• Ik moet dit eventjes uiten, want ik word een beetje gefrustreerd als ik denk aan de situatie met muziek waarin de pop muziek word verkocht en gedraaid.

    Dus, we hebben platenmaatschappijen die massaal voor popmuziek gaan, omdat deze ‘safe’ zijn. Dit, omdat popmuziek meestal al herkenbaar in de oren klinkt en word geschreven door betrouwbare songwriters zoals Max Martin.

    Platenmaatschappijen kopen vervolgens radio’s om, (of dringen aan) om deze muziek te laten draaien. Vervolgens hebben we ook nog winkels waarin ze populaire popmuziek draaien. Zo worden we gebrainwasht en beginnen we, mischien wel na de vierde of wel tiende keer het nummer pas goed te vinden.

    Zo blijft orginele, risico-vollere muziek zoals metal op de achtergrond en word deze nauwelijks gedraaid op normale radio’s. (Oke ik geef toe dat ik van metal hou)

    Maar dat frusteert me enorm en ik moest het even kwijt nu. Dankuwel voor het lezen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    ^
    Tijd voor een alternatieve piratenzender (cool)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    ^
    Tijd voor een alternatieve piratenzender (cool)

    Hahaha. Dat era hebben wel al eens gehad tho :'D Het is best moeilijk om een publiek bijeen te sprokkelen ook :c

    EDIT: wat ik wel misschien wil doen is bij een lokale zender aan de slag gaan. Of hier in Leuven of in Mechelen. I NEED EXPERIENCE :'D

    [ bericht aangepast op 17 mei 2018 - 20:29 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik schop even het topic omhoog :')

    Toevallig is er sinds gister een artikel uit op de Volkskrant . Het is een interview met Floor Jansen, zangeres van Nightwish over dat metal inderdaad nooit gedraaid wordt op Nederlandse radio's en dat de media er nauwlijsk over praat, terwijl Nightwish (en ik vermoed Within Temptation en Epica ook) populairder is dan Anoek.


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    Ik schop even het topic omhoog :')

    Toevallig is er sinds gister een artikel uit op de Volkskrant . Het is een interview met Floor Jansen, zangeres van Nightwish over dat metal inderdaad nooit gedraaid wordt op Nederlandse radio's en dat de media er nauwlijsk over praat, terwijl Nightwish (en ik vermoed Within Temptation en Epica ook) populairder is dan Anoek.


    Dat interview beschrijft precies de frustraties, alleen heeft Floor daar meer mee te maken dan ik. Ik zou het trouwens ook frusterend vinden als ik zo beroemd zou zijn en mijn muziek niet op de radio te horen is en niet uitgenodigd zou worden voor een interview.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik snap haar frustratie helemaal, het is best gek dat metal in Nederland zo ondergewaardeerd wordt


    And then we'll see it.

    Deze frustratie deel ik ook, en is ook precies de reden dat ik geen radio luister, 3FM Serious Request daargelaten.
    Zelf luister ik niet (vrijwillig) naar metal-muziek, maar meer vrij onbekende artiesten en countrymuziek.
    Mijn broer speelt zelf in een metalband, dus ik sta daar natuurlijk heel hard te supporten met oordopjes in tussen het publiek, haha. Zodoende mag ik altijd meegenieten van alles dat hij luistert, en nee, ik kan absoluut niet zeggen dat het slecht is. Vaak kan ik van de instrumentale muziek zeggen dat het één van de mooiste is dat ik ooit gehoord heb.
    Binnenkort vervangt mijn broer tijdelijk de drummer in een andere band, die vernoemd was tot "beste metalband" van Nederland, maar dat zei helemaal niets, of zo? Want zij mogen niet spelen op één of ander festival, waar echt alle goede bands bij elkaar komen. Nu heb ik de naam van het festival niet onthouden, maar ik had er ook nog nooit van gehoord. Volgens mij zit daar nog een probleem, alle festivals (afgezien van de grote in Duitsland) zijn vaak ook alleen maar ingericht met popmuziek op de grote podia.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Mijn moeder, net zoals mijn vader, zet wel vaak de radio aan in de auto, maar het is echt zelden dat ik nummers leuk vind. Het is allemaal hypisch rot muziek in mijn ogen, waar je; als je in een winkel, over straat of gewoon op je vaste dagbesteding wel zulke muziek voorbij hoort komen. Je ontkomt er zowat niet aan en dat versterkt denk ik wel van wat je in je tekst gezet hebt, het is niet te ontkomen. Jammer genoeg, maar zo werkt de showbizz eenmaal.
          Persoonlijk ben ik meer van de alternatieve muziek, iets waarvan je de ware gevoelens voelt en het sterk naar voren komt. Iets wat de band eigen maakt. Met alleen een pakkende beat kom je niet ver bij mij, het is leuk voor even; alleen geen golden plate.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Aventia schreef:
    Ik schop even het topic omhoog :')

    Toevallig is er sinds gister een artikel uit op de Volkskrant . Het is een interview met Floor Jansen, zangeres van Nightwish over dat metal inderdaad nooit gedraaid wordt op Nederlandse radio's en dat de media er nauwlijsk over praat, terwijl Nightwish (en ik vermoed Within Temptation en Epica ook) populairder is dan Anoek.

    Het probleem is dat ze metal te vaak beschouwen als een muzieksoort met een nichepubliek. Als in een bepaalde soort mensen gaat dat maar leuk vinden. Mijn reactie daarop: hoe kan het ook anders als je niemand er van laat proeven? Er is genoeg toegankelijke metalmuziek in de wereld, maar mensen staan daar vaak niet meer voor open, helaas.

    Seasons schreef:
    Deze frustratie deel ik ook, en is ook precies de reden dat ik geen radio luister, 3FM Serious Request daargelaten.
    Zelf luister ik niet (vrijwillig) naar metal-muziek, maar meer vrij onbekende artiesten en countrymuziek.
    Mijn broer speelt zelf in een metalband, dus ik sta daar natuurlijk heel hard te supporten met oordopjes in tussen het publiek, haha. Zodoende mag ik altijd meegenieten van alles dat hij luistert, en nee, ik kan absoluut niet zeggen dat het slecht is. Vaak kan ik van de instrumentale muziek zeggen dat het één van de mooiste is dat ik ooit gehoord heb.
    Binnenkort vervangt mijn broer tijdelijk de drummer in een andere band, die vernoemd was tot "beste metalband" van Nederland, maar dat zei helemaal niets, of zo? Want zij mogen niet spelen op één of ander festival, waar echt alle goede bands bij elkaar komen. Nu heb ik de naam van het festival niet onthouden, maar ik had er ook nog nooit van gehoord. Volgens mij zit daar nog een probleem, alle festivals (afgezien van de grote in Duitsland) zijn vaak ook alleen maar ingericht met popmuziek op de grote podia.

    Ik ben wel eens benieuwd welke band dat is ^^ En in België heb je nog Graspop, ondanks de naam, geen noot popmuziek te horen denk ik zo :Y)

    Korea schreef:
    Mijn moeder, net zoals mijn vader, zet wel vaak de radio aan in de auto, maar het is echt zelden dat ik nummers leuk vind. Het is allemaal hypisch rot muziek in mijn ogen, waar je; als je in een winkel, over straat of gewoon op je vaste dagbesteding wel zulke muziek voorbij hoort komen. Je ontkomt er zowat niet aan en dat versterkt denk ik wel van wat je in je tekst gezet hebt, het is niet te ontkomen. Jammer genoeg, maar zo werkt de showbizz eenmaal.
          Persoonlijk ben ik meer van de alternatieve muziek, iets waarvan je de ware gevoelens voelt en het sterk naar voren komt. Iets wat de band eigen maakt. Met alleen een pakkende beat kom je niet ver bij mij, het is leuk voor even; alleen geen golden plate.

    Idem. Ik luister wel radio als ik bijvoorbeeld bij mijn moeder in de auto zit, maar als ik alleen ben luister ik liever wat anders dan 15.000 keer dezelfde nummers.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Clergy schreef:
    (...)
    Ik ben wel eens benieuwd welke band dat is ^^ En in België heb je nog Graspop, ondanks de naam, geen noot popmuziek te horen denk ik zo:Y)

    Despicable Heroes.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Clergy schreef:
    (...)
    Idem. Ik luister wel radio als ik bijvoorbeeld bij mijn moeder in de auto zit, maar als ik alleen ben luister ik liever wat anders dan 15.000 keer dezelfde nummers.

    Ik kies er zelf niet voor om de radio aan te zetten. Heb liever dat ik zelf keuze maak van nummers, dan 1OOO'en keren dezelfde te horen.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2018 - 17:05 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben inderdaad van mening dat de grotere radio stations eentonig zijn in hun genres.

    Echter, wanneer we het over winkels gaan hebben en de muziek die ze daar afspelen — wil ik wel even zeggen dat daar echt over is nagedacht. Er zijn echt suuuper veel onderzoeken gedaan naar welke muziek het koopgedrag van consumenten omhoog laat gaan en daar hoort metal niet bij. Vandaar dat je dat minder snel zal horen in winkels.


    Seasons schreef:
    (...)
    Despicable Heroes.

    Ik heb ze even gevolgd op Spotify, ik ga er later eens naar luisteren :Y)

    Korea schreef:
    (...)
    Ik kies er zelf niet voor om de radio aan te zetten. Heb liever dat ik zelf keuze maak van nummers, dan 1OOO'en keren dezelfde te horen.

    Dat is precies wat ik bedoelde

    Amari schreef:
    Ik ben inderdaad van mening dat de grotere radio stations eentonig zijn in hun genres.

    Echter, wanneer we het over winkels gaan hebben en de muziek die ze daar afspelen — wil ik wel even zeggen dat daar echt over is nagedacht. Er zijn echt suuuper veel onderzoeken gedaan naar welke muziek het koopgedrag van consumenten omhoog laat gaan en daar hoort metal niet bij. Vandaar dat je dat minder snel zal horen in winkels.

    Can't deny that at alll, al moet ik eerlijk toegeven dat het mij vaak geen zak (excuse my language) uitmaakt wat ze in een winkel draaien haha. Je hebt hier wel gelijk in tho, best smerig ook, die onderzoeken D:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Clergy schreef:
    (...)
    Can't deny that at alll, al moet ik eerlijk toegeven dat het mij vaak geen zak (excuse my language) uitmaakt wat ze in een winkel draaien haha. Je hebt hier wel gelijk in tho, best smerig ook, die onderzoeken D:


    Voor mij is het wel super beinvloedend. Maar niet alleen muziek wordt onderzocht, ook afbeeldingen, kleur, plaatsing, et cetera et cetera et cetera. Denk je helemaal niet bij na als je door de supermarkt loopt zelf, haha.


    Amari schreef:
    (...)

    Voor mij is het wel super beinvloedend. Maar niet alleen muziek wordt onderzocht, ook afbeeldingen, kleur, plaatsing, et cetera et cetera et cetera. Denk je helemaal niet bij na als je door de supermarkt loopt zelf, haha.


    Ondertussen draaide in de blokker waar ik werkte iedere 3u Take On Me... Lol, moest er gewoon even aan denken bij dit.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Amari schreef:
    (...)

    Voor mij is het wel super beinvloedend. Maar niet alleen muziek wordt onderzocht, ook afbeeldingen, kleur, plaatsing, et cetera et cetera et cetera. Denk je helemaal niet bij na als je door de supermarkt loopt zelf, haha.

    Ik weet het en ben hier soms hyperbewust over. Ik merk ook echt vaak product placement in series etc. op, met als besef: kijk daar product placement. I see you, you lil' meano :W
    Maar anyways, ik kan ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst muziek in een winkel hoorde, want ik weet dat ik de supermarkt waar ik werkte geen muziek gespeeld werd. Er was niet eens een installatie, dus als we voor de opening van de winkel muziek wilden horen, moesten we een radio ofzo opzetten en de intercom er naast leggen :')

    [ bericht aangepast op 27 mei 2018 - 23:54 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque