• Hallo allemaal!

    WtAt FIjJn DaT JE E R bENt


    Mijn naam is Bente en ik ben 15 jaar.
    Voor een schoolopdracht zoek ik iemand die in een vluchtelingenkamp zit of heeft gezeten voor een interview.
    De interview is in het Engels, maar kan gewoon worden vertaald.
    De vragen gaan niet over wat er is gebeurd tijdens hun reis naar het andere land, maar over hun levensstijl en hoe zij zichzelf uiten.

    Ken jij een (Syrische) vluchteling waarvan jij denkt dat diegene mijn vragen wel zou willen beantwoorden, stuur mij dan alsjeblieft een berichtje.

    Voor als ik niemand vind, heeft iemand enig idee waar ik een interview met een vluchteling zou kunnen krijgen?
    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 14:05 ]


    You dare to gaze upon me?

    Je zou het eens kunnen navragen bij een kinderopvang. Wij hadden namelijk een aantal syrische vluchtelingen die wij ook hielpen met kleding en speelgoed


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Je zou het eens kunnen navragen bij een kinderopvang. Wij hadden namelijk een aantal syrische vluchtelingen die wij ook hielpen met kleding en speelgoed


    Ik heb hier dus totaal geen kennis over in mijn dorpje. Welke kinderopvang heb jij?


    You dare to gaze upon me?

    HAMlLTON schreef:
    (...)

    Ik heb hier dus totaal geen kennis over in mijn dorpje. Welke kinderopvang heb jij?
    ik werk op een klein schalige opvang maar bij mijn stageplekken bij De Roef was het ook vaak. Dus kijk eens bij de opvang en scholen en dan denk ik dat je best iets of iemand zult vinden


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou daar wel mee oppassen ivm trauma's. Wij mochten nooit vluchtelingen interviewen omdat je dan onbewust allerlei traumatische herinneringen kan oproepen. Wat is de opdracht die je precies moet doen? Hopelijk niet vragen hoe ze precies gevlucht zijn?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Je zou ook op zoek kunne gaan naar een soort opvangcentra en daar ook eerst je interview bespreken zoals hierboven gezegd word.

    Ik googlede en kwam dit tegen

    https://www.coa.nl


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Eledhel schreef:
    Ik zou daar wel mee oppassen ivm trauma's. Wij mochten nooit vluchtelingen interviewen omdat je dan onbewust allerlei traumatische herinneringen kan oproepen. Wat is de opdracht die je precies moet doen? Hopelijk niet vragen hoe ze precies gevlucht zijn?


    Nee, daar vraag ik niet naar. Ik zoek vrijwillig iemand voor een interview en niet elke vraag hoeft beantwoord te worden, maar dit bespreek ik met degene die de interview met mij krijgt zelf, anders kan iedereen de vragen wel invullen.
    De interview zou gaan over hun levensstijl en hoe zij hunzelf uiten.


    You dare to gaze upon me?

    IrishNialler schreef:
    Je zou ook op zoek kunne gaan naar een soort opvangcentra en daar ook eerst je interview bespreken zoals hierboven gezegd word.

    Ik googlede en kwam dit tegen

    https://www.coa.nl


    Handig! Ik neem alvast contact met deze organisatie op!


    You dare to gaze upon me?

    Je zou het bij een asielzoekerscentrum kunnen proberen?


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    HAMlLTON schreef:
    (...)

    Nee, daar vraag ik niet naar. Ik zoek vrijwillig iemand voor een interview en niet elke vraag hoeft beantwoord te worden, maar dit bespreek ik met degene die de interview met mij krijgt zelf, anders kan iedereen de vragen wel invullen.
    De interview zou gaan over hun levensstijl en hoe zij hunzelf uiten.

    Ah ja oke. Klinkt interessant!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    De vriend van een vriendin van me is op zo'n bootje uit Syrië overgekomen, maar ik denk niet dat hij het feit zou vinden om dat allemaal voor de honderdste keer op te rakelen. Besef dat deze mensen hun verhaal al talloze keren hebben moeten doen hier.

    Ik zou ook contact opnemen met een AZC. Denk dat dat je beste kans zou zijn!


    ars moriendi

    De vriend van een vriendin van me is op zo'n bootje uit Syrië overgekomen, maar ik denk niet dat hij het feit zou vinden om dat allemaal voor de honderdste keer op te rakelen. Besef dat deze mensen hun verhaal al talloze keren hebben moeten doen hier.

    Ik zou ook contact opnemen met een AZC. Denk dat dat je beste kans zou zijn!

    De vragen gaan niet over wat er is gebeurd tijdens hun reis naar het andere land, maar over hun levensstijl en hoe zij zichzelf uiten.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 14:10 ]


    You dare to gaze upon me?

    Maim schreef:
    Je zou het bij een asielzoekerscentrum kunnen proberen?


    Ik heb mailtjes gestuurd. Nu nog afwachten. Het liefst zoek ik natuurlijk persoonlijk contact met de vluchteling namelijk.


    You dare to gaze upon me?

    Op mijn school zitten Syrische kinderen ik weet niet zeker of je hun mag interviewen maar ik zet wel de link van de website van onze school hierklik


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Hmm ik ken geen syrische vluchtelingen, maar heb wel een column erover geschreven. Het verhaal is wel interessant, misschien dat het je inspireert ofzo?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Hmm ik ken geen syrische vluchtelingen, maar heb wel een column erover geschreven. Het verhaal is wel interessant, misschien dat het je inspireert ofzo?


    Dat zou misschien wel helpen met de rest van mijn onderzoek!


    You dare to gaze upon me?