• Hallo peeps —

    Volgende week zit ik weer een heel weekend op Paaspop. Leuk, natuurlijk — maar ik twijfel er al langer over om oordopjes te kopen om gehoorbeschadiging bij concerten en // of festivals tegen te gaan.

    Nu heb ik gisteren de onderstaande oordopjes gekocht bij de Kruidvat, alleen nu ben ik toch wel benieuwd naar jullie aanraders, ervaringen en tips! Dus — shoot!


    Veel plezier Mir! c: Wel top van je dat je je oren gaat beschermen ^^ Al moet ik toegeven dat ik dat zelf nooit doe en ook niet overweeg, oordopjes irriteren me namelijk vaak (no_chears)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ahomine schreef:
    Veel plezier Mir! c: Wel top van je dat je je oren gaat beschermen ^^ Al moet ik toegeven dat ik dat zelf nooit doe en ook niet overweeg, oordopjes irriteren me namelijk vaak (no_chears)


    Ja — daar heb ik me ook heel lang door laten tegenhouden. Alleen de vriendinnen waar ik mee ga, hebben ook allemaal oordopjes en zeggen dat ze daardoor ook de gesprekken gewoon beter kunnen verstaan — terwijl ik vaak de helft mis en alleen maar vaagjes knik als antwoord (wat overigens awkward situaties oplevert). Deze waren maar een tientje, dus het is ook niet zo dat ik er veel geld aan uit moet geven.


    Oh my god, hoe toevallig. Ik wilde dit topic ook aanmaken. Ik houd het even goed in de gaten.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ja, ik heb professionele oordopjes voor orkest. Die dingen waren wel heel duur dus als je een keer een erfenis krijgt ofzo met heel veel geld, zou ik het zeker aanraden. Je hebt namelijk helemaal niet door dat je oordopjes in hebt! Helaas wel 150 euro...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb groene oordopjes van de lidl van een paar euro en die werken naar mijn mening wel goed. Als ik een foto kan vinden plaats ik hem eventjes


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik ben al naar weetikhoeveel concerten geweest in een paar jaar en ik gebruik altijd gehoorbescherming! Ik gebruik het merk Alpine. Er zijn daar meerdere soorten beschermers van voor muziek, eentje is rond de 15 euro en de andere is twee keer zo duur. Ik heb eerst de goedkoopste gebruikt en dit ging altijd goed. Ik had na een concert altijd een piep in mijn oor, maar na een nachtje slapen was het al weer weg. Nu gebruik ik de duurdere en ik hoor het verschil niet :'). De piep gaat wel eerder weg, dus ik vermoed dat het wel degelijk iets doet.

    Veel plezier op paaspop :'D!


    Seasons will change, but I shall remain

    Mijn vriend werkt vaak bij festivals etc (ook paaspop haha) en moest voor zijn personeel ook oordoppen leveren. Ik zal morgen even kijken welke dat waren haha. Die van hem zijn wel duurder maar zijn zo gemaakt dat er een portofoon-oortje aangemaakt kan worden.

    In ieder geval een goed idee dat je oordoppen gaat gebruiken! :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik heb dezelfde alleen dan in het grijs.
    Ik vind ze geweldig. Je hoeft alleen het puntje van je oor omhoog te trekken en met je tegenoverstellende arm je oortje in je oor stoppen dan zit hij heerlijk.
    Vanwege gehoorproblemen gebruik ik ze nu erg veel en ze gaan geen pijn doen en zitten niet vervelend, ook niet voor lange tijd.
    Gisteren heb ik ze van 8 tot 2 ingehad. Wel moet je ze af en toe even opnieuw indoen zodat het lekkerder zit , maar ik heb een erg smalle gehoorgang.

    Ze zijn ook goed schoon te houden omdat je ze goed kunt ombuigen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Verstandige keuze! Ik draag ze sinds kort ook wanneer ik uitga (technofeesten) maar koop ze dan gewoon bij de bar.


    ars moriendi

    Sowieso gehoorbescherming dragen bij elk luidruchtig evenement!!! Gehoorschade krijg je niet meer terug.
    Yes, die drie uitroeptekens waren nodig. Onderschat gehoorschade niet. Ik ben ooit eens zonder oordoppen naar dat racecircuit in Assen geweest. PIJN dat m'n oren deden. Nu ben ik er daar achter gekomen dat ik behoorlijk gevoelige oren heb, maar echt kids, bescherm je oren.
    Ik heb van die hele goedkope oordopjes die ik zelfs bij de Vierdaagse gebruik. Ik denk dat de oordoppen die jij hebt een stuk beter zijn. Bij dingen als race circuits zou ik ook echt een goed dempende koptelefoon erbij gebruiken.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2018 - 23:47 ]


    No growth of the heart is ever a waste