• Oké, mijn zusje en ik willen allebei al jaren samen een tattoo. Ook willen we allebei een Harry Potter tattoo. We zijn hier nooit heel concreet wat mee gaan doen omdat we niet echt een idee hadden van hoe of wat en we geen tattoo wilden laten zetten puur voor het idee dat we 'iets' samen hadden.
    Nu hebben we ineens wél een idee. Aan de ene kant denk ik echter 'jezus wat cliché' en aan de andere kant denk ik 'ja boeien, als wij dit willen doen we het toch gewoon'.
    Op dit moment leert mijn zusje voor haar opleiding veel over yin en yang of zo. Het begon grappig, maar ik ben dus de yin en zij de yang. Compleet tegenovergesteld, altijd al. En toch kunnen we meestal wel goed met elkaar, zeker nu we allebei ouder zijn.
    Nog een 'tegenstelling': Ik ben een overduidelijke Hufflepuff en zij een Slytherin. Daar willen we ook wat mee.
    Dit was ons idee tot nu toe:
    Ik een yin, met daarop/eromheen een badger, in een mooie stijl. Geen Hufflepuff kleuren (sowieso geen kleur) en geen vernoeming naar Hufflepuff verder.
    Zij de yang met een slang erom.
    Dat is eigenlijk iets wat we allebei heel erg gaaf zouden vinden. We spelen nog een beetje met het idee om daar bij de 1 Lumos bij de zetten en de ander Nox. Maar hier twijfelen we nog over. Is dat niet té-HP? Het slaat natuurlijk op veel meer dan dat. Het voegt zeker wat toe aan het hele yin en yang en geeft samenhang tussen de tattoo's als we de woorden bij het tegenovergestelde plaatje doen zeg maar, if you get me.
    Wat vinden jullie van zo'n idee? Cliché? Boring?

    Eventuele tips voor een plek? We vinden beiden onderarm erg mooi maar ik ben dan wel weer zo ouderwets dat ik me zorgen maak over baankansen. Verder wil ik hem absoluut kunnen zien en zijn mijn ribben geen optie.

    Iemand die goede tattooshops kent in omgeving Utrecht? Dan gaan we ook eens kijken, polsen hoe het voelt, even van die boeken bekijken en zo.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2018 - 19:12 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het klinkt heel cool, stuur je een foto als ie er op staat? (blush)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Wat een leuk idee!
    Een vriendin van mij heeft een lotus op haar bovenbeen staan. Ik dacht eerst dat die plek niet zo mooi ging zijn, maar hij is echt pràchtig! Dus misschien daar eens over denken (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Klinkt erg leuk en origineel! c:
    En misschien de binnenkant van je bovenarm?


    soul made of stardust and chaos.