• Omdat ik het leuk vind om de twee gedeeltes van Quizlet - de verhalen en het forum - te combineren, heb ik besloten de flaptekst van mijn huidige projectje te delen. Dit is de tweede keer dat ik dit verhaal herschrijf, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik zoveel beter kan dan dat ik tot nu toe heb gepresteerd. Vandaar.

    Zou jij het verhaal op basis van deze flaptekst lezen? En wat zou jij veranderen?



    Wanneer een meisje op een vervelende manier wordt benaderd, laat dat littekens achter. Het tekent en achtervolgt je.
          Wat als je dag na dag geconfronteerd wordt met die ene gebeurtenis? Wat als het niet bij een keer blijft?

    Summer heeft een zware periode achter de rug. Eindelijk gaat het beter met haar. Ze is minder vaak afwezig op school, ze lacht meer en voelt zich eindelijk weer normaal. Ze heeft het een plekje gegeven en voelt zich sterker, maar wat ze niet weet, is dat de echte zware periode in haar leven nog niet is begonnen. De periode die haar zal breken, ligt om het hoekje te wachten om toe te slaan.


    Dit is dus een absolute draft -versie en dit is het enige aan het verhaal wat ik nog niet heb herschreven. Vandaar. Ik heb tips nodig. Wat zijn de sterke punten? Wat is een verschrikkelijke fout waardoor je op het punt staat om in huilen uit te barsten? Zijn jullie zo lief om me wederom uit de brand te helpen? Ongetwijfeld.


    look at the stars, look how they shine for you;

    In het eerste stukje schrijf je over een meisje en daarna ineens over 'je'. Die perspectiefwisseling is een beetje raar. Bovendien vind ik alles wat vaag. Wat er gebeurd is, hoef ik niet precies te weten, maar een tipje van de sluier zou fijn zijn. Ik weet niet eens over welk genre het hier gaat. :')


    oi, suzy

    Alright, je hebt gelijk, bedankt.
    What about this one?

    Wanneer een meisje op een vervelende manier wordt benaderd, laat dat littekens achter.
          Het tekent en achtervolgt je. Wat als je dag na dag geconfronteerd wordt met die ene gebeurtenis? Wat als het niet bij een keer blijft?

    Na een lange periode van verdriet en chaos begint Summer zich eindelijk weer beter te voelen. Haar moeder krijgt een nieuwe vriend, zij beseft dat ze geen vader nodig heeft en langzaam wordt het weer lente in de kleine eengezinswoning op Vlieland. Ze hebben het gezellig met zijn drieën en het gaat zoveel beter dat haar moeder een promotie krijgt. Ze moet vaker en langer werken, maar dat is geen punt voor Summer. Totdat haar moeders vriend, James, het wel een punt lijkt te vinden en hij zijn behoeftes ergens anders gaat zoeken. Bij de dochter van zijn partner.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2018 - 17:24 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Roach schreef:
    In het eerste stukje schrijf je over een meisje en daarna ineens over 'je'. Die perspectiefwisseling is een beetje raar. Bovendien vind ik alles wat vaag. Wat er gebeurd is, hoef ik niet precies te weten, maar een tipje van de sluier zou fijn zijn. Ik weet niet eens over welk genre het hier gaat. :')


    Ik zou inderdaad er van maken 'wanneer je op een vervelende manier wordt benaderd.'

    En die tweede is denk ik inderdaad wat duidelijker!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Die tweede tekst is ineens een stuk duidelijker! Hij brengt echt al spanning over! Het enige puntje: ik moest even nadenken over wie James is. Misschien kun je zijn naam al op een eerder moment in de flaptekst introduceren. Nu komt de naam uit de lucht vallen.


    oi, suzy

    Sterrennacht schreef:
    Alright, je hebt gelijk, bedankt.
    What about this one?

    (...)



    Super heftig en onheilspellend! Ik vind deze versie erg aantrekkelijk!! Ik vind alleen het "je" in de eerste alinea niet super natuurlijk overkomen. Voornamelijk omdat de eerste zin niet in overeenkomst staat met de "je" zin erachter.

    Ik zie dat iemand dat al heeft gezegd. Ik weet alleen niet of het automatisch duidelijk is dat het over een seksuele nare benadering gaat als je "meisje" vervangt met "je".

    [ bericht aangepast op 31 maart 2018 - 18:20 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.