• De stelling van deze week luidt:
    Het winteruur/zomeruur moet worden afgeschaft.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Alex_D schreef:
    Ik heb er niet echt een mening over,
    Het hoeft voor mij niet echt te veranderen, maar als het wel verandert vind ik het ook niet erg...


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    aarsvogel schreef:
    Het is er niet zomaar, toch?
    Volgens mij zat er een slimme reden achter mt de zon enzo, dus het zal wel.
    Mij levert het niet echt problemen op, dus hou maar lekker


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik meen me te herinneren dat de zomertijd beter is voor het klimaat aangezien we minder lampen aandoen? Zoiets was het geloof ik. Maar volgens mij zet het geen zoden aan de dijk en het werkt alleen maar verwarrend. Van mij mag het gisteren nog worden afgeschaft.


    oi, suzy

    Volgens mij is het al bewezen dat we juist meer energie verbuiken door het zomeruur, omdat mensen ook langer hun airco aan laten staan.
    Bovendien gebeuren er meer ongevallen de week na invoering van het zomeruur en zijn er ook veel meer hartinfarcten. Afschaffen dus.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Voor.
    Het helpt niet, het werkt niet en het is ontzettend slecht voor een ieders lichaam.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ikzelf heb er nooit last van, maar velen raken wel uit hun ritme. Toch gaat dat wel weer over. Ik denk dus dat het niet afgeschaft hoeft te worden. Het zorgt er uiteindelijk voor dat qua zonlicht de dagen gunstiger zijn en dat lijkt mij vooral goed. Ik snap de tegenargumenten dat het kleine ziektesverschijnselen kan veroorzaken, maar dat gaat ook weer weg.

    Ik vind het allemaal wel prima


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Ik ben het ermee eens.Ik voel me elke keer door deze verandering niet helemaal topfit.

    Ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo slecht voor ons lichaam aan is?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Van mij mag het weg, ik vind het irritant en overbodig.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    De meesten van ons hebben nooit echt zonder de zomer - en wintertijd geleefd, dus ik zou niet weten in welk opzicht het zou veranderen. Waar ik wel van geniet, is dat het langer licht blijft. Heerlijk. Juist de winter heeft mijn biologische klok door de war geschopt. Als het om vijf uur donker is, ben ik moe en wil ik slapen. Nu het langer licht blijft, heb ik veel meer energie. Maar goed, dat is heel persoonlijk.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Plunkett schreef:
    Ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo slecht voor ons lichaam aan is?


    Bioritme wordt door elkaar gemept. Voor jonge mensen is dat niet zo erg, want die geraken er over het algemeen genomen sneller aan gewoon, maar hoe ouder je wordt, hoe minder je lichaam daar over het algemeen tegen kan. Er gebeuren een stuk meer ongelukken en er zijn een stuk meer hart- en vaatklachten de weken na het zomeruur, naar wat ik vernomen heb.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nee hoor. Het bespaart een hoop energie en daarbij scheelt het weer een uurtje tijdsverschil met een goede vriend van me die aan de ander kant van de wereld woont ;)

    Seasons schreef:
    Voor.
    Het helpt niet, het werkt niet en het is ontzettend slecht voor een ieders lichaam.


    Ja echt, ik vind het verschrikkelijk. Ik ben iemand die er niet goed tegen kan als het ritme veranderd.


    Verander je niet door wat mensen van je zeggen

    Page394 schreef:
    De meesten van ons hebben nooit echt zonder de zomer - en wintertijd geleefd, dus ik zou niet weten in welk opzicht het zou veranderen. Waar ik wel van geniet, is dat het langer licht blijft. Heerlijk. Juist de winter heeft mijn biologische klok door de war geschopt. Als het om vijf uur donker is, ben ik moe en wil ik slapen. Nu het langer licht blijft, heb ik veel meer energie. Maar goed, dat is heel persoonlijk.


    Dit herken ik zo erg.


    26 - 02 - '16