• De stelling van deze week luidt:
    Zwarte Piet is discriminerend.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee ik vind van niet, wat zou er discriminerend aan kunnen zijn?


    “To hate everything is to be wounded by everything.”

    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    Hello, Night

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    uhmmmm, dan gewoon een witte piet erbij doen ?? :D


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    16 - 09 - '17

    Alweer deze discussie? Ik dacht eerlijk gezegd dat deze discussie over was. Waarom zou zwarte piet discriminerend moeten zijn? Er is nooit wat over gezegd. Nu pas komt het aan het licht. Zwarte piet is geen slaaf van Sinterklaas. Zwarte piet is juist een vriendelijk hulpje die kinderen cadeautjes brengt. De naam veranderen zou geen enkele verandering brengen. 'Witte Piet' zou dan ook discriminerend zijn. Ze moeten lekker ophouden met het gezeik, we moeten Sinterklaas gewoon normaal kunnen vieren.

    Zwarte Piet zijn geliefde baan verbieden is pas discriminatie.

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Nee. Mensen die zich als Zwatre piet verkleden, sluiten donkere mensen niet buitenen dat is wat discriminatie / racisme betekend. Dat is niet aan de orde. We kunnen het wel over andere dingen hebben, zoals of het wel of miet afstamt van ons slavernijverleden, maar dat is weer een ander verhaal.

    Ik heb zelf altijd vrolijk Simterklaas gevierd, ook al ben ik half Surinaams en heb er nooit een probleem in gezein. Als kinderen mij Zwarte Piet noemden, voelde ik me altijd trots.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik ga daar zelf niet op antwoorden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Iedereen is dol op zwarte piet! Het zou discriminatie zijn als hij per se blank moest worden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb zo'n vermoede dat bijna niemand op deze site het er mee eens is dat zwarte piet discriminatie is!
    Ik vind het onzin als mensen dat zeggen, mijn mening.
    Als je er witte pieten van maakt zul je over een paar jaar zien dat ze het discriminatie vinden dat er niemand een donkere huidskleur heeft!


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Als je kijkt voor wie het bedoeld is, de kinderen, dan zeg ik van niet nee (: Die kinderen zien er niks racistisch in en we vertellen ze altijd dat het komt doordat ze door schoorstenen klimmen.

    Ergens kan ik wel begrijpen dat de zwarte mensen het vervelend vinden, maar kom op zeg, je kan je ook wat minder aanstellen. Het is ze vast al 100 keer uitgelegd wat Zwarte Piet is en dan vind ik dat ze hun mening ook wel bij mogen schaven. Daarbij hoor je ons ook nog niet klagen over blanke vla of de ku klux klan.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik dacht dat deze discussie klaar was?
    Ugh. Voor de tien miljoenste keer dan maar: nee, zwarte piet is niet racistisch.


    26 - 02 - '16