• Oké, ik twijfelde of ik dit in internet of hier moest plaatsen, dus mods, verplaats het maar als het verkeerd staat, en mijn excuses.

    Ik schrijf sinds ongeveer een jaar best veel fanfic voor een ship binnen het star wars fandom, en hoewel ik veel heb geschreven en ik het ook erg leuk vind, heb ik een haat-liefde verhouding met dit fandom voor meerdere redenen.

    Eén van die redenen kwam ik tegen toen ik de discord server (soort van groepschat) van het ship in kwam. Iedereen was aardig in het begin, maar toen begon alles te veranderen met nieuwe mensen erbij. Vaak gebeurden er dingen die ik niet oké vond (zoals mensen die dingen niet tagden, als je weet wat ik bedoel) en als ik vriendelijk probeerde uit te leggen waarom ik het niet eens was met bepaalde dingen, had ik al snel de hele server tegen me. Dit gebeurde meerdere keren. Ik weet dat ik mijn mond had moeten houden, maar ik ben er ontzettend slecht in. De dingen waar het over ging wil ik hier niet herhalen (was het zo erg? ja), maar ik denk dat de meeste mensen mijn argumenten redelijk zouden vinden en ik deed mijn best vriendelijk te zijn.

    Ik merkte dat dit vaker en vaker gebeurde, en dat ook buiten deze discussies om er duidelijk vage opmerkingen werden gemaakt die duidelijk op mij sloegen (maar vaag genoeg waren voor hen om dit te ontkennen). Er gebeurden nog een aantal dingen en ik besloot mijn eigen server te maken. Ik maakte er een post over en iemand reageerde erop dat ZIJ hem zou maken. Ik vroeg beleefd dat alsjeblieft niet te doen, maar ik werd keihard genegeerd en nog geen minuut later was de server er. Mijn idee. Ik weet dat dit allemaal klinkt als niets, maar dit patroon van gedrag doet heel veel pijn.

    Nu weet ik niet wat ik doen. Ik houd nog steeds heel erg van schrijven voor dit fandom, maar deze sfeer is afschuwelijk. De vraag aan jullie is dan ook eigenlijk: should I stay or should I go?

    Should I stay or should I go?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Misschien is het iets om de server te verlaten, maar gewoon lekker te blijven schrijven en van de film te genieten zonder deze rotmensjes (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    (Mensen in een fandom zouden je niet uit een fandom moeten halen)
    Kan je anders niet op een andere site of iets dergelijks schrijven? En dan misschien van deze server wel even afgaan? Want je er slecht bij voelen is ook niet fijn ofcourse.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Courferre schreef:
    (Mensen in een fandom zouden je niet uit een fandom moeten halen)
    Kan je anders niet op een andere site of iets dergelijks schrijven? En dan misschien van deze server wel even afgaan? Want je er slecht bij voelen is ook niet fijn ofcourse.


    aarsvogel schreef:
    Misschien is het iets om de server te verlaten, maar gewoon lekker te blijven schrijven en van de film te genieten zonder deze rotmensjes (:


    Ik heb de server inderdaad al verlaten. Helaas is er niet echt een andere site om te schrijven en in het fandom te zijn, maar ik denk dat schrijven zonder iets met deze mensen te maken inderdaad het beste idee is.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Fanfics doen het meestal ook wel goed hier op Q (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Fanfics doen het meestal ook wel goed hier op Q (:


    Niet voor star wars, haha


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Voor mij zijn schrijven op een website en op een website met andere users babbelen totaal andere dingen. Kijk maar naar hier op Quizlet. Je kunt stories posten zonder voor een hele tijd op het forum te zitten en je isoleren in de wereld van de stories. Je kunt ook periodes hebben waarin je niks leest of schrijft, maar wel veel op het forum zit.
    Hier op Quizlet vind ik dat ik gemakkelijk in staat zou zijn om die twee "werelden" uit elkaar te halen. Je kunt je terugtrekken van het forum en het sociale leven en alleen nog schrijven. Schrijven is iets creatief, dat doe je in isolement.
    Als je ziek wordt van de negatieve mensen op die website, dan moet je je gewoon van het forum en het sociale gebeuren terugtrekken. Je kunt wel nog je eigen ding doen. Het zou jammer zijn om je creativiteit op te geven gewoon voor de site. Stel dat iedereen op het forum mij hier zou haten en het continu ruzie zou zijn, dan zou ik gewoon stoppen met die functie. Ik zou wel blijven lezen en schrijven. Mocht ik in jouw plek zijn, zou ik het zo doen. Je gewoon terugtrekken naar het andere gedeelte van de website. Gewoon niks meer op dat forum/chatroom (wat dan ook) zetten.Gewoon blijven schrijven en niet meer in interactie treden.

    Trek het je ook niet aan, sommige mensen op het internet zijn gewoon super gemeen/hard omdat ze je gezicht niet kunnen zien en blij zijn dat ze ergens hun frustraties kwijt kunnen. Ze vergeten dan dat er een echte persoon aan de andere kant van het scherm zit. Mensen die maar op een forum komen om anderen te kleineren zijn gewoon gefrustreerd/ongelukkig en leven in een negatieve sfeer. Ga zeker niet allerlei topics en posts plaatsen om je standpunt verder te verdedigen, zoals mensen hier op Quizlet soms doen. Dan voed je mensen hun negatieve sensatiedrang alleen maar. Wat je nu moet doen is het gewoon in alle stilte aftrappen. Laat het allemaal bekoelen tot iedereen het vergeten is en misschien dat je over een paar maanden misschien je terug voorzichtig beginnen reageren op heel neutrale topics. Als je op die site wilt blijven op de lange duur, dan moet je het nu even tot rust laten komen.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 15:41 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.