• .

    [ bericht aangepast op 1 okt 2018 - 0:55 ]

    Ik denk dat ik zoiets eerder zou voorstellen om te doen (en dan op jouw kosten etc) als je je echte cadeau geeft, in plaats van 'hee hier heb je een joint' haha (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Eerlijk gezegd vind ik een joint niet echt een cadeau dat past bij een verjaardag.
    Ten eerste is een joint iets kleins en niet echt iets speciaals. Het is zo weer weg. Voor een 18e verjaardag zou ik eerder iets blijvends geven, of iets waar ze langer mee kan doen.
    Ten tweede vind ik het gewoon een rare gedachte om drugs te geven als cadeau. Ik moet toegeven dat ik vrij anti-drugs ben, dus dat mijn mening hierover misschien wat gekleurd is. Maar drugs als cadeau komt op mij over als het stimuleren/aanmoedigen van drugsgebruik. En in mijn ogen is dat slecht.

    Zoals ik al zei: iets blijvends of iets waar ze lang mee kan doen en echt iets aan heeft lijkt me een leuker cadeau.

    Ik zou zoiets nooit doen (stel dat ze verslaafd zou worden door mijn schuld), maar ik ben sowieso tegen iedere vorm van drugs en hier in België is een joint illegaal. Maar op zich, los van het feit dat ik het nooit zou doen, is het misschien wel leuk om erbij te doen. Niet alleen die joint natuurlijk, dat zou vreemd zijn. Maar samen met een ander cadeautje, of een dagje waarop jullie allerlei andere dingen doen... ach ja, waarom niet? Maar 18 is wel speciaal en (ik spreek natuurlijk voor mezelf) ik zou liever een persoonlijker cadeau krijgen.

    [ bericht aangepast op 13 april 2018 - 18:07 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eerlijk gezegd zou ik het echt niet chill vinden als iemand dat voor mijn verjaardag zou geven (krul)


    26 - 02 - '16

    Haise schreef:
    Ik zou zoiets nooit doen (stel dat ze verslaafd zou worden door mijn schuld), maar ik ben sowieso tegen iedere vorm van drugs en hier in België is een joint illegaal. Maar op zich, los van het feit dat ik het nooit zou doen, is het misschien wel leuk om erbij te doen. Niet alleen die joint natuurlijk, dat zou vreemd zijn. Maar samen met een ander cadeautje, of een dagje waarop jullie allerlei andere dingen doen... ach ja, waarom niet? Maar 18 is wel speciaal en (ik spreek natuurlijk voor mezelf) ik zou liever een persoonlijker cadeau krijgen.


    Het is zeker niet mijn bedoeling om alleen die joint te geven van hier heb je er een, ik wil echt nog wel een leuk cadeau erbij doen. Ik ken haar al sinds we vier zijn, dus ik had vorig jaar een fotoboek gegeven met allerlei foto's van ons.
    Ik dacht eraan om samen een jointje te roken, omdat ze daar het wel over heeft de laatste tijd. Het is niet mijn bedoeling om haar verslaafd te maken of iets.

    Sankofa schreef:
    Eerlijk gezegd zou ik het echt niet chill vinden als iemand dat voor mijn verjaardag zou geven (krul)


    Het is ook niet mijn bedoeling om het letterlijk te geven, maar gewoon een keer wanneer we weer eens een gezellig avondje samen doen om het dan gewoon te doen.

    Ik zou het haar inderdaad niet letterlijk geven, dat lijkt me wat raar :’).
    (Zou het zelf sws nooit geven, maar ik ben dan ook heel erg anti-drugs)


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Je moet zelf weten wat je geeft, maar zoals meerdere hier boven aangeven zou ik het zelf niet doen (;


    We were the forever that didn't last

    Maar, ga je letterlijk die joint geven? Om mijn mening over (soft)drugs hier namelijk even buiten te houden: persoonlijk lijkt t me dan leuker om haar te vertellen dat je binnen een korte tijd samen met haar een jointje wilt doen (op jouw kosten aangezien t een cadeau is) en of ze daar dan zin in heeft.

    Sowieso lijkt letterlijk een joint geven me ook niet slim. Je kunt de reacties van dit topic al lezen en als men ziet dat je haar een joint geeft, zullen er vast mensen zijn die je zullen vertellen hoe slecht dat wel niet is. Zelf heb ik dr ook niet veel mee, maar ik kan me voorstellen dat jij niet op al die negatieve reacties zit te wachten, en al helemaal niet op de verjaardag van je beste vriendin. 😅

    En inderdaad, een persoonlijk cadeau erbij doen is altijd geweldig en wordt 9/10 keer goed gewaardeerd. Dus dat is zeker een aanrader!

    Gefeliciteerd in ieder geval alvast met je beste vriendin, en succes met de cadeaus! 😊

    [ bericht aangepast op 13 april 2018 - 19:19 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Fielding schreef:
    Maar, ga je letterlijk die joint geven? Om mijn mening over (soft)drugs hier namelijk even buiten te houden: persoonlijk lijkt t me dan leuker om haar te vertellen dat je binnen een korte tijd samen met haar een jointje wilt doen (op jouw kosten aangezien t een cadeau is) en of ze daar dan zin in heeft.

    Sowieso lijkt letterlijk een joint geven me ook niet slim. Je kunt de reacties van dit topic al lezen en als men ziet dat je haar een joint geeft, zullen er vast mensen zijn die je zullen vertellen hoe slecht dat wel niet is. Zelf heb ik dr ook niet veel mee, maar ik kan me voorstellen dat jij niet op al die negatieve reacties zit te wachten, en al helemaal niet op de verjaardag van je beste vriendin. 😅

    En inderdaad, een persoonlijk cadeau erbij doen is altijd geweldig en wordt 9/10 keer goed gewaardeerd. Dus dat is zeker een aanrader!

    Gefeliciteerd in ieder geval alvast met je beste vriendin, en succes met de cadeaus! 😊


    Dat letterlijk geven wil ik echt niet doen. Het is puur dat we dat samen een keer kunnen doen en dat ik het eerst vraag aan haar jaa!
    Ik zit ook helemaal niet op al die (negatieve) aandacht te wachten en zeker niet op een verjaardag. Dus het is mijn idee om dan een leuk cadeau te geven daar en later een keer te zeggen van hey weet je nog dat je zei dat je het een keer wilde proberen. Kunnen we doen op mijn kosten. Iets in die trant.

    Ach, ik denk dat het soort vriendschap dat je met iemand hebt, bepaalt of zoiets kan. Ik ken mensen die fel tegen blowen zijn, maar ik ken ook zat mensen die er gewoon verstandig mee omgaan en voor wie af en toe blowen echt geen kwaad kan. Ik denk alleen dat je wel moet oppassen met iemands 'eerste keer'. Iedereen reageert er natuurlijk anders op.
    Ik zou zelf eigenlijk geen jointje geven aan iemand die nog nooit geblowd heeft, want je bent dan toch een beetje verantwoordelijk voor die persoon. Ik zou het echt niet fijn vinden als ik iemand zoiets cadeau had gedaan en deze persoon gaat bad oid. :l
    Ik denk dat ik haar pas zou trakteren als ze het al eens eerder heeft gedaan en er niet naar van is geworden, maar ik ben gewoon voorzichtig. :')
    En dan een concreet antwoord op je vraag: als ik het al cadeau zou doen, zou ik er in ieder geval wel een 'echt' cadeau bij doen, want een joint is maar een paar euro. :')


    Caution first, always.

    Geef een bong, die vergaat niet

    Nee grapje, mijn suggestie zou een gewoon cadeau en/of een uitje naar Amsterdam zijn. Dan kun je je shop/museum/restauranttrip vrolijk afsluiten, haha. En stel dat ze opeens niet wilt blowen, heb je toch een leuk verjaardagsuitje gegeven :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Jazzzz schreef:
    (...)

    Dat letterlijk geven wil ik echt niet doen. Het is puur dat we dat samen een keer kunnen doen en dat ik het eerst vraag aan haar jaa!
    Ik zit ook helemaal niet op al die (negatieve) aandacht te wachten en zeker niet op een verjaardag. Dus het is mijn idee om dan een leuk cadeau te geven daar en later een keer te zeggen van hey weet je nog dat je zei dat je het een keer wilde proberen. Kunnen we doen op mijn kosten. Iets in die trant.


    Oooh oke. Klinkt goed uitgedacht als je t mij vraagt. 😊


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind het juist wel een heel leuk idee! Wel met een ander cadeautje op de verjaardag zelf etc, maar ik vind het wel echt een leuk plan.

    Je moet er alleen wel even voor zorgen dat je een fijn soort wiet neemt voor haar eerste keer. Ik weet even niet meer hoe het allemaal zit want ik blow hoogstens een keer per jaar of zo, maar blijkbaar zijn sommige soorten wiet sterker geneigd om je paranoïde te maken dan anderen, en hebben andere soorten wiet juist meer een relaxte high. Ik zou me daar even in verdiepen, want ik ken mensen die de paranoïde wiet fijner vinden omdat ze er creatiever van worden, maar als je vriendin er erg gevoelig voor is (zoals ik lol) is het geen leuke eerste ervaring. En zorg ervoor dat jij niet te stoned bent om haar te helpen mocht het misgaan.

    Veel plezier ermee!!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Geef haar niet alleen een maar joint.
    Maak er iets van.
    Koop chips en ga gekke films op Netflix kijken lol.