• Oké, ik moet dit eventjes van me af schrijven, denk ik, en ik kan niet tegen mijn gebruikelijke vriendenclubje klagen op whatsapp want ik moet whatsapp juist vermijden op het moment.

    Ik heb twee vriendinnen die de laatste tijd niet lekker met elkaar door één deur gaan. Laten we ze even Noa en Amber noemen. Ze zijn allebei Duits en allebei au pairs samen met mij, maar ze hebben totaal andere persoonlijkheden; Noa is vrij rechtdoorzee en bot, heel loyaal aan de vrienden die ze heeft maar niet zo geïnteresseerd in een grote vriendengroep hebben. Zij en ik zijn feitelijk beste vriendinnen hier in Engeland en als we alleen zijn kunnen we het echt heel goed vinden, want ik ben ook vrij rechtdoorzee en ik mag haar gewoon erg graag.

    Amber is een vriendin waar we later mee op gingen trekken en zij is een stuk zachter. Ze is heel erg gek op de kids waar ze op past, en praat ook erg veel over ze. Zachtaardig snoepeltje. Ik ben ook erg gek op haar en we hebben veel met z'n drieën opgetrokken (plus nog een ander meisje maar zij kwam er erg af en toe bij), maar de laatste tijd zit Noa nogal op haar te vitten. Ze zegt dan dingen als 'je weet toch wel dat die kids niet jouw kinderen zijn?' en heeft ooit haar twee jaar oude hostkind een rotkind genoemd omdat hij speelgoed over de vloer gooide zonder dat Amber een poging deed om hem het op te laten ruimen. Amber vatte dit heel persoonlijk op, omdat ze zo met die kinderen begaan is, terwijl Noa gewoon wilde dat ze minder over haar kinderen zou praten (ze heeft sowieso erg weinig met jonge kids, daar kan ze niet zo goed mee omgaan) en meer over gewone mensendingen, niet au pair dingen.

    Nou heb ik de afgelopen week door twee SUPER ONGEMAKKELIJKE hangouts gezeten met die twee, waarin Noa de hele tijd Amber een beetje op zat te stoken en die gewoon over het algemeen onprettig waren. Normaal gesproken is Noa echt niet zo erg, maar volgens mij zit ze de laatste tijd niet lekker in haar vel en reageert ze dat af op Amber. Het is allemaal nogal een grote stinkende hoop schijt en ik ben het ZAT om er tussenin te zitten.

    Dus, nou zouden we eigenlijk deze ochtend afspreken om bij Amber thuis te brunchen met z'n drietjes, maar ik doe alsof ik in slaap gevallen ben. (cat) Onethisch en enorm ongemakkelijk voor hen, maar ik hoop zo zo zo erg dat als ze gedwongen met z'n tweetjes in één kamer zitten voor een ochtend dat ze het gewoon. Fucking uitpraten, wat er aan de hand is. Dat ze deze kans pakken en er sterker uit komen. Tuurlijk gaan ze wel boos op me zijn, want ze hebben allemaal broodjes gehaald en weet ik het wat, maar anders had ik weer een hele ochtend in die misère gezeten en ik ben erg gewoon een beetje klaar mee, of zo.

    Maar goed, nu voel ik me wel even de kutste vriend ooit, want ik kom gewoon niet opdagen zonder iets te zeggen. En ze gaan sowieso echt kwaad op me zijn (Noa vooral), maar ja. Tja. Ik weet niet. Waarschijnlijk was dit ook een fout, maar ik weet het niet. Het is zo fucking lastig, ik haat ruzies en ik haat al dit gedoe.

    tnx for het lezen my fellas, hope you have a nice day


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dat is inderdaad heel rot! Ik vind het op zich echt een goed idee dat je “in slaap bent gevallen”, kunnen ze je niet echt heel kwalijk nemen dat je je niet hebt afgemeld. Veel succes!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik snap heel goed dat je het lastig vindt en als ze boos worden op je snap ik het ook wel weer, maar ik denk dat het inderdaad wel goed is als ze even samen in een kamer moeten zijn en het uit kunnen praten zonder een derde persoon erbii


    Spinning around, I'm weightless.

    Als ze boos op jou zijn, wat ik ook wel weer begrijp, kan je altijd nog zeggen dat ze het eens uit moeten praten. Gewoon duidelijk maken dat je geen zin hebt om er steeds tussen te zitten.
    Toi toi toi!


    [ heaven knows ]

    Die titel. (cat)
    Je doet het juiste, het is voor jou ook niet leuk om er tussen te zitten op deze manier.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Laguna schreef:
    Als ze boos op jou zijn, wat ik ook wel weer begrijp, kan je altijd nog zeggen dat ze het eens uit moeten praten. Gewoon duidelijk maken dat je geen zin hebt om er steeds tussen te zitten.
    Toi toi toi!


    This

    Veel succes. Tussen een ruzie in zitten is echt niet leuk.


    26 - 02 - '16

    Mij lijkt het beter om te zeggen hoe je je voelt, dan gewoon niet te komen. Misschien hebben je vrienden niet eens door dat ze dat doen.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2018 - 13:55 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik begrijp helemaal hoe ongelukkig je je voelt en ik snap ook zeker waarom je deze keuze hebt gemaakt. Toch weet niet wat ik van de keuze moet vinden, maar ik ken jou - of de dames in kwestie - natuurlijk ook niet. Ik was wél op komen dagen, maar had heel duidelijk gezegd dat ik het beu was om caught in the middle te zijn en dat ze het per direct uit moesten praten anders was ik er helemaal klaar mee geweest. Maar goed, dat ben ik. Ik ben net zoals Noa duidelijk en direct en wellicht soms een tikkeltje bot... Maar dat betekend niet dat mijn manier dé manier is, je moet natuurlijk wel iets kiezen waar je jezelf prettig bij voelt.

    Hoe dan ook... Ik zou even afwachten wat de uitkomst is van de situatie. Wellicht hebben ze samen gepraat en is het (soort van) uitgepraat, wellicht hebben ze elkaar de rug toegekeerd vanaf het moment dat ze zich realiseerde dat jij er niet was. Mocht dit laatste het geval zijn zou ik ze vriendelijk doch dringend adviseren om als nog om tafel te gaan zitten met elkaar om het uit te praten. Wees niet bang om duidelijk aan te geven dat je klaar bent met de situatie zoals deze nu is en dat als ze verder willen met jullie vriendschap er iets zal moeten veranderen. Mijn uiteindelijke uitspraak luidt als volgt: Be a Noa en géén voetenveeg. :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Oh bleh, Jip, dat klinkt inderdaad niet erg gezellig. D:

    Ik denk in alle eerlijkheid dat dit waarschijnlijk inderdaad niet echt de ideale oplossing was, maar goed, het is dus wel al gebeurd, en tbh snap ik de neiging te roepen dat je je versliep wel volledig, wow. En misschien dat het inderdaad iets heeft uitgehaald? Ik zal voor je duimen, maar mocht het niet hebben gewerkt (en ik ben een beetje bang voor je dat dat waarschijnlijker is, want ik denk dat als ze het niet zelf besloten uit te praten of het deden terwijl jij erbij bent, het onwaarschijnlijk is dat het gebeurt als jij niet komt opdagen voor een hangout (maar het zou wel zoveel mooier zijn als het leven soms een beetje meer werkte zoals fanfic, oh man)), dan denk ik dat het misschien toch tijd is in de zure appel te bijten en ze er een keer direct op aan te spreken, want dit klinkt voor geen van jullie goed, al helemaal niet voor jou, als persoon die in het midden gevangen zit. Je zegt dat je goed bevriend bent met Noa en dat je het idee hebt dat zij misschien niet goed in haar vel zit, dus is dat niet iets waar je naar kunt vragen? Het hoeft niet per se meteen "hé joh je bent kattiger dan normaal en ik word er MOE van" te zijn, natuurlijk; je kunt best beginnen met "hé, alles oké?", want het lijkt me inderdaad logisch dat er wel een of andere achterliggende reden zal zijn als ze opeens heftiger op Amber reageert dan normaal.

    Idk, ik word ook heel nerveus van ruzies, dus ik snap het compleet als je het eigenlijk liever gewoon uit de weg gaat, want ew, confrontatie, maar je lijkt wel een beetje de ideale persoon om te bemiddelen hier, als je dat enigszins zou zien zitten. Je hoeft het niet eens per se meteen rechtstreeks te proberen door ze allebei vast te binden op een stoel en te dwingen te praten tot het weer goed is - gewoon een gesprek met ieder afzonderlijk zou een goede start kunnen zijn, om hun perspectief te krijgen? Als je iets zoals dit wilt oplossen is het nuttig om te weten of zij ook denken dat er iets mis is (waarschijnlijk wel, lijkt me, als het zo duidelijk is) en hoe zij daar tegenover staan (wiens schuld zij denken dat het is, in principe, en of ze zelf een oplossing zien), en sowieso zou de situatie bespreken met jou, zonder de andere persoon erbij, ze kunnen helpen om dingen op een rijtje te zetten voor zichzelf, wat het geheel oplossen met z'n drieën weer makkelijker maakt. Soms is al de shit even eruit gooien bij iemand die weet waar het over gaat enorm behulpzaam - anderzijds is dit ook niet allemaal jouw verantwoordelijkheid, trouwens, dus als je hun problemen met elkaar toch liever blijft ontwijken zoveel dat gaat, is dat niet onbegrijpelijk. Ze zijn oud genoeg dat ze er ook zelf iets aan zouden moeten kunnen doen, maar het is erg jammer dat het wel een beetje jouw probleem wordt of je wilt of niet omdat 100% van de rest van je vriendengroep nu ruzie met elkaar heeft.

    /einde te lange verhaal met dingen die voor de hand lagen, want mijn automatische reactie op ruzies is volgens mij "laten we hierover praten in veel te voorzichtige bewoordingen tot iedereen er dood bij neervalt". Ik hoop voor je dat ze het ondanks alles spontaan weer bijleggen want dat klinkt een stuk prettiger en jullie hangouts klonken zo lief hiervoor, gossie. <3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Overigens, ik moet toch ook nog even kwijt dat ik deze titel zag en een beetje hoopte dat je vreselijke borduurwerkjes van je vrienden aan het maken was of zo


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Update: het was een Goede Zet. 8D

    Ik snap jullie twijfels, hoor, want in verreweg de meeste gevallen zou ik ook hebben gezegd van 'um, dude, dat is gewoon best wel een asociale asshole move'. Want dat is het ook. Maar als ik had afgezegd, was Noa sowieso niet naar Amber gegaan in haar eentje en was er helemaal niks gebeurd. Als ik wel was gegaan, was de kans groot geweest dat Noa of vooral met mij had gepraat, of dat Amber mij als buffer gebruikt zou hebben als Noa een opmerking had gemaakt, of iets in die trant. Ik snap dat het niet heel erg goed klinkt van een afstandje, maar het was voor mij erg duidelijk dat de dynamiek tussen ons drietjes niet goed liep, dus dit was geen totaal willekeurig experiment, my dudes! Ik wist wat ik deed. (krul)

    Ik heb Amber erover geappt en ze hebben het niet uitgepraat in expliciete termen (dat zou waarschijnlijk dingen ook erger gemaakt hebben, zei ze), maar ze werden wel geconfronteerd met hoe ze nu met elkaar omgaan op deze manier, want ik zat er niet tussen om krampachtig de sfeer erin te houden. Dat moesten ze nu zelf doen. En het werkte! Blijkbaar hadden ze best een goede middag. Alleen Noa is een beetje boos dat er geen sap was, want dat zou ik meenemen. Ach ja. Dan koop ik volgende keer extra sap.

    Ik weet niet of het stand blijft houden als we weer met zijn drietjes zijn, maar ik ben in ieder geval blij dat mijn instinct gelijk had. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Heel fijn dat ze het eindelijk een beetje uitgepraat hebben, en ik hoop dat ze 't volhouden als jullie weer met z'n drieën zijn!


    Spinning around, I'm weightless.

    Ohhh wat mooi dat er een happy end lijkt te zijn, en dat je tegen al onze adviezen in gewoon gelijk bleek te hebben, haha. Ik hoop dat de vrede nu inderdaad weer gewoon hersteld is, zodra je Noa hebt overspoeld met sap. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik snap heel goed dat jij geen zin had om daar constant maar tussen te zitten. Als ik zelf in de situatie had gezeten, had ik waarschijnlijk gezegd dat ik voelde dat er iets gaande was en dat ze er eens over moeten praten. Daar moet je het als derde persoon ook maar bij laten, dit is iets tussen die twee meiden. Jij hoeft dat niet te lijmen.

    Maar fijn dat het goed heeft uitgepakt! Ik hoop dat het straks weer wat lekkerder loopt tussen jullie!


    ars moriendi

    Ik ben wel benieuwd hoe het nu afgelopen is? Gaat het iets beter als jullie met zijn drie zijn? (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    Ik ben wel benieuwd hoe het nu afgelopen is? Gaat het iets beter als jullie met zijn drie zijn? (:


    Vet laat maar nu gaat het prima! Ze doen nu weer gezellig tegen elkaar dus is het ook weer gezellig met z'n drietjes ^^ het bleek dat Noa nogal gestresst was over uni applications en het afreageerde, maar daar heeft ze sorry voor gezegd en alles is een stuk beter nu (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.