• Ik zat net in de trein en wtf.
    Een groepje kinderen zat heel hard te praten en natuurlijk kon de hele coupé meegenieten.
    Het ding is nu dat ik denk van: wat the freaking frickfrack is deze generatie?
    Het groepje bestond uit vier meisjes en een jongen. Allemaal rond dezelfde leeftijd en het meisje in kwastie was zestien. Dat was in ieder geval wat ik hoorde. Anyway, lang verhaal kort: ze hadden een morning afterpil en een luid gesprek over een zwangerschap waar het meisje bang voor was.
    Aka ze was op een feestje en ze had veel gedronken en ze had een condoom, dus er kon niets mis gaan, maar toen deed ze het nog een keer. De tweede keer onveilig.
    En I’m confused. Is dit altijd al zo’n groot onderwerp geweest voor zestienjarigen en waarom zou je dit zo door de trein schreeuwen? I mean ze was bang om het haar ouders te vertelen (wat ik begrijp), maar een hele treincoupé was ok?
    Meanwhile zat ik daar een beetje af te luisteren en me sneu te voelen over mijn lovelife.

    Dus, kusjes. Ik wilde mijn avontuur en verwarring even delen. Al hebben een aantal al een paar snaps ontvangen haha oeps.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Naja sommige kids zijn daar mee bezig op die leeftijd

    //

    Ik heb ook wel eens gehad dat de jongen naast me tijdens de SPITS zat te bellen met z'n geile vriendin
    "Oh heb je een natte poes? Ik weet wel wat je daarmee kan doen.."


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Cresseida schreef:
    Naja sommige kids zijn daar mee bezig op die leeftijd

    //

    Ik heb ook wel eens gehad dat de jongen naast me tijdens de SPITS zat te bellen met z'n geile vriendin
    "Oh heb je een natte poes? Ik weet wel wat je daarmee kan doen.."


    NEE. IN HET OV? Girl, sommige mensen kennen geen grenzen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Bokeh schreef:
    Wat ik meer een schokkende ontwikkeling vind is het gebrek aan respect, hoe drastisch de mode is veranderd (kinderen kleden zich als volwassenen) ook met make-up, zinnen volproppen met scheldwoorden/ziektes en een grote groffe mond opzetten zodra je er iets van zegt.

    Jaren geleden stelde je heel wat voor als je bij een supermarkt zat te chillen op een bankje met energiedrink en chips. Tegenwoordig, naar wat ik meemaak/zie, als je te pas en te onpas een grote mond en weinig respect hebt.


    Jaaa omg
    Ik stond echt helemaal te kijken want er waren 3 meisjes van 14 gok ik (ik noem ze 12 want dat maakt het sterker), die elkaar kankerhoer noemden en ik was helemaal perplex... blijkbaar is dat een normale term als je vriendin iets doet wat jij niet had verwacht.

    Ot
    Ik weet nog heel goed dat wij op de basisschool TV weekjournaal keken, omg dit is 9 jaar geleden, en daar was een nieuwsitem over tieners van 11 die al seks hadden en ik was toen al.perplex en nu nog steeds...
    Ik vond jongens alleen maar leuk tot mijn 15de, toen ging ik pas nadenken over wat dat dan lichamelijk betekent...
    Echt heftig.

    En indd die jonge meiden dragen meer make-up dan ik :o


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Jaaa omg
    Ik stond echt helemaal te kijken want er waren 3 meisjes van 14 gok ik (ik noem ze 12 want dat maakt het sterker), die elkaar kankerhoer noemden en ik was helemaal perplex... blijkbaar is dat een normale term als je vriendin iets doet wat jij niet had verwacht.
    ....


    Dat hoor ik ook steeds vaker, van dat hele grove taalgebruik.
    Ik heb persoonlijk nog niet zoiets als 'kankerhoer' voorbij horen komen hier in be, maar daar zou ik wel echt wat van zeggen als ik het hoor komen uit een mond van een veertienjarige.
    Ik heb zelf ook wel een vuile mond in het dagelijkse wereld moet ik toegeven. (Shit en fuck zijn echt dagelijkse woorden bij mij haha, maar ik richt ze niet naar andere of zo).
    Maar zulke erge dingen als ziektes in scheldwoorden hoor je echt nooit over mijn lippen rollen.
    Ik denk dat het ook wel heel belangrijk is om daarover iets te zeggen als je het hoort.
    Maar dan heb je natuurlijk ook wel de kans dat je uitgescholden wordt door die jongeren, wat vaak zo is omdat ze geen respect meer hebben.


    A to the Z

    M0NA schreef:
    (...)

    Jaaa omg
    Ik stond echt helemaal te kijken want er waren 3 meisjes van 14 gok ik (ik noem ze 12 want dat maakt het sterker), die elkaar kankerhoer noemden en ik was helemaal perplex... blijkbaar is dat een normale term als je vriendin iets doet wat jij niet had verwacht.

    Ot
    Ik weet nog heel goed dat wij op de basisschool TV weekjournaal keken, omg dit is 9 jaar geleden, en daar was een nieuwsitem over tieners van 11 die al seks hadden en ik was toen al.perplex en nu nog steeds...
    Ik vond jongens alleen maar leuk tot mijn 15de, toen ging ik pas nadenken over wat dat dan lichamelijk betekent...
    Echt heftig.

    En indd die jonge meiden dragen meer make-up dan ik :o


    Tieners van 11? Seriously? Toen ik 11 was, was ik een buitenbeentje en dacht ik alleen maar aan hoe ik ervoor kon zorgen dat mensen vrienden met mij wilden zijn en mij niet buitensloten of pestten. Seks was wel het laatst waar ik aan dacht.


    26 - 02 - '16

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Dat hoor ik ook steeds vaker, van dat hele grove taalgebruik.
    Ik heb persoonlijk nog niet zoiets als 'kankerhoer' voorbij horen komen hier in be, maar daar zou ik wel echt wat van zeggen als ik het hoor komen uit een mond van een veertienjarige.
    Ik heb zelf ook wel een vuile mond in het dagelijkse wereld moet ik toegeven. (Shit en fuck zijn echt dagelijkse woorden bij mij haha, maar ik richt ze niet naar andere of zo).
    Maar zulke erge dingen als ziektes in scheldwoorden hoor je echt nooit over mijn lippen rollen.
    Ik denk dat het ook wel heel belangrijk is om daarover iets te zeggen als je het hoort.
    Maar dan heb je natuurlijk ook wel de kans dat je uitgescholden wordt door die jongeren, wat vaak zo is omdat ze geen respect meer hebben.


    Klopt en ik laat ook wel mijn afkeur zien maar echt iets zeggen vind ik wel moeilijk. Ook al zijn ze 14, ik ben dan wel in de minderheid en idk ik voel me daar dan nooit zo prettig bij.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Klopt en ik laat ook wel mijn afkeur zien maar echt iets zeggen vind ik wel moeilijk. Ook al zijn ze 14, ik ben dan wel in de minderheid en idk ik voel me daar dan nooit zo prettig bij.


    Ik weet zelf niet zo goed wat ik moet zeggen op zulke dingen. Zelf hoop ik dat ze mij niet aanspreken, want ik ben geen sociaal wonder en alles behalve zelfverzekerd.


    26 - 02 - '16

    Forehead schreef:
    (...)

    NEE. IN HET OV? Girl, sommige mensen kennen geen grenzen.

    Die hele ervaring verdiend eigenlijk een eigen topic lol


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ja, dat snap ik wel! Ik ben zelf ook niet zo een held in sociaal-zijn. Het hangt er ook vanaf in welke context je zit. In het geval van de trein: als ze heel luid praten aan de andere kant van het stel, kan je er moeilijk wat van zeggen. Tenzij het heel erg luid is natuurlijk, dan kan je erheen gaan en vragen of het stiller mag en eventueel wat zeggen van het taalgebruik. Maar als ze echt ver zitten zou ik het ook eerder laten.
    Moesten ze zo praten vlak naast mij, in het zithoekje aan de andere kant van het gangpad bijvoorbeeld, dan zou ik wel sneller wat zeggen.
    Ik denk dat de gouden tip daarin is om ook heel beleefd te blijven gewoon en echt wat uit te leggen.
    Ik heb al mensen gezien die echt hun stem beginnen te verheffen als jongeren bijvoorbeeld te luid zijn. Dat is echt zo een no-go. Zelfs nu zou ik ook nog van repliek dienen als iemand mij heel agressief zou zeggen dat ik stiller moet zijn.
    Ook zaken als "Dat is een slecht woord je mag dat niet zeggen!" of "Hoe heeft jouw moeder je opgevoed" bijvoorbeeld hoor ik vaak voorbij komen, maar dat werkt ook niet. Heel veel jongeren gaan dan spotten met iemand ouder dan hun als je je zo opstelt.
    Hoe ik het zou aanpakken is je eerst en vooral excuseren omdat je hen stoort, want dan stel je je niet per se ondergeschikt op maar wel wat meer op gelijke hoogte met hen. Je hebt ook gewoon meer de aandacht als je begint met een "Excuseer," omdat ze dan stil moeten vallen om je te horen en ze misschien denken dat je een vraag hebt. (Echt waar, als je je helpend opstelt tegen luidruchtige jongeren kan je echt nog wel schrikken van het feit hoe lief ze kunnen zijn haha). Maak de opmerking ook zo concreet mogelijk, toon met een voorbeeld waarom het erg is. Iets als "stel je voor dat jij of jouw oma kanker zou hebben" zou ik er niet bij betrekken persoonlijk.
    Ga eventueel ook een gesprek aan met de jongeren en stel je vooral open daarvoor. Ze kunnen er alleen maar uit leren.
    En zelfs áls ze zich heel vijandig opstellen: ik kan je verzekeren dat die hele groep thuiskomt en die dag nog denkt aan de reiziger op de trein die hen aansprak over hun woordgebruik. Het is echt nóóit voor niets.


    A to the Z

    Bokeh schreef:
    (...)

    Tieners van 11? Seriously? Toen ik 11 was, was ik een buitenbeentje en dacht ik alleen maar aan hoe ik ervoor kon zorgen dat mensen vrienden met mij wilden zijn en mij niet buitensloten of pestten. Seks was wel het laatst waar ik aan dacht.


    Sterker nog, toen ik elf was, wist ik niet eens dat dat bestond, joh. Ik droeg mijn paardentrui naar school.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Dat hoor ik ook steeds vaker, van dat hele grove taalgebruik.
    Ik heb persoonlijk nog niet zoiets als 'kankerhoer' voorbij horen komen hier in be, maar daar zou ik wel echt wat van zeggen als ik het hoor komen uit een mond van een veertienjarige.
    Ik heb zelf ook wel een vuile mond in het dagelijkse wereld moet ik toegeven. (Shit en fuck zijn echt dagelijkse woorden bij mij haha, maar ik richt ze niet naar andere of zo).
    Maar zulke erge dingen als ziektes in scheldwoorden hoor je echt nooit over mijn lippen rollen.
    Ik denk dat het ook wel heel belangrijk is om daarover iets te zeggen als je het hoort.
    Maar dan heb je natuurlijk ook wel de kans dat je uitgescholden wordt door die jongeren, wat vaak zo is omdat ze geen respect meer hebben.

    Jup, over vier dagen word ik veertien en in mijn klas schelden ze elkaar constant uit voor kankerhoer, of andere dingen met ziektes. Nu scheld ik zelf ook wel, maar met dingen als ziektes zou ii never nooit niet schelden.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    M0NA schreef:
    (...)

    Jaaa omg
    Ik stond echt helemaal te kijken want er waren 3 meisjes van 14 gok ik (ik noem ze 12 want dat maakt het sterker), die elkaar kankerhoer noemden en ik was helemaal perplex... blijkbaar is dat een normale term als je vriendin iets doet wat jij niet had verwacht.

    Ik ben veertien en kindjes van mijn leeftijd en ouder, heb ik nog nooit zulk gedrag zien vertonen. Eerlijk is eerlijk, de gemiddelde leeftijd van mijn vrienden ligt bij de zestien/zeventien, maar wij noemen elkaar absoluut niet zo, wij gebruiken woorden als 'idioot' en 'stommerd', whahahha. No offense, maar ik heb het idee dat het af en toe ook wat te maken heeft met het niveau. Ik hoor kinderen van de mavo eerder zulke uitspraken doen dan kinderen van het vwo en dat bedoel ik in letterlijke zin.
    Een paar vreemdere idioten die jij hebt gezien, beschrijven iig niet het gemiddelde kind en zijn/haar taalgebruik van die leeftijd zoals ik mee heb gemaakt.


    i wanna die with you once or twice.

    AnnabethChase schreef:
    (...)
    Jup, over vier dagen word ik veertien en in mijn klas schelden ze elkaar constant uit voor kankerhoer, of andere dingen met ziektes. Nu scheld ik zelf ook wel, maar met dingen als ziektes zou ii never nooit niet schelden.

    Bij mij echt totaal niet imao.


    i wanna die with you once or twice.

    Ada schreef:
    (...)
    Ik ben veertien en kindjes van mijn leeftijd en ouder, heb ik nog nooit zulk gedrag zien vertonen. Eerlijk is eerlijk, de gemiddelde leeftijd van mijn vrienden ligt bij de zestien/zeventien, maar wij noemen elkaar absoluut niet zo, wij gebruiken woorden als 'idioot' en 'stommerd', whahahha. No offense, maar ik heb het idee dat het af en toe ook wat te maken heeft met het niveau. Ik hoor kinderen van de mavo eerder zulke uitspraken doen dan kinderen van het vwo en dat bedoel ik in letterlijke zin.
    Een paar vreemdere idioten die jij hebt gezien, beschrijven iig niet het gemiddelde kind en zijn/haar taalgebruik van die leeftijd zoals ik mee heb gemaakt.


    Ik zeg ook niet dat alle kinderen van 14 dergelijk taalgebruik hebben, maar dat kinderen van 14 dat überhaupt allemaal zeggen en dat ik daar erg van sta te kijken. Als er een opa ineens keihard staat te schelden zou ik dat ook erg opmerkelijk vinden, hoor. En ik weet ook dat niet alle opa's dat doen.

    @Forehead
    Omg haha inderdaad, en sieraden die vet raar waren maar toen heel mooi. Ik had toen ook nog een elastiekje met een vet grote blauwe vilten bloem erop omg .


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ghaha, ik herken het wel. =P
    Ik hoor zo ook wel eens van die dingen en dan trek ik ook vreemde gezichten. Of als ik uit ga en dan jongeren tussen de 17-19 rond zie hangen en dan denk ik: "omg, zo was ik niet, hoop ik." Haha. :'D

    Maar gelukkig is niet iedere jongere zo. *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury