• Ja, het komt dus niet doordat Facebook de laatste tijd nogal vervelend in het nieuws is gekomen (al moet ik toegeven dat het wel de doorslag heeft gegeven). Maargoed, ik heb dus altijd al een enorme hekel gehad aan Facebook. Van het gedoe met privacy, tot tienduizend verjaardagsmeldingen, tot vrienden die naar een evenement bij mij in de buurt gaan (lekker belangrijk), tot aan 'nouja zeg, je had toch wel even mijn post kunnen liken?'
    Blegh. Dus ik zit er al heel lang over na te denken om er maar gewoon lekker mee te stoppen, maar ik wil het niet helemaal cold turkey doen. Want hoe zeer ik facebook ook haat, ik scroll er regelmatig doorheen. Voornamelijk uit verveling en voornamelijk op zoek naar video's van schattige puppy's, dat wel. Maar al met al open ik de app toch al zo'n tien keer per dag en dat is me tien keer te veel.
    Dus hier komt mijn vraag aan jullie:

    Is er iemand die ook met facebook wil stoppen/minderen en volgende week van maandag t/m zondag met mij wil detoxen? Gewoon een weekje niet op facebook, app verwijderen en kijken hoe het gaat. Ik ben namelijk serieus benieuwd hoe het leven eruit ziet als een van de grootste social media platformen uit je leven wegvalt :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Als ik al op Facebook ben, dan scroll ik eigenlijk alleen maar een beetje door mijn timeline heen. Ik voeg nog wel gewoon mensen toe als ik hen heb leren kennen of iets en mensen feliciteren, maar verder doe ik er eigenlijk niks meer mee.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb mijn fb al een paar jaar geleden verwijderd (maar ik deed er dan ook echt niks mee) en ik vind dat nog steeds de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt - geen gedoe meer.

    Ik wens je veel succes met stoppen (: Ik vind het vooral stom dat ik geen fb meer heb omdat alles via fb gebeurt (groepswerken, de datum waarop tickets/jaartruien worden verkocht, en ga zo maar voort), maar ik heb vrienden die me op de hoogte houden dus het valt wel mee. Ik ben wel altijd degene die het het laatst hoort, of van niets weer, maar ja, daar leer je aan wennen :')

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 13:59 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Inderdaad, al die meldingen zijn zo irritant x) Net als dat 'Nikki, hoe was je dag vandaag?' Of 'Het wordt 14 graden vandaag in Nijmegen!' Hoe de fuck weten ze waar ik ben?

    Ik gebruik FB alleen als tijdverdrijf als ik me verveel haha. Ik heb er ook een hekel aan.


    oi, suzy

    Ik zit minder op facebook, door meer tijd op instagram te spenderen (krul). Niet de beste oplossing, maar nu zit ik wel nog amper op facebook.

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 14:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zelf kan ik dat niet, omdat ik Facebook wel belangrijk vind. Mede omdat ik familie en vrienden in het buitenland heb en ik op deze manier contact met ze kan blijven houden.

    Ik wil je wel succes wensen met het 'Detoxen' (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik heb een paar maanden geleden mijn account verwijderd en ik vind het heerlijk. ^^ Ik merk ook echt dat ik nu veel minder tijd verdoe op het internet, dus dat is ook een plus. Succes met afkicken haha.


    Caution first, always.

    Kan moeilijk meedoen aangezien ik sinds afgelopen zomer er zelf al minder op zit👻 Maar veel succes!
    Persoonlijk was het met name omdat ik zelf facebook al voor al het nieuws irritant vond en een van mijn vrienden er ook amper meer op ging. Je beseft je pas hoeveel je er op zit/zat als je stopt of dan na een tijdje weer terugkomt eigenlijk. En je kan een hoop anders doen in die tijd ja. (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik raad instagram aan als je graag schattige video's wil zien. Het is heel prettig en je hebt veel meer privacy dan op facebook.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik vind die evenementenfunctie mega chill omdat vrijwel iedereen in mijn omgeving die regelmatig gebruikt. Zelfde geldt voor Facebook Messenger. Dus.. Helaas zit ik te vastgeplakt aan die site.

    Heb altijd mega veel respect voor mensen die hun social media gewoon verwijderen. Ik zou constant het gevoel hebben dingen en uitnodigingen van vrienden te missen, en dat is eigenlijk heel treurig.


    ars moriendi

    (Ik zit alleen nog maar sporadisch op het facebookaccount van mijn konijn... Omg)
    Maar succes in ieder geval! Ik heb misschien wat plaatsvervangers voor de dingen die je dan mist!

    Je kan in plaats van Facebook bijvoorbeeld ergens anders de puppyvideos zoeken, zoals op Instagram of tumblr. In ieder geval op sites die niet je hele leven tracken :Y)
    Met mijn familie (nichtjes en tantes) hebben we een snapchatgroep waar we vaak stomme foto's in plaatsen en naar mijn mening is dat ook veel leuker dan door duizenden posts op Facebook scrollen om dat like-knopje in te drukken.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik heb vanaf 2014 tot 2016 Facebook verwijderd, daarna heb ik het ivm Tinder weer geinstalleerd en meteen al m'n privacysettings aangepast. Maar ik gebruik Tinder niet meer dus misschien dat ik Facebook ook wel een keer verwijder.
    Gewoon Facebook en je inhoud verwijderen, minimaal twee weken er niet op komen en je bent er vanaf :).


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind dat ik daar onmogelijk nog van weg kan komen, niet dat ik er aan verslaafd ben, want Facebook interesseert me maar weinig. Ik gebruik het vooral voor Messenger. Alleen wordt het zo verwacht dat je het hebt. Ik heb echt opdrachten voor school op Facebook. Vroeger toen ik 17 of zo was, had ik geen Facebook en sommige mensen keken me echt super vreemd aan, alsof er iets serieus raar/mis met mij was. De maatschappij verwacht van je of eist zelf van je dat je Facebook hebt en je hebt geen keuze meer om het niet te doen of je stelt je aan en je moet het maar aanmaken of je krijgt een onvoldoende of kan dit niet of dat niet. Je bent haast verplicht om het te gebruiken.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Ik vind dat ik daar onmogelijk nog van weg kan komen, niet dat ik er aan verslaafd ben, want Facebook interesseert me maar weinig. Ik gebruik het vooral voor Messenger. Alleen wordt het zo verwacht dat je het hebt. Ik heb echt opdrachten voor school op Facebook. Vroeger toen ik 17 of zo was, had ik geen Facebook en sommige mensen keken me echt super vreemd aan, alsof er iets serieus raar/mis met mij was. De maatschappij verwacht van je of eist zelf van je dat je Facebook hebt en je hebt geen keuze meer om het niet te doen of je stelt je aan en je moet het maar aanmaken of je krijgt een onvoldoende of kan dit niet of dat niet. Je bent haast verplicht om het te gebruiken.

    Dit is zo waar dat het pijn doet :/ Maar ja, ik verzet me graag tegen de maatschappij ;')

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 18:14 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zou het zelf ook echt ontzettend graag willen verwijderen, maar bij mij worden er inderdaad ook verschillende dingen voor school op geregeld en voor de scouts heb ik het ook nodig. :/ Het is inderdaad waar wat hierboven gezegd is, de maatschappij verwacht basically dat je Facebook hebt en dat suckt echt. Maar in elk geval succes met het detoxen! ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dat lijkt me echt zo rot... Mijn studie is juist enorm anti-Facebook, maar ik kan me voorstellen dat het bij anderen wel belangrijk is om te hebben :S


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.