• Sinds vorig jaar wil ik graag in mijn eentje op vakantie en mijn moeder is daar geen voorstander van. Op zich begrijp ik dat ze zich zorgen maakt, maar ik loop niet in zeven sloten tegelijk. Omdat ik ook wat meer mensen wil leren kennen, dacht ik aan een groepsreis. Zo is mijn moeder waarschijnlijk gerustgesteld en krijg ik de kans om nieuwe mensen te ontmoeten. Ook wil ik heel graag een keer op vakantie naar Italië en ik heb net een leuke groepsreis gezien. Het is een rondreis langs verschillende Italiaanse steden die ik graag wil bezoeken.

    Maar ik twijfel nog. Want nieuwe mensen leren kennen is leuk, maar wat als ik met niemand kan opschieten? Ook zit ik een beetje met het eten, want ik ben nogal een lastige eter.

    Iemand ervaring met groepsreizen en zo ja, naar welke stad/land ben je geweest?


    Physics is awesome

    Aventia schreef:
    Ik ga deze zomer op groepreis naar Ierland zonder dat ik iemand ken! Ik zat eerst met dezelfde onzekerheden (nu nog steeds een beetje), maar ik heb het gewoon gedaan. Ik ga een week, dus ik overleef het wel :'D. Er zullen meer mensen gaan die niemand kennen en omdat het een groepsreis is zullen de meeste wel openstaan voor nieuwe mensen. Mijn broer is net terug van een groepreis naar Japan en hij had het heel gezellig met zijn medereizigers. Als je echt onzeker bent maar wel weg wilt (net zoals ik), kan je beter beginnen met een korte reis van een week i.p.v een lange vakantie. En maak je geen zorgen om het eten. Ik ben zelf ook heel lastige eter (picky + darmaandoening) en reizen met lastig eten is te doen!


    De reis die ik heb gezien, is wel voor langer dan een week. Het zou dan gaan om 12 dagen en eventueel kan je drie dagen bij boeken die je dan zelf kan invullen, als ik het goed heb begrepen. Met welke reisorganisatie ga jij naar Ierland, als ik vragen mag?

    Toen ik met mijn ouders op vakantie ging, hielden zij er ook rekening mee. Bij een groep is dat toch anders, denk ik. Maar je stelt me wel gerust. Ik heb alleen dat ik heel lastig ben met eten.


    Physics is awesome

    Spunlay schreef:
    Ik ben in juli 2016 met een groepsreis naar zweden geweest en heb daar mijn vriend ontmoet. Inmiddels zijn we bijna 2 jaar samen :9~


    Wat een leuk verhaal om te horen. Ik hoop dat ik met leuke mensen op vakantie kan gaan en er misschien een vriend of vriendin (vriendschappelijk) aan over hou. En anders geniet ik alsnog en ben ik ook nog sociaal bezig.


    Physics is awesome

    Shinjuku schreef:
    (...)
    Ohh, mag ik vragen via welke organisatie jouw broer op groepsreis is geweest? In principe weet ik al zeker dat ik alleen zal gaan (mijn kamers zijn ook al gereserveerd), maar ik ben wel benieuwd naar alle opties. Alle groepsreizen naar Japan die ik kon vinden hadden alleen medereizigers van like 50+ en dat is ook niet echt waar ik op zou zitten te wachten. :'D


    Hoe ben je er dan achter gekomen hoe oud je medereizigers ongeveer waren?


    Physics is awesome

    Stroud schreef:
    (...)

    Hoe ben je er dan achter gekomen hoe oud je medereizigers ongeveer waren?

    Op veel sites kun je bij specifieke data informatie aanklikken over hoe de groepssamenstelling eruit ziet. Dus dan zie je hoeveel procent van de reizigers in een bepaalde leeftijdscategorie vallen. Ik heb nog nooit reizen gezien met een percentage onder de leeftijd van 40, volgens mij. :')


    Caution first, always.

    Shinjuku schreef:
    (...)
    Op veel sites kun je bij specifieke data informatie aanklikken over hoe de groepssamenstelling eruit ziet. Dus dan zie je hoeveel procent van de reizigers in een bepaalde leeftijdscategorie vallen. Ik heb nog nooit reizen gezien met een percentage onder de leeftijd van 40, volgens mij. :')


    Ik heb even gekeken en inderdaad maar een heel klein percentage van reizigers die onder de 40 is.


    Physics is awesome

    Ik zweer echt bij alleen reizen. :Y)


    Stroud schreef:
    (...)

    Ik heb even gekeken en inderdaad maar een heel klein percentage van reizigers die onder de 40 is.


    Hangt er erg vanaf waarmee je boekt denk ik. Iets van Killroy is bijvoorbeeld denk ik al snel meer op jongeren gericht.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Shinjuku schreef:
    (...)
    Ohh ja, Djoser ken ik wel! In ieder geval alvast bedankt. ^^
    Ik zal nu stoppen met het topic hijacken, sorry. :>

    Gevraagd! Mijn broer reisde met Sawadee!


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    (...)
    Gevraagd! Mijn broer reisde met Sawadee!

    Ooh, die ken ik ook! Ik had geen idee dat die ook reizen hadden naar Japan. Bedankt! c:


    Caution first, always.

    Stroud schreef:
    (...)

    De reis die ik heb gezien, is wel voor langer dan een week. Het zou dan gaan om 12 dagen en eventueel kan je drie dagen bij boeken die je dan zelf kan invullen, als ik het goed heb begrepen. Met welke reisorganisatie ga jij naar Ierland, als ik vragen mag?

    Toen ik met mijn ouders op vakantie ging, hielden zij er ook rekening mee. Bij een groep is dat toch anders, denk ik. Maar je stelt me wel gerust. Ik heb alleen dat ik heel lastig ben met eten.

    Ik ga met Simi-reizen. Het voordeel bij hun is dat het specifiek voor jongeren is :'D! Bij de reis waar ik mee ga heeft restaurants en zelf koken (wat erg handig is). Eten in restaurants moet wel te doen zijn, want ik mag gewoon zelf kiezen wat ik ga eten ^^. Bij mijn reis moet ik ook alle eten zelf betalen en daar heb ik ook expres voor gekozen, zodat ik mijn eigen maaltijd kan kiezen (met eventuele aanpassingen), dus ik zou daar op letten.


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    (...)
    Ik ga met Simi-reizen. Het voordeel bij hun is dat het specifiek voor jongeren is :'D! Bij de reis waar ik mee ga heeft restaurants en zelf koken (wat erg handig is). Eten in restaurants moet wel te doen zijn, want ik mag gewoon zelf kiezen wat ik ga eten ^^. Bij mijn reis moet ik ook alle eten zelf betalen en daar heb ik ook expres voor gekozen, zodat ik mijn eigen maaltijd kan kiezen (met eventuele aanpassingen), dus ik zou daar op letten.


    Ik heb even bij ze gekeken, ik schrok wel een beetje van de prijs voor een vakantie van 7 dagen. Wel top dat ze zich echt richten op jongeren.


    Physics is awesome

    Ik ga dit jaar toevallig ook met simi naar Ierland eerste groepsreis. Vindt het aan de ene kant wel spannend doormede dat ik niemand ken en weet of ik er bij pas, maar heb er ook veel zinin en ben verder benieuwd hoe het me zal bevallen. ;p

    Een vriendin van mij is ook met een groepsreis geweest maar die kon geloofik wel best veel zelf invullen wat ze met de groep wilde doen.

    DarkOne schreef:
    Ik ga dit jaar toevallig ook met simi naar Ierland eerste groepsreis. Vindt het aan de ene kant wel spannend doormede dat ik niemand ken en weet of ik er bij pas, maar heb er ook veel zinin en ben verder benieuwd hoe het me zal bevallen. ;p

    Een vriendin van mij is ook met een groepsreis geweest maar die kon geloofik wel best veel zelf invullen wat ze met de groep wilde doen.


    Niet toevallig ook met de andere persoon die in dit topic heeft gereageerd? Misschien gaan jullie wel op dezelfde datum zonder het te weten. Waarom heb je voor de reis naar ierland gekozen, als ik vragen mag? En wat vind je van de prijs die Simi vraagt voor de reis?

    Weet je toevallig met welke reisorganisatie zij op vakantie gaat?


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Niet toevallig ook met de andere persoon die in dit topic heeft gereageerd? Misschien gaan jullie wel op dezelfde datum zonder het te weten. Waarom heb je voor de reis naar ierland gekozen, als ik vragen mag? En wat vind je van de prijs die Simi vraagt voor de reis?

    Weet je toevallig met welke reisorganisatie zij op vakantie gaat?



    Geen idee wilde eerst eind Augustus gaan maar daar kon ik helaas geen vrij voor krijgen dus ga nu 11 September 10 dagen.
    Eigenlijk heb ik gekozen omdat mij het echt een prachtige land lijkt, hoor dat ook van andere mensen. Maar ook omdat dit de eerste keer met een groepsreis is en ik daardoor liever niet te ver weg wilde en te duur wilde mocht het toch niks zijn. Met prijs vindt ik het wel meevallen, natuurlijk als je alleen zou gaan ben je goedkoper uit ook omdat je het dan zelf allemaal kan invullen, ik hou van reizen heb niet echt veel vrienden waarmee ik kan reizen en die paar die ik heb die houden er niet van, en als je ziet wat er allemaal bij inbegrepen is vindt ik het opzich nog wel mee vallen. Een vriendin van mij heeft PDD-nos en die gaat wel eens op vakantie met flow reizen, geen idee of je daar ooit van gehoord heb? dat is eigenlijk een reis met mensen zoals haar die een beperking hebben en bepaalde begeleiding nodig hebben als je ziet hoe duur daar de reizen zijn dan valt Simi nog wel mee, want als die vriendin naar Ierland zou gaan dan zou zei net zo goed de helft meer kwijt kunnen zijn dan mensen die met Simi gaan omdat bij hun nog begeleiding bij zit. Dus ja het kan altijd duurder. ;p

    Die vriendin is met kras gegaan en als ik me goed herinner heeft ze kras gemailt om te zeggen dat ze zelf een vliegticket boeken voor heen en terug zodat ze er eerder heen kunnen of later en dat ze alleen mee willen doen met sommige excursies maar de dingen die ze niet mee willen doen dat ze dan gewoon hun eigen dag invullen.

    Dus je zou evt de reisorganisatie kunnen mailen om te vragen naar mogelijkheden of je echt met alles mee moet doen of dat je ook een dag zelf mag invullen. Bij simi is een reis dacht Macedonie of Montenegro waarbij je best veel vrije dagen tussen hebt zitten die je zelf mag invullen als ik het goed heb.

    Bij Simi is het ook zo waar je nummer kan invullen die alleen je reisgenoten kunnen zien, kan je met ze appe en zou je eventueel voor de reis met ze kunnen afspreken zodat je ze al leert kennen voordat je gaat.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2018 - 22:34 ]

    DarkOne schreef:
    (...)


    Geen idee wilde eerst eind Augustus gaan maar daar kon ik helaas geen vrij voor krijgen dus ga nu 11 September 10 dagen.
    Eigenlijk heb ik gekozen omdat mij het echt een prachtige land lijkt, hoor dat ook van andere mensen. Maar ook omdat dit de eerste keer met een groepsreis is en ik daardoor liever niet te ver weg wilde en te duur wilde mocht het toch niks zijn. Met prijs vindt ik het wel meevallen, natuurlijk als je alleen zou gaan ben je goedkoper uit ook omdat je het dan zelf allemaal kan invullen, ik hou van reizen heb niet echt veel vrienden waarmee ik kan reizen en die paar die ik heb die houden er niet van, en als je ziet wat er allemaal bij inbegrepen is vindt ik het opzich nog wel mee vallen. Een vriendin van mij heeft PDD-nos en die gaat wel eens op vakantie met flow reizen, geen idee of je daar ooit van gehoord heb? dat is eigenlijk een reis met mensen zoals haar die een beperking hebben en bepaalde begeleiding nodig hebben als je ziet hoe duur daar de reizen zijn dan valt Simi nog wel mee, want als die vriendin naar Ierland zou gaan dan zou zei net zo goed de helft meer kwijt kunnen zijn dan mensen die met Simi gaan omdat bij hun nog begeleiding bij zit. Dus ja het kan altijd duurder. ;p

    Die vriendin is met kras gegaan en als ik me goed herinner heeft ze kras gemailt om te zeggen dat ze zelf een vliegticket boeken voor heen en terug zodat ze er eerder heen kunnen of later en dat ze alleen mee willen doen met sommige excursies maar de dingen die ze niet mee willen doen dat ze dan gewoon hun eigen dag invullen.

    Dus je zou evt de reisorganisatie kunnen mailen om te vragen naar mogelijkheden of je echt met alles mee moet doen of dat je ook een dag zelf mag invullen. Bij simi is een reis dacht Macedonie of Montenegro waarbij je best veel vrije dagen tussen hebt zitten die je zelf mag invullen als ik het goed heb.

    Bij Simi is het ook zo waar je nummer kan invullen die alleen je reisgenoten kunnen zien, kan je met ze appe en zou je eventueel voor de reis met ze kunnen afspreken zodat je ze al leert kennen voordat je gaat.


    Ja, ik snap dat het komt doordat alles word geregeld en de activiteiten kosten natuurlijk ook geld. Dus nu begrijp ik de kosten ook beter. Zelf wil ik ook de eerste keer niet te ver weg en dus wilde ik naar Schotland, maar Ierland is ook heel mooi.

    Dat zou ook nog kunnen, ja. Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip.

    Dat is mooi, dan is het niet dat je aan komt in Ierland en dat je nog niemand van je groep kent.


    Physics is awesome