• Je kent ze wel, de afdelingen van Zweinstein. Maar bij welke afdeling hoor jij thuis?
    Mocht je geen flauw idee hebben, doe dan vooral de test op www.pottermore.com.

    Ik was wel benieuwd hoe de verdeling over de afdelingen hier op Q is. Vul daarom vooral de poll in, als je wilt:
    https://www.quizlet.nl/polls/38611/in-welke-afdeling-van-zweinstein-hoor-jij-thuis/

    Slytherdor/Gryfferin huehue


    obsessive rage

    Sakaar schreef:
    Proud Hufflepuff :Y)


    And then we'll see it.

    Ik denk niet dat het mogelijk is dat iemand al mijn huis weet. Absoluut niet.

    Ravenclaw for life!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik vond zowel Hufflepuff als Ravenclaw behoorlijk hard bij me passen. Ravenpuff hiero (‘:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Hm... Ik denk gryffindor, maar ravenclaw past opzich ook.... lastig!


    -

    Dropout schreef:
    Ik zie hier zoveel "dit, maar Pottermore zegt dat" staan dat ik toch even iedereen op het hart wil drukken dat je zelf mag kiezen waar je het meest thuis in voelt. Heeft Harry namelijk ook gedaan, haha.
    Ik ben overigens een Ravenclaw ^^


    Het is een aspect van het besluit dat de hoed maakt, toch? Zo heb ik het toch geïnterpreteerd. Het is niet alsof je kan zeggen "nou hoed jij mag wel vinden dat ik een domme oen ben maar wel heel lief en vriendelijk en dat ik eerder in Huffelpuf thuis hoor dan in Ravenklauw, maar zet me toch maar in Ravenklauw alsjeblieft dankjewel". Toch?

    Huffelpuf, denk ik. Al heb ik van alle afdelingen wel wat mee, denk ik.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gryffindor! Maar ik zou waarschijnlijk ook wel in slytherin kunnen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed. Ik heb wel wat met alle afdelingen eerlijk gezegd ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Klaar schreef:
    (...)

    Het is een aspect van het besluit dat de hoed maakt, toch? Zo heb ik het toch geïnterpreteerd. Het is niet alsof je kan zeggen "nou hoed jij mag wel vinden dat ik een domme oen ben maar wel heel lief en vriendelijk en dat ik eerder in Huffelpuf thuis hoor dan in Ravenklauw, maar zet me toch maar in Ravenklauw alsjeblieft dankjewel". Toch?

    Huffelpuf, denk ik. Al heb ik van alle afdelingen wel wat mee, denk ik.

    Ik meen me te herinneren dat Rowling zelf heeft gezegd dat geen enkele test kan vertellen waar jij thuishoort, behalve jouw geweten.
    Ik zou dan denken dat de hoed jouw geweten naar boven rakelt/leest en daar een identiteit van één van de houses bij koppelt. Probleem is alleen, ik kan je garanderen dat minstens één antwoord bij elke test ingevuld wordt niet op basis van je geweten. En tja, dan krijgt die test een incorrect beeld (of de test is biased, maar daar gaan we even niet van uit).
    Dus Pottermore vergelijken met de Sorteerhoed vindt ik een groot twistpunt, vandaar dat ik ook alleen Harry als voorbeeld geef (en daarbij heeft hij inderdaad een voorkeur uitgesproken, maar daar heb ik weer mn theorie over dat hij daarom Gryffindor is, maarja dat is een ander verhaal Haha.)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ravenclaw!


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Slytherinn :Y)


    True evil only comes from corrupting something truly good.

    Proud Ravenclaw :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Slytherin.


    [ heaven knows ]