• Hoi hoi!

    Ik weet niet zo goed of ik het in het School forum of hier moest plaatsen, maar hier leek me het meest logische.

    Okay:

    Ik studeer om 2e graads docente Engels te worden, dus voor de onderbouw op het voortgezet onderwijs. Ik zit in mijn derde jaar en we hebben een vak Literatuur, wat er voor bedoelt is om ons te leren en stimuleren om literatuur te 'incorporate'-en in het vak Engels op de middelbare school.
    Ons onderwerp deze periode is Minorities (minderheden) en ik heb gekozen om het subonderwerp van sexuality (seksualiteit), gender (geslacht) en gender roles (rollen van het geslacht) te gebruiken. Ik vind dit zelf een heel interessant onderwerp en het lijkt me in de constant veranderende en steeds 'accepterendere' samenleving een goed onderwerp om te bespreken met jonge leerlingen.
    Het is de bedoeling dat we met dit onderwerp een lessenreeks maken waarbij we enkele boeken, korte verhalen, kunstvormen en gedichten moeten gebruiken/bespreken met de 'leerlingen'.

    Mijn probleem hierbij is alleen dat ik wel boeken kan bedenken waar dit in besproken wordt, maar dat het te zware taal is of dat het iets te 'heavy' is om aan 12 of 13-jarigen voor te schotelen.

    Als iemand van jullie wat titels kent of wat aanbevelingen heeft, zou ik dat echt superwaarderen! Ik zit namelijk helemaal vast... ;-;

    (Ze moeten wel echt Engels zijn trouwens, liefst ook een oorspronkelijk geschreven Engels verhaal, maar ik mag nu niet te picky zijn)


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Ik vind Simon vs the homosapiens agenda wel bij je beschrijving passen? Is voor middelbare scholieren ook erg leuk om te lezen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Evolve schreef:
    Ik vind Simon vs the homosapiens agenda wel bij je beschrijving passen? Is voor middelbare scholieren ook erg leuk om te lezen.


    Nu ik je bericht beter lees, betwijfel ik of dit is wat je zocht. Oeps.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Evolve schreef:
    (...)

    Nu ik je bericht beter lees, betwijfel ik of dit is wat je zocht. Oeps.


    Ik zal 'm sowieso wel uitchecken! Misschien dat het wel wat is, ik hoorde een klasgenootje het er ook over hebben. Dankjewel!


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Will Grayson, Will Grayson van John Green gaat over homoseksualiteit. Verder kan ik niet snel op iets komen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Altomare schreef:
    Will Grayson, Will Grayson van John Green gaat over homoseksualiteit. Verder kan ik niet snel op iets komen.


    Echt waar? Ik heb die lichting van John Green boeken helemaal gemist, ik zal ernaar kijken! Valt sowieso onder mijn doelgroep voor het soort boeken! :D


    I believe in nothing but the truth and who we are.