• Twee van mijn huisgenootjes en ik willen deze zomer een soort roadtrip gaan maken! Superleuk natuurlijk, maar de vraag is nu nog: waarheen? We hebben afgesproken dat we allemaal powerpoints gaan maken om daarmee een paar bestemmingen aan elkaar te presenteren, maar ik kan voor mijn powerpoints wel wat inspiratie gebruiken. Dus wie heeft leuke ideeën? De 'eisen' zijn:
    1. We gaan ongeveer een week weg en we gaan dus met de auto, dus het moet in Europa en binnen een redelijke reisafstand zijn (we willen niet superlang in de auto hoeven zitten, maar zijn eventueel wel bereid de reisafstand over twee dagejnte verdelen als we wat verder willen).
    2. Waarschijnlijk gaan we op zoek naar hostels (tenzij ik de anderen nog zo ver kan krijgen dat we gaan kamperen, haha), dus het moet niet ergens in de 'middle-of-nowhere' zijn. Ik vinden zelf steden sowieso altijd wel leuk (maar mooie natuur natuurlijk ook wel).
    3. We willen niet links hoeven rijden, dus Engeland wordt het sowieso niet.
    4. In de meeste hoofdsteden die een beetje binnen deze afstand liggen, ben ik al geweest, dus ik ben vooral op zoek naar plekken waar je iets minder snel aan zou denken.
    5. En verder willen we liever niet al te zuidelijk, want dat is in de zomer zo warm.
    Dus, wat vinden jullie leuke bestemmingen die een beetje hieraan voldoen? Alle ideeën zijn welkom! (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Schotland definitly! Ik heb begrepen dat daar een road is die je door heel (?) schotland kan volgen. Of in ieder geval door de highlands. En schotland is gewoon een roadtripland! Maarja dan moet je wel met de auto op de boot eerst denk ik...
    Wacht ik zoek de 3 op reis aflevering even voor je! Die deden een roadtrip door schotland: https://3opreis.bnnvara.nl/bestemming/schotse-hooglanden

    En anders als je dat niet wil, dan weet ik het eerlijk gezegd niet hahaa Tsjechië schijnt van natuur heel mooi te zijn. Uhm Zwitserland ook natuurlijk.. Ach er zijn superveel mooie landen hahaha Kijk serieus de afleveringen van 3 op reis maar eens. Dan kom je er wel achter wat je mooi vind!

    [ bericht aangepast op 26 april 2018 - 12:56 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Noorwegen, zweden. Wel wat verder weg maar volgens mij heel erg de moeite waard. Anders denemarken? Je kan ook gewoon door duitsland gaan touren, is ook heel leuk, beetje van stad naar stad hoppen.


    The truth is out there.

    Oostenrijk!

    Ik zoek eigenlijk nog specifiekere plekken! Voorbeelden van steden/gebieden e.d. want in alle bovenstaande landen ben ik al eens geweest, haha (: behalve Schotland, maar dan heb je dus ook het probleem met links rijden.

    Laleah schreef:
    Schotland definitly! Ik heb begrepen dat daar een road is die je door heel (?) schotland kan volgen. Of in ieder geval door de highlands. En schotland is gewoon een roadtripland! Maarja dan moet je wel met de auto op de boot eerst denk ik...
    Wacht ik zoek de 3 op reis aflevering even voor je! Die deden een roadtrip door schotland: https://3opreis.bnnvara.nl/bestemming/schotse-hooglanden

    En anders als je dat niet wil, dan weet ik het eerlijk gezegd niet hahaa Tsjechië schijnt van natuur heel mooi te zijn. Uhm Zwitserland ook natuurlijk.. Ach er zijn superveel mooie landen hahaha Kijk serieus de afleveringen van 3 op reis maar eens. Dan kom je er wel achter wat je mooi vind!

    Afleveringen van 3 op reis kijken is idd wel een goede tip, thanks!


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    De Twente Tour misschien wat? Met de auto roadtrippen van Markelo tot Glanerbrug, en van Usselo naar Haaksbergen. Ben je klaar met een dagje kan je de rest gebruiken om bier (lees Grolsch) te drinken.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Krakau, Praag en Boedapest zijn heel mooi! Boedapest is alleen wel ver, maar de rest valt mee. Oh en Hamburg is ook een mooie stad. (:

    Edit: kan je gelijk de historische Hanzestad Lübeck meepakken, ligt iets in noordelijke richting van Hamburg.

    [ bericht aangepast op 26 april 2018 - 14:09 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Zuid-Duitsland misschien? Daar heb je veel mooie natuur en kastelen c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik zou eens in Oost-Duitsland/Tsjechië kijken.
    Vanaf Dresden is het echt prachtig, Google maar eens op Elbsandsteingebirge, Sächsische Schweiz / Böhmische Schweiz. Die omgeving is echt p.r.a.c.h.t.i.g.

    De Basteibrücke in Rathen, de Edmundsklamm net over de Tsjechische grens waar je met een bootje vaart en daarna verder wandelt tussen de rotsen door. En qua steden kun je prima een bezoekje brengen aan Dresden (daar 'begint' de Sächsische Schweiz) en Praag en weet ik veel wat er allemaal in die omgeving te doen is.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dresden is idd erg mooi

    [ bericht aangepast op 26 april 2018 - 23:55 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Karlovy Vary!!!!! Als je die kant op gaat (Tsjechië/Oost-Duitsland) moet je zeker daar even uitstappen!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Oh ja en een bezoekje aan de meest oostelijke stad van Duitsland, Görlitz, die precies op de 15' meridiaan ligt en als je de brug over de Neisse over loopt (of rijdt) sta je in Polen (ff, daar kun je vet goedkoop tanken).
    Görlitz wordt ook wel Görliwood genoemd, de stad is o.a. het decor geweest voor The Grand Budapest Hotel en The Book Thief en talloze andere films


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Luxemburg is een vrij mooi land en niet te ver weg. En inderdaad Zuid-Duitsland/Oostenrijk. Maar wij zijn binnen een hele dag naar Denemarken gereden, misschien is dat een optie?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt