• De stelling van deze week luidt:
    Het winteruur/zomeruur moet worden afgeschaft.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    TaeTae schreef:
    Neuh. Ik vind het wel prima zo.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Semiramis schreef:
    Ja, afschaffen die handel. Het brengt mijn biologische klok altijd enorm in de war.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Sorry, maar als iemand met een stelling naar mij komt met: “Dit moet zo” zonder het “omdat antwoord” gedeelte, verlies ik gelijk mijn interesse om een disucssie te voeren.

    ScribbleTheFox schreef:
    Sorry, maar als iemand met een stelling naar mij komt met: “Dit moet zo” zonder het “omdat antwoord” gedeelte, verlies ik gelijk mijn interesse om een disucssie te voeren.


    Hoezo?
    Het punt is wel dat je zelf de argumenten moet aanbrengen. (; Dat is altijd zo als er een stelling verschijnt en de meeste mensen doen dat toch?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    ScribbleTheFox schreef:
    Sorry, maar als iemand met een stelling naar mij komt met: “Dit moet zo” zonder het “omdat antwoord” gedeelte, verlies ik gelijk mijn interesse om een disucssie te voeren.


    Een stelling werkt niet met omdat, dat is net het punt van een stelling. Je moet zelf argumenten aanbrengen en er dan over discussiëren.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    AeIin schreef:
    niet afschaffen ik houd van lange zomerdagen


    + ik snap niet dat mensen iets van één uur verschil merken ;')

    [ bericht aangepast op 7 april 2018 - 15:37 ]

    Eens! Mijn biologische klok heeft grote moeite met het wisselen van de zomer- en wintertijd, met name de wisseling van de originele wintertijd naar de zomertijd (ook al hebben de meeste mensen het juist andersom). De meeste mensen merken dit hoogstwaarschijnlijk aan hun slaap-waakritme, maar je kunt dit ook merken aan je lichaamstemperatuur, hartslag en zelfs menstruatiecyclus.

    Daarnaast hebben zowel de huis- als wilde dieren last van dit initiatief. Door het verzetten van de klokken en het veranderen van ons dagritme, verandert ook het dagritme van onze huisdieren. Denk hierbij aan voermomenten, wandeltijden maar ook andere activiteiten zoals trainingen, wedstrijden, medicatietoediening, enzovoort. Dit verschilt natuurlijk per diersoort, het ene dier ervaart hier meer ongemak van dan anderen, maar met name huisdieren die gestructureerde dagen hebben (zoals bijvoorbeeld honden) raken door de wisseling van tijd ontregelt.

    En ook al zou je het niet zeggen; de natuurdieren hebben nog het meeste last van de overgang van naar een andere tije. Na de invoering van de zomertijd worden 15 tot 20% méér wilde dieren aangereden (blijkt uit onderzoek). Het duurt zo'n 2 weken voordat de dieren gewend zijn aan het feit dat de ochtend en avondspitsen eerder op gang komen, wat betekend dat er onnodig veel dieren worden aangereden omdat men langer op een terrasje wil zitten om te kunnen genieten van het mooie weer (dat was héél kort door de bocht, ik weet het) .

    [ bericht aangepast op 8 april 2018 - 13:42 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    WhitePanther schreef:
    (...)

    + ik snap niet dat mensen iets van één uur verschil merken ;')

    Een uur eerder uit bed maakt toch wel een groot verschil. Zeker als het door de zomertijd plots weer terug donker is bij het opstaan.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder