• Ik weet dat we allemaal op een punt aangekomen zijn waar we iets hebben van "ja lol dit is niet vreemd meer in deze wereld" terwijl er tot vier jaar geleden nog topics werden aangemaakt voor dingen als "meisje spuwt in het gezicht van een buschauffeur!!!", maar niettemin vond ik het belangrijk dit met jullie te delen. Het hele artikel vinden jullie hier.

    Voor zij die geen zin hebben het artikel door te nemen: de Poolse president heeft een wet ondertekend die het illegaal maakt om een Pool of Polen te beschuldigen van medewerking met het naziregime. Wie dat wel doet, riskeert drie jaar cel.

    DIT IS EUROPA VERDOMME. Ik weet dat de EU het al lang heeft opgegeven hier een fuck om te geven of meer te doen dan zeggen "dit mag niet stouterik", maar WHAT THE FUCK. WHAT THE FUCK.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 16:08 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik hoorde het en dacht: Wat. De. Fack?!
    Ik ga aankomende zomer naar Krakau, moet dus nog op mn woorden gaan passen daar... :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja, iets gaat daar niet helemaal goed in Polen, bah. D: Dat is al een tijdje zo, maar op dit soort momenten wordt het weer even pijnlijk helder duidelijk. Het interessante vind ik dat er letterlijk geen enkele manier is om dit goed te praten naast "iemand een nazi noemen is gemeen!" en dat is iets waar doorgaans alleen nazi's echt heel erg mee zitten, want de rest van de wereld fronst even en gaat dan weer verder met hun leven omdat je zelf weet dat dat woord toch niet op je van toepassing is en het je dus weinig doet. Een wet zoals deze helpt letterlijk niemand en doet geen enkel goed, behalve... voor nazi's. Yay. Dat is wat de wereld nodig had.

    Ook wel weer grappig (of gewoon heel wrang, het is allemaal hetzelfde op dit punt) dat uitgerekend Rex Tillerson namens de VS meteen zijn afkeuring hiervoor uit, want idk, jongens, jullie doen het op dit moment ook niet zo heel goed vis à vis niet de indruk wekken dat je het soms best wel eens bent met letterlijke nazi's. Anderzijds vindt Israel dit soort wetten natuurlijk niet leuk (erg terecht, dat wel) en de VS en Trump houden van Israel, dus zo verrassend is het misschien ook weer niet. Fascinerende balanceeracts aan alle kanten op het internationale politieke toneel, pff.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Walgelijk gewoonweg.


    Queer zijn is gewoon alles

    Polen uit de eu schoppen. Maar goed, dat heb ik soms bij wel meer landen...


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Walgelijk, walgelijk, walgelijk. Vooral de geschiedenis gaan ontkennen ja.. (net zoals hier in Nederland gebeurt met dat volk dat straatnamen wil aanpassen en beelden wil verwijderen.) Het is juist zo belangrijk om te beseffen dat bepaalde shit nu eenmaal gebeurd is en dat we er met zijn allen leer uit moeten trekken. Maar de geschiedenis (ha) leert ons dat de mensheid toch nooit leert van zijn fouten. Treurig weer allemaal. Zucht.


    ars moriendi

    Debbaut schreef:
    Walgelijk gewoonweg.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Debbaut schreef:
    Walgelijk gewoonweg.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ongelooflijk. :l De geschiedenis ontkennen...


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik heb hier geen woorden voor.


    26 - 02 - '16

    Lol Polen is echt alleen maar bezig met het uitdagen van de Unie de laatste tijd. :')


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Maar huh, ik snap niet wat de wet nu verbied. Je mag geen "death camps" meer zeggen?? Mag werkkamp dan nog wel?? En idk maar idk....

    Dit is echt een groot vraagteken voor mij, eerlijk gezegd.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.