• Hey iedereen!

    Ik heb jullie hulp nodig.
    Ik studeer voor leerkracht en ik wil voor een van mijn lessen een leuke cultuurtaak maken met een online webquest.
    Echter vind ik niet meteen een website waar ik dit kan realiseren.
    Concreet is dit mijn idee: Ik wil graag een foto gebruiken van een Romeins huis. Op dat huis moeten er dan verschillende zones aanklikbaar zijn (bijvoorbeeld de ruimte van de keuken, de voordeur, de tuin, ...) zodat wanneer je er op klikt, je naar een ander venster gaat/popup hebt waarin de informatie er rond verschijnt met wat foto's etc.

    Hebben jullie zelf al eens een taak gekregen op school waarin je zoiets moest doen en weet je nog op welke site die online stond?
    Je zou mij er enorm mee helpen!
    (Ik weet dat dit mogelijk is met sites van opleidingen zoals Chamilo en Smartschool, maar dat zit er niet in aangezien het een stageopdracht is en ik niet toestemming kan krijgen om op dat platform te werken. Het moet dus echt een online website zijn en niet een leerplatform.)

    Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes


    A to the Z

    Wat is een webquest?


    And then we'll see it.

    Koffie schreef:
    Wat is een webquest?


    Een webquest is een soort huistaak voor leerlingen en bestaat eigenlijk in heel veel vormen!
    Je plaatst informatie online op een website en geeft vragen op aan leerlingen, die dan de antwoorden moeten vinden op de website.
    Vaak is de website dus in een leuk format waarbij men van de ene link naar de andere gestuurd wordt om verder te lezen etc.
    Zo ga je dus op een soort van speurtocht --> een queeste, en die doe je online op een website dus 'webquest'
    Je hebt er echt heel veel soorten in, maar belangrijkste is dat je dus een grote interactie hebt van leerlingen.
    http://www.webquests.nl/matrix/wq120/
    dit is een voorbeeld van een webquest, maar nog niet volledig wat ik bedoel!
    Je kan ze echt nog veel leuker maken en dat zou ik graag willen doen.