• "Twee mannen die elkaar liefhebben is helemaal niet natuurlijk. Tederheid tussen man en vrouw zie je overal, twee mannen die elkaar op die manier behandelen is niet normaal."

    Ooit al eens bij stilgestaan dat je dat nooit ziet door conservatieve idioten zoals jou? In de zomervakantie liep ik met mijn vriendje door Oostende en probeerde zijn hand vast te nemen. Hij wilde dit niet uit angst voor de blikken. De blikken van homofobe onnozelaars, die van mensen die schaamteloos achterom kijken en die van die twee dames op het terras die meteen hun koffie op tafel zetten en schaamteloos wijzen en luidkeels roddelen over de millenials die zoveel meer openheid hebben dan zij vroeger.

    Dit is even een antwoord aan onbekenden die ik een gesprek hoorde voeren. Ik wil hier verder eigenlijk niks mee bereiken, net misschien mijn eigen frustraties verlichten en hopelijk jullie aan het denken zetten. Alhoewel dat laatste bij 99% van de Q'ers niet nodig is, aangezien de meesten hier wel in de 21ste eeuw leven.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik voel je frustratie en je hebt helemaal gelijk. Zelfs als mensen er niets afkeurends mee bedoelen kan ik me soms nog heel erg aan reacties ergeren. Ik probeer dit al een tijdje onder woorden te brengen, maar ik kan gewoon niet verwoorden wat ik precies bedoel. Het is een beetje alsof mensen soms extra moeten kijken als een soort van toeristen 'Hé, wat schattig, een niet hetero stelletje.' Met die zin op zich is niets mis, maar het gevoel wat het mij meegeeft, is dat mensen het soms meer als een bezienswaardigheid zien dan gewoon als een stel dat samen is.

    Conclusie: Het lukt me nog steeds niet om dit te verwoorden. Ik ga mijn best doen om het eindelijk een keer in een column te zetten.(poging 324)


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik dacht ook dat Nederland echt een open minded land was totdat die posters van die pakken er kwamen. Niet dus.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Sakaar schreef:
    Ik dacht ook dat Nederland echt een open minded land was totdat die posters van die pakken er kwamen. Niet dus.
    Oja, dit ook


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Sakaar schreef:
    Ik dacht ook dat Nederland echt een open minded land was totdat die posters van die pakken er kwamen. Niet dus.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Sakaar schreef:
    Ik dacht ook dat Nederland echt een open minded land was totdat die posters van die pakken er kwamen. Niet dus.


    Nou inderdaad.


    26 - 02 - '16

    Ik heb eigenlijk ooit eens een TED talk gezien waar er dus wel een biologische oorzaak was voor het homo zijn.
    Dat argument is hoe dan ook waardeloos, want dieren doen ook vaak homofiele daden, niks in deze wereld is nog natuurlijk, en het feit dat een man en vrouw seks hebben zonder de bedoeling voort te planten is eigenlijk ook niet natuurlijk.
    Maar ja, mensen die er zo over denken gaan waarschijnlijk niet veranderen :/ Het enige wat je kunt doen, is ze negeren, al is dat soms moeilijk


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik durf het amper te zeggen but okay. Ik ben eerlijk gezegd ook iemand die altijd denkt 'hé, zou dat een stel zijn', als ik twee jongens of twee meisjes hand in hand zie lopen, en er onbewust langer naar kijk dan bij een heterostel, en ik word eerlijk gezegd ook vaak ongemakkelijk van man-man romances in series (dan weer niet altijd, heel af en toe ship ik ze juist). Ik weet niet echt waar het vandaan komt, ik heb best wat bi- of homoseksuelen in mijn omgeving en dat vind ik allemaal prima.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sakaar schreef:
    Ik dacht ook dat Nederland echt een open minded land was totdat die posters van die pakken er kwamen. Niet dus.


    Dit echt hard. Ik moet toegeven ik kijk vaak wel, maar ik kijk naar alle mensen want ik ga specifiek op terrasjes zitten om mensen te kijken. Vrijwel altijd vind ik het juist leuk om diversiteit te zien. Laatst ging ik het bos in met de hond en kwam er een jong koppel (twee mannen) een beetje giebelig uit de bosjes. Toen moest ik wel even gniffelen en staren maar dat had ik ook gedaan bij een straight koppel. Ik vind het vooral altijd heel leuk als twee mensen zo dol zijn op elkaar, dat mag best gevierd worden, ook in het openbaar. Helaas zijn veel mensen het daar niet mee eens natuurlijk.


    The truth is out there.

    Ehh whut? Wat een assholes, die mensen die zo homofobisch zijn. Het is misschien heel raar maar in mijn vriendengroep is er een soort stille regel dat iedereen uit de kast moet komen, als hetero, bi, homo, pan -wat dan ook (i mean, als je weet. Als je het nog niet weet is dat ook geen probleem ofc haha). Want ik vind “hetero” zelf absoluut geen standaard en ik vind het nogal absurd dat alleen mensen die ook/alleen op het zelfde geslacht vallen er vooruit moeten komen, dan creëer je juist sneller het idee dat die mensen anders zijn.

    Al met al, wat naar voor jullie. Jullie mogen er zijn, echt wel. Trek je er alsjeblieft niets van aan, van die haters

    [ bericht aangepast op 15 maart 2018 - 12:58 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Ik ben helaas een van de mensen die boos zit te staren, maar dat is meer omdat ik er überhaupt niet tegenkan als mensen in het openbaar erg aan elkaar zitten, haha.
    Handen vasthouden of een kusje vind ik prima, daar hoef ik ook niet echt naar te kijken, maar curse die mensen die op een bankje of zo helemaal op elkaar gaan zitten om elkaar luid smakkend op te eten.
    (Ik heb trauma's door 4 jaar met zo'n stel in dezelfde trein te zitten, 30 min lang iedere dag, spare me.)

    Over het homofobische kan ik helaas niet zoveel uitspraken doen, aangezien ikzelf als ace eigenlijk totaal niks merk behalve dat mensen zeuren dat ik te weinig bij m'n vriend slaap en alleen maar uitstapjes met elkaar doen of zo niet een "echte" relatie is :').
    Ik weet alleen dat mijn vader erg homofobisch is door zijn opvoeding, maar in het openbaar houdt hij dat ook voor zichzelf (om later in privé wel te gaan zeuren, maar gelukkig niet in your face)
    Voor de rest heb ik vrienden die homoseksueel of transgender zijn, maar van hen hoor ik ook nog zelden iets (al zijn zij wel verhuisd uit hun gelovige gemeentes om in studentensteden te wonen)

    Wel zie je vaak van die fangirls die het zeg maar helemaal fetisjeren en dat vind ik wel jammer. Heb ik vroeger overigens ook wel gedaan als enorme weeb zijnde, maar ik merk wel dat sommige vrienden uit die tijd nog steeds hangen in die fase.

    Nou ja als afsluiting op mijn rambling, ik zou er niks van aantrekken. Dat soort mensen staren en roepen altijd wel, is het niet handjes vasthouden dan is het wel omdat je volgens hen lelijk of dik bent.
    Het is toch jammer als je je dag zou laten verpesten door zo'n stel onopgevoede barbaren die zichzelf alleen maar kunnen valideren door anderen af te kraken :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik vind het allemaal prima, weetje. Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Het maakt mij echt niet uit of iemand nou op mannen of vrouwen of alle twee valt, van vrouw naar man transitioneerd of andersom, of iemand aseksueel is, in god gelooft of niet of in meerdere goden. Zolang niemand iets op mij provoceert, vind ik alles prima.
    En heel eerlijk, vind ik homo's en lesbiennes ontzettend leuke mensen die zich wat meer uiten dan de gemiddelde Nederlander. Dus nee, ik vind iemands seksualiteit niet storend.


    We were the forever that didn't last

    Sakaar schreef:
    Ik dacht ook dat Nederland echt een open minded land was totdat die posters van die pakken er kwamen. Niet dus.

    Precies!
    Soms gebeurt er iets - zoals die posters - waardoor we eraan worden herinnerd dat het allemaal tegenvalt.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Sakaar schreef:
    Ik dacht ook dat Nederland echt een open minded land was totdat die posters van die pakken er kwamen. Niet dus.

    Same


    And then we'll see it.

    Urgh, mensen die dat "niet natuurlijk" vinden zijn echt ignorant. En als je het dan uitlegt dat het wel natuurlijk is dan beroepen zij zich op god.
    Misschien moeten ze homoseksualiteit zien als teken van god (want als mijn opa sterft aan ALS heeft god daar natuurlijk een goede reden voor volgens die mensen ¬_¬), like;
    "Het is genoeg, er zijn genoeg mensen op aarde! Jullie kunnen nu van elkaar houden en seks hebben zonder kinderen op de wereld te zetten."
    Kijk, niemand houdt van te kleffe koppels, maar als 2 mensen hand in hand gaan, een kusje aan elkaar geven, dat moet gewoon kunnen. Beetje meer liefde in de wereld.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Omni schreef:
    Ik vind het allemaal prima, weetje. Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Het maakt mij echt niet uit of iemand nou op mannen of vrouwen of alle twee valt, van vrouw naar man transitioneerd of andersom, of iemand aseksueel is, in god gelooft of niet of in meerdere goden. Zolang niemand iets op mij provoceert, vind ik alles prima.
    En heel eerlijk, vind ik homo's en lesbiennes ontzettend leuke mensen die zich wat meer uiten dan de gemiddelde Nederlander. Dus nee, ik vind iemands seksualiteit niet storend.
    Just curious, maar hoe bedoel je dat homo's en lesbiennes zich wat meer uiten dan de gemiddelde Nederlander?


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.