• Hoi hoi!

    Het is al een eeuwigheid geleden dat ik een suggestietopic heb aangemaakt en hoewel ik weet dat het moderatorteam nogal onderbezet is, ga ik het toch maar doen. ;p

    Nadat op een andere website mijn RPG-groepje een beetje uit elkaar is gegaan, besloot ik samen met de enige RPG-buddy die nog over was een ORPG te doen op Q (nadat ik haar had overgehaald om terug te keren naar Q omdat de RPG’s hier ook leuk zijn). Ik wist wel dat velen dat in stories deden, maar ik zag niet echt in hoe dat zou moeten werken als je allebei meerdere personages hebt (vijftien ofzo in totaal), dus ik heb maar gewoon een topic aangemaakt en daar verder niet over nagedacht.

    Morana wees me er net echter op dat dat niet is toegestaan in de huisregels. Ik kan me voorstellen dat het jaren geleden inderdaad voor een explosie aan topics zou hebben gezorgd, maar inmiddels is Q nogal dood en lijkt het me eerder een leuke toevoeging om die optie nu open te stellen dan dat we het maar op een andere website moeten gaan schrijven (ook omdat we hier ook gewoon normale RPG’s hebben, allebei).

    Morana gaf al aan dat ze het niet prettig zou vinden als het forum opeens overstroomd met ORPG’s – maar als dat zou gebeuren dan zijn er dus meer mensen die het leuk zouden vinden en lijkt het me júíst zonde om het te blijven verbieden. Dus dan zou een soort subforum misschien wel handig zijn, zodat gewone RPG’ers er geen last van hebben? En als verder niemand wat om ORPG’s geeft en het dus verder geen overkill wordt, zou het misschien eventueel uit de huisregels kunnen? Zou het zonde vinden als ik hiervoor naar een andere website moet namelijk. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hey hey!

    Ik schrijf ook wat ORPG's met mensen hier op Q, maar doe dit inderdaad ook altijd in stories om het forum een beetje netjes te houden. Ik ken best wel wat mensen die het ook op deze manier doen, dus ik snap @Morana's punt wel. Als deze mensen en ik ook alles in het forum zouden gooien, zou het best onoverzichtelijk worden.

    Ik begrijp alleen niet zo goed in waarom een ORPG met +/- 15 characters niet ook in een story kan? Elke keer dat je met een ander persoon schrijft, kun je een nieuw hoofdstuk aanmaken, toch? (: Het is inderdaad zonde als je naar een andere website zou gaan, want Q is natuurlijk nog altijd een plek waar je je creativiteit gewoon lekker kwijt moet kunnen!

    Edit: woordje vergeten

    [ bericht aangepast op 16 nov 2021 - 16:32 ]


    ars moriendi

    Bedankt dat je mijn naam erbij hebt toegevoegd, Croweater. Ik had graag wel zelf de kans gehad mijn eigen dingen / toevoegingen te zeggen, i.p.v. dat het zo beperkt wordt neer geplaatst. Dat doet mijn eigen mening teniet heb ik het gevoel.
          Het klopt dat ik heb aangegeven dat ik zou balen als de ORP's de overhand hebben. Dit met de reden, omdat het andere users buiten houdt dan degenen die eraan mee doen. Je ziet dat het levendig is, maar iemand anders kan er niet aan mee doen. Daarbij raakt het overzicht dan totaal kwijt in de RP-area, of er nieuwe RP's zijn (waar iedereen aan mee kan doen) steeds meer naar beneden geduwd, omdat er sneller gereageerd wordt op een ORP.
          Ik begrijp eig niet waarom je denkwijze zo is dat je naar een andere website moet gaan om dan eraan te schrijven? Het kan altijd nog in PB's en / of stories. Dus is dat dan je eigen keuze om naar een andere website ervoor te gaan?

    [ bericht aangepast op 16 nov 2021 - 16:42 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Normandy schreef:
    Hey hey!

    Ik schrijf ook wat ORPG's met mensen hier op Q, maar doe dit inderdaad ook altijd in stories om het forum een beetje netjes te houden. Ik ken best wel wat mensen die het ook op deze manier doen, dus ik snap @Morana's punt wel. Als deze mensen en ik ook alles in het forum zouden gooien, zou het best onoverzichtelijk worden.

    Ik begrijp alleen niet zo goed in waarom een ORPG met +/- 15 characters niet ook in een story kan? Elke keer dat je met een ander persoon schrijft, kun je een nieuw hoofdstuk aanmaken, toch? (: Het is inderdaad zonde als je naar een andere website zou gaan, want Q is natuurlijk nog altijd een plek waar je je creativiteit gewoon lekker kwijt moet kunnen!

    Edit: woordje vergeten


    Ah kijk, nog meer mensen die het doen. Dan zou zo'n subforum nog niet eens zo'n verkeerd idee zijn.

    Waarom het voor Catan en mij niet in een story werkt, is omdat wij direct op elkaars stukken reageren en onze posts daardoor echt een stuk kleiner zijn, vaak maar een regeltje of vijf. Ik zou er gek van worden om op een goede schrijfdag 30 hoofdstukken te activeren. Dus ik kan heel goed begrijpen dat stories prima werken met een woordlimiet van 300 oid, maar wij hebben een woordlimiet van 0 en als je dan een conversatie uitschrijft, bestaat die straks uit vijftien hoofdstukken (laat staan als je drie conversaties tegelijk uittypt).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)

    Ah kijk, nog meer mensen die het doen. Dan zou zo'n subforum nog niet eens zo'n verkeerd idee zijn.

    Waarom het voor Catan en mij niet in een story werkt, is omdat wij direct op elkaars stukken reageren en onze posts daardoor echt een stuk kleiner zijn, vaak maar een regeltje of vijf. Ik zou er gek van worden om op een goede schrijfdag 30 hoofdstukken te activeren. Dus ik kan heel goed begrijpen dat stories prima werken met een woordlimiet van 300 oid, maar wij hebben een woordlimiet van 0 en als je dan een conversatie uitschrijft, bestaat die straks uit vijftien hoofdstukken (laat staan als je drie conversaties tegelijk uittypt).

    Hmmm, ik vrees dat met de absentie van Admin RJ een subforum er niet inzit, zoals het er nu naar uitziet. :/ Quizlet is al maanden niet meer ge-updatet. Anders was ik het met je eens dat dat inderdaad een goede oplossing was geweest.

    Een andere optie zou kunnen zijn om wel gewoon in een story te schrijven, maar dat jullie dan bijvoorbeeld 1 hoofdstuk nemen waar je dan om en om een stukje aan toevoegt, elk in een andere kleur bijvoorbeeld of met de naam van de character erboven. Dan houd je ook overzicht. Je krijgt dan alleen geen notificatie wanneer de ander iets geschreven heeft, maar als je aangeeft dat jullie toch graag werken met snelle dagelijkse posts, kun je de story gedurende de dag gewoon in de gaten houden wanneer je wil.


    ars moriendi

    Morana schreef:
    Bedankt dat je mijn naam erbij hebt toegevoegd, Croweater. Ik had graag wel zelf de kans gehad mijn eigen dingen / toevoegingen te zeggen, i.p.v. dat het zo beperkt wordt neer geplaatst. Dat doet mijn eigen mening teniet heb ik het gevoel.
          Het klopt dat ik heb aangegeven dat ik heb aangegeven dat ik zou balen als de ORP's de overhand hebben. Dit met de reden, omdat het andere users buiten houdt dan degenen die eraan mee doen. Je ziet dat het levendig is, maar iemand anders kan er niet aan mee doen. Daarbij raakt het overzicht dan totaal kwijt in de RP-area, of er nieuwe RP's zijn (waar iedereen aan mee kan doen) steeds meer naar beneden geduwd, omdat er sneller gereageerd wordt op een ORP.
          Ik begrijp eig niet waarom je denkwijze zo is dat je naar een andere website moet gaan om dan eraan te schrijven? Het kan altijd nog in PB's en / of stories. Dus is dat dan je eigen keuze om naar een andere website ervoor te gaan?


    Je mag zeker je eigen dingen zeggen hoor, dus goed dat je een bericht plaatst. Maar jij was wel de aanleiding tot deze suggestie, daarom had ik je in de beginpost genoemd.

    Ik heb in het bericht hierboven uitgelegd waarom een PB/story voor mij niet zou werken. Dus als we het echt als een ORPG willen houden, dan moeten we wel ergens anders schrijven en anders maken we er een gewone RPG/MSV van en dan zien we wel hoe we andere personages er eventueel tussen puzzelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Normandy schreef:
    (...)
    Hmmm, ik vrees dat met de absentie van Admin RJ een subforum er niet inzit, zoals het er nu naar uitziet. :/ Quizlet is al maanden niet meer ge-updatet. Anders was ik het met je eens dat dat inderdaad een goede oplossing was geweest.

    Een andere optie zou kunnen zijn om wel gewoon in een story te schrijven, maar dat jullie dan bijvoorbeeld 1 hoofdstuk nemen waar je dan om en om een stukje aan toevoegt, elk in een andere kleur bijvoorbeeld of met de naam van de character erboven. Dan houd je ook overzicht. Je krijgt dan alleen geen notificatie wanneer de ander iets geschreven heeft, maar als je aangeeft dat jullie toch graag werken met snelle dagelijkse posts, kun je de story gedurende de dag gewoon in de gaten houden wanneer je wil.


    Ja, dat is op zich ook een idee. Het is alleen wel dat Catan en ik al tien jaar op een forum schrijven en dat willen we eigenlijk zo houden, dus dan is teruggaan naar rpgrealm een betere optie (of we maken er toch een gewone RPG van, als men er idd veel moeite mee heeft). Maar wel lief dat je meedenkt over hoe het voor ons in een story zou kunnen werken, maar is gewoon niet hoe wij het prettig vinden. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zolang ik het me kan herinneren, is het altijd gewoon in stories gedaan i.p.v. topics -- m.n. door de onoverzichtelijkheid die er dan ontstaat. Ik heb het altijd gewoon in stories, discord, w'app, RPG Realm, of Google Docs gedaan. Er zijn eerlijk waar meer dan genoeg opties.

    Wat is de reden dat je het zo ontzettend graag op Q wilt? I'm seriously curious. (:


    [ heaven knows ]

    Marshtomp schreef:
    Zolang ik het me kan herinneren, is het altijd gewoon in stories gedaan i.p.v. topics -- m.n. door de onoverzichtelijkheid die er dan ontstaat. Ik heb het altijd gewoon in stories, discord, w'app, RPG Realm, of Google Docs gedaan. Er zijn eerlijk waar meer dan genoeg opties.

    Wat is de reden dat je het zo ontzettend graag op Q wilt? I'm seriously curious. (:


    Omdat ik hier mijn andere rpg's ook heb -- één rpg met vijf man, eentje met drie en dan twee met z'n tweeën (waarvan eentje wel een open rpg is). Dus het is gewoon makkelijk als ze in mijn topics onder elkaar staan en ik ze een voor een kan afwerken wanneer ik tijd heb. Twee of drie personen -- het voelt voor mij gewoon praktisch hetzelfde en ik vind het zonde om er dan eentje op een ander platform te doen (met de kans dat we hem sneller over het hoofd zien omdat mijn topics verversen al tien jaar in mijn systeem zit ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Marshtomp schreef:
    Zolang ik het me kan herinneren, is het altijd gewoon in stories gedaan i.p.v. topics -- m.n. door de onoverzichtelijkheid die er dan ontstaat. Ik heb het altijd gewoon in stories, discord, w'app, RPG Realm, of Google Docs gedaan. Er zijn eerlijk waar meer dan genoeg opties.

    Wat is de reden dat je het zo ontzettend graag op Q wilt? I'm seriously curious. (:


    Naar mijns inziens is op dit moment elk stukje activiteit op Q toch wel wenselijk. Ik ben jaren best wel actief op Q geweest, maar ben uiteindelijk naar RPGrealm gegaan. Nu ik weer op Q terug ben (en ook echt de voordelen zie) vind ik het zo zonde om weer (deels) ergens anders heen te moeten gaan. Ik vind de site gewoon prettig werken en ik heb net als Croweater al mijn topics mooi op een rijtje.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zou inderdaad zonde zijn als er nog minder activiteit op Q plaatsvond. Als de site nog erg druk was geweest, was ik het er helemaal mee eens geweest dat zo'n regel goed gehandhaafd moet worden. Maar at this point is er zo weinig activiteit gaande en schrijven de meeste mensen toch in stories dat ik er persoonlijk niet echt een probleem mee heb dat jullie samen op het forum schrijven. But that's just me!

    [ bericht aangepast op 16 nov 2021 - 19:17 ]


    ars moriendi

    Normandy schreef:
    Zou inderdaad zonde zijn als er nog minder activiteit op Q plaatsvond. Als de site nog erg druk was geweest, was ik het er helemaal mee eens geweest dat zo'n regel goed gehandhaafd moet worden. Maar at this point is er zo weinig activiteit gaande en schrijven de meeste mensen toch in stories dat ik er persoonlijk niet echt een probleem mee heb dat jullie samen op het forum schrijven. But that's just me!


    Ik sluit me hier volledig bij aan! Zou trouwens ook geen problemen hebben met een apart ORPG gedeelte.


    Omnia mutantur, nihil interit

    Ik vind het ook een leuk idee als er een apart ORPG gedeelte zou komen. Een optie om deze dan af te schermen voor anderen kan dan misschien ook?

    Ook ik schrijf veel in stories, mails, pb’s of discord wanneer ik ORPG, maar zelf vind ik een topic veel overzichtelijker. Bij een story komen er dan op gegeven moment super veel hoofdstukjes en blijf je alsmaar naar beneden scrollen. :’)

    Hopelijk worden ooit suggesties, updates etc weer opgepakt..


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ieder zo z'n eigen smaak. Persoonlijk vind ik het overzichtelijker in een story.


    [ heaven knows ]

    Tbh snap ik niet wat het verschil is tussen het e-mail naar elkaar posten (bijv) dan hier in een topic te plaatsen? Naast het feit dat het hier publiekelijk is dan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Morana schreef:
    Tbh snap ik niet wat het verschil is tussen het e-mail naar elkaar posten (bijv) dan hier in een topic te plaatsen? Naast het feit dat het hier publiekelijk is dan.

    💯


    [ heaven knows ]