• Hey!
    Ik heb enkele ideeën en wilde eens zien of hier interesse voor is. Niet geschoten is immers altijd mis :)

    Idee 1: De één is hierheen gestuurd door zijn/haar ouders, de ander is hier vrijwillig heen gegaan. Hoe dan ook moet je in dit internaat overnachten en mag je enkel weg tijdens de vakanties of wanneer je toestemming hebt daarvoor. Het internaat staat enorm bekend en vele ouders en jongeren kiezen hiervoor omdat haast iedereen er beter uitkomt dan dat zij erin gingen.
    Wat als er dit jaar een fout wordt gemaakt? Dit jaar worden enkele kamers verwisselt, waardoor sommige mannelijke en vrouwelijke studenten bij elkaar op één kamer terecht komen.
    Natuurlijk is dit een grote fout en mocht iemand dit melden, dan zal dit zeker niet stil blijven in de media. Waar de één echter het niet erg vindt, zullen er gerust mensen zijn die het wel willen melden. Wellicht worden zij tegengehouden, twijfelen zij in verband met de ophef die het kan veroorzaken, of vinden zij het stiekem toch eens leuk om met het andere geslacht een kamer te delen.
    - Eventueel kan het ook dat er meerdere mensen op één kamer zitten ipv twee om echt directe koppels iets te vermijden. Geeft wellicht iets meer speelruimte.

    Idee 2: Twee of drie vriendengroepen denken allemaal hetzelfde, dat zij namelijk heerlijk op vakantie gaan. Wanneer zij echter aankomen op de plek van bestemming, dan zien zij ook andere mensen arriveren, mensen die zij nog nooit eerder hebben gezien. Al snel gaat de vraag 'wat is er gaande' in het rond.
    Iedereen is opgelicht. Ze wilde gewoon extra geld verdienen, waardoor zij meerdere groepen op hetzelfde moment hebben toegelaten. De keuze is nu aan de jongeren volgens de mensen die zij gesproken hebben, ze kunnen vertrekken of proberen samen te genieten van de vakantie. Het zal wel krap worden met zoveel man in één huis, al is het huis enorm groot. Echter heb je nooit voldoende vrienden, al kan er enorm veel misgaan met zo een enorm grote groep.

    Idee 3: Twee goede maten beslissen om een nachtclub te openen. Al snel hebben zij alles voor elkaar en wordt een prachtige tent omgebouwd tot een nachtclub. Natuurlijk worden enkel de beste mensen uitgekozen om te werken in de nachtclub en vandaag is de grote opening!
    Waar alles zo vlot en goed is verlopen, is het niet gek indien er vanaf nu tegenslagen gaan komen. Dit valt allemaal te bezien. Wie weet is straks die klant die 5 keer in de week komt wel iemand die roet in het eten kan gooien door tussen de eigenaren te stoken. Of een werknemer die steelt? Bijna nergens gaat alles prefect, omdat niemand prefect is.

    Idee 4 (Vampier): Er wordt een kist gevonden door archeologen, al heel lang terug. Zij kregen jaren de kist niet open, totdat zij een goedje hadden die de kist oploste, waardoor zij enorm voorzichtig ter werk moesten gaan.
    Helaas ging het fout en kwam dat lijk tot leven, welke elk mens in die kamer dood achterliet, ontzien van bloed. In de kist bevond zich namelijk een vampier, die al eeuwen of zelfs langer in die kist lag.
    De vampier zal in zijn eerste uren weer 'alive' enkele andere vampiers per ongeluk maken. Hij is immers gedesoriënteerd, kent de moderne wereld niet en heeft flashbacks (Die over de aankomende maanden zich meer en meer zullen voordoen, zijn achtergrond en hoe en waarom hij in die kist terecht is gekomen steeds duidelijker makende).
    Wanneer hij kalm is zal hij gaan proberen om naast de mensen te gaan leven, al kent hij de moderne wereld niet en dus zal hij veel moeten leren, dit terwijl hij zal proberen zijn geheugen weer op een rij te krijgen.
    De nieuwe vampiers zullen met hun krachten overweg moeten leren gaan, maar de honger is waarschijnlijk veel moeilijker onder controle te houden.

    Xx

    [ bericht aangepast op 13 aug 2019 - 14:37 ]

    Oh wow I love them all! Zelf voel ik me wel meer aangetrokken tot 2 en 4. ^^


    • • •

    2 lijkt mij heel gaaf!

    Wellicht dat ik dan twee eens ga openen in de nabije toekomst en vier in mijn achterhoofd houd voor later ;D

    Xx

    Als je dan ooit idee 4 opent, doe ik misschien ook mee. Want ik heb wat met vampieren en je verhaal erbij klinkt nice!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn