• Hey iedereen!

    Ik heb jullie hulp nodig.
    Ik studeer voor leerkracht en ik wil voor een van mijn lessen een leuke cultuurtaak maken met een online webquest.
    Echter vind ik niet meteen een website waar ik dit kan realiseren.
    Concreet is dit mijn idee: Ik wil graag een foto gebruiken van een Romeins huis. Op dat huis moeten er dan verschillende zones aanklikbaar zijn (bijvoorbeeld de ruimte van de keuken, de voordeur, de tuin, ...) zodat wanneer je er op klikt, je naar een ander venster gaat/popup hebt waarin de informatie er rond verschijnt met wat foto's etc.

    Hebben jullie zelf al eens een taak gekregen op school waarin je zoiets moest doen en weet je nog op welke site die online stond?
    Je zou mij er enorm mee helpen!
    (Ik weet dat dit mogelijk is met sites van opleidingen zoals Chamilo en Smartschool, maar dat zit er niet in aangezien het een stageopdracht is en ik niet toestemming kan krijgen om op dat platform te werken. Het moet dus echt een online website zijn en niet een leerplatform.)

    Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes


    A to the Z

    Wat is een webquest?


    And then we'll see it.

    Koffie schreef:
    Wat is een webquest?


    Een webquest is een soort huistaak voor leerlingen en bestaat eigenlijk in heel veel vormen!
    Je plaatst informatie online op een website en geeft vragen op aan leerlingen, die dan de antwoorden moeten vinden op de website.
    Vaak is de website dus in een leuk format waarbij men van de ene link naar de andere gestuurd wordt om verder te lezen etc.
    Zo ga je dus op een soort van speurtocht --> een queeste, en die doe je online op een website dus 'webquest'
    Je hebt er echt heel veel soorten in, maar belangrijkste is dat je dus een grote interactie hebt van leerlingen.
    http://www.webquests.nl/matrix/wq120/
    dit is een voorbeeld van een webquest, maar nog niet volledig wat ik bedoel!
    Je kan ze echt nog veel leuker maken en dat zou ik graag willen doen.


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Een webquest is een soort huistaak voor leerlingen en bestaat eigenlijk in heel veel vormen!
    Je plaatst informatie online op een website en geeft vragen op aan leerlingen, die dan de antwoorden moeten vinden op de website.
    Vaak is de website dus in een leuk format waarbij men van de ene link naar de andere gestuurd wordt om verder te lezen etc.
    Zo ga je dus op een soort van speurtocht --> een queeste, en die doe je online op een website dus 'webquest'
    Je hebt er echt heel veel soorten in, maar belangrijkste is dat je dus een grote interactie hebt van leerlingen.
    http://www.webquests.nl/matrix/wq120/
    dit is een voorbeeld van een webquest, maar nog niet volledig wat ik bedoel!
    Je kan ze echt nog veel leuker maken en dat zou ik graag willen doen.

    Ooh oke! Klinkt leuk! Een soort biologiepagina.nl dus? Maar ik zou niet weten waar je dat kunt maken!

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 16:16 ]


    And then we'll see it.

    Zoek je een website over een Romeins huis waarin je leerlingen dan moeten zoeken? Of zoek je een website waarmee je zo'n Romeins huis kunt ontwerpen?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Zoek je een website over een Romeins huis waarin je leerlingen dan moeten zoeken? Of zoek je een website waarmee je zo'n Romeins huis kunt ontwerpen?

    Een waarmee ik zo'n pagina kan maken en informatie in kan stoppen! :)


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)
    Een waarmee ik zo'n pagina kan maken en informatie in kan stoppen! :)


    Ik weet niet echt of dit antwoord wel een grote hulp is want het is zo evident, maar als je "webquest maker", "design a webquest", "create a webquest" in google intypt, kom je op enkele sites uit waarmee je er één kan maken. Heb je al op die manier een website proberen te vinden?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ik weet niet echt of dit antwoord wel een grote hulp is want het is zo evident, maar als je "webquest maker", "design a webquest", "create a webquest" in google intypt, kom je op enkele sites uit waarmee je er één kan maken. Heb je al op die manier een website proberen te vinden?


    Ja, snap ik!
    Ik ben ondertussen ook uitgekomen op een benaming voor wat ik wil doen en die afbeeldingen met aanklikbare delen noemt 'image mapping'. Dat kan je eventueel doen via zo'n webquest site, maar ik vroeg mij af of iemand misschien iets weet waarmee het handiger kan.
    Anders moet ik het inderdaad met een aantal tussenstappen proberen maken. :(


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ja, snap ik!
    Ik ben ondertussen ook uitgekomen op een benaming voor wat ik wil doen en die afbeeldingen met aanklikbare delen noemt 'image mapping'. Dat kan je eventueel doen via zo'n webquest site, maar ik vroeg mij af of iemand misschien iets weet waarmee het handiger kan.
    Anders moet ik het inderdaad met een aantal tussenstappen proberen maken. :(


    Hmm... Spijtig genoeg niet. Ik ken geen programma of website. Ik kan ze eventueel wel terugvinden via google, maar ja, dat kan jijzelf dus ook, dus daarmee help ik je niet vooruit. Ik denk niet dat ik je verder ga kunnen helpen. Toch nog veel succes en ik hoop dat iemand anders hier wel een toepassing kent!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.