• in de mensheid.

    Maandagochtend is mijn konijn uit een buitenhok verdwenen. Het hok was open, maar ze heeft een rennetje en kan er niet uit. Ten minste, dat dachten we.
    Ze is waarschijnlijk niet ontsnapt; er is geen gat of tunnel te vinden, en het hek is eigenlijk te hoog voor haar om uit te springen. Als ze ontsnapt is moet ze gesprongen zijn, maar dan zou ze niet in een keer spoorloos verdwenen zijn, aangezien wij een redelijk lui konijn hebben en ze moet alles ontdekken voordat ze het volgende voorwerp wilt ontdekken. Bovendien is het niet logisch dat een konijn na zes jaar in een ren te hebben gewoon ineens zou denken:‘hé, wat een mooi hek, dat heb ik nou nog nooit eerder gezien, laat ik daar eens over heen gaan springen.’
    Het zou kunnen dat ze door een roofdier gepakt is, maar dan zou het ten minste een dier als een vos en vergelijkbaar moeten zijn, wat niet heel logisch is middenin Rotterdam in de randstad. Ten tweede zou je dan wel bloed, plukjes haar, of andere sporen vinden, en dat is niet het geval.

    De enige optie waar wij aan denken van wat gebeurt kan zijn is dat iemand mijn lieve Flip uit haar hok heeft gehaald en haar heeft gestolen. En dan vraag ik me af wie dat zou doen, maar vooral waarom? Wat is het nut van zo’n actie? Waarom gebeurd dit?





    Even ter illustratie; dit is een foto van mijn fluffertje:



    Ik snap de persoon die dit gedaan heeft niet. Weten jullie een reden waarom iemand dit zou doen? Bij honden weet ik bijvoorbeeld dat gestolen honden soms gebruikt worden als ‘trainmateriaal’ voor waakhonden, echt walgelijk. Maar hier snap ik gewoon het nut niet van. Gestoord.
    En ik wil mijn Flippertje terug!

    [ bericht aangepast op 31 maart 2018 - 22:34 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Nawh, ik vind dat erg sneu.... Ook erg mooi konijn die je daar hebt! Ik weet het echt niet, waarom zo'n persoon dat zomaar zou doen. :c Hopelijk dat je konijn terug krijgt! Heel veel sterkte!


    One Who Travels A Higher Path.

    Wat rot! Ik weet niet of en waarom iemand zoiets zou doen. Ik hoop dat jullie haar nog terugvinden, want je huisdier kwijtraken is verschrikkelijk. Vooral als je niet weet waarom.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Godverdomme, wat ontzettend erg, zeg. Sommige mensen hebben gewoon geen geweten.

    Misschien wilde iemand hem cadeau doen aan een ander? Of hem opeten of verkopen? Ik vind het lager dan laag. Nekschot geven, die mensen.

    Die opmerking over honden die worden gestolen voor vechthonden maakt me ook echt kotsmisselijk, trouwens.


    ars moriendi

    Hebben jullie marters in de buurt?? Ik ben mijn bunny zo verloren, zonder een spoortje...
    Ik hoop voor je dat hij/ze gewoon geweldig kan springen...
    Sterkte <3

    [ bericht aangepast op 31 maart 2018 - 19:57 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    Hebben jullie marters in de buurt?? Ik ben mijn bunny zo verloren, zonder een spoortje...
    Ik hoop voor je dat hij/ze gewoon geweldig kan springen...
    Sterkte <3


    Oei, ik weet niet of er marters zitten...
    Wat vervelend ook voor jou. 😔
    Hoe zijn jullie er dan achter gekomen daf het Martens waren als er geen sporen waren?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Oei, ik weet niet of er marters zitten...


    Rond Flevoland is er momenteel ook in de steden een marteruitbraak door grote ontbossing, maar ik neem aan dat je ver van een bos af zit in het centrum van Rotterdam. Daarnaast denk ik dat roofvogels niet snel een hapje zoeken in de randstad en de meeste katten zijn te lui om een volwassen konijn te pakken.

    Ik heb via de konijnenopvang in ieder geval het een en het ander gehoord over marteraanvallen. Die marters/hermelijnen/nertsen trekken de naden van kooien open en kauwen recht door kippengaas heen, dus als je het hok/hek inspecteert zou je de schade ergens moeten zien. Then again, neem ik aan dat je zo'n gat dan wel had gezien, aangezien ze het konijn dan daarlangs ook mee naar buiten hebben moeten nemen.

    Marters bijten overigens hun prooien recht in de nek, dus dan zou je wel wat bloed moeten hebben zien (of hij was heel snel weg, maar met een hek etc zou dat niet echt kunnen)

    Kunnen mensen makkelijk bij het hok, omdat het in de voortuin staat of iets dergelijks?


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    He bah, dat is zo naar. :c Ik zou willen dat ik je kon helpen. In ieder geval veel hugs. ❤


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Apocalyptic schreef:
    Godverdomme, wat ontzettend erg, zeg. Sommige mensen hebben gewoon geen geweten.

    Misschien wilde iemand hem cadeau doen aan een ander? Of hem opeten of verkopen? Ik vind het lager dan laag. Nekschot geven, die mensen.

    Die opmerking over honden die worden gestolen voor vechthonden maakt me ook echt kotsmisselijk, trouwens.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    AriChibi schreef:
    (...)

    Rond Flevoland is er momenteel ook in de steden een marteruitbraak door grote ontbossing, maar ik neem aan dat je ver van een bos af zit in het centrum van Rotterdam. Daarnaast denk ik dat roofvogels niet snel een hapje zoeken in de randstad en de meeste katten zijn te lui om een volwassen konijn te pakken.

    Ik heb via de konijnenopvang in ieder geval het een en het ander gehoord over marteraanvallen. Die marters/hermelijnen/nertsen trekken de naden van kooien open en kauwen recht door kippengaas heen, dus als je het hok/hek inspecteert zou je de schade ergens moeten zien. Then again, neem ik aan dat je zo'n gat dan wel had gezien, aangezien ze het konijn dan daarlangs ook mee naar buiten hebben moeten nemen.

    Marters bijten overigens hun prooien recht in de nek, dus dan zou je wel wat bloed moeten hebben zien (of hij was heel snel weg, maar met een hek etc zou dat niet echt kunnen)

    Kunnen mensen makkelijk bij het hok, omdat het in de voortuin staat of iets dergelijks?


    Ja, het hok staat in de voortuin, maar ons huis ligt sowieso aan een afgelegen paadje op een niet zo druk bezochte plaats. Het is dus niet zo dat bijvoorbeeld dronken gasten langs kwamen en wat doms deden ofzo; voor dat soort mogelijkheden is het niet zo voordehandliggend. Maar het is in principe wel bereikbaar voor iedereen.

    Ik blijf het gek vinden (cat)


    En trouwens bedankt voor de lieve reacties allemaal (flower)

    [ bericht aangepast op 31 maart 2018 - 22:32 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Oei, ik weet niet of er marters zitten...
    Wat vervelend ook voor jou. 😔
    Hoe zijn jullie er dan achter gekomen daf het Martens waren als er geen sporen waren?


    Hij kwam terug.. Ik had er nog nooit een gezien en besloot er een foto van te maken.
    De week erna werd een kip gedood bij een vriendin die dichtbij woont. Doordat het beest hem niet door het gaas kreeg lag de kip nogal creepy in het hok.. Waarschijnlijk hetzelfde beest die een jachtgebied in onze buurt had.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Ja, het hok staat in de voortuin, maar ons huis ligt sowieso aan een afgelegen paadje op een niet zo druk bezochte plaats. Het is dus niet zo dat bijvoorbeeld dronken gasten langs kwamen en wat doms deden ofzo; voor dat soort mogelijkheden is het niet zo voordehandliggend. Maar het is in principe wel bereikbaar voor iedereen.

    Ik blijf het gek vinden (cat)


    Dan is het wel echt stom en onwaarschijnlijk, ja... Heb je op Facebook misschien gekeken naar (konijnen)opvangen in de buurt zodat je bij hen een foto kunt achterlaten? Die bij ons heeft zo namelijk wel vaker een konijn (of eigenaar) teruggevonden, misschien helpt het of weten ze in ieder geval wat er gebeurd zou kunnen zijn.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Wat ongelofelijk sad ): Als iemand serieus je konijn heeft gestolen ben ik ook serieus teleurgesteld in de mensheid (cat)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    AriChibi schreef:
    (...)

    Dan is het wel echt stom en onwaarschijnlijk, ja... Heb je op Facebook misschien gekeken naar (konijnen)opvangen in de buurt zodat je bij hen een foto kunt achterlaten? Die bij ons heeft zo namelijk wel vaker een konijn (of eigenaar) teruggevonden, misschien helpt het of weten ze in ieder geval wat er gebeurd zou kunnen zijn.


    We hebben het asiel en knaagdierenopvang in de buurt ingelicht, de dieren ambulance ingelicht, en haar geregistreerd op een site voor gevonden/vermiste dieren, maar na een week nog geen resultaat. Dat is dan ook een van de redenen dat we denken dat ze niet ontsnapt is, aangezien je dan wel sporen (keutels, aangeknaagde voorwerpen, etc) vindt in de buurt, of een van je buren dat beest ook nog wel voorbij ziet huppelen...


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik zou bijna mijn zaklamp pakken en naar daar komen om te gaan zoeken. Of om iemand met soortgelijk konijn daarmee mee zijn hoofd in te slaan. Ugh.

    (cat)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Eerlijk? Ik vind het echt een onzin theorie dat iemand het uit een hok gestolen heeft... Een konijn? Nee...
    Bovedien, ja, soms verdwaald er wel eens een diertje dat honger heeft en je konijn ontvoerd naar een plek om het op te peuzelen. Of je konijn was het zat om gevangene te spelen lol. Maar gestolen? Lmao

    [ bericht aangepast op 31 maart 2018 - 23:26 ]


    i wanna die with you once or twice.