• • Riverdale •

    Our story is about a town, a small town, and the people who live in the town.
    From a distance, it presents itself like so many other small towns all over the world Safe.
    Decent.
    Innocent.
    Get closer, though, and you start seeing the shadows underneath.
    The name of our town is Riverdale.

    Na de ontmaskering van de Black Hood en het einde van de rellen lijkt de rust eindelijk terug gekeerd in Riverdale. De ouders gaan naar werk, de kinderen gaan naar school en in de vrije tijd valt er nog altijd te genieten van een milkshake bij Pop's. Maar is de rust wel terug gekeerd naar het kleine stadje of is het simpelweg weer een van de vele façades waar Riverdale ook bekend om staat. Van buiten mag alles dan weer vredig en onschuldig lijken, maar vergis je niet. De spanningen tussen de Northside en de Southside lijken soms hoger dan ooit. Natuurlijk wil iedereen voorkomen dat de gebeurtenissen elkaar herhalen, maar tegelijk zit iedereen te wachten tot een laatste druppel weer de emmer laat overlopen...
    • • • • • • • • • • •
    Maar zover zijn we gelukkig nog niet. Dus neem je vrienden mee naar Pop's voor een heerlijke burger en laten we de milkshakes niet vergeten.
    Voor nu kunnen we ons nog wel gedragen alsof er niks aan de hand is, toch?

    Deze RPG speelt zich dus af na de rellen aan het einde van seizoen twee, waar iedereen zijn eigen leven weer probeert op te pakken. Feel free to see it as an alternative ending, in case our hearts get broken once again. Het leek me dan ook leuk om naast onze eigen personages, ook de bestaande personages van de show te betrekken. Wil je een personage die nog niet in de lijst staat of heb je een geweldig idee voor je eigen personage? Feel free to ask, I don't bite that hard
    So... Everyone ready? If so, grab your french fries and let's play....

    Bestaande personages:
    Archie Andrews: Sombre 1.6
    Jughead Jones: Jug 1.6
    Veronica Lodge:
    Betty Cooper: McTier 1.2
    Cheryl Blossom: Ashryver 1.2
    Josie McCoy:
    Kevin Keller: IrisWestAllen 1.3
    Reggie Mantle:
    Toni Topaz: Phorthos 1.3
    Sweet Pea: Solmeron 1.4
    Fangs Fogarty: Forgarty 1.2
    Joaquin DeSantos:
    FP Jones: Forgarty 1.6
    Alice Cooper: Locomotief
    Fred Andrews: IrisWestAllen 1.6
    Hermione Lodge:
    Hiram Lodge:
    And many more.... If you ask


    Verzonnen personages:
    ~ Forsythia "Jellybean" Jones - Fonollosa 1.1
    ~ Daffodil 'Dee' Doherty - Wildfowls 1.2
    ~ Ivy Danvers - Ashryver 1.6
    ~ Cleo "Puma" Perez - Sombre 1.3
    ~ Sunmi Bae - Trishanakru 1.4
    ~ Axel Bodhi Gardner - Solmeron 1.3
    ~ Blake Jetty - EiIonwy 1.2
    ~ Domhnall " The Dom" Doherty - Wildfowls 1.4
    ~ Ashryver



    • REGELS •

    • Minimaal 200 woorden per post, dit is makkelijk te doen
    • Reageer minimaal een keer per week, als dit echt niet kan geef het dan gerust door
    • We sluiten niemand buiten!
    • Ruzie in de RPG zelf is prima, maar vecht het OOC maar uit in PB's (;
    • OOC in het praattopic
    • Je mag meerdere personages hebben. Let echter wel op wat je zelf aan kan en dat er een balans is tussen je personages (bijvoorbeeld niet 3 vrouwen)
    • 16+ is toegestaan
    • Niemand is perfect!
    • Verzonnen rollen mogen natuurlijk familie zijn van, maar liever niet iedereen.
    • Bestaande personages hoeven niet persé meer dezelfde relaties te hebben als in de show, dit mag natuurlijk wel. Be creative c:
    • Weet zeker dat je mee wilt doen. Ik wil niet dat dit na twee dagen al dood loopt.

    • CURRENT •

    De uren in het kleine stadje zijn voorbijgevlogen. De laatste dingen regelen voor de grote opening, een hapje en drankje bij Pop's of misschien een doodnormale werkdag. Iedereen had wel wat te doen, maar nu is het eindelijk tijd. Het is bijna acht uur en dat betekent dat het tijd is voor de grote opening van de speakeasy. Alles staat klaar en iedereen is klaar voor een groot feest na alle ellende van slechts een paar maanden geleden. Dit kan een avond worden om nooit te vergeten. Op welke manier? Well, that's up to you.

    Dag: Vrijdag 15 juni
    Tijd: +/- 20:00
    Weer: De lucht is nog altijd helder en heeft doordat de zon langzaamaan ondergaat een oranje-rode gloed gekregen. Het briesje van eerder die dag is wat sterker geworden, maar niks extreems. Het is enkel wat frisser, dus het is een idee om een jasje mee te nemen voor na het feest. De temperatuur staat nog altijd op een mooie 19 graden.


    [ bericht aangepast op 10 juni 2018 - 10:48 ]


    El Diablo.

    Mason 'Sweet Pea' Nelson


    17 jaar | Southside Serpent | Outside the school | With Jellybean

    Niet snel nadat Jellybean haar voorstel aan Sweet Pea had gedaan lieten de twee de school achter zich, op Sweet Pea zijn motor. 'Wel heel toevallig dat die van jou net nu stuk is,' zei hij plagend tegen Jellybean. 'Stiekem heb je hem gewoon thuis gelaten, omdat je op deze manier aan me kan zitten.' voegde hij aan zijn woorden toe, waarna hij naar Jellybean knipoogde. Als het wel zo zou zijn, was het eigenlijk best slim, want Jughead kon niet boos op hem worden als hij Jellybean enkel even een lift gaf. Daar was vrij weinig mis mee, Jellybean had net zo goed bij Fangs achterop kunnen zitten, dat was gewoon een vrienden dienst.
    'Heaveeeeeen,' hoorde Sweet Pea Jellybean zeggen op een zangerige toon eenmaal ze voor de zaak stonden een kleine lach rolde over zijn lippen. 'Pop's, word het genoemd, maar ja het is inderdaad bijna hetzelfde,' merkte Sweet Pea op.
    "Sweets , Jelly Yoooo!" In de eerste instantie waren de drie jongens die zich op de stoep hadden geplaatste Sweet Pea niet eens opgevallen, maar nu hij Fangs zijn stem hoorde viel ook Sweet Pea zijn blik op de drie jongens. 'Geen date meer dus,' fluisterde hij vluchtig in Jellybean haar oor, waarna hij naar de jongens glimlachte. 'Het is nog altijd Sweet Pea,' zei hij tegen Fangs, waarna hij kort zijn wenkbrauw even naar de jongen optrok. Sweets, was alleen voor Jellybean en zelf dan maakte het hem een beetje ongemakkelijk. 'Maar, waarom zitten jullie hier?' vroeg hij de jongens vervolgens. 'Voor zover ik weet serveren ze alleen binnen.'


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Forsythia "Jellybean" Jones
    Southside Princess|16|With Sweet Pea|Outfit


    'Wel heel toevallig dat die van jou net nu stuk is,' had hij nog plagend gezegd. 'Stiekem heb je hem gewoon thuis gelaten, omdat je op deze manier aan me kan zitten.' voegde hij eraan toe met een knipoog. Pruilend had ik hem dan ook aangekeken. 'Je hebt me door,' zeg ik met een kleine grijns. Mijn motor was echt stuk, maar hij had ergens wel een punt. Misschien moet ik maar zeggen dat het écht geen haast heeft dat hij nagekeken wordt. Hmh.. Het had niet lang geduurd voor we bij Pop's aankwamen en half zingend liep ik dan ook de zaak al tegemoet. . 'Pop's, word het genoemd, maar ja het is inderdaad bijna hetzelfde,' merkte Sweets op en even steek ik mijn tong naar hem uit.
    Dan zie ik drie bekende gezichten. "Sweets , Jelly Yoooo!" lachte Fangs ons al toe en kort haal ik mijn wenkbrauw op als hij ook mijn bijnaam voor Sweet Pea gebruikt, maar kan het toch niet laten om te grijnzen. 'Geen date meer dus,' hoor ik Sweets ondertussen vluchtig fluisteren en kort pruil ik, maar loop dan ook door. "Fangsieee." glimlach ik en sla nog ietwat voorzichtig mijn armen om zijn nek voor een knuffel. Normaal gezien was ik serieus op hem gesprongen voor een echte koala knuffel, zoals alleen ik ze kan geven, maar in zijn huidige situatie leek me dat nog niet heel slim. 'En natuurlijk jullie twee,' grijns ik dan naar Jughead en Kevin, waarbij ik het niet kan laten om voor een kort moment Jugs beanie te stelen en zijn haar door de war te halen. Bij Kevin zou ik dat niet durven, zelfs als ik beschermd wordt door de drie aanwezige serpents. Een kort lachje rolt over mijn lippen bij de gedachte.
    'Maar, waarom zitten jullie hier?' vroeg Sweets toen aan de anderen. 'Voor zover ik weet serveren ze alleen binnen.' Ik knik en kijk naar de drie jongens die voor me zitten. 'Ik had deze hier net ontvoert voor wat milkshakes,' zeg ik en geef een knikje naar Sweet Pea. Het was een grap, maar nog steeds klonk het ergens apart omdat Sweet Pea een kop groter dan mij was en ook breder. 'Maar als jullie ook willen?' stel ik glimlachend voor. Een echte date zou het toch niet meer worden, tenzij ze dit voor een of andere reden zouden afwijzen dan.


    El Diablo.

    Kevin Keller
    17 || The Gay™ || Junior || Outside Pop's || I'm like a sheep amongst wolves... Or a mouse amongst snakes. || Fangs, Jughead, Sweetpea, Jellybean


    Het was verrassend rustig, zeker gezien de hele avond om de speakeasy in de kelder van Pop's zou draaien. Ik had wel wat mensen gezien, maar verrassend weinig. Frankie trok wat aan de riem, maar dat deed hij wel vaker als hij bijvoorbeeld een kat zag langslopen. Ik schrok dan ook een beetje toen ik plots een bekende stem wel erg dicht bij mijn oor hoorde. Ik keek verschrikt op en zag daar Jughead staan met Fangs. "Verdomme, gast. Je moet me niet zo besluipen." klaagde ik, terwijl ik mijn telefoon snel weg stopte en plek maakte voor de twee jongens. Ik vond het nog altijd lastig om heel dicht bij Fangs in de buurt te zijn, zeker nu er geen kwaad bloed meer was tussen de Serpents en de Bulldogs. Ik wilde koste wat het kost niet weer in de val van een Serpent vriendje vallen, waardoor ik met alle macht Fangs' hulp en geflirt probeerde af te wimpelen, maar het was lastig om geen gemengde signalen te geven. Gelukkig ging hij niet direct naast me zitten, wat het allemaal iets makkelijker maakte. Jughead's vraag kwam onverwachts. Hij had toch geen enkele interesse in seks en hij had zich nooit zorgen gemaakt over mijn sex- en liefdesleven voor zover ik wist. Gelukkig wist Fangs me uit deze toch iets benarde situatie te redden en ik schonk hem een dankbare glimlach. Als hij geen Serpent was geweest had ik hem een kus gegeven. Nee, Kevin, zo mag je niet denken, want dan gaat het straks mis. Ik lachte maar wat en haalde toen mijn schouders op bij de volgende vraag. Hoe zeker ik ook was over mijn seksualiteit, er was toch altijd een deel van me die het ongemakkelijk vond om dit met andere jongens te bespreken. "Ligt eraan wat je daaronder schaart. Hook-ups? Meer dan genoeg. Iets substantieels? Nah, maar daar is het ook niet voor." mompelde ik. Intussen kwamen er twee andere wat oudere Serpents langs, die waarschijnlijk gewoon hier kwamen om wat te eten. Ik knikte maar gewoon beleeft en hield Frankie op mijn schoot.
    Ik aaide de hond zachtjes en haalde weer mijn schouders op. "Om eerlijk te zijn, Jughead, geen idee. Het is een heel raar jaar geweest." Sowieso ging ik mijn liefdesproblemen niet met hem bespreken, en al helemaal niet met een van de problemen direct naast hem. Ten tweede wist ik het gewoon echt niet. Ik was opzoek naar een nieuw normaal, zoals de meeste mensen in Riverdale, maar ik had het gevoel dat ik nog geen stap dichterbij normaal was gekomen. Ik wilde net vragen hoe het met hen ging, toen Fangs Jughead's zusje Jellybean en Fangs' toch wel intimiderende vriend Sweetpea naar ons toe riep. Die twee had ik niet veel vaker samen gezien, maar het was zo wel een leuk setje, als zou Jughead waarschijnlijk Sweetpea's hoofd eraf scheuren met zijn tanden als het echt zo was. Jellybean begroette Fangs enthousiast, terwijl Sweetpea alleen maar kon mopperen. Ow well, hij had wel gelijk. Ik knikte als begroeting en glimlachte naar het meisje. Ze was enorm gegroeid, vooral als persoon, in de tijd dat ze weg was geweest, want kwa lengte was ze nog altijd de kleine opdonder die ik me kon herinneren. Ik grinnikte toen ze Jughead's haar door de war schopte, maar was heel blij dat ze dat van mij liet zitten. Sweetpea vroeg wat we hier buiten deden in tegenstelling tot binnen. "Beter internet." mompelde ik, terwijl ik toch een beetje voorzichtig naar de jongen keek, om in te schatten hoe hij mijn opmerking nam. Hij was knap, dat zeker, maar zeker zo zonder Moose, Archie, en Reggie naast me, was ik als de dood voor hem. Pas toen Jellybean begon over ontvoeren rolde er een echte lach over mijn lippen. "Dan mag je blij wezen dat mijn vader de Sheriff niet meer is. Anders had ik je naar het bureau moeten brengen." grapte ik, voor ik opstond en haar haren fixte, want die motorrit had haar prachtige haar geen goed gedaan. "Zo, dat is beter." zei ik voor ik even naar Fangs en Jughead keek. "Wat vinden jullie? Dubbeldate? Al ben jij dan wel een beetje het vijfde wiel aan de wagen. Sorry, Jughead." grapte ik. Meteen toen die woorden mijn mond verlieten, wist ik dat ik mogelijk veel te ver over de grens was gegaan. Dit zag je ook aan mijn houding. Ik kromp een beetje in elkaar en mijn ogen flitsten van de ene Serpent naar de volgende en weer terug. Shit. Hopelijk was het pak slaag niet te erg, want anders moest ik mijn 'date' voor vanavond jammer genoeg afzeggen. "Sorry." kwam er nog zacht uit mijn mond, maar als ze dat verkeerd oppakten, was het daarvoor waarschijnlijk al te laat.


    Isn't there a nice gay kid at your school?

    Yes, there is. Me.


    [ bericht aangepast op 23 mei 2018 - 21:13 ]


    Bowties were never Cooler

    Blake Jetty


    23 (21) | Southside Serpent | Pop's | Cleo Kitten


    De glimlach die op haar lippen verschijnt brengt op de mijne eentje die nog veel groter is. Het idee dat ik haar een plezier gedaan heb geeft me een bepaald gevoel van trots, al is het niet helemaal hetzelfde. Ik weet alleen niet hoe ik het precies kan beschrijven.
    Voor ik de kans krijg om aan de bar onze bestelling door te geven is Pop al onze richting uit gekomen. Ik laat me dan ook op het bankje van de booth zakken en slaak een zucht als mijn rug hierbij al meteen een pak beter voelt. Het vele voorover gebogen zitten terwijl ik aan motoren werk of er zelf op rijd doet helaas weinig goed aan mijn houding. Ik hoop alleen maar dat ik mijn job tot aan mijn pensioen kan blijven vol houden en het dan nog een aantal jaar als hobby mag uitvoeren.
    "Heb je al zin in morgen?" vraagt de oudere man aan Cleo. Oh juist! Morgen zou ze haar nieuwe baantje hier starten. Dat was ik helemaal vergeten. Ik vind het ook echt wel iets voor haar; ze is graag onder de mensen en weet ook iedereen te charmeren.
    "Ontzettend!" antwoord de brunette met een stralende lach. Ik grinnik even en besluit ook mijn duit in het zakje te doen.
    "Volgens mij heb je een goudmijntje binnen gehaald, Pop. Ik weet dat ik in elk geval liever Cleo gezelschap zou houden dan die harige apen beneden." Zeg nou zelf; je avond kunnen spenderen met een beeldschone, grappige dame of met een bende ruige bikers - volgens mij is die keuze voor iedereen snel gemaakt. En dan helemaal als je je bedenkt dat er dan nog eens milkshakes in het spel vermengd zijn. Ik richt mijn blik naar Cleo en steek mijn vinger naar haar uit.
    "Als je nu weer je tong naar me uit steekt dan knip ik dat ding er af hé," waarschuw ik haar, al is de dreiging niet gemeend.




    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    F O R S Y T H E      "J U G H E A D"      P E N D L E T O N      J O N E S

    Serpent king - 17 - With Kevin, Fangs, Sweet Pea and lil' sis.



    Waar ik eerst had verwacht eenzaam in een booth bij Pop's te belanden had ik nu toch een slachtoffer tegen het lijf gelopen om met mij mee te gaan. Fangs, weliswaar. "Sure thing, alleen deze stok irriteert me nog." vertelde de jongen en ik klopte hem even bemoedigend op zijn rug. Fangs had zich er goed doorheen weten te slaan en hij mocht daar best wat bewondering voor ontvangen.
    Inmiddels waren we bij Pop's aangekomen en besloot ik Kevin ook maar lastig te vallen. Hij zat daar zo alleen met zijn hondje. Natuurlijk begroette ik hem niet met een normale "Hoi" maar moest ik plots achter hem verschijnen. Anders had hij me nooit laten zien waar hij mee bezig was op zijn telefoon en liet ik nou net enorm nieuwsgierig aangelegd zijn. "Verdomme, gast. Je moet me niet zo besluipen." zei Kevin toen hij ons door kreeg. Ik grinnikte even voldaan alvorens Fangs en ik naast hem neer ploften. Hier hield mijn interesse naar Kevin zijn datingavontuur echter niet op. "Waaraan de interesse Jug, niet genoeg aan Cooper?" hoorde ik Fangs zeggen en ik rolde met mijn ogen. Daar kwam het Betty gedoe weer. 'Vrienden Fangs, we zijn gewoon vrienden, oké?' zuchtte ik en focuste me weer op Kevin. Ja Betty en ik waren de laatste tijd erg close, maar ik had nooit echt iets anders voor haar gevoeld dan vriendschap. Dan mochten mensen ons nog zo graag samen willen zien, mijn interesse lag al bij iemand anders.
    "Ligt eraan wat je daaronder schaart. Hook-ups? Meer dan genoeg. Iets substantieels? Nah, maar daar is het ook niet voor." ik knikte. Ik had er zelf niet veel kaas van gegeten, dat hele dating gebeuren. Het hele seks gebeuren al helemaal niet. Natuurlijk wist ik wel over de bloemetjes en de bijtjes, maar die gevoelens had ik zelf gewoon nog nooit ervaren voor iemand. Het leek me dan ook verstandig onze conversatie hierover dan ook maar in het midden te laten.
    "Om eerlijk te zijn, Jughead, geen idee. Het is een heel raar jaar geweest." was kevin zijn antwoord op mijn vraag over hoe het nou met hem ging. Ik knikte en legde mijn hand even op zijn schouder als antwoord. Volgens mij wist niemand echt precies hoe zich te moeten voelen, wat overigens heel begrijpelijk was.
    "Sweets , Jelly Yoooo!" hoorde ik de jongen naast me ineens roepen en ik keek op. Daar zag ik inderdaad Sweet Pea en Jelly aan komen lopen. Er verscheen een lichte glimlach op mijn gezicht bij het aanzien van mijn zusje. Ze begroette eerst Fangs met een knuffel en focuste zich daarna op mij en Kevin. 'Hey,' glimlachte ik naar haar alvorens ik mijn beanie van mijn hoofd afgetrokken voelde worden, gevolgd door haar hand door mijn haren. Ik wilde nog ingrijpen maar het was al te laat. 'Jelly...' zuchtte ik en keek haar aan met toch wel een kleine grijns. Ik porde haar kort in haar zij alvorens ik het ding weer uit haar handen trok en weer op mijn hoofd zette. Het voelde vreemd om ook maar een paar seconden zonder het ding op mijn hoofd buiten te zijn.
    "Maar, waarom zitten jullie hier? Voor zover ik weet serveren ze alleen binnen." vroeg Sweet Pea. Ik haalde kort mijn schouders op. We waren hier puur op de stoep beland omdat Kevin hier moedersziel alleen zat. Volgens Kevin was de reden het internet, verassend. "Ik had deze hier net ontvoert voor wat milkshakes," toonde Jelly aan. Ik keek even moeilijk naar Sweet Pea, wie zeker wel een kop groter was dan mij, laat staan Jelly. 'Eh, juist. Ontvoerd.' mompelde ik. "Maar als jullie ook willen?" vroeg Jellybean. Een vraag naar mijn hart. Sinds ik hier op de stoep zat en al het eten rook stond ik al op het punt om naar binnen te sprinten voor wat eten. Dit liet Kevin zich ook geen tweede keer zeggen en de jongen stond op om eerst het haar van Jelly goed te doen en vervolgens iets voor te stellen. "Wat vinden jullie? Dubbeldate? Al ben jij dan wel een beetje het vijfde wiel aan de wagen. Sorry, Jughead."
    Ik hield mijn handen op en haalde mijn schouders op. 'Don't care, zolang ik maar eten krijg.' grijnsde ik. Het was niet alsof ik er niet aangewend was het vijfde of soms wel het zevende wiel te zijn. Echter leek Kevin zijn woorden het liefst terug te willen nemen en gooide er een "sorry" achter aan. Ik was dit soort opmerkingen van Kevin wel gewend, de anderen wellicht niet. Ik stond nu ook op en hielp Fangs ook gelijk overeind. 'Hm, betekent die date dan ook dat jij betaald?' vroeg ik met een speelse grijns aan Kevin en sloeg mijn arm om hem heen. Zo was Kevin voor nu veilig voor de eventuele gevolgen van zijn nogal... Kevin, uitspraak. Ik keek even achterom om te kijken waar de rest bleef. Van Fangs snapte ik nog dat hij niet meteen de snelste was, maar Sweet Pea en Jelly lieten op zich wachten. 'Komen jullie nog, Thelma and Louise?' vroeg ik aan Sweet Pea en mijn zus, alvorens ik mijn arm weer langs mijn zij liet zakken.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2018 - 23:07 ]


    How far is far

    Fred Andrews
    48 || Riverdale's Angel || General Contractor || The Speak Easy || I hope this will heal the town just a little bit || Archie


    Ik nam net nog een slok van een van de twee biertjes, terwijl ik het eindresultaat van het harde werk van de afgelopen maanden bekeek, toen ik voetstappen op de trap hoorde. Mooi, dat ding kraakte ook niet meer, want dat was toen ik jong was al kneiter irritant. Ik draaide me om en zette het biertje achter de bar in een vloeiende beweging. Het was eigenlijk niet degene die ik had verwacht, maar aan de lichte voetstappen had ik dat ook wel kunnen raden. Toen hij jong was merkte je ook al meteen als FP een ruimte binnen stapte, en dat was met de jaren niet verandert. Archie daarentegen was een soort ballerina met een lichtere stap dan zelfs zijn moeder. Ik grinnikte bij zijn woorden en pakte de sandwich en de salade van hem aan. "Dank je, Archie. Is het dan zo goed te zien dat ik alleen maar van Pop's kookkunsten heb genoten de afgelopen weken? Ik dacht dat ik met het werk de kilo's er wel af hield, maar blijkbaar niet." grapte ik, terwijl ik keek hoe mijn zoon een slok koffie probeerde te nemen. Ik lachte nog een keer en pakte toen de thermoskan aan, waarna ik er een grote slok van nam. "Dat betekent alleen dat je nog niet oud en wijs genoeg bent voor koffie, Archie." lachte ik. Sowieso had ik niet graag dat mijn zoon koffie dronk, en als ik hem hiermee van het spul kon houden, was dat mooi meegenomen. "Ga maar lekker boven een milkshake halen. Er ligt een bonnetje van mij, zet het daar maar gewoon op, dan reken ik het vanavond gewoon af." Het bonnetje was weken van lunches, koffie, en een keer een milkshake toen Mary langskwam en we onze eerste date hadden nagespeelt. Toen kwamen toch wel weer de gevoelens nog harder terug dan dat ik ze al had, maar of het de relatie tussen ons kon helen wist ik niet. Er waren van beiden kanten dingen gezegd en gedaan die maar lastig te vergeven waren. Toch hoopte ik dat het misschien ooit goed zou komen. Ik nam een hap van het broodje en keek toen pas naar de inhoud. Archie had zich echt uitgeslooft in de keuken en het smaakte nog goed ook. "Je hebt duidelijk de kookkunsten van je moeder geërfd, Archie. Dit smaakt echt heerlijk." complimenteerde ik hem met volle mond. Ik wist dat het niet netjes was, maar goed, Archie was inmiddels oud en wijs genoeg om in elk geval dat te weten.


    Whatever you decide, be confident enough in it that you don’t have to lie.


    Bowties were never Cooler

    Archibald Archie Andrews
    The girl at chipotle just called me Archiekins,

    archie - 18 - at pop's with Sumni Bae - outfit

          'Dank je, Archie. Is het dan zo goed te zien dat ik alleen maar van Pop's kookkunsten heb genoten de afgelopen weken? Ik dacht dat ik met het werk de kilo's er wel af hield, maar blijkbaar niet.' Grapte pa, waardoor ik een lachje mijn lippen verliet. Ik haalde mijn schouders op en keek twijfelend naar zijn buik.
          'Hmh, ik weet het niet hoor...' Mompelde ik vervolgd door een speelse tik tegen zijn schouder. Voor ik de kan met koffie door gaf, nam ik er zelf een slok van, maar het spul was bloedheet. Ik had pa even gewaarschuwd voor de hete vloeistoef, maar hij leek er geen problemen mee te hebben. Zijn tong zal wel geen gevoel meer hebben van alle hete koffie.
          'Dat betekent alleen dat je nog niet oud en wijs genoeg bent voor koffie, Archie.' Mijn ogen rolden heen en weer door de opmerking, maar ik had niet anders verwacht.
          'Ga maar lekker boven een milkshake halen. Er ligt een bonnetje van mij, zet het daar maar gewoon op, dan reken ik het vanavond gewoon af.' Zei pa terwijl hij de sandwich uit het papiertje peuterde. Ik knikte gewoon braaf, een gratis milkshake was altijd welkom. Zodra hij het broodje uit het papiertje had gekregen nam hij er een hap van, waardoor ik met grote ogen zijn kant op keek.
          'Je hebt duidelijk de kookkunsten van je moeder geërfd, Archie. Dit smaakt echt heerlijk.' Mompelde hij met een volle mond, waardoor ik een glimlach niet kon onderdrukken. Snel gaf ik hem een omhelzing en liep ik weer richting de trap.
          'Thanks, pap! geniet er van.' Riep ik zijn kant op, waarna ik snel de trap op ging. Zodra ik boven kwam zag ik Sumni Pop's binnen komen.
          'Hey jij!' kwam er opgewerkt uit mijn mond. 'Care for a shake?' vroeg ik vervolgens met een glimlach.




    One day ━━
    Riverdale will be safe again.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2018 - 20:07 ]


    - thank you for existing -

    Cleo Puma Topaz
    oh hi, kittin

    puma • 21 • southside serpent • outfit • with blake • on her way to pop's chocklit shoppe • her caravan

    De lieve oude bolle man knikte op mijn opmerking over morgen en Blake leek er ook enthousiast over te zijn. Ik had er zo veel zin in en ik was niet bang om het te laten merken.
          'Volgens mij heb je een goudmijntje binnen gehaald, Pop. Ik weet dat ik in elk geval liever Cleo gezelschap zou houden dan die harige apen beneden.' Ik moest even lachen om Blake's woordkeuze, harige apen, nou zeg. Al lachend beet ik op mijn onderlip en keek ik even heen en weer, van Pop naar Blake. Blake stak zijn vinger uit, mijn kant op, waardoor mijn wenkbrauwen de lucht in gingen.
          'Als je nu weer je tong naar me uit steekt dan knip ik dat ding er af hé,' kwam er quasi-dreigend uit zijn mond, waardoor ik moest lachen en toch mijn tong uit stak.
          'Dus Pop, mogen wij misschien wat bestellen?' vroeg ik met grote ogen aan Pop Tate. De man knikte en nam een kladblokje uit zijn zak.
          'Wat willen jullie hebben?' vroeg hij met zijn brommende stem. Mijn ogen gingen even naar Blake, eigenlijk wilde ik nooit eerst bestellen, maar vooruit.
          'Friet en een chocolade shake, omdat je ze zo heerlijk maakt,' glimlach ik.'Oh en voor Blake een salade,' lach ik naar Pop, die ook lacht om de opmerking en vervolgens naar Blake kijkt voor zijn daadwerkelijke bestelling. Ik vond het altijd geweldig als de man een salade bestelde voor de vrouw, dat kon je echt niet maken. Als dat hier ooit zou gebeuren, trap ik hem er persoonlijk uit en geef ik de dame gratis een heerlijke burger naar keuze.


    - thank you for existing -

    Sunmi Bae || girl who just tries || With Archie



    Ze liep nog steeds een beetje rond door de stad. Wanneer ze aankwam in het gedeelte van de ‘South-side’ besloot ze om eventjes te stoppen. Ondanks dat ze een aantal mensen uit dit gebied die haar geen vlieg kwaad zouden doen, zou het haar niks verbazen als er iemand haar iets aan zou doen. Dat ze zo denkt is geen verrassing. Al haar familieleden spreken slecht over South-siders, vooral dat ze weg moet blijven. Hoewel ze vaak omgaat met mensen die daar wonen, zet zelf zelden een stap in het zuidelijke gedeelte van de stad. Weer besluit ze om om te keren, naar het noorden. Na een tijdje rond te lopen, voelt ze dat ze een droge mond heeft. Gauw grabbelt ze in haar tas in de hoop om haar flesje water waar voorheen HK milk in zat te vinden. Echter beseft ze zich na een minuut dat ze het flesje had weggegooid nadat ze het had opgedronken. Licht vloekend liep ze richting haar huis totdat ze beseft dat ze net zo goed naar Pops kon gaan om daar wat te halen. Vandaag wordt het toch aldus veel mensen een ‘gezellige’ boel bij Pops wegens de opening van ze weet niet eens wat. Sunmi ligt namelijk nogal akelig vaak onder een steen met dat soort dingen. Tien minuten later komt ze aan bij Pops waarvan ze hoorde dat de milkshakes hemels waren. Zij kan daar nog geen oordeel over hebben aangezien ze nog nooit een milkshake heeft genomen. Ze deed haar bloesje goed voordat ze naar binnenstapt. Het eerst wat haar opvalt is dat in haar ogen best wel rustig is. Haast zou ze denken dat er niemand was. Haast, want opeens schrikt ze lichtelijk wanneer ze een stem ‘Hey jij,’ op een opgewekte toon. Snel draait ze zich om en ziet de roodharige jongen die stukken langer dan zij is, Archie Andrews. ‘Care for a shake?’ vraagt hij waarop ze knikt . ‘Sure thing, doe mij maar een vanille,’ antwoord ze glimlachend terwijl ze in haar tas zoekt naar haar portemonnee die ze gelukkig wel kan vinden. ‘Ben je al klaar voor vanavond?’ vroeg ze vervolgens aan hem.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2018 - 15:28 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Blake Jetty


    23 (21) | Southside Serpent | Pop's | Cleo Kitten


    Ik schud lachend mijn hoofd als de brunette het, ondanks mijn waarschuwing, toch niet kan laten.
    Dan is het eindelijk tijd om te bestellen. Bij het idee aan de sappige, malse burger die ik hebben wil gaat mijn maag alvast stevig knorren. De weinige manieren die me aangeleerd werden eisen dat een dame altijd eerst mag bestellen, maar zelfs zonder die kennis had ik Cleo wel eerst laten gaan. Ik wacht geduldig af - mijn maag iets minder - tot ze haar order doorgegeven heeft aan Pop. Net wanneer ik mijn mond open wil doen is de brunette me echter voor.
    "Oh en voor Blake een salade." Seconden lang ben ik oprecht verontwaardigd. Hoezo krijg ik geen burger dan? Ik knipper een keer naar de oudere man. De hint van een lach op zijn lippen zorgt ervoor dat het langzaam tot me doordringt Cleo waarschijnlijk een grapje maakte. Ik krab even over mijn schouder en schraap mijn keel. Dan ben ik klaar om het spelletje mee te spelen.
    "Dus je vindt me wel te dik?" vraag ik op een verwijfde toon, zoals me wel vaker overkomen is. Vrouwen trekken op de meest onverwachte conclusie dat je hen met overgewicht vind rondzeulen terwijl je niet eens iets in die richting gezegd hebt of bedoelde. Ik snap niet hoe ze die link maken, maar telkens als het me overkomt jaagt het me wel een beetje angst aan. Ze krijgen dan zo'n bepaalde blik in hun ogen en ik weet niet wat ik ermee aan moet.
    "Je zei dat ik er goed uit zag in deze jeans, Cleo. Hoe moet ik nu ooit nog een woord van je geloven? Vind jij me te dik, Pop? Weet je wat, voor die opmerking alleen al neem ik een burger met alles er op en er aan, krulfrietjes én een vanillemilkshake. Met sprinkles." Ik knip nog een keer met mijn vingers terwijl ik Cleo een triomfantelijke blik schenk en mijn hoofd wat heen en weer wiebel met getuite lippen. "Because I am freakin' fabulous, Cleo."




    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    L O U I E      T O B I A S      E L L I S     

    Hatchling - 17 - Heading to Pops.


    Ik was niet iemand die van hitte hield, nee, mij kon je het beste in herfstweer zetten. Niet te koud en niet bloedheet, gezellige sferen en overal kleur. De zomer was zweet, verbranden en te veel mensen, het enige pluspunt was ijsjes en milkshakes. Dat kwam in ieder geval goed uit met de festiviteiten vanavond, Riverdale had dit hard nodig, het gevoel van eenheid. Ik had er ook zeer zeker zin in, om iedereen bij elkaar te zien en misschien normale tieners voor een avond te zijn. Mijn moeder wilde in eerste instantie het gebeuren ook bijwonen, maar zoals ik al verwachtte bleef ze uiteindelijk toch liever in bed, dus had ik eten en drinken voor haar klaargezet en had haar cabrio - of meer mijn cabrio - meegenomen om alvast richting Pop's te gaan. Vandaag had ik Jughead nog niet echt gesproken, wat ook een zeldzaamheid was, dus hoopte ik stiekem dat hij daar al zou zijn. Zo niet zou ik hem wel bellen, want ik snakte naar een héél klein beetje alone time voor de massa's binnen kwamen stromen en er geen moment voor meer over was. Netjes parkeerde ik de auto op het parkeerterrein en duwde mijn zonnebril in mijn haar, waarna ik heel even glimlachte toen ik het groepje mensen zag zitten en mijn weg daarheen maakte.
          "Good afternoon, guys. Houden jullie het nog wel uit zo?" vroeg ik, het was hier erg warm en binnen was airco en koel drinken, de veel betere optie naar mijn mening. Zeker met dat eigenwijze joch dat nog liever een zonnesteek kreeg dan dat hij zijn muts af zou doen.
          "Mag ik hem even lenen? Ik geef hem op tijd terug, hoor," zei ik, terwijl ik een beetje aan Jug's shirt trok. Later zou ik het wel goedmaken door avondeten voor ons beide te betalen, ondertussen ken ik de jongen meer dan goed genoeg om te weten dat hij waarschijnlijk al zat te wachten op eten en ik was niet te gierig om deel van mijn milkshake aan te bieden als ik hem er al vanaf had gehouden.


    Because I love him, do I need another reason?


    FABRICIO "FANGS" ELIAS FOGARTY

    SOUTHSIDE SERPENT



    Kevin leek enorm op te schrikken waardoor hij meteen ook ons afsnauwde met een "Verdomme, gast. Je moet me niet zo besluipen." echter na zijn mobiel weg te steken, leek hij het al weer vergeven te hebben. Jug stangde hem wat al wist ik Kevin enkel wat schaamte te besparen waardoor hij we een dankbaar glimlachje schonk en ik hem een knikje terug haf. "Ligt eraan wat je daaronder schaart. Hook-ups? Meer dan genoeg. Iets substantieels? Nah, maar daar is het ook niet voor." mompelde Kevin op Jugs vraag en even haalde ik ook mijn mobiel boven, misschien moest ik ook maar weer eens tinder of grinder instaleren, het was nu toch al een eindje geleden dat ik iemand had, en deze is nu ehm.. njah. Op de vraag hoe het met Kevin ging keek ik terug naar de twee naast me. "Om eerlijk te zijn, Jughead, geen idee. Het is een heel raar jaar geweest." ik knikte begrijpend, het was een enorm vreemd jaar geweest, de Blossom murder was nog maar net opgelost of meer moorden volgden en hoewel de blackhood nu wel gepakt is, voelde niemand zich nog echt 100 procent op zijn gemak, zeker met een Lodge aan de macht. Ik probeerde mijn gedachten dan wat te luchten door Jug op zijn beurt te stangen waardoor de jongen met zijn ogen rolde. 'Vrienden Fangs, we zijn gewoon vrienden, oké?' zuchtte hij waarna hij me even negeerde uugh rude. Als een gestrafte pup keek ik dan ook voor me uit tot ik weer blij werd van Jelly en Sweet Pea te zien. 'Het is nog altijd Sweet Pea,' zei mijn beste maatje me wat streng toe maar het enige wat ik kon doen was naar hem grijnzen, kon ik er niet aan doen dat Jelly hem Sweets noemde als we 'girl' talk hielden. Gelukkig voor hem was ik een geweldige geheimbewaarder. Jelly kwam dan ook vrolijk op me afgevlogen waardoor een kleine 'oef' mijn lippen verliet en ik haar een stevige Fangs knuffel terug haf. Ik had haar al die jaren zo gemist dat ik altijd bang was dat iedere knuffel te laatste zou zijn. 'Maar, waarom zitten jullie hier?' vroeg Sweet Pea ons waardoor iedereens blik haast meteen naar Keller gleed.'Voor zover ik weet serveren ze alleen binnen.' "Beter internet." zei de jongen simpel alsof het obvious was dat dat de reden was dat hij hier zat. "Ik had deze hier net ontvoert voor wat milkshakes," Zei Jelly waardoor ik licht naar haar grijnsde 'Eh, juist. Ontvoerd.' beaamde Sweet Pea waardoor mijn blik even naar Jug gleed al was het Kevin die eerder zijn mond opende "Dan mag je blij wezen dat mijn vader de Sheriff niet meer is. Anders had ik je naar het bureau moeten brengen." grapte hij al leek hij gauw spijt te hebben al vind ik het niet zozeer erg. Het was als onschuldige grap bedoelt. Vervolgens ging hij Jellys haren fixen waardoor ik mijn blik kort op mijn Sweet Pea richtte en hem een box tegen zijn been verkocht als teken van you are still my best bud. Het was wel zo nu hij een prille relatie met Jellybean had en deze geheim was dat hij iets minder tijd met mij spendeerde maar dat snapte ik wel. "Vanavond poolen?" vroeg ik Sweet Pea, in de whyte wyrm speelden w ook vaak pool dus ik hoopte dat ze in deze speekeasy ook eentje hadden voor old time sakes -niet dat ik oud was but you get the point- "Wat vinden jullie? Dubbeldate? Al ben jij dan wel een beetje het vijfde wiel aan de wagen. Sorry, Jughead." klonk Kevin waardoor ik Jelly en de jongen even aankeek. Hmm milkshakes en een dat met Keller? Een grijns speelde om mijn lippen. 'Don't care, zolang ik maar eten krijg.' Klonk Jug die opstond en me hand haf zodat ik makkelijker overeind kon komen. "Thanks." ik klopte wat stof van mijn broek af 'Hm, betekent die date dan ook dat jij betaald?' klonk Jug en ik lachtte even "Zolang ik maar op date met Keller kan, dan maakt het me niet uit wie betaald." klonk ik plagend waarna bijna Pop's binnen ging tot ik Louie opmerkte en hem grijnzend begroette. "Good afternoon, guys. Houden jullie het nog wel uit zo. Mag ik hem even lenen? Ik geef hem op tijd terug, hoor," vroeg hij terwijl hij al wat aan Jughead trok. Simpel haalde ik mijn schouders op. "Go ahead" grinnikte ik. waarna ik wat sukkelde met de deur van pops open te krijgen, verdomde wandelstok.



    FORSYTHE PENDELTON JONES II

    [center] 'The Sepent King' || at Pop's



    Het was al behoorlijk druk in Pop's en van vele had ik al een succes gewesnt gekregen voor de Speakeasy vanavond. Ik was er nogsteeds een beetje verbrouwereerd van dat Veronica Lodge deze plaats terug heeft kunnen winnen van haar monsterlijke vader. Helaas ten koste van de Whyte Wyrm, maar voor nu was het belangerijkste mijn familie geweest, Jug, Jelly en alle serpents natuurlijk. Ze waren bijna alles kwijt geweest en deze plek heeft hen toch een sprankeltje hoop terug. Dat ik dan ook als manager aangewerfd was geweest was ergens wel een geschenk geweest, eentje waar ik wel nog veel voor zou moeten doen. Hierdoor had ik net de laatste bestellingen aangenomen en moest ik de dozen met champagne naar beneden brengen. Met twee zware dozen liep ik de trappen af naar de benedenruimte onder Pop's die we de plek voor North en South kunnen noemen en grijnsde eens ik Fred zag aan de bar. De an was ook al van vroeg bezig geweest en had net bezoek gehad van Archie, gezien in dat rooie kopje net nog boven had gezien. Ik zette de flessen neer en liet kort mijn handen op mijn rug rusten gezien ik toch wel al wat ouder begon te worden. "Just like old times." grijnsde ik naar Fred, het bracht zeker herinneringen terug, niet enkel dat noord en zuid weer overeen kwamen, maar ook terug met Fred samenwerken ookal was het maar voor een dag. "Smakelijk trouwens." zei ik eens ik het broodje in zijn handen opmerkte. Tevreden begon ik de flessen in de koelkasten op te bergen er was enorm veel drank voor vanavond want ergens verwachtte ik ook wel een pak volk, merendeels van de Serpents zou komen en ik hoopte toch ook wel enkele Northsiders. "Ik ben benieuwd of dit zal werken." zei ik deels peinzend, we hadden 1 pion van Hirmas schaakbord kunnen gooien, maar nu was het afwachten wat zijn volgende zet zou gaan worden want rust in Roverdale... Het duurde meestal niet zo lang



    [ bericht aangepast op 26 mei 2018 - 22:58 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    F O R S Y T H E      "J U G H E A D"      P E N D L E T O N      J O N E S

    Serpent king - 17 - With Kevin, Fangs, Sweet Pea and lil' sis --> Louie



    In mijn gedachten zat ik al in een booth bij Pop's en had ik al lang en breed een burger besteld, echter liet mijn gezelschap nogal op zich wachten. Gelukkig was daar al snel mijn reddende engel. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht en ik had ineens niet meer zo'n haast om naar binnen te gaan. Voor Louie kon ik mijn honger naar burgers nog wel even in toom houden. Ik rolde even zogenaamd geïrriteerd met mijn ogen toen er aan mijn shirt getrokken werd. 'Sorry, jongens, duty calls.' zei ik en klopte Fangs even op zijn rug als gedag en liet me vervolgens door Lou mee liet slepen. 'Kan meneer weer eens niet delen?' vroeg ik met een speelse grijns. 'Het is wel lief hoor, dat je me maar op kwam halen omdat je me zo miste.' zei ik en porde hem speels in zijn zij alvorens ik me uit de voeten maakte en hem voor ging naar Pop's, voordat hij achter me aan zou komen rennen en hetzelfde bij mij zou doen maar dan drie keer zo erg, hem kennende. Ik wist dat ik met vuur aan het spelen was, maar ik kon het niet laten. Ik rende naar de meest afgelegen booth in Pop's, die eigenlijk inmiddels een soort van tot ons toe behoorde zo vaak zeten we er. Ik keek achterom om te kijken hoe ver Louie al was en ging toen snel op het bankje van de booth zitten. Ik kromp onbewust een beetje ineen toen ik Louie aan zag komen en begon met lachen. 'Oké, oké, sorry.' zei ik. 'Ik zal me gedragen.' zei ik slijmerig in de hoop dat hij genade zou tonen. Ik stak mijn hand naar hem uit om hem vervolgens naast me te trekken. Ik pakte zijn hand vast welke op tafel lag en bestuurde de vinger met onze promise ring erom. 'Nog steeds niet verkleurd, die dingen houden het verassend lang vol.' hopelijk lang genoeg tot we het daadwerkelijke geld voor echte hadden. 'Schuif eens op,' zei ik daarna met een kleine grijns en klom over hem heen. 'Ik ga eten bestellen, ik wacht er al lang genoeg op.' zei ik terwijl ik op de tafel leunde en stak mijn tong kort naar de jongen uit. 'Wat wil jij?' vroeg ik. Normaliter zou ik wachten tot iemand de bestelling op zou komen nemen, maar nu had iedereen het veel te druk met de opening van de speakeasy, plus mijn maag smeekte me inmiddels om snel wat te eten. 'The usual?'.


    How far is far

    L O U I E      T O B I A S      E L L I S     

    Hatchling - 17 - Jughead.


    Tenminste Fangs stond toe dat ik het gezelschap uit elkaar trok en dat was meer dan genoeg voor mij om met iets meer overtuiging aan Jug te trekken, die makkelijk erin meeging en met me meeliep. Zonder enige schaamte schudde ik mijn hoofd bij zijn vraag.
          "Nope, noem me maar bezitterig," zei ik simpelweg, waarna ik mijn ogen rolde door zijn opeenvolgende opmerking. Ja, ik had hem gemist, maar het klonk alsof hij de spot met me dreef en daarvan wist ik dat er niet op in moest gaan..
          "Wa- Hey!" riep ik hem na, net te laat om hem bij de pols te grijpen voor wraak voor het porren in mijn zij. Die valsspeler wist dat ik daar heel slecht tegen kon en dat liet ik niet zo makkelijk gaan. Ik snelde achter hem aan ondanks dat hij een voorsprong had en vond hem in onze booth in het hoekje van Pop's, het minst drukke plekje van de zaak en waar we zelfs nog af een toe een kus konden stelen zonder dat iemand het zag, ook al waren er andere mensen. Ik stak mijn tong naar Jughead uit door zijn zogenaamde excuses en prikte hem alsnog onder zijn ribben, als was het meer een steek dan een prik.
          "Jij verdient geen genade, Forsythe," zei ik tegen hem en vernauwde mijn ogen, al was het duidelijk aan me dat ik het alleen speels bedoelde. Hij pakte mijn hand en bestudeerde de ring die we samen met pijn en moeite hadden bemachtigd. Al mijn spaargeld was in die verdomde automaat gegaan dus reken maar dat ik hem iedere dag droeg, al was mijn belofte naar Jug de grootste reden natuurlijk.
          "Hmm, ik ben blij dat hij überhaupt nog niet uit elkaar is gevallen," reageerde ik en keek naar de ring aan zijn hand, het was een wonder dat we nog waren gebombardeert met vragen erover. Zoals ik wel van hem gewend was - was hij ondertussen ongeduldig geworden naar eten en schudde ik mijn hoofd terwijl hij half over de booth heen klom.
          "Oh sure, het is mijn schuld natuurlijk. Dankzij mij ben je wel eerder binnen dan de rest," vertelde ik hem met opgetrokken wenkbrauw en knikte naar het groepje dat buiten nog steeds op de stoep zat.
          "Graag. Thanks, babe," humde ik. "Neem maar een extra ijsje bij, omdat ik zo'n monster ben dat je uithongerd, ik betaal," voegde ik toe en stak mijn tong terug naar hem uit, scande de zaak even voor mensen en trok hem snel aan zijn kraag naar me toe zodat ik kort mijn lippen op de zijne kon drukken.


    Because I love him, do I need another reason?

    F O R S Y T H E      "J U G H E A D"      P E N D L E T O N      J O N E S      I I I

    Serpent king - 17 - With Louie



    Zoals verwacht kon Louie mijn actie niet echt appreciëren. Hij kwam dan ook met een noodgang achter mij aan gerend. Toen ik dacht dat ik veilig in de booth zat prikte hij me alsnog onder mijn ribben. 'Auw' bracht ik uit en keek hem beledigd aan na het uitspreken van mijn naam, mijn daadwerkelijke naam. Bij ieder ander had ik opgestaan en weggelopen, maar die jongen wist dat hij een aantal privileges had die anderen niet hadden. Hij was een van de weinige die mij Forsythe mocht noemen zonder direct aangevallen te worden. Ik had het natuurlijk liever niet, wat hij ook wist. De naam werd altijd uit de kast getrokken als hij mij aan het plagen was of hij zijn gelijk wilde hebben. 'Ik weet dat ik begon, maar de naam naar boven halen is een low blow.' mopperde ik. 'Ik had wel wat meer van je verwacht.' zuchtte ik, helaas mijn cover verradend doordat er zich toch wel een kleine grijns speelde rond mijn lippen.
    Ik grinnikte om zijn opmerking over onze goedkopen kauwgomballen automaat ringen, die we met zakken vol muntjes eindelijk hadden weten te bemachtigen. Pop was nog rijk van ons geworden. Naast dat het al ons spaargeld had gekocht hadden we toch wel veel lol aan het avontuur beleefd. We moesten en zouden de zeldzame gouden en zilveren ring weten te bemachtigen, eerder zouden we niet stoppen. Het was uiteindelijk gelukt ja, maar vraag niet hoe. We bleven zitten met een heel regiment aan andere, weliswaar foei lelijke, ringen welke we maar besloten hadden uit te delen.
    Inmiddels had mijn honger toch de overhand genomen en was ik half over Louie heen geklommen om wat te gaan bestellen. 'Het schiet bij jullie allemaal niet op, dus voel je maar niet aangesproken.' zei ik. Ik weet niet hoe het met de rest zat maar zodra ik eten rook wilde ik eten en dan ook het liefst meteen. Als ik ergens niet tegen kon was het wel op mensen wachten die mij van mijn eten af hielden. Van Louie kon ik het dan nog wel hebben, tot op een bepaalde hoogte.
    Bij zijn volgende woorden verscheen er een glimlach op mijn gezicht. 'Ik zou je haast vergeven voor het misbruiken van mijn naam door dit aanbod.' zei ik met een lichte grijns. 'Echter zal je daar net iets meer voor moeten doen, but I'll take it.' zei ik. Vervolgens werd ik door de jongen in een kus getrokken. 'Slijmbal.' mompelde ik terwijl er ondertussen lichte blossen op mijn wangen verschenen. 'Vooruit, ik vergeef het je.' gaf ik dan toch toe. Hij wist precies wat hij moest doen mij over te winnen. Ik kon hier nog wel een tijd zo blijven staan, maar ik zou toch echt mijn bestelling moeten plaatsen anders geen eten voor mij. Ik schudde mijn hoofd met een lichte speelse grijns alvorens ik mij toch maar naar de toonbank begaf. Ik plaatste mijn bestelling en keerde al snel terug naar mijn lieftallige vriendje. 'Sorry, het ijsje is toch een extra burger geworden.' deelde ik mee alvorens ik hem met mijn achterste naar mijn oude plek op de booth duwde zodat ik er bij paste. 'Jij wilde alleen een glas cola, toch?' plaagde ik de jongen alvorens ik hem in zijn prachtige ogen aankeek en het niet kon laten mijn lippen dit maal kort op die van hem te drukken.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2018 - 10:03 ]


    How far is far