• Je zie de bui waarschijnlijk al hangen, maar ik ben aan het opruimen. Hemeltjelief.
    Ik dacht dat ik mijn kamer vrij goed georganiseerd had en ik ben nogal fan van het idee van minimalisme. Ik kan mezelf geen minimalist noemen en ik zal het ook nooit worden, maar veel ideeën van het minimalisme spreken me enorm aan. Ik ben gewoon een fleximinimalist - af en toe wel, af en toe niet.
          Anyway, opzich is er een redelijk orde in mijn kamer, maar de NOTITIEBOEKJES HELP ME. Ik ben begonnen aan mijn boekenkast en daarmee ook gelijk mijn bureau en ik heb zoveel shit waarvan ik niet weet wat ik ermee moet. Van die halfvolle notitieboekjes en volle kleurboeken van vroeger. Dan heb ik nog een paar volle verhuisdozen vol met basischoolwerkjes en ook een aantal dozen vol middelbareschoolshit. Wat moet ik ermee? Ben ik een verschrikkelijk persoon als ik sommige dingen - inclusief notitieboekjes - weggooi? Is er een manier om het allemaal netjes te organiseren?
          Ik wil wel even kwijt dat ik me ook behoorlijk bekommer om het milieu en recycling. Net als het minimalisme, ben ik ook een flexirecycler en zal ik niet hardcore alles goed doen, maar ik koop zo min mogelijk plastic flesjes en ik scheur netjes al mijn afval uit elkaar, zodat het karton bij het oudpapier zit en plastic in de prullenbak et cetera.
          Terug naar mijn verhaal over organiseren. Het idee van orde en niet zoveel spullen geeft me een leeg en fijn gevoel in mijn hoofd en dat is gewoon chill, you know, dan kan ik beter functioneren.
          Ik heb trouwens al vele stappen gemaakt. Alle oude tekeningen die ik heb gevonden van vroeger heb ik op chronologische volgorde in ordners gedaan en momenteel zorg ik dat ik niet meer op losse velletjes teken, maar in dummies, zodat ik ze - ooit, op een dag - netjes naast elkaar op een plank kan zetten.
          Jeetje, waarom raak ik de draad steeds kwijt. Maak ik een heel topic over organiseren, is mijn brein - en topic - alsnog een chaos.
          Goed, dus. Deel me al jullie tips om je oude chaos, papieren, nostalgisch gedoe en notitieboekjes te organiseren en eventueel weg te doen. I am in need of some good tips.
          Deel trouwens al jullie bevindingen die jullie in de afgelopen jaren dat je op de aarde hebt gedaan. Dan maken we hier een algemeen organisatie topic van.

    Dit maakt me zo blij - zo. satisfying.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wat als je die losse papieren allemaal plakt of niet aan de lege pagina's in die notitieboeken? En dat je eventueel dingen plooit?
    Ik heb zelf ook vroeger de gewoonte gehad om op losse papieren te tekenen en daarvoor heb ik dan een atomaschrift gekocht waar je plastichoesjes in kan doen, en dan alle tekeningen er zo ingedaan (kan je ook mooi op volgorde doen dus).
    Verder ben ik zelf eigenlijk ook echt wel een hoarder. Ik heb een doos vol herinneringen die absoluut niet weg mogen en dan heb ik lades vol rommel eigenlijk. En dan heb ik een ikea alex-ladekast waar ik al mijn notitieboeken gelegd heb (er past best wel nog veel in hoor!). Cursussen, schoolspullen, oude agendas, liggen eigenlijk allemaal op zolder. Ik ben ook degene die mijn agendablaadjes van mijn filofax nooit weggooi omdat ik iets heb van 'ja, maar wat als ik moet controleren wanneer iets begonnen is? dan kan ik terugkijken'. Ja zo blijf je wel rommel maken
    eigenlijk kan ik dus niet echt advies geven :')
    ik ben wel de georganiseerde hoarder. Like ik weet wel wat er waar ligt en het heeft een plaats. :')


    A to the Z

    Ik ben zo'n grote chaoot, je hebt echt niets aan me haha :') maar ik leef wel voor de beginpost van dit topic.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb zelf een kleine kamer en ik heb dus eigenlijk nooit heel veel keus gehad anders dan relatief minimalistisch leven.
    In de spoiler even alles in mijn kamer op een rijtje:

    • Ik heb een boekenkast: een plank waar 2 dozen staan (1 voor sokken, etc + 1 voor ondergoed) - 1 plank met schoolboeken+schriften+random schoolspullen - 1 plank met o.a. mijn wekker + random shit - 1 plank met make-up + parfum + haarspullen - 1,5 plank vol staat met boeken - een halve plank met extra gezichtsreiniging + extra/nieuwe make-up - en bovenop staat een opbergding met 3 lades waar wat random spullen in zitten.
    • Ik heb een bed waar 3 lades onder zitten: 1 is gevuld met extra kussen - 1 is gevuld met verschillende soorten/maten tassen - 1 is gevuld met wat meer random spullen + krultang en stijltang.
    • Mijn kledingkast zit in de muur gebouwd en naast al mijn kleren en wat schoenen, heb ik helemaal bovenin ook heel wat opgeborgen, zoals o.a. al mijn oude agenda's; wat oude schoolboeken; examenmap van het mbo. Onderin heb ik nog een opbergsysteem staan waar 3 grote bakken in kunnen die gevuld zijn met zwemspullen (ik heb al jaren niet meer gezwommen, but oh well), stage spullen en readers/opdrachten van het hbo waar ik nog gebruik van kan maken bij (toekomstige) lessen.


    Dit is pretty much mijn kamer en dat is waar ik het mee moet doen. Ik heb weken geleden heel veel dingen weggegooid, zoals oude opdrachten van het mbo/hbo waar ik echt niks meer aan had en van die dingen die je door de jaren heen verzameld waar je eigenlijk geen fuck meer aan hebt.

    Schoolwerkjes en tekeningen en shit van de basisschool staan bij ons allemaal op het zolder. Het is allemaal heel leuk om te bewaren en ik denk dat bij mij thuis m'n ouders er meer waarde aan hechten dan ikzelf, maar dan kan je alles wel blijven bewaren. Ik hou persoonlijk wel van opruimen en ben af en toe ook heel makkelijk in dingen weggooien (van die prullaria die je door de jaren heen heb gekocht/gekregen en er eigenlijk niks aan hebt).

    ik zou eventueel foto's hierbij kunnen zetten als dat je wat meer inzicht geeft op hoe het allemaal ingedeeld is


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Mijn kamer is 2.20 bij 2.30 meter. Zeer klein en naast een bed, nachtkastje, gangplank e bureau heb ik niks. Mijn oude schoolplak shit ligt op zolder in dozen. Ik heb werkjes van kinderen van stages, werk en scouting in een groot schrift waar je blaadjes voor je multomap kunt stoppen plak ik het in. Verder dump ik alles op zolder vaak maar ik heb geen moeite met opruimen / weggooien dusja


    Change is for weirdos ~ Niall Horan