• Vorig jaar ben ik begonnen met meer water drinken. Min of meer begonnen uit noodzaak, op meerdere ochtenden kon ik een sprintje trekken naar de volgende trein naar werk en dan is een flesje water wel fijn om bij je te hebben. Sinds dit jaar ben ik begonnen om op werk meer te drinken en dus ook een fles water op werk leeg te drinken. Op weg naar werk en op werk gaat het dus goed. Alleen wil ik nu nog meer water gaan drinken in het weekend als ik thuis ben. Want het bevalt tot nu toe goed en wil ik het echt volhouden.

    Ik heb waterflessen van dopper en ikea gebruikt. Een waterfles van Dopper is gesneuveld en die van ikea is vermist. Tips voor een goede waterfles zijn welkom!

    Dus ik ben benieuwd of er nog andere mensen zijn die ook zijn begonnen met meer water drinken en hoe dat bevalt.


    [ bericht aangepast op 3 maart 2018 - 14:46 ]


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik vul mijn fles ook altijd met kraanwater. Op werk hebben ze van die hele grote waterfles waar je water uit kan tappen of ik kan water halen uit de machine voor drinken.

    Maar is dat dan alleen water of ook ander drinken?

    Die 2L en 3L is alleen water, ik drink ook nog iedere ochtend een glas melk :') En af en toe eens wat chocomelk tussendoor.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    MacGyver schreef:
    (...)

    Goed initiatief van de mensen van duurzaam ondernemen, zo'n ecologische fles. En de actie om 1 euro voor het goede doel in plaats van verzendkosten te vragen is ook een mooi idee.

    Ik heb zelf opgezocht hoeveel er in een Dopper gaat en dat is 500 ml. In de ikea fles kan 600 ml. Maar in deze fles kan dus meer?

    Hoe heb je die dop dan kapot gekregen, als ik vragen mag? Mijn dopper ging kapot doordat mijn vader zo lief was om hem schoon te maken en doppers blijkbaar niet bestand zijn tegen kokend water. En de ikea fles ben ik vergeten op werk en de vorige dag was ie dus weg.

    Dat laatste is wel handig. Ik krijg soms de dop heel lastig van de fles af want dan heb ik iets te strak gedraaid. Dit omdat ik bang ben dat ie anders gaat lekken.



    Ik denk 650ml dat erin kan. Ik had de indruk dat in mijn dopper nog niet eens een halve liter kon.

    Mijn moeder heeft de fles eens laten vallen. Toen sprong een stukje van de dop eraf. Maar hij kon nog steeds goed dicht enzo, dus op zicht geen probleem, maar heel vervelend om open/dicht te doen. Ik heb meermaals geprobeerd het te lijmen, maar het kwam er steeds af. En ik vond een nieuwe dop kopen zo duur.

    Deze dop vind ik wel handig. Je drukt op de knop en dan komt de dop open. Je klikt hem dicht om het terug te sluiten en wanneer je dan op verplaatsing gaat, dan zet je de bescherming over de knop.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ledecky schreef:
    (...)

    Geen idee, zoals Phos ook zei heb ik enorme dorst dan. :') En ik drink ook wel uit verveling dan, oeps.
    En ik denk dat ik 2L gemiddeld vind, maar dan je koffie of fruitsap 's morgens meegerekend en eventueel ook andere dranken zoals cola of een glaasje wijn. ^^


    Oké, dat kan. Ik krijg soms ook veel meer dorst dan normaal. Dat heb ik met eten en misschien is het wel slim idee om op die momenten wat te gaan drinken in plaats van eten.

    Die reken ik niet mee. Ik drink 1 liter water in totaal op een werkdag. Melk tijdens ontbijt en lunch, chocolademelk bij de lunch, drinken als ik thuis kom en drinken bij het avondeten niet meegerekend.

    Heb je dan niet dat je ook vaker naar de wc moet? Want volgens mij moet mijn blaas nog steeds wennen aan het feit dat ik nu meer drink.


    Physics is awesome

    Effy_Stonem schreef:
    (...)
    Je moet trouwens wel oppassen dat je niet téveel drinkt, want hoe goed water ook is, dat is mogelijk haha. Vooral als je het in een korte tijd drinkt. Dus als je het doet, is het belangrijk dat je niet op één moment drie flessen leeg drinkt zeg maar, maar het over de hele dag verdeelt.

    Ik drink zelf trouwens echt verschrikkelijk weinig. Ik ben zo'n persoon die het gewoonweg vergeet en amper drie glazen drinken haalt oops.

    In theorie kun je 15L water op een dag drinken als ik me niet vergis, dus 5 zal nog wel lukken denk ik.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    (...)
    In theorie kun je 15L water op een dag drinken als ik me niet vergis, dus 5 zal nog wel lukken denk ik.

    Hahaa dat klopt zeker, maar als je vijf in een paar uur doet dan kan dat nog best gevaarlijk zijn (ligt natuurlijk wel aan je gewicht en lengte en alles en de temperatuur van die dag) dus ik dacht ik noem het wel even. (:


    i wanna die with you once or twice.

    Effy_Stonem schreef:
    (...)
    Je moet trouwens wel oppassen dat je niet téveel drinkt, want hoe goed water ook is, dat is mogelijk haha. Vooral als je het in een korte tijd drinkt. Dus als je het doet, is het belangrijk dat je niet op één moment drie flessen leeg drinkt zeg maar, maar het over de hele dag verdeelt.

    Ik drink zelf trouwens echt verschrikkelijk weinig. Ik ben zo'n persoon die het gewoonweg vergeet en amper drie glazen drinken haalt oops.


    Je moet het ook aan leren. Nu ben ik het gewend om de fles uit mijn tas te halen en op werk zet ik de fles zo neer dat ik hem kan zien. Anders vergeet ik tijdens werk ook om hem leeg te drinken. Daarbij drink ongeveer de halve fles leeg tijdens de pauze zodat ik tijdens het werk minder hoef te drinken.




    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Je moet het ook aan leren. Nu ben ik het gewend om de fles uit mijn tas te halen en op werk zet ik de fles zo neer dat ik hem kan zien. Anders vergeet ik tijdens werk ook om hem leeg te drinken. Daarbij drink ongeveer de halve fles leeg tijdens de pauze zodat ik tijdens het werk minder hoef te drinken.




    Je fles zichtbaar zetten is echt de beste tip om meer water te drinken!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    (...)
    Die 2L en 3L is alleen water, ik drink ook nog iedere ochtend een glas melk :') En af en toe eens wat chocomelk tussendoor.


    Als ik dan naar mezelf kijk, dan zou dat voor mij veel zijn.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Je moet het ook aan leren. Nu ben ik het gewend om de fles uit mijn tas te halen en op werk zet ik de fles zo neer dat ik hem kan zien. Anders vergeet ik tijdens werk ook om hem leeg te drinken. Daarbij drink ongeveer de halve fles leeg tijdens de pauze zodat ik tijdens het werk minder hoef te drinken.




    Haha ja ik dacht eigenlijk dat ik mijn lesje wel had geleerd nadat ik was uitgedroogd laatst en dat ik er nu wel echt vaker aan zou denken. Maar dat is eigenlijk nog steeds niet echt zo.
    Hmm, klinkt als een goede tip haha.


    i wanna die with you once or twice.

    ads schreef:
    (...)

    Ja haha. Uiteraard eet ik ook obviously, maar ik drink echt alleen nog water.


    Sorry, ik bedoelde dus dat je qua drinken alleen water drinkt. Ik nam aan dat je nog wel at anders zou het waarschijnlijk niet lang goed gaan. Hoewel ik ook heb gelezen dat je langer zou kunnen doen zonder eten dan zonder drinken. Maar dat ga ik niet uit proberen.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Oké, dat kan. Ik krijg soms ook veel meer dorst dan normaal. Dat heb ik met eten en misschien is het wel slim idee om op die momenten wat te gaan drinken in plaats van eten.

    Die reken ik niet mee. Ik drink 1 liter water in totaal op een werkdag. Melk tijdens ontbijt en lunch, chocolademelk bij de lunch, drinken als ik thuis kom en drinken bij het avondeten niet meegerekend.

    Heb je dan niet dat je ook vaker naar de wc moet? Want volgens mij moet mijn blaas nog steeds wennen aan het feit dat ik nu meer drink.


    Jep, ik moet dan heel vaak naar het toilet ja. :'D Maar als ik thuis zit dan vind ik dat geen probleem. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Effy_Stonem schreef:
    (...)
    Je moet trouwens wel oppassen dat je niet téveel drinkt, want hoe goed water ook is, dat is mogelijk haha. Vooral als je het in een korte tijd drinkt. Dus als je het doet, is het belangrijk dat je niet op één moment drie flessen leeg drinkt zeg maar, maar het over de hele dag verdeelt.

    Ik drink zelf trouwens echt verschrikkelijk weinig. Ik ben zo'n persoon die het gewoonweg vergeet en amper drie glazen drinken haalt oops.


    Ja, dat is dus de reactie die ik altijd krijg. :') Ik heb zelf ook ooit gelezen over een man die 10 liter na elkaar had gedronken en gestorven was. Zo doe ik het dus niet, haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    MacGyver schreef:
    (...)

    Sorry, ik bedoelde dus dat je qua drinken alleen water drinkt. Ik nam aan dat je nog wel at anders zou het waarschijnlijk niet lang goed gaan. Hoewel ik ook heb gelezen dat je langer zou kunnen doen zonder eten dan zonder drinken. Maar dat ga ik niet uit proberen.

    Een mens kan gemiddeld drie minuten zonder adem, drie dagen zonder water en drie weken zonder eten. De regels van drie. :Y)

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ja, dat is dus de reactie die ik altijd krijg. :') Ik heb zelf ook ooit gelezen over een man die 10 liter na elkaar had gedronken en gestorven was. Zo doe ik het dus niet, haha.

    Ohh jemig, dat is nog best heel veel tbh. Volgens mij is het namelijk zo dat als je binnen twee uur meer dan vijf/zes liter drinkt, je ook al in levensgevaar bent. Dan raakt je lichaam zo in de war door het overmatige drinken dat het het naar je hersenen stuurt toch, ofzo? Maar dat hangt dus ook wel af van je gewicht en lengte.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2018 - 15:50 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Phos schreef:
    (...)
    Ik wil eig ook alleen water (en melk, want daar zit ook gezonde shizzle in enzo) gaan drinken, maar die chocomelk en cola (drink ik alleen op vrijdag tho maar is nog steeds te veel) blijven me in de weg zitten :')


    Wat goed dat je alleen nog water wilt drinken. Ik denk ook dat het misschien niet een of twee keren lukt om echt te stoppen met de chocomelk en cola. Geef jezelf de tijd en waarschijnlijk het na een aantal weken wel om de chocomelk en cola te laten staan. En anders kan je waarschijnlijk een van de twee laten staan.

    Ik vergat in het begin ook nog wel eens om water te drinken op weg naar huis. Op een gegeven moment merkte ik ook dat het niet hielp als ik boos op mezelf werd als ik het vergeten was. Dus vanaf dat moment gaf ik mezelf een denkbeeldig schouderklopje(niet altijd, maar wel vaak) als het wel gelukt was. Voor mij werkt dat beter.


    Physics is awesome

    Om eerlijk te zijn heb ik het niet heel geleidelijk aan opgebouwd. Het was eerder van "hm, laat ik alleen nog maar water drinken" en vanaf toen deed ik het dus ook daadwerkelijk. (krul)


    Heaven is a place that we all have