• Vorig jaar ben ik begonnen met meer water drinken. Min of meer begonnen uit noodzaak, op meerdere ochtenden kon ik een sprintje trekken naar de volgende trein naar werk en dan is een flesje water wel fijn om bij je te hebben. Sinds dit jaar ben ik begonnen om op werk meer te drinken en dus ook een fles water op werk leeg te drinken. Op weg naar werk en op werk gaat het dus goed. Alleen wil ik nu nog meer water gaan drinken in het weekend als ik thuis ben. Want het bevalt tot nu toe goed en wil ik het echt volhouden.

    Ik heb waterflessen van dopper en ikea gebruikt. Een waterfles van Dopper is gesneuveld en die van ikea is vermist. Tips voor een goede waterfles zijn welkom!

    Dus ik ben benieuwd of er nog andere mensen zijn die ook zijn begonnen met meer water drinken en hoe dat bevalt.


    [ bericht aangepast op 3 maart 2018 - 14:46 ]


    Physics is awesome

    Effy_Stonem schreef:
    (...)
    Een mens kan gemiddeld drie minuten zonder adem, drie dagen zonder water en drie weken zonder eten. De regels van drie. :Y)

    Je kunt 6 weken zonder eten geloof ik :') Maar ik durf er niet op wedden, wist dat het iig veel meer was dan ik dacht.
    Maar die 3 dagen zonder water is ook vrij relatief, want in veel voedsel zit ook nog vocht/sap.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Effy_Stonem schreef:
    (...)
    Ohh jemig, dat is nog best heel veel tbh. Volgens mij is het namelijk zo dat als je binnen twee uur meer dan vijf/zes liter drinkt, je ook al in levensgevaar bent. Dan raakt je lichaam zo in de war door het overmatige drinken dat het het naar je hersenen stuurt toch, ofzo? Maar dat hangt dus ook wel af van je gewicht en lengte.


    Ik neem aan dat het geldt als je niks tot weinig doet? Want als je werkt of sport dan hou je dat niet vol, volgens mij.


    Physics is awesome

    ads schreef:
    Om eerlijk te zijn heb ik het niet heel geleidelijk aan opgebouwd. Het was eerder van "hm, laat ik alleen nog maar water drinken" en vanaf toen deed ik het dus ook daadwerkelijk. (krul)


    Dat is knap. Mij zou dat waarschijnlijk niet lukken.


    Physics is awesome

    Phos schreef:
    (...)
    Je kunt 6 weken zonder eten geloof ik :') Maar ik durf er niet op wedden, wist dat het iig veel meer was dan ik dacht.
    Maar die 3 dagen zonder water is ook vrij relatief, want in veel voedsel zit ook nog vocht/sap.

    Hmm het ligt ook wel aan hoeveel je al weegt en hoe groot je bent enzo. Maar het is volgens mij wel echt uitgaande van dat je dan echt helemaal niets meer binnenkrijgt.

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik neem aan dat het geldt als je niks tot weinig doet? Want als je werkt of sport dan hou je dat niet vol, volgens mij.

    Hahah, ik denk het? Ik weet het ook niet echt, ben geen expert ofzo.

    Deze info komt overigens van mn biodocent, dus ik durf er ook niet echt een discussie over te voeren, weet het zelf ook niet echt haha.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2018 - 15:55 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Effy_Stonem schreef:
    (...)
    Hahah, ik denk het? Ik weet het ook niet echt, ben geen expert ofzo.

    Deze info komt overigens van mn biodocent, dus ik durf er ook niet echt een discussie over te voeren, weet het zelf ook niet echt haha.


    Dan hou ik het er op dat het genoeg is als je zo weinig mogelijk doet en goed hebt geslapen.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2018 - 16:36 ]


    Physics is awesome

    Ik heb een mooie waterfles gekocht waar 750 ml in kan. Dus ik hoop dat ik daardoor ook iets meer water ga drinken. Zag hem staan in de Primark in Nijmegen en kon hem niet laten staan. In het midden zit ook zo'n ding om fruit in te doen. Maar ik dacht in de zomer kan ik daar ook ijsklontjes in doen en houd ik mijn water lekker koud.


    Physics is awesome

    Ik begin elke ochtend standaard met 1 of 2 glazen water op de nuchtere maag. Als ik om half 12 opsta, dan neem ik er 2. Als ik rond een uur of 10 opsta, dan neem ik er 1. Ik drink eigenlijk niet genoeg water, maar ik doe wel m'n best om gedurende de dag een aantal flinke glazen te drinken. Mijn theemok is 400 milliliter. Ik denk dat ik nu zo'n... 1200 milliliter water op heb vandaag. Scheelt dat 95% van mijn vochtinname bestaat uit water en thee.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2018 - 17:42 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    Ik begin elke ochtend standaard met 1 of 2 glazen water op de nuchtere maag. Als ik om half 12 opsta, dan neem ik er 2. Als ik rond een uur of 10 opsta, dan neem ik er 1. Ik drink eigenlijk niet genoeg water, maar ik doe wel m'n best om gedurende de dag een aantal flinke glazen te drinken. Mijn theemok is 400 milliliter. Ik denk dat ik nu zo'n... 1200 milliliter water op heb vandaag.


    Het is al goed dat je water drinkt. Ik heb ook een hele lange tijd maar 500 of 600 ml per dag gedronken. Maar ik drink dan ook nog melk en regelmatig cola dus dan krijg ik ook vocht binnen.

    En je hoeft niet in een keer 2 liter per dag te gaan drinken. Je lichaam tijd gunnen om te wennen aan dat je meer water drinkt, lijkt mij alleen maar beter.


    Physics is awesome

    Maar dronk je dan uberhaupt te weinig vocht toen of was het echt puur water dat je toen te weinig dronk? Vroeger dronk ik vreselijk veel frisdrank. Toen woog ik echt te veel. Dus nu is water in m'n systeem gaan zitten en ben ik helemaal geen zoete dranken meer gewend. Zo af en toe neem ik vers geperst sinaasappelsap of eens in de paar weken een glas tonic, maar verder neem ik dagelijks water, koffie, thee en soms melk.

    De teller staat bij mij vandaag op 3 glazen water (600 ml totaal) en zo meteen neem ik een kop thee van 400 ml. Geen idee of ik dat erbij mag rekenen maar ik noem het toch maar even.
    Ik weet niet of er mensen zijn die zo'n app gebruiken voor water? Ik heb het een tijdje gedaan maar ik ben gewoon niet gedisciplineerd genoeg met consequent elke dag invoeren hoeveel water ik drink.


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    Maar dronk je dan uberhaupt te weinig vocht toen of was het echt puur water dat je toen te weinig dronk? Vroeger dronk ik vreselijk veel frisdrank. Toen woog ik echt te veel. Dus nu is water in m'n systeem gaan zitten en ben ik helemaal geen zoete dranken meer gewend. Zo af en toe neem ik vers geperst sinaasappelsap of eens in de paar weken een glas tonic, maar verder neem ik dagelijks water, koffie, thee en soms melk.

    De teller staat bij mij vandaag op 3 glazen water (600 ml totaal) en zo meteen neem ik een kop thee van 400 ml. Geen idee of ik dat erbij mag rekenen maar ik noem het toch maar even.
    Ik weet niet of er mensen zijn die zo'n app gebruiken voor water? Ik heb het een tijdje gedaan maar ik ben gewoon niet gedisciplineerd genoeg met consequent elke dag invoeren hoeveel water ik drink.


    Ik weet niet of ik te weinig vocht dronk toen, misschien wel. Cola drink ik een of twee glaasjes per dag ongeveer. Niet goed, ik weet het maar het is zo lekker. Koffie en thee drink ik niet.

    Bij mij staat de teller voor vandaag op 1,5 liter water. In mijn nieuwe waterfles kan 750 ml en ik heb er twee tijdens het werken leeg gedronken. Mijn blaas was iets minder blij met die halve liter meer.


    Physics is awesome