotte
    Klaar/Leah


    Een verhaal opgeven

    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal*: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    * Zie de FAQ

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square



    FAQ
    Lees eerst even de FAQ door voor je een vraag stelt. Het kan zomaar zijn dat je vraag hieronder al beantwoord wordt.

    - Wat gebeurt er nadat ik aanvraag voor volledige verhaalbegeleiding heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    - Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    - Hoe zit het met de wachttijd van verhalen die door een vaste bèta begeleid worden?
    Als je verhaal begeleid wordt door een vaste bèta, kan het mogelijk iets langer duren voor je aanvraag in behandeling wordt genomen. Normaal werkt iedereen de lijst met aanvragen van boven naar beneden af, maar jouw aanvraag wordt nu door de rest van het team overgeslagen en alleen geaccepteerd door de bèta die jou begeleidt.

    - Kan ik ook Engelse verhalen opgeven voor volledige begeleiding?
    Er is een kleiner aantal bèta’s dat Engelse aanvragen nakijkt. Zolang zij zich aanbieden om ook volledige verhalen na te kijken, is het mogelijk om Engelse verhalen in te dienen voor de volledige begeleiding.

    - Wat moet ik doen als ik mijn verhaal wil stopzetten?
    Het is natuurlijk mogelijk dat je om wat voor reden dan ook niet meer verder schrijft aan je verhaal. Het is fijn als je de bèta die jou begeleidt dan even op de hoogte stelt. Zo weten we dat we je verhaal en jou van de lijst kunnen halen en dat de begeleiding niet meer nodig is.


    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:


    ---

    Een mededeling van de bèta's:
    🚨 de aanmelding voor bèta-begeleiding bij een volledig verhaal wordt (voorlopig) gesloten. 🚨


    Wat betekent dit?
    Er worden voorlopig geen nieuwe aanmeldingen voor bèta-begeleiding bij een volledig verhaal aangenomen. Als je nog een lopende begeleiding had, heb je als het goed is een pb ontvangen, ook als je al een poosje geen hoofdstukken meer hebt opgestuurd. (Werd je begeleid, heb je geen pb ontvangen en heb je wel ergens een vraag over? Stuur dan even een pb naar het algemene bèta-account of naar een specifieke bèta-reader.)

    Waarom sluiten jullie de aanmelding?
    Er zijn momenteel te weinig beschikbare bèta-readers om zeker te kunnen weten dat iedere nieuwe aanmelding een plekje krijgt. Er kwamen de afgelopen periode zeer weinig aanmeldingen binnen, maar voor de zekerheid willen we er toch een officiële stop op zetten. We willen teleurstelling bij users voorkomen.

    Wanneer kan ik me weer aanmelden?
    Het plan is om de aanmelding in de toekomst weer te openen. We kunnen nog niet zeggen wanneer omdat we dat zelf nog niet weten, maar je zult het merken op het forum. Er zal tegen die tijd een nieuw topic verschijnen en dit topic zal worden gesloten. Voorlopig blijft het nog open voor eventuele vragen.

    Wat betekent dit voor mijn normale bèta-aanvragen?
    Dat is het goede nieuws: helemaal niets! Die kun je nog steeds naar ons opsturen en ze zullen worden afgehandeld net als altijd.

    Ik heb een vraag, opmerking of klacht. Wat nu?
    Daar helpen we je graag mee! Je kunt een reactie in dit topic achterlaten of een pb'tje sturen naar betareaders (het algemene bèta-account) of naar een specifieke bèta-reader (zie het overzicht van bèta's op de crewpagina voor een lijst). Je zult zo snel mogelijk van ons horen!

    Bedankt voor jullie begrip!

    [ bericht aangepast op 26 jan 2019 - 23:16 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Oh, wat fijn dat dit terug is!

    Username: ClarkDodie
    Titel verhaal: Goodbye.
    Taal*: Nederlands
    Link naar story indien actief: Goodbye.
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Ondanks alle veranderingen die Summer heeft moeten doorstaan, heeft ze haar hoofd boven water weten te houden. Haar vader heeft hun gezin verlaten, haar moeder liet haar nieuwe liefde toe in het leven van het meisje dat steeds verder van haar vervreemde en langzaam maar zeker gleed ze weg in een depressie.
    Met veel liefde en sessies met haar psycholoog begint haar leven weer vorm te krijgen en ze hoeft nauwelijks meer een glimlach te forceren. Op het moment dat ze de zwaarste periode uit haar leven achter de rug denkt te hebben, laat haar stiefvader een kant van zich zien die Summer weer terugwerpt in het donkere gat waar ze met veel pijn en moeite uit is geklauterd.
    Genre: Drama, Onbekende personen, Romantiek
    Lengte verhaal tot nu toe: 7565 woorden, maar ik ben aan het herschrijven en zal het verhaal binnenkort opnieuw activeren.
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 30 000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nope
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor geweld en seksueel misbruik. Er zal ongetwijfeld ook grof taalgebruik in voorkomen.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Niet echt, maar ik heb wel iemand nodig die erg kritisch is en kan helpen om mijn schrijfstijl te verbeteren.


    look at the stars, look how they shine for you;


    Username: Dissonant
    Titel verhaal: Enlighten me
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Enlighten me × SOTY
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Het is 1845 als de aardappelziekte opnieuw Ierland treft. Hoewel de Ierse bevolking wordt gedecimeerd door de bijkomende hongersnood, blijven Engelsen stug Ierse boter en graan naar Engeland verschepen. Terwijl de voedselprijzen stijgen, word het ook onmogelijk om de pacht te blijven betalen en worden steeds meer Ierse boeren van hun land verjaagd.
    Kelan Flanagan is één van de duizenden Ierse boeren die wanhopig probeert zijn familie in leven te houden in deze barre tijd.
    Rodrick Morophe, zoon van de bailiff, ziet ze het liefst allemaal sterven.
    Genre: Drama, Historisch, Onbekende Personen
    Lengte verhaal tot nu toe: 3.811 woorden, waarvan er maar 278 online staan.
    Is het afgerond?: Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Minimaal 40.000 woorden (want soty)
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan?: Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor?: Nee, ik denk het niet.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken?: Voor ik dit topic zag had ik al een aanvraag voor het eerste hoofdstuk ingediend. Deze was geaccepteerd door Korg. Misschien is het het handigst als zij dan doorleest? Verder heb ik geen voorkeur.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Username: Pixielisje
    Titel verhaal: Onbemand Hart
    Taal*: Nederlands
    Link naar story indien actief: https://www.quizlet.nl/stories/163439/onbemand-hart--soty/
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Daniël Morrigan is de kapitein van een van de beruchtste piratenschepen ter wereld: de Equinox. In 1766 krijgt hij de opdracht van de Britse koning, George III, om een zeemeermin te vangen. Daar krijgt hij vijf jaar voor. Het is 1771 en de vijf jaren zijn bijna om. Daniël is wanhopig, mede door zijn berg schulden, en vreest het ergste. Maar dan vangt hij toch de zeemeermin. Hij wil echter de buit alleen opeisen en probeert de zeemeermin te verbergen in zijn badkuip. Het verhaal wordt uit verschillende personages vertelt: Daniël, Lavinia en Thomas.
    Genre: Fantasy - Historisch - Onbekende personages
    Lengte verhaal tot nu toe: 5078 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Minstens 40 000 woorden want SOTY
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor volwassen topics zoals geweld en drugs, alcohool
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee, maar liefst wel een die goed kan helpen met plot + opmaak van een tekst zoals dialoog, tabgebruik, nieuwe alinea's, want daar ben ik echt niet goed in


    A to the Z

    Joepie, aanvragen! *O* Ik kijk ernaar uit! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Yes, fijn dat jullie ook enthousiast zijn. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben benieuwd naar jullie mooie verhalen! *O*


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Zijn er nog mensen die verhalen in het geheel willen laten nakijken? *O*


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hahaha, er staan nu vier berichten van bèta's met cheerleader smileys onder elkaar. Wij zijn in ieder geval enthousiast, Q. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zijn er dan al bèta-readers aan schrijvers gekoppeld? Want er zijn aanvragen en bèta-readers die enthousiast zijn dus koppelen zou de volgende stap zijn, toch?

    [ bericht aangepast op 22 feb 2018 - 15:45 ]


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    Zijn er dan al bèta-readers aan schrijvers gekoppeld? Want er zijn aanvragen en bèta-readers die enthousiast zijn dus koppelen zou de volgende stuap zijn, toch?
    Dat is zeker een logische stap en dat is dan ook al gebeurd! ^^ Zodra iemand hier een aanvraag post, verdelen we deze zo snel mogelijk achter de schermen. Wanneer er een bèta-reader aan een verhaal is gekoppeld, stuurt deze bèta-reader een berichtje aan de schrijver hiervan met verdere uitleg. Tot nu toe zijn alle aanvragen dan ook al onderverdeeld en verwelkomen we nieuwe aanvragen met open armen. (bloos)


    She's imperfect but she tries

    Tad schreef:
    (...)Dat is zeker een logische stap en dat is dan ook al gebeurd! ^^ Zodra iemand hier een aanvraag post, verdelen we deze zo snel mogelijk achter de schermen. Wanneer er een bèta-reader aan een verhaal is gekoppeld, stuurt deze bèta-reader een berichtje aan de schrijver hiervan met verdere uitleg. Tot nu toe zijn alle aanvragen dan ook al onderverdeeld en verwelkomen we nieuwe aanvragen met open armen. (bloos)


    O, sorry dat had ik niet begrepen. Ik dacht om de een of andere reden dat er in het topic een bericht zou komen wie aan wie gekoppeld is.


    Physics is awesome

    Username xMyLittleStar
    Titel verhaal Gone
    Taal*: Nederlands
    Link naar story : Niet van toepassing(komt pas online als layout + cover af is)
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:Er is een grote vermissingszaak in New Orleans. Er blijven militairen verdwijnen en niemand lijkt enig idee te hebben hoe en wat. Aan het team van Dwayne Pride om dit op te lossen.
    Genre: Fanfic, mysterieus, romantiek
    Lengte verhaal tot nu toe: 0 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 50.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van NCIS New Orleans
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee


    Never look back, unless it is to see how far you've come.

    Username: Evolve
    Titel verhaal: Verkleurd
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Nog niet online, maar dat komt snel.
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Jade is vijftijn jaar oud als haar iets verschrikkelijks overkomt: ze verliest haar ouders aan een tragisch auto-ongeluk. Haar wereld stort in en ze moet noodgedwongen op Vlieland gaan wonen bij haar oom en tante die ze nooit ziet.
    Genre: Drama, romantiek, onbekende persoon. Allemaal heel tragisch en moeilijk en dat soort gedoe.
    Lengte verhaal tot nu toe: 500 woorden.
    Is het afgerond? Nope
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 30 000 woorden?
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Waarschijnlijk niet. Mocht het voorkomen dan is het waarschijnlijk seks-gerelateerd. Mijn personage zal ook niet vies zijn van scheldwoorden, maar zo 16+ is dat nou ook weer niet als ik het taalgebruik van sommige 7-jarigen hoor. (*kuch* mijn broertje *kuch*)
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ik heb liever iemand anders dan Leah/ Klaar. Puur omdat ze me al helpt met mijn andere aanvraag en ik zou graag twee verschillende personen hebben om mee samen te werken. Iedereen heeft namelijk een andere stijl en ziet weer andere dingen. Ik heb misschien wel een lichtelijke voorkeur voor Inge/ Square.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Username: Gambino
    Titel verhaal: War Against the Mass
    Taal: Nederlands, zou heel minimaal af en toe wat Duits in voorkomen, maar dit zal ik zelf al gecheckt hebben.
    Link naar story indien actief: hiero
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    Oorlogscrimineel Marlene Riefenstahl is al 70 jaar op de vlucht en het is tijd om haar verleden af the sluiten.
    Ze reist naar Zwitserland, waar ze besluit haar vaardigheden op een goede manier in te zetten en met een schone lei te starten.
    Maar dit lijkt onmogelijk.
    Zelfs in het moderne heden, heeft Marlene Riefenstahl last van de spoken uit haar verre verleden.
    Als een rijke ondernemer een uitvinding op de markt brengt die Marlene persoonlijk confronteerd, wilt Marlene er voor zorgen dat zijn gevaarlijke ontwikkeling zich niet wereldwijd verspreid.
    Maar hoe houd je een verspreiding tegen, als de uitvinding aansluit bij een gewoonte die iedereen al heeft?

    Genre: Actie, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 500 w
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Marvel
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nope, suprise me.

    Mijn bèta heeft helaas aangegeven te stoppen. Is er misschien iemand anders die mij kan begeleiden met mijn verhaal? (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle