• Hoi hoi! Ik heb een vraag en wellicht kunnen jullie mij helpen! Vaak zie je mensen hun digitale tekeningen verkopen (bijvoorbeeld op conventies etc). Vaak is dat van dik papier (of karton?) of iets wat lijkt op poster papier (dunner maar wel goede kwaliteit). Ik ben heel erg benieuwd waar men hun tekeningen nou op print. Worden de tekeningen thuis geprint of moet men echt naar een drukkerij of iets? Het liefst wil ik mijn tekeningen thuis printen. Als ik bijvoorbeeld mijn tekeningen op glossy fotopapier print, dan zijn de tekeningen wel van goede kwaliteit maar het papier blijft nogal plakkerig...

    Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk heb uitgelegd. Weet iemand dit? (bloos)


    The sun will rise and we will try again.

    Over het algemeen kan de drukkerij in een hogere resolutie printen dan de standaard huisprinter, dus dan zijn de tekeningen meer "HD". Daarbij krijg je ook vaak korting als je grotere oplagen laat printen en kunnen ze zelfs watervast printen.

    Uiteraard kun je ook wel thuis printen! Ik weet niet zo zeer hoe alle papiersoorten voelen of heten, maar als het goed is kun je op van die papiersites gratis/heel goedkoop staaltjes bestellen om te kijken welke soort erop lijkt.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Over het algemeen kan de drukkerij in een hogere resolutie printen dan de standaard huisprinter, dus dan zijn de tekeningen meer "HD". Daarbij krijg je ook vaak korting als je grotere oplagen laat printen en kunnen ze zelfs watervast printen.

    Uiteraard kun je ook wel thuis printen! Ik weet niet zo zeer hoe alle papiersoorten voelen of heten, maar als het goed is kun je op van die papiersites gratis/heel goedkoop staaltjes bestellen om te kijken welke soort erop lijkt.


    Bedankt voor de tip! Ik zou inderdaad graag willen weten wat de papiersoorten zijn. (:


    The sun will rise and we will try again.

    Ik raad je Red-Bubble aan.
    Die laten jouw designs gratis drukken op Posters/Mokken etc.
    Het enige wat ze van je nemen is een heel klein beetje van het geld wat je verdient, dat is dan iets van 21%.
    Als je je eigen producten koopt, dan betaal je alleen voor het product laten drukken, niet voor je eigen werk.

    Voorbeeld

    [ bericht aangepast op 3 april 2018 - 22:40 ]

    ScribbleTheFox schreef:
    Ik raad je Red-Bubble aan.
    Die laten jouw designs gratis drukken op Posters/Mokken etc.
    Het enige wat ze van je nemen is een heel klein beetje van het geld wat je verdient, dat is dan iets van 21%.
    Als je je eigen producten koopt, dan betaal je alleen voor het product laten drukken, niet voor je eigen werk.


    Oeh! Maar stel nou je wilt het voor eigen gebruik en je verkoopt niets?


    The sun will rise and we will try again.

    Majime schreef:
    (...)

    Oeh! Maar stel nou je wilt het voor eigen gebruik en je verkoopt niets?


    ''Als je je eigen producten koopt, dan betaal je alleen voor het product laten drukken, niet voor je eigen werk.''

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    ''Als je je eigen producten koopt, dan betaal je alleen voor het product laten drukken, niet voor je eigen werk.''


    Oh wauw ik las daar overheen :’) Ik zal eens even kijken! Dank je wel!

    [ bericht aangepast op 3 april 2018 - 22:42 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Majime schreef:
    (...)

    Oh wauw ik las daar overheen :’) Ik zal eens even kijken! Dank je wel!


    <3

    Misschien is het raadzaam om deze vraag te stellen op de eventpage of Facebookgroep van (Dutch) Comic Con? Of misschien via een Facebook- of Instagram message direct naar één van dit soort creatieve, professionele makers? Dan heb je direct een passend antwoord en hoef je niet te gissen. (:


    ars moriendi