• The Gifted

    They look like us
    They act like us
    They talk like us
    But they are nothing like us
    They are stronger than us
    They are faster than us
    They are smarter than us
    They are the gifted

    Het is het jaar 2245, we leven in een wereld waar niet alleen meer “normale” mensen bestaan. Nee we leven in een wereld waar mensen bestaan die de normale mens overstijgen. Mensen die sneller, slimmer of sterker zijn dan jij of ik, een foutje van de wetenschap worden ze vaak genoemd door de overheid. Een bedreiging voor de mensheid, zoals ze door veel mensen worden genoemd. Of The Gifted, zoals ze zichzelf noemen. 100 jaar geleden voerden wetenschappers onderzoeken uit op mensen, ze probeerden “De perfecte mensheid” te creëren, maar faalden keer op keer. Wat ze echter niet zagen aankomen waren de generaties die zouden komen, kinderen die geboren werden met speciale krachten, krachten die zich begonnen te uiten toen de kinderen in de puberteit kwamen. Lange tijd leefden deze mensen als “gewone” mensen onder ons, maar nu worden ze behandeld met angst en wantrouwen. De overheid doet er alles aan deze mensen op te sporen en in speciale gevangenissen te stoppen waar ze de rest van hun levens zullen wegkwijnen, zodat ze de mensheid kunnen beschermen.

          Echter is er één beweging die een ander plan heeft voor deze mensen, deze beweging bestaat uit een groep wetenschappers, wetenschappers die zich schuldig voelen en iets terug willen doen, althans zo doen ze zichzelf voor. Deze beweging spoort de mensen op vanaf het moment dat hun krachten zich voor het eerst openbaren, en neemt deze mensen mee naar een speciaal onderzoekscentrum, waar ze de rest van hun levens zullen doorbrengen in dienst voor de wetenschap. Of toch niet? Want wat gebeurt er als ze besluiten samen te werken en proberen te ontsnappen? Of als er onderling ruzies uitbreken?


    It’s a burden, yes, but it’s also a gift
    Wat spelen wij?
    Wij spelen The Gifted, en de onderzoekers die zich in het onderzoekscentrum bevinden. Het onderzoekscentrum is een compleet afgesloten gebouw met extra voorzieningen en beveiliging om The Gifted hierbinnen te houden. Van de buitenkant ziet het gebouw eruit als een verlaten bouwval, maar van binnen is het hyper modern. Binnen het gebouw zijn verschillende ruimtes waaronder een enorme woonkamer, bibliotheek, eetzaal, zwembad, sportveld en natuurlijk de slaapkamers. Slaapkamers worden gedeeld met 1 ander persoon.
    Ook zijn er onderzoeksruimtes, hierin worden tests en onderzoeken gedaan naar The Gifted en zijn er ruimtes waar (psychologische) gesprekken gevoerd kunnen worden. Deze ruimtes zijn alleen toegankelijk voor de wetenschappers.

          Op het moment dat The Gifted binnenkomen in het onderzoekscentrum worden ze allemaal apart van elkaar in een cel gezet. Onlangs zijn de wetenschappers tot de conclusie gekomen dat de cellen te vol worden, en willen ze een experiment doen met The Gifted. Een select groepje wordt vrijgelaten uit hun cellen en moeten met elkaar gaan samenleven in de ruimtes zoals hierboven beschreven. Dit zal het begin van de RPG worden (het moment van vrijlating).

          Echter wordt er een spel gespeeld met the Gifted, in het midden van het restaurant hangt een elektronisch bord met hierop de naam van iedere Gifted. Hierachter staat een getal, dit getal staat voor het aantal punten dat die Gifted heeft behaald. De wetenschappers hebben iedere week 20 punten te verdelen over the Gifted. Punten worden toegekend wanneer de Gifted zich goed gedraagt. Misdraagt een Gifted zich, krijgt deze punten aftrek. Aan het einde van iedere week (op zondag) wordt er gekeken naar welke Gifted de meeste, en welke de minste punten hebben. Degene met de meeste punten krijgt een beloning en degene met de minste punten krijgt een straf.

          Omdat de straf niet iets is wat je wil krijgen zal er onderlinge strijd kunnen ontstaan in een poging iemand punten te laten verliezen. Iedere maandag begint het spel weer opnieuw en hebben the Gifted weer een week om nieuwe punten te verzamelen.

          Dagelijks is er een planning voor The Gifted, die ziet er als volgt uit:
    07:00 – 08:00 Ontbijt
    08:00 – 10:00 Sport
    10:00 – 12:30 Onderzoek/gesprek of vrije tijd
    12:30 – 13:30 Lunch
    13:30 – 17:00 Onderzoek/gesprek of vrije tijd
    17:00 – 18:30 Avondeten
    18:30 – 20:00 Verplicht socializen (In de woonkamer zitten)
    20:00 – 22:00 Vrije tijd
    22:00 – 06:00 Op de kamers (slapen)
    De regels

    *De huisregels van Q
    * Reservaties blijven 72 uur staan
    * Perfecte personages bestaat niet
    * We blijven vriendelijk tegen elkaar
    * Relaties en 16+ is toegestaan, hou het wel netjes, eventueel onder een spoiler met een waarschuwing erbij
    * Minimaal 1 keer in de week een post plaatsen, als dat niet lukt geef dan op tijd aan, na 1 week volgt een waarschuwing, na 2 weken verwijdering van het topic
    * Thunaer en lilangel zijn de enigen die topics aanmaakt, tenzij anders aangegeven
    * Thunaer en lilangel maken de kamerindeling, voorkeur aangeven mag
    * Maximaal 2 rollen per persoon
    * Gifts eerlijk verdelen, en geen onverslaanbare Gifts
    *Tips zijn welkom


    You can’t escape what you are


    The Rooms

    Livingroom
    Diningroom
    Bathroom
    Library
    Gym
    Gym2
    Pool
    Bedroom
    De rollen



    The Gifted

    Jongens STOP!
    * Cassian Tristan Dalec ~ FC: Dominc Sherwood ~ Gift: Energy Vampirisme ~ Page 2 ~ Necessity
    * Kellin Jason Scofield ~ FC: Ethan Dolan ~ Gift: Shapeshifting ~ Page 3 ~ AdoreDelano
    * Fynn Aiden Scofield ~ FC: Grayson Dolan ~ Gift: Shapeshifting ~ Page 3 ~ AdoreDelano
    * Tygo Elias Badler ~ FC: Orlando Bloom ~ Gift: Snelle Reflexen ~ Page 5 ~ aarsvogel
    * Kim Nae ~ FC: Yee Jin Goo ~ Gift: Pain Delusion Infliction ~ Page 6 ~ Suzuya

    Meiden NOG EEN PLAATS!
    * Alyssa Riley Morgan ~ FC: Barbara Palvin ~ Gift: Gyrokinese ~ Page 2 ~ lilangel
    * Caia Tempest Alexander ~ FC: Crystal Reed ~ Gift: Supersight ~ Page 2 ~ Sombre
    * Bree Lux Dixon ~ FC: Charlotte McKee ~ Gift: Elektrokinese ~ Page 3 ~ Sombre
    * Neomi Katherine Bell ~ FC: Madelaine Petsch ~ Gift: Regeneration ~Page 5 ~Pluviophile
    *

    Wetenschappers

    Jongens NOG EEN PLAATS!
    * James Nathaniel Bothwell ~ FC: Stephen Amell ~ Page 6 ~ Sombre
    *

    Meiden NOG EEN PLAATS!
    * Lauryn Maeve Woods ~ FC: Romee Strijd ~ Page 7 ~ lilangel
    *

    Invullijstjes

    Rol: (Gifted of wetenschapper)
    Naam:
    Leeftijd: (Gifted: 18 – 25 & Wetenschapper: 24 – 30)
    Uiterlijk:(FaceClaim)
    Innerlijk:
    Gift (indien Gifted):
    Relaties: (de Gifted kennen elkaar eigenlijk nog niet aangezien ze allemaal in een andere cel zaten, tenzij ze elkaar kenden van bijvoorbeeld vroeger, maar hou het realistisch, niet iedereen kent elkaar. Toekomstige relaties beschrijven mag zeker wel).
    Geschiedenis/Biografie: (Denk aan, hoe lang zit hij/zij al in het centrum, hoe heeft The Gift zich voor het eerst geuit)
    Extra's:

    [ bericht aangepast op 28 april 2018 - 20:03 ]


    When you're broken and you're shatterd love will save you from disaster.

    Oeps, er zijn nu per ongeluk twee gesprekken bezig (door elkaar) omdat ik tegelijkertijd postte. Is dat heel erg, of wordt dat onduidelijk?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Oeps, er zijn nu per ongeluk twee gesprekken bezig (door elkaar) omdat ik tegelijkertijd postte. Is dat heel erg, of wordt dat onduidelijk?


    Welke 2 dan?


    - thank you for existing -

    Eentje in het zwembad en eentje in de woonkamer ^^


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Eentje in het zwembad en eentje in de woonkamer ^^


    oh haha, ja in een RPG heb je altijd meerdere gesprekken overal door het gebouw :p dus dat geeft niets.


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    (...)

    oh haha, ja in een RPG heb je altijd meerdere gesprekken overal door het gebouw :p dus dat geeft niets.


    Oh oké. Ik wist niet of het zo zou zijn, of dat dat vaag zou worden en je moet wachten tot het ene gesprek klaar is voor de volgende. Leer ik ook weer wat ^^


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Oh oké. Ik wist niet of het zo zou zijn, of dat dat vaag zou worden en je moet wachten tot het ene gesprek klaar is voor de volgende. Leer ik ook weer wat ^^


    Nee hoor (: alles mag door elkaar, anders moet je ook zo lang wachten tot je kan posten.. Alleen als je in gesprek bent moet je natuurlijk wel wachten op de posts van de anderen


    When you're broken and you're shatterd love will save you from disaster.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Oh oké. Ik wist niet of het zo zou zijn, of dat dat vaag zou worden en je moet wachten tot het ene gesprek klaar is voor de volgende. Leer ik ook weer wat ^^


    Daarom is het altijd handig om aan te geven waar je personage is in het gebouw, dan weten mensen wie in hun gesprek hoort en wie niet (:


    Little do you know

    -> Dit hoort in het subforum 'praattopics' te staan, dus ik heb het verplaatst. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Sorry! Ik zal vandaag ergens gaan schrijven. Is er iemand die wilt meeten met een van de twins?

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 12:59 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Kim is in de library? ^^


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hoezo staat er ineens (300) in de titel?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Hoezo staat er ineens (300) in de titel?


    Ik had een berichtje gekregen van een moderator dat er in de huisregels van Q staat dat het woorden aantal wat een post moet bevatten in de titel van de topics moet staan. Dus die moderator heeft het even aangepast zodat de topics nu wel overeenkomen met de huisregels van Q ☺️


    When you're broken and you're shatterd love will save you from disaster.

    Ohh oeps ik zie nu dat ik een deel van tygo heb genegeerd in Alyssa haar post 🙈🙈 ik heb er overheen gelezen 😅 sorryyy ik zal het de volgende post meenemen 🙈


    When you're broken and you're shatterd love will save you from disaster.

    Ik ben er zelf vanuit gegaan dat Cas omdat hij hier al zolang is en de wetenschappers inmiddels kent (en inmiddels redelijk goed weet hoe hij informatie die hij niet hoort te weten uit de wetenschappers kan krijgen 🙈) wel redelijk op de hoogte is van wat voor experiment er wordt uitgevoerd, maar is dat eigenlijk mogelijk? 😅


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Ik ben er zelf vanuit gegaan dat Cas omdat hij hier al zolang is en de wetenschappers inmiddels kent (en inmiddels redelijk goed weet hoe hij informatie die hij niet hoort te weten uit de wetenschappers kan krijgen 🙈) wel redelijk op de hoogte is van wat voor experiment er wordt uitgevoerd, maar is dat eigenlijk mogelijk? 😅


    Het zou best kunnen dat hij het een en ander vermoed, of wellicht wel weet.. Maar persoonlijk denk ik dat het leuker is als het experiment nog onbekend is.. Maar daar kan je zelf het beste over oordelen denk ik (:


    When you're broken and you're shatterd love will save you from disaster.