• Ja, het komt dus niet doordat Facebook de laatste tijd nogal vervelend in het nieuws is gekomen (al moet ik toegeven dat het wel de doorslag heeft gegeven). Maargoed, ik heb dus altijd al een enorme hekel gehad aan Facebook. Van het gedoe met privacy, tot tienduizend verjaardagsmeldingen, tot vrienden die naar een evenement bij mij in de buurt gaan (lekker belangrijk), tot aan 'nouja zeg, je had toch wel even mijn post kunnen liken?'
    Blegh. Dus ik zit er al heel lang over na te denken om er maar gewoon lekker mee te stoppen, maar ik wil het niet helemaal cold turkey doen. Want hoe zeer ik facebook ook haat, ik scroll er regelmatig doorheen. Voornamelijk uit verveling en voornamelijk op zoek naar video's van schattige puppy's, dat wel. Maar al met al open ik de app toch al zo'n tien keer per dag en dat is me tien keer te veel.
    Dus hier komt mijn vraag aan jullie:

    Is er iemand die ook met facebook wil stoppen/minderen en volgende week van maandag t/m zondag met mij wil detoxen? Gewoon een weekje niet op facebook, app verwijderen en kijken hoe het gaat. Ik ben namelijk serieus benieuwd hoe het leven eruit ziet als een van de grootste social media platformen uit je leven wegvalt :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik heb het niet haha


    i wanna die with you once or twice.

    Haise schreef:
    (...)
    Dit is zo waar dat het pijn doet :/ Maar ja, ik verzet me graag tegen de maatschappij ;')


    Inderdaad als je het niet hebt ben je precies een weirdo en een aansteller. Haha, dat is echt zo bekrompen. Daarvoor zou ikzelf iemand niet ineens vreemd gaan bekijken, zolang ze maar aardig zijn en ik ze verder graag mag. Even goede vrienden hoor. Ik zou niemand scheef bekijken daarvoor, maar goed...

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 19:37 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Inderdaad als je het niet hebt ben je precies een weirdo en een aansteller. Haha, dat is echt zo bekrompen. Daarvoor zou ikzelf iemand niet ineens vreemd gaan bekijken, zolang ze maar aardig zijn en ik ze verder graag mag. Even goede vrienden hoor. Ik zou niemand scheef bekijken daarvoor, maar goed...

    Ja echt... Vorig jaar (tijdens 100 dagen) denk ik echt dat een heleboel mensen me een aansteller vonden, ze hebben zeker 3x gevraagd om fb te maken, maar ik wilde het echt niet. Ik heb toen ook niet kunnen stemmen voor het patroon van de trui en het eten, maar ja :') Ik heb nu gelukkig veel mensen om me heen die zelf ook nog niet zolang fb hebben, of er gewoon heel weinig mee bezig zijn. Maar ik krijg wel nog af en toe te horen van: 'Ik heb je proberen op te zoeken op fb, maar ik vond je maar niet...' Bij de studentenvereniging waar ik in zit, stond ik in het begin bekend als het facebookloze meisje :')

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 19:46 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Haise schreef:
    (...)
    Ja echt... Vorig jaar (tijdens 100 dagen) denk ik echt dat een heleboel mensen me een aansteller vonden, ze hebben zeker 3x gevraagd om fb te maken, maar ik wilde het echt niet. Ik heb toen ook niet kunnen stemmen voor het patroon van de trui en het eten, maar ja :') Ik heb nu gelukkig veel mensen om me heen die zelf ook nog niet zolang fb hebben, of er gewoon heel weinig mee bezig zijn. Maar ik krijg wel nog af en toe te horen van: 'Ik heb je proberen op te zoeken op fb, maar ik vond je maar niet...' Bij de studentenvereniging waar ik in zit, stond ik in het begin bekend als het facebookloze meisje :')


    Ja, dat is wel waar, mensen maken daar echt zo'n big deal van en gaan je echt pushen om het aan te maken, omdat het voor hen een kleinigheidje is. Ik snap wel waarom mensen geen Facebook hebben en waarom ze het niet willen. Ik denk dat het goed is om kritisch te zijn met dingen en voor jezelf even na te denken, zelfs al denkt de maatschappij er helemaal anders over. Het is goed om voor jezelf een mening te vellen en je eigen waarden te volgen, zelfs al gaat dat tegen de stroom in. Ik vind het sterk van je en krachtig. Wat sommige mensen ook zeggen, blijf zo en trek het je niet aan.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.