• ALLES VOOR JOU

    Met jou zou het niet zo zijn, Yinthe. Met jou zou het anders zijn. Met jou zou het echt zijn. Alles zijn.
    Dat beloof ik je.



    ✦✧✦

    Wanneer Yinthe op een middag zijn bar komt binnen gelopen weet Dean het zeker: zij is het. Zij is de ware. Hij en zij horen bij elkaar. Dat weet zij alleen zelf nog niet...

    Dean is vanaf dat moment vastbesloten om Yinthe de zijne te maken, maar de lijn tussen liefde en obsessie vervaagt meer en meer. Dean gaat steeds verder over grenzen om haar hart voor zich te winnen. En daarbij kan maar beter niemand hem in de weg staan...

    ✦✧✦









    || Deelnemer SOTY 2019: Lust ||
    || Voor de liefhebbers van de Netflix-serie 'You' ||
    || Let op: bevat 16+ delen ||
    || Onbekende personen/thriller/misdaad||
    || Soundtrack ||
    || Dit verhaal mag gerecenseerd worden ||

    [ bericht aangepast op 3 april 2019 - 10:10 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Proloog staat inmiddels online!

    ✦✧✦

    Hoofdstuk 1 staat inmiddels online!

    En dan zie ik jou. Je grote bruine ogen kijken zoekend om je heen terwijl je over de drempel mijn bar binnenstapt. Even blijf je aarzelend staan, maar het duurt niet lang voor je hebt gevonden wat je zocht. Je korte witte zomerjurk waait om je licht zongebruinde benen terwijl je met vlotte stappen door de ruimte loopt. Je merkt me niet op, nog niet, maar ik jou zeker wel.

    ✦✧✦

    [ bericht aangepast op 3 april 2019 - 10:13 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    ✦✧✦

    En hoofdstuk 2 staat inmiddels online!

    Het duurde welgeteld twintig hele seconden totdat ik je gevonden had op Facebook. Oké, ik zal eerlijk tegen je zijn: bijna negen minuten als je de tijd meetelt die ik kwijt was totdat ik jouw naam juist wist te spellen, maar daarna was het een eitje: er studeren inderdaad niet veel Yinthes aan de Universiteit van Amsterdam. Twee om precies te zijn. Ene Yinthe de Jong waarbij uit alle foto's blijkt dat ze zich liever omringt met paarden dan met mensen en die op ieder plaatje kijkt alsof ze net een zure appel heeft gegeten.
    En jij.


    ✦✧✦


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    ✦✧✦

    Het duurde een weekje langer dan gepland, maar daar is: hoofdstuk 3!

    Het laatste wat ik wil is overkomen als een engerd, maar ik zal eerlijk tegen je zijn: ik heb afgelopen nacht over je gedroomd. Niet het soort droom dat ik wilde dromen, laat dat helder wezen. Dit was zeker geen fijne droom, verre van dat, aardig luguber ook. Dus bereid je voor, Yinthe, die horrorfilms die je met je vriendinnen zag die avond zijn er niets bij.

    ✦✧✦

    [ bericht aangepast op 22 april 2019 - 22:05 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    ✦✧✦

    Tadaaa, hoofdstuk 4!

    De ruimte staat vol met mensen die blijkbaar naast de flyer ook uitnodigingen hebben ontvangen voor de 'wie draagt het meest kleurrijke overhemd met de drukste print'-wedstrijd en de 'wie heeft het hipste montuurtje terwijl die geen bril nodig heeft'-wedstrijd. Hoewel ik aardig mijn best heb gedaan eerder deze avond door mijn gebruikelijke leren jack en vale spijkerbroek te laten voor wat het is en te kiezen voor een net zwart overhemd en een donkere spijkerbroek, val ik absoluut in het niet bij al deze pretentieuze types om mij heen.

    ✦✧✦


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    ✦✧✦

    En hier is 'ie dan eindelijk: hoofdstuk 5!

    Het duurt lang voor je eindelijk naar buiten komt gelopen. Overdag was het warm, maar de avond is fris en mijn vingers zijn inmiddels iets verkleumd. De expositie is namelijk al zeker anderhalf uur voorbij, maar de lichte blosjes op je wangen verraden dat jij in ieder geval al die tijd niet hebt stil gezeten. Uit je eerder zorgvuldig opgestoken haar springen nu enkele plukken verscheidene kanten op. De sterke drang om de resterende meters te overbruggen en de plukken achter je oor te strijken weet ik te bedwingen. In plaats daarvan blijf ik staan waar ik sta, in de schaduw van een hoge boom om de hoek, en wacht af.

    ✦✧✦

    (Beste mensen, topics omhoog schoppen na een maand inactiviteit is gewoonlijk niet mijn stijl. Ik heb echter langer dan een maand niet kunnen schrijven - en nog wel meer niet - door medische omstandigheden. Ik voel me inmiddels weer stukken beter en ben weer actief op Q! Gezien deze - naar mijn mening - toch wat bijzondere situatie dacht ik dat het geen kwaad kon dit topic weer te activeren (en actief te houden).)


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    ✦✧✦

    Hoofdstuk 6 staat inmiddels online!

    Ik zag voor me hoe hij zou kermen van de pijn en er woede en dronken roekeloosheid in zijn ogen zou vlammen alvorens hij zich op mij zou storten. We zouden in een gevecht verwikkeld raken waarvan die ene klap van mij slechts het begin zou zijn van mijn wraak voor alles wat hij jou heeft aangedaan. Vanzelfsprekend zou hij het onderspit delven en dat zijn overmatige alcoholgebruik van vanavond daar mede de oorzaak van zou zijn zou me totaal niet deren en enkel aanmoedigen harder uit te halen.
    Maar zoals wel vaker in het leven gaan de dingen niet altijd zoals je deze had voorzien.


    ✦✧✦


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Geweldig concept, geniaal geschreven en perfect uitgewerkt als je het mij vraagt. ♥

    ★★★★★


    • • •

    ✦✧✦

    Hoofdstuk 7 staat inmiddels online!

    In de dagen die volgen vul jij mijn hoofd. En als het nou jouw lach was die mijn gedachten overstemde zou ik niets liever willen, maar het enige wat ik keer op keer door mijn hoofd hoor echoën zijn de venijnige woorden die je die bewuste avond sprak. De kou in je stem doet me elke keer weer kippenvel bezorgen, hoe vaak ik mijzelf er ook aan herinner dat je het vast niet zo bedoelde.

    ✦✧✦


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    ✦✧✦

    En inmiddels staat hoofdstuk 8 ook online! (en we naderen de 20.000 woorden..!)

    Even kan ik niets anders dan enkel en alleen maar naar je staren. Naar je grote donkere ogen die omringd worden door je zwarte lange wimpers en die gelukkig niet langer boos naar me kijken zoals op die bewuste avond. Naar de kleine sproetjes op en rond je neus die ik vanaf deze afstand bijna kan tellen. En naar je volle lippen die woorden vormen die ik niet kan horen vanwege de deur die tussen ons in staat.
    'Hallo' mime je naar me door het glas heen. Ik beeld me in dat je stem onzeker klinkt, zachter dan gewoonlijk, alsof je jezelf ook verbaast door hier plots voor mijn bar op te duiken. Alsof je zelf ook niet begrijpt hoe en waarom je hier bent gekomen, naar mij bent gekomen.


    ✦✧✦


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass