• Discipuli linguae latinae convenite!

    Zijn er hier nog studenten Latijn (middelbare of hogere opleidingen)? Ik dacht, ik maak even specifiek een topic aan om samen te praten over Latijn en frustratie of vreugde te delen hahaha

    Ik studeer zelf voor leerkracht Latijn.
    Ik heb zes jaar latijn gestudeerd in de middelbare en nu kom ik er dus achter dat ik eigenlijk totaal geen Latijn kan... (verschil tussen athenea en katholieke scholen hier in BE)
    Goed, nu moet ik dus ook onder andere actief latijn kunnen (maw van nederlands naar latijn zetten) en dat is mij ook wat

    Heeft er iemand trouwens tips voor het studeren van woordenlijsten en dergelijke?
    Ik moet nu de 300 meest voorkomende latijnse werkwoorden leren met hun stamtijden en vertalingen (en dat dus langs beide richtingen)
    Ik wil heel hard huilen want ik heb ze al een aantal keren geleerd en ken er een stuk of 70 nog altijd niet (en de meeste daarvan hebben een hele rare vertaling of hebben dezelfde infinitief natuurlijk)


    A to the Z

    Knap, lijkt me onwijs moeilijk.


    ars moriendi

    Oeh ja ik doe Latijn. Ik zit inmiddels in het derde middelbaar Latijn-wiskunde (op een katholieke school though).
    Wij moeten nu een woordenlijst leren met de 875 meest frequente woorden (wel maar in één richting, wat toch een heel verschil is haha) en ik kan je helaas totaal geen tips geven. Ik leer ze op een afschuwelijk manier en ik heb al mijn testen over telkens ongeveer 250 van die woorden met vrij goede punten eigenlijk gehaald op een combinatie van puur geluk en snel stampen vlak voor de test (wat ik, gelukkig, vrij goed kan). Tips heb ik dus niet, behalve dat je mij niet na moet doen, helaas.

    Maar goed, Latijn is awesome! Ik vind het oprecht een heel leuke taal haha. Ik heb ook gezien dat we ergens komend trimester een deel van Harry Potter in het Latijn gaan lezen dus daar ben ik echt excited voor, haha.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Arellano schreef: