• SOULMATES
    "The best possible match for one human in another."


    The Beginning

    Temperature; 29°C, zonnig met weinig tot geen bewolking.
    Het is ongeveer acht uur in de avond
    Het is de eerste dag in het resort en de geselecteerden zijn vanochtend aangekomen in het resort, nietsvermoedend. Ze denken dat ze van een geweldige vakantie gaan genieten met veel drank en vooral; ze mogen los gaan wat betreft de partners. Er is hen verteld dat de reglementen omtrent de soulmates afgeschaft zijn en dat ze hun gang mogen gaan in het resort. De kans is groot dat sommigen niet weten hoe ze hiermee om moeten gaan en dus compleet los zullen gaan.
    De singles hebben de hele dag de tijd gehad om te wennen, wat kennis te maken met elkaar en om hun spullen naar de kamers te verhuizen. Voor de avond zijn alle spullen klaargezet voor een feest met natuurlijk het thema 'Hawai'. Drank is in overvloede aanwezig, hapjes zijn verdeeld over de tafels en er zijn bloemenkransen voor iedereen. Buiten zijn lichtjes opgehangen zodat de sfeer gezellig blijft als het donker wordt.
    Let's party

    ELLA CAROLINE GARNER

    Ik lag op mijn bed en staarde naar het plafond, uitrustend van de reis naar het resort - wat opzich niet heel lang was, omdat ze toch al in New York woonde en studeerde - en de kennismaking met de anderen. Er waren 5 anderen van hetzelfde geslacht geweest en verder 6 andere jongens. Ik dacht na over alle bagage die ik even wat eerder op mijn kamer neergelegd had. Het was veel geweest, mijn tas en koffer puilden uit van de spullen. Thuis had ik zoveel mogelijk in mijn bagage proberen te stoppen, ik was bang dat ik wat dan ook zou vergeten en tijdens het inpakken leek ieder klein dingetje een levensredder. Een shirt dat ik al een jaar niet meer gedragen had, zou nu opeens wel heel leuk kunnen staan. Een dik leesboek dat ik anders echt nooit van mijn leven gelezen zou hebben, maar wat ik nu zou kunnen lezen als ik me zou gaan vervelen, maakte mijn tas minstens een kilo zwaarder. Wanneer iemand me iets over me studie vroeg of me zou testen op mijn kennis, had ik een studieboek in mijn tas gestopt, ik moest daar natuurlijk wel voorbereid op zijn. Oh en niet te vergeten foto's van familie en vrienden, waar ik dan naar zou kunnen kijken als ik ze zou gaan missen. Ik had de tassen nu maar gauw onder mijn bed geschoven, ik schaamde me nogal voor alle onzin die ik meegejouwd had.

    Na er een tijdje gelegen te hebben, besloot ik dat het nu wel even tijd werd om naar het feest te gaan. Ik sprong in een beweging van mijn bed, wierp een blik in de spiegel en hield mijn hand door mijn haar. Vervolgens liep ik naar de deur en verliet de kamer, op naar buiten. Daar was immers het feest in volle gang, of nou ja, in ieder geval begonnen.

    Het was versierd buiten in een tropische sfeer, compleet met bloemenkettingen en kokosnoten. Ik hing een bloemenslinger om mijn nek, opgaan in het thema was immers belangrijk. Er stonden zoals gedacht al wel een aantal mensen, welgeteld waren ze met zijn vieren. Ik liep naar het groepje toe en stak mijn hand op als een soort groet en glimlachde erbij. Ik herkende de gezichten van eerder, Jill, Fabian, Rafael en Jake, als ik het goed had herinnerd.

    "Hey," groette ik ze en besloot me toen iets meer te richten tot het persoon dat alleen stond. Niet omdat de anderen me niet aardig leken, integendeel, ik hield er gewoon niet zo van mezelf in de spot te zetten en bovendien leek Jake een beetje alleen te staan.
    "Jake was het toch? Ik ben niet zo goed met namen." sprak ik hem aan. Ik hield mijn bloemenslinger een beetje omhoog. "Waar is jouw bloemenslinger?"


    [ bericht aangepast op 8 juni 2018 - 17:51 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Kate Davids

    Ik had kennisgemaakt met een aantal mensen die net als ik zin hadden in de vakantie. Het hele 'vrij zijn' dat de overheid ons gegeven had zou voor vele vast een kans zijn om los te gaan. Zelf verheugde ik me vooral op het resort waar we verbleven en de vakantie op kosten van de overheid. Ik wierp een korte blik op de deur en zag dat mijn kamergenootje Zach heette. In gedachten ging ik langs de mensen met wie ik gepraat had terwijl ik de deur opende. Ik trok mijn rolkoffer achter me aan en bleef in het midden van de kamer staan. Dit konden ze toch niet menen. Een tweepersoonsbed!
    Ik keek de kamer rond in de hoop dat ik ergens een tweede bed zou vinden of een slaapbank. Ik voelde mijn hart in mijn keel kloppen toen ik niets kon ontdekken dat op een slaapbank leek. Misschien keek ik erover heen? Misschien stond ik in de verkeerde kamer? Ik opende de deur en zag echt mijn naam naast die van Zach staan. Tegen beter weten in deed ik een schietgebedje dat Zach een bijnaam was voor Sacha, maar ergens wist ik dat die hoop tevergeefs was. Ik wist bijna zeker dat een veel te mooie jongen zich voorgesteld had als Zach.
    Voor het eerst in mijn leven haatte ik het dat de overheid erover nadacht om het Soulmate-systeem af te schaffen. Met tegenzin ruimde ik mijn spullen in.

    Ik trok de deur van de slaapkamer iets te hard dicht en zag hoe mijn naam er vanaf viel. Misschien betekende dit wel dat we mochten ruilen? Misschien was er ergens een lege kamer over waardoor ik alleen kon slapen, of op z'n minst in een eenpersoonsbed. Een vlaag van opluchting golfde door mijn lijf. Ik zocht mijn weg terug naar de openbare ruimtes. 'Hey.' groette ik een meisje waar ik vanmiddag ook al kort mee gesproken had. 'Jij was toch Isabel? Of toch Ellison?'
    Ik schaamde me dat ik haar naam zo snel alweer vergeten was, maar er waren zoveel nieuwe mensen hier.
    'Wat is het hier gaaf hè!'

    [ bericht aangepast op 8 juni 2018 - 15:43 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Jake McAllen
    25 • Close to Jill, Fabian, Rafael, with Ella. • At the party

         

    Voor ik het doorhad had nog iemand zich bij het groepje gevoegd. Een meisje met donkere ogen en haar met een rode glans, zover dat duidelijk te zien was met de zon die wegtrok. Ze stak haar hand op ter begroeting en glimlacht erbij, die stond haar goed. 'Hey.' groette ze in het algemeen, en ze leek zich wat meer op mij te richten, wat me verbaasde. 'Jake was het toch? Ik ben niet zo goed met namen.' Ik glimlachte naar haar. 'Jake, dat klopt. En jou naam... Ik ben al helemaal waardeloos met namen, excuus.' Ik krabde ongemakkelijk aan mijn achterhoofd en hoopte dat ze het niet beledigend vond dat ik haar naam niet meer wist. Ze hield haar bloemenslinger een beetje omhoog en zei 'Waar is jouw bloemenslinger?'
    Ik moest er een beetje om lachen, tja die miste denk ik wel met dit thema. 'Ik heb er eerlijk gezegd helemaal niet aan gedacht er een om te doen, haha!'
    Waarom lachte ik daar om? Ik hoop maar dat ze me nu niet raar vind. Ik gaf mezelf in mijn hoofd een stomp, doe eens normaal en focus je op de dame. Daarom pakte ik maar een van de drankjes van de tafel en hield het haar voor. 'Proost?' Het klonk meer als een vraag, ik wist ook niet zeker of ze wel zo een drankje wilde, dus kon ze het nu makkelijker weigeren als wanneer ik het op normale toon zei. Hoopte ik.


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Rafael Emilio Reyes

    23 y/o || Fabian & Jill

    Na zijn simpele begroeting had nog een jongen zich bij hen gevoegd en ook een hey laten horen. Als hij het zich goed herinnerde heette hij Jake en even liet hij zijn blik bij de jongen hangen. De dame had een kleine glimlach zijn kant uitgestuurd en deed dat vervolgens ook richting Jake. Rafael keek weer naar de andere jongen en ergens meende hij een zweem van teleurstelling op zijn gezicht te zien, echter verdween dat al snel toen hij twee van de - werkelijk niet te drinken - cocktails oppakte en er eentje aan het meisje overhandigde.
          'Proost,' klonk het zachtjes.
          'Dankjewel, en inderdaad, proost.' De dame hief haar glas en Rafael kon een kleine grijns niet onderdrukken. Hadden ze iets onderbroken? Waren de twee eigenlijk niet zo blij dat ze nu niet meer alleen waren. Jammer. De jongen had zich vervolgens echter weer op Jake en hemzelf gericht.
          'Hoi! Hebben jullie een beetje zin in het feest?' Vroeg hij. Een afwachtende glimlach kwam vervolgens op het gezicht van de dame te liggen, maar als snel ging haar blik weer terug naar hem.
          ' 'Hey, ik weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen, maar het wordt vast gezellig,' reageerde Jake vervolgens op de vraag waarna ook hij een cocktail pakte. Rafael keek even naar hoe hij een goede poging deed nonchalant over te komen en grinnikte even sarcastisch.
          'Dat klinkt heel positief,' zei hij dan ook om vervolgens een slok te nemen van zijn drankje - met een poging zijn gezicht strak te houden. Jake zonderde zich een tikkeltje af, maar werd vergezeld door een dame die zich na een korte begroeting tot hem had gericht. Rafael liet zijn blik teruggaan naar Fabian en staarde hem even aan waarna hij een hand door zijn haren haalde.
          'Ach,' begon hij 'zin is misschien een groot woord, maar we moeten iets doen om de tijd te doden, niet waar?' Even trok hij zijn wenkbrauwen op en staarde naar het laatste beetje in zijn glas. Even twijfelde hij of hij het nog achterover zou gooien, maar zette het toen terug op het tafeltje.
          'Cocktails zijn niet zo mijn ding,' verduidelijkte hij toen met een vage glimlach richting de twee voor hem.



    [ bericht aangepast op 13 juni 2018 - 21:11 ]


    chaos makes the muse

    FABIAN MILLSTONE
    || 23 || With Jill, Rafael & Jake|| outfit



    Jill lacht zachtjes als ze de cocktail van me overneemt. 'Dankjewel,' zegt ze, terwijl ze het glas omhoog houdt, 'en inderdaad, proost.' Ze voegt daden bij woorden en neemt een klein slokje van haar glas. Ik volg haar voorbeeld en ontdek dat de cocktail een romige textuur heeft en een beetje naar kokosnoot smaakt. Ik vind het alleszins erg lekker.
    Terwijl ik wacht op het antwoord van de mensen voor me, voel ik Jill's blik op me rusten. Ik kijk naar rechts, waardoor ik haar betrap, en grijns. 'Hey,' vangt één van de jongens mijn aandacht, Jake geloof ik. 'Ik weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen, maar het wordt vast gezellig.' Hij lijkt zich niet erg op zijn gemak te voelen en met zijn postuur neemt hij afstand van de groep. Misschien is hij wat verlegen? Daarnaast lijkt hij nochtans een gezellig persoon. Even later gaat hij een gesprek aan met een ander meisje. Ik besluit ze te laten en me te focussen op Jill en Rafael. Die laatstgenoemde kijkt wat nors en mompelt iets wat ik niet kan verstaan. Daarna haalt hij zijn hand door zijn haar en zegt: ''Ach, zin is misschien een groot woord, maar we moeten iets doen om de tijd te doden, niet waar?' Hij kijkt vragend naar ons en zet dan zijn volle glas terug neer. 'Cocktails zijn niet zo mijn ding.' Ik knik en neem nog een slok van mijn kokosnoot-cocktail, die me eigenlijk toch wel smaakt.
    Om de sfeer een beetje in de groep te houden, kijk ik lachend naar de twee voor me. 'En? Hebben jullie al iemand gezien die je bevalt? Nu de soulmate-regeling is afgeschaft, zijn er geen regels meer.' Mijn stem klinkt positief, maar eigenlijk baal ik nog steeds. Ik had zo graag mijn soulmate leren kennen...
    Pas dan besef ik hoe fout mijn uitspraak kan overkomen. 'Ik bedoel; er zijn natuurlijk wel regels, je moet toestemming krijgen en niet iedereen mag doen wat 'ie wil enzo. Maar je weet wel. Toch?' Ik sluit mijn mond als ik besef hoe hard ik aan het ratelen ben en oog naar de twee voor me. Zeg alsjeblieft dat ze me nu niet de grootste sukkel ooit vinden.



    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 15:35 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    ELLA CAROLINE GARNER

    "Jake, dat klopt. En jou naam... Ik ben al helemaal waardeloos met namen, excuus." antwoordde Jake op mijn voorstellen, waarbij hij aan zijn hoofd krabde. Ik vond het ook niet zo gek dat hij dat niet meer wist, ik bedoel, het waren ook zoveel mensen hier. Hoogstwaarschijnlijk wist ik ook de meeste namen niet meer. Toevallig de zijne nog wel, wat een geluk.
    Hij lachtte bij mijn opmerking over de bloemen slinger. 'Ik heb er eerlijk gezegd helemaal niet aan gedacht er een om te doen, haha!' zei hij. Ik schudde mijn hoofd en liet een "tsk-tsk" geluid klinken, alsof ik een juf was die twee ruziënde basisschooljongetjes betrapte en glimlachtte vervolgens naar hem om te laten zien dat het, obviously, een grapje was.
    Vervolgens hield hij me een drankje voor dat ik aanpakte en tegen zijn andere opgehouden glaasje klinkte. "Proost!" bevestigde ik zijn voorstel vrolijk. Deze jongen leek me erg aardig, waar ik wel blij mee was.
    "Dus, waar kwam je ook alweer vandaan?" vroeg ik hem. Het zou kunnen dat hij het al eerder verteld had, maar dat was me dan wel ontglipt. Hij zag eruit als een slimme jongen, waar mijn voorkeur in jongens wel naar uitging. Niet dat ik per se gelijk op zoek was naar een jongen, een vriend zou hier ook al heel fijn zijn.
    "Waarom doe je eigenlijk mee?" Ik vroeg hem die vraag omdat ik het mijzelf ergens ook wel afvroeg. Ik was echt totaal niet het persoon om met een groep random mensen die ik niet kende ergens in een vakantieresort te gaan zitten. Ja, ik houd van feestjes, maar zo'n wilde feestganger was ik niet en zo mega sociaal dat ik met iedereen vrienden werd was ik ook niet. Het was zo geweest dat een vriendin erover gehoord had en gegrapt had dat ik zoiets echt nooit zou doen. Ik had mezelf, superdom, willen bewijzen en had me voor de grap ingeschreven, niet bedenkend dat ik echt uitgekozen zou worden. Toen het bericht kwam dat ik hier daadwerkelijk heen zou gaan was ik overwhelmed en uiteindelijk sloop de gedachte erin dat het misschien toch wel leuk zou zijn of in ieder geval goed voor me, omdat het mijn grenzen zou verleggen.
    Geïnteresseerd keek ik naar Jake, ik was benieuwd wat de jongen hier gebracht had.


    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 21:36 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Jill Kate Bellamy
    20 • Outside, party • Fabian & Rafael • outfit

    Shit, waarom moest Fabian precies omkijken naar haar toen ze.. hem aan het bestuderen was? Hij keek haar met een grijns aan en ze voelde toch een lichtrode kleur naar haar wangen trekken terwijl ze haar blik afwendde. Gelukkig trok één van de andere jongens al de aandacht.
          'Ik weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen, maar het wordt vast gezellig.' En daarna nam de jongen al wat afstand van de groep en raakte hij in gesprek met een andere dame. Oké dan.
          'Ach, zin is misschien een groot woord, maar we moeten iets doen om de tijd te doden, niet waar?' waren de woorden van Rafael. Zowel zijn houding als zijn woorden vertelden haar dat hij er weinig zin in had. 'Cocktails zijn niet zo mijn ding.' zei hij daarna, waarop ze eens glimlachte en naar de keuken gebaarde.
          ''Ik dacht dat ik eerder in de keuken wat flessen drank zag staan, misschien zit daar iets tussen wat wel je ding is?'' opperde ze met een glimlach. Ze kon zich voorstellen dat niet iedereen fan was van mierzoete cocktails en misschien werd Rafael ook wat gezelliger als hij een fles drank had gevonden die hij wel lekker vond.
          'En? Hebben jullie al iemand gezien die je bevalt? Nu de soulmate-regeling is afgeschaft zijn er geen regels meer. Ik bedoel; er zijn natuurlijk wel regels, je moet toestemming krijgen en niet iedereen mag doen wat 'ie wil enzo. Maar je weet wel. Toch?' Jill kon een grinnik niet onderdrukken door het ratelen van Fabian, het was echt aandoenlijk.
          ''Ik kijk niet alleen naar het uiterlijk.'' verklaarde ze uiteindelijk als antwoord. Ze had eerst willen zeggen dat ze niet van plan was om op de eerste de beste jongen te duiken - maar ze vond dat wat bot overkomen en daarbij.. als ze straks wel interesse had, dan kreeg ze dat straks nog te horen. Dus speelde ze het op 'veilig' met die opmerking.
          ''Maar als ik dat wel zou doen, zitten er zeker wel een paar tussen die me bevallen.'' kwam er wat speelser over haar lippen.

    Jake McAllen
    25 • Close to Jill, Fabian, Rafael, with Ella. • At the party

         

    Ze pakte het glas over en klinkte het tegen de mijne, 'Proost!' Was haar reactie. Ik kon een glimlach niet onderdrukken. 'Dus, waar kwam je ook alweer vandaan?' Ik keek naar haar op toen ik net een slokje had genomen. 'Geboren in Noorwegen en gestudeerd in Londen.' Ik kon nog net een vlaag trots onderdrukken voordat deze mijn toon zou kleuren. Ik wilde niet arrogant overkomen, zeker niet. Daarom had ik er ook niet bijgezegd welke opleiding ik had gevolgd, als ze dat interessant vond kon ze dat altijd nog vragen. Ze zou het vast niet leuk vinden als ik te veel over mezelf sprak. 'Waarom doe je eigenlijk mee?' Of misschien toch wel?
    Ik keek haar even aan om zeker te weten dat ze geïnteresseerd was en of het niet met een andere bedoeling was, en antwoordde toen 'Een collega had me aangemeld, maar ik vond het niet eens zo een slecht idee. Ik ben altijd erg op mijn werk gefocust geweest, en het is nu ondertussen wel tijd om aan mijn sociale kring te werken, na 5 jaar in New York.' Ik glimlachte naar haar. Voor geen goud dat ik er bij zou zeggen dat ik überhaupt nog geen sociale kring heb omdat mensen me vaak vreemd vinden. Maar dit was buiten werktijd, dus ik kon mijn arts-act opzij schuiven. Misschien was dat al die tijd het probleem gewoon.
    'En jij? Je lijkt me niet een enorm feestbeest, toch?' Ik bekeek haar nog even met een schuin oog, en hoopte toen dat ik het goed had ingeschat, en dat ik dit niet te spontaan had gezegd. Ik keek haar weer gewoon aan, geïnteresseerd en alles behalve judging, hopelijk reassuring.
    (sorry voor engelse woorden, ik ben 9/10 keer nederlandse woorden kwijt)


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    ELLA CAROLINE GARNER

    "Geboren in Noorwegen en gestudeerd in Londen." Er leek iet wat onderdrukt trots door te komen in zijn stem, wat ik best gek vond.
    "Wauw, impressive." zei ik dan ook zeer waarderend. Deze niet-verkeerd uitziende jongen had ook nog eens goede hersenen.
    Dat hij na zijn studie in New York was gaan wonen, verbaasde me wel. Ik bedoel, New York was één van de mooiste steden die ik kende, maar als je Europa had, waarom zou je dan naar Amerika komen? "Waar werk je?" vroeg ik en "Ik kan me niet voorstellen dat een jongen als jij zou moeten werken aan je sociale kring, komen de vrienden je niet aanwaaien?" Dat wat misschien bedoeld had kunnen zijn als een soort flirt, kwam nogal krom uit mijn mond en ik zou wensen dat ik het terug kon nemen. Ik vroeg me af hoe hij nu zou denken dat ik over hem zou denken. Veel tijd om erover na te denken had ik verder niet, want het was alweer bijna tijd mijn andere grote talent in de strijd te zetten.
    'En jij? Je lijkt me niet een enorm feestbeest, toch?' Ik keek hem quasi-verontwaardigd aan. Hij had ergens wel een beetje gelijk, maar dat hoefde hij niet helemaal te weten.
    "Wat bedoel je?" zei ik lichtelijk spottend en bewoog iets meer dan een klein beetje mee op de muziek. "Life of the party, dat zie je toch wel?" Ik ging ook echt wel eens naar een feestje, wanneer vriendinnen me vroegen, wat ongeveer zo'n twee of drie keer per maand. Ik vond het ook wel gewoon prima om lekker thuis te zitten, televisie te kijken of een boek te lezen. Soms ging ik uiteten of weet ik veel, ik had gewoon niet per se de behoefte om iedere week een aantal keer naar een feest te gaan en zeker niet om me helemaal vol te drinken met katerwekkende versnaperingen. Ik besloot echter dat het vanavond misschien wel anders zou gaan, goh wat was ik spontaan.
    Ik nam een grote slok uit mijn glas, waarna ik mijn gezicht in de plooi moest houden. Dat ik geen regelmatige alcoholdrinker was, kwam misschien ook wel doordat de eerste glazen mij altijd een grote uitdaging boden.
    "Zeg, waarom ben je eigenlijk vertrokken uit Noorwegen? Het lijkt me echt een supergaaf land." Ik bedacht me dat ik het jammer vond dat ik er nog nooit geweest was.



    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Isabel Izzy Jenkins
    The Fuck-up- 21 - Alone -> Kate - Party - outfit

    Vakantie. Vakantie naar één of ander resort en alles wordt betaald en er zijn geen regels en bovenal- er zijn geen soulmates. Complete vrijheid en niet de angst dat ik voor de rest van mijn leven opgesloten zit met iemand waar ik - naast het feit dat we volgens de overheid perfect zijn voor elkaar - niets gemeen hebben en gewoon.. rust. Geen shifts van 14 uur meer, geen gasten die me behandelen alsof ik nog minder waard ben dan de restjes eten die ik aan het einde van de avond van hun tafels schraap, gewoon even alleen aan mezelf denken. Laat dat nou precies zijn wat ik nodig heb. Zit er een addertje onder het gras? Vast wel, maar voor nu is dit genoeg.
    (...)
    Vanochtend vroeg was ik aangekomen, had ik mijn spullen in mijn hotelkamer gedumpt - nog voor ik mijn kamergenoot had kunnen ontdekken - en was ik op onderzoek uit gegaan in het resort. Onderweg was ik iedereen wel tegen gekomen, maar ik was het vliegtuig in gestapt na mijn laatste shift en runde op maar een paar uur slaap, dus ik had even een momentje voor mezelf nodig gehad en daarbij was deze locatie absoluut prachtig en wilde ik op mijn gemak alles in me op kunnen nemen.
    (...)
    Na mijn "ontdekkingstocht" had ik me gedoucht en omgekleed, waarna ik me uiteindelijk richting het feest had begeven. Daar sta ik nu, een of andere felgekleurde cocktail die meer naar vruchtensap smaakte dan iets anders in mijn hand, als een meisje me aanspreekt. "Hey," zegt het meisje, wat ik vaag herken van vanmiddag. "Jij was toch Isabel? Of toch Ellison?" Het gezicht van het meisje verkleurt enigszins en ik lach haar vriendelijk toe, waarna ik knik. "Isabel, maar zeg maar Izzy. Jij bent... Kate, toch?" Ik heb vanmiddag al even met haar staan praten, al heb ik niet het idee dat ik een goed beeld heb van het meisje. "Wat is het hier gaaf he!" Glimt het meisje terwijl ik een slok neem van het drankje. "Het is net zo'n plek waar ze van die slechte programma's opnemen, Love Island enzo, weet je wel?" Ik lach en kijk om me heen. "Het is bijna te mooi om waar te zijn."

    [ bericht aangepast op 16 juni 2018 - 21:48 ]


    Spinning around, I'm weightless.

    Jake McAllen
    25 • Close to Jill, Fabian, Rafael, with Ella. • At the party

         

    'Wauw, impressive.' Oké, nice, dat kon ze dus wel waarderen. 'Waar werk je?' Ik dacht even na, en besloot gewoon eerlijk te antwoorden met hoe het ervoor stond. 'Ik werk eigenlijk een beetje overal en nergens, waar ze me dan ook nodig hebben. Ik ben een soort oproep-arts geworden.' Ik glimlachte bij de gedachte dat dat zo goed had uitgepakt. Mijn naam ging vaak van mond tot mond dus ik had nooit echt de kans niets te doen als ik daar geen zin in had.
    'Ik kan me niet voorstellen dat een jongen als jij zou moeten werken aan je sociale kring, komen de vrienden je niet aanwaaien?' Ik vroeg me af waarom ze dat dacht, en vond het jammer dat het niet zo werkte. 'Nee, helaas niet. Ik ben niet zo interessant denk ik?' Ik haalde mijn schouders er maar over op.
    'En jij? Je lijkt me niet een enorm feestbeest, toch?' Ik bekeek haar nog even met een schuin oog, en hoopte toen dat ik het goed had ingeschat, en dat ik dit niet te spontaan had gezegd. Ze reageerde echter met 'Wat bedoel je?' met een lichtelijke spottende toon, en ze bewoog een beetje mee op de muziek. 'Life of the party, dat zie je toch wel?' Ik fronste, lag het nou aan mij of leek dit helemaal out of place voor haar? Ik besloot er niet op in te gaan, ik wilde haar absoluut niet beledigen. Ze nam een grote slok uit haar glas en leek een halve seconde te verschieten. Jee, dat leek ikzelf wel als ik wat dronk. Ik besloot te doen alsof ik het niet merkte.
    'Zeg, waarom ben je eigenlijk vertrokken uit Noorwegen? Het lijkt me echt een supergaaf land.' Ik keek haar weer aan en glimlachte instemmend. 'Dat is het absoluut. Ik ben weggegaan omdat de studie in Engeland mij werd aangeboden, en mijn familie juichten me toe deze te volgen toen ik niet weg wilde. Er is alleen iets gebeurt in de familie en dat maakt het niet meer hetzelfde, dus dat lag een beetje moeilijk.' Ik hoopte dat dit niet te vaag was, maar ik wilde niet beginnen over het overlijden van mijn broer, dat zou meteen de sfeer en mijn avond verpesten, dat gunde ik niemand. Ik wilde afwezig mijn glas naar mijn mond brengen, maar bedacht me nog net. Rustiger aan doen met dat glas. Zo maar even wat water of iets dergelijks zoeken, dan hoefde ik me minder zorgen te maken. 'Waar kom jij vandaan?' Vroeg ik toen, en was oprecht geïnteresseerd hoe deze dame hier kwam en was hoe ze was.


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Rafael Emilio Reyes

    23 y/o || Fabian & Jill

    Nadat hij de twee voor hem had verteld dat cocktails niet helemaal zijn ding waren, had Fabian eens geknikt en een slok van zijn eigen drankje genomen. Rafael keek even naar zijn glas en vroeg zich af hoe hij het goedje naar binnen kreeg zonder ook maar een spiertje te vertrekken.
    Jill had echter even gelachen en hij volgde haar gebaar richting de keuken.
          'Ik dacht dat ik eerder in de keuken wat flessen drank zag staan, misschien zit daar iets tussen wat wel je ding is?' Stelde ze vervolgens en Rafael keek haar even verrast aan waarna hij knikte en haar een klein glimlachje schonk.
          Dat zal ik in gedachten houden,' zei hij toen. Hij had nu geen zin om op pad te gaan, het kwam later wel.
          'En? Hebben jullie al iemand gezien die je bevalt? Nu de soulmate-regeling is afgeschaft, zijn er geen regels meer,' vroeg Fabian toen wat veroorzaakte dat de wenkbrauwen van Rafael de lucht in gingen. Was hij serieus? Geen regels was misschien een iets té optimistische instelling.
          'Ik bedoel; er zijn natuurlijk wel regels, je moet toestemming krijgen en niet iedereen mag doen wat 'ie wil enzo. Maar je weet wel. Toch?' Werd nog toegevoegd.
    Rafael kon een kleine grijns niet onderdrukken nadat de stortvloed aan woorden de mond van Fabian had verlaten. Een ietwat geamuseerde blik ging over het tweetal voor hem toen Jill richting Fabian grinnikte en van haar blik vrijwel af te lezen hoe schattig ze hem op het moment vond.
          'Ik kijk niet alleen naar het uiterlijk,' antwoordde de dame op de vraag van Fabian en Rafael schudde met een vage grijns zijn hoofd. Ze speelde of safe en daar had ze groot gelijk in, maar ergens had hij het wel geinig gevonden als er daadwerkelijk namen naar buiten waren gerold - niet dat hij dan wist wie het waren, maar daar had hij wel achter gekomen.
          'Maar als ik dat wel zou doen, zitten er zeker wel een paar tussen die me bevallen,' klonk het vervolgens van haar kant met een toon die ietwat speelser klonk.
          'Ik denk dat ik me daarbij aansluit,' constateerde hij waarna hij eventjes knikte richting Jill. Zijn blik richtte hij op Fabian.
          'Veel zijn leuk voor een nachtje, maar hebben verder weinig inhoud, nietwaar?' Hij keek de jongen even vragend aan waarna hij hem een amicaal duwtje tegen zijn arm gaf.
          'Maar aangezien jij met de vraag komt, heb je ons iets op te biechten?' Zijn blik verandere van vragend naar geamuseerd en kort haalde hij een hand door zijn haren.




    chaos makes the muse

    ELLA CAROLINE GARNER

    Hij vertelde me dat hij arts was, wat ik toch wel bewonderendwaardig vond. Ik weet niet waarom, maar ik had ergens niet verwacht dat ik ook slimme mensen zou tegen zou komen hier, misschien omdat het me deed denken aan gekke datingsprogramma's, waar matches elkaar op gekke feestjes voor het eerst ontmoeten. De mensen die meededen aan dat soort programma's waren meestal niet de slimsten. Natuurlijk werd men voor deze vakantie geselecteerd, net als ik geselecteerd was en dus had het eigenlijk heel weinig met intelligentie te maken.
    "Arts, jeetje" zei ik. "Je ouders moeten trots op je zijn." En de mijne ook, dacht een ondeugende gedachte, als ik met een arts thuis zou komen. Het was nog best wel wennen voor mijn ouders en ik, waarschijnlijk nog wel voor veel meer mensen, dat onze geliefdes niet meer bepaald werden, maar dat we deze zelf konden uitkiezen. Ergens was ik best benieuwd wie eruit was gekomen als ik dit niet zelf had mogen kiezen en vond ik het stiekem best jammer dat ik het nu zelf uit moest vinden, omdat ik best bang was over hoe dat zou gaan. Tot nu toe leek het echter best goed te gaan, de eerste jongen die ze echt sprak was én vriendelijk én zag er niet verkeerd uit, bovendien was hij arts!
    "Niet?" vroeg ik toen hij vertelde dat mensen hem niet zo interessant vonden. Een schuin glimlachje verscheen op mijn gezicht. "Ik vind je anders best wel interessant hoor." Jeetje, wat was ik aan het doen? Ik kon niet echt bepalen of ik nou trots op mezelf was of dat ik me enorm voor mezelf schaamde.
    "Dat is het absoluut. Ik ben weggegaan omdat de studie in Engeland mij werd aangeboden, en mijn familie juichten me toe deze te volgen toen ik niet weg wilde. Er is alleen iets gebeurt in de familie en dat maakt het niet meer hetzelfde, dus dat lag een beetje moeilijk." antwoordde op mijn vraag waarom hij vertrokken was uit Noorwegen. Ik voelde mijn wenkbrauw vragend omhoog gaan, maar trok mijn gezicht snel weer in de plooi. Ik vroeg me af wat er gebeurd was met zijn familie, maar nam op tijd aan dat hij dat waarschijnlijk niet wilde vertellen en anders al wel gedaan had. Het deed hem pijn, dat vermoedde ik. Het leek me verschrikkelijk om zo ver van mijn familie te zijn, zeker op het moment dat er iets met iemand zou gebeuren. Ik dacht aan mijn familie, mijn vader, mijn moeder en hoe ik ze echt nooit zou kunnen missen. Ik woonde nu natuurlijk wel verder van ze af, maar nog steeds zag ik ze best eens. De afstand Noorwegen - Engeland of zelfs Noorwegen - Verenigde Staten zou ik echt nooit kunnen overzien.
    "Waar kom jij vandaan?" vroeg hij me toen, wat goed aansloot bij mijn eerdere gedachten.
    "Een dorpje vier uurtjes van New York," antwoordde ik hem. "Ik ben gaan studeren in New York, maar mijn ouders wonen er nog steeds. Ik zit in het tweede jaar van rechten op dit moment." Ik weet niet waarom, maar ik voelde me ergens altijd een beetje oncomfortabel als ik over mezelf praatte. Ik vond andere mensen gewoon interessanter dan mezelf, denk ik.
    Ik draaide me om en bekeek de kleurige drankjes op de tafel. Inmiddels had ik mijn drankje bijna op en vond het eigenlijk wel tijd voor een volgende. Ik mocht wel wat losser worden, alhoewel ik me bij deze jongen prima voelde, wilde ik me honderd procent op mijn gemak voelen, vooral op deze eerste avond, even mijn zorgen aan de kant zetten. Na een laatste slok pakte ik een roze gekleurd drankje van de tafel. Ik kende echt wel een aantal cocktails, maar kon nu niet echt namen aan glaasjes verbinden.
    "Hm," proefde ik het drankje. "Dit is echt lekker!" Blij verrast had ik dus het goede drankje uitgekozen, dit smaakte een stuk beter dan het eerdere drankje, no offense Jake. Ik pakte nog een van het drankje en stak het naar hem uit. "Jij ook een?"



    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Jake McAllen
    25 • Close to Jill, Fabian, Rafael, with Ella. • At the party

         

    'Een dorpje vier uurtjes van New York. Ik ben gaan studeren in New York, maar mijn ouders wonen er nog steeds. Ik zit in het tweede jaar van rechten op dit moment.' Ze leek er niet comfortabel uit te zien. Had ik iets verkeerd gezegd? 'Rechten, zo! Ik mag wel oppassen.' En voor ik het doorhad had ik geknipoogd. Fuck. Dat komt er nou van! Ik kon mezelf net weerhouden om verwijtend naar het drankje in mijn hand te kijken. Ella draaide zich om en bekeek naar alle gekleurde drankjes op de tafel. Ze pakte een roze drankje en proefde het. 'Dit is echt lekker!' Ze zag er blij uit, alsof ze een hele moeilijke gok nam en goed gokte. Ik glimlachte om haar enthousiasme. Ze pakte er nog een en stak deze naar me uit. Shit. 'Jij ook een?' Ik fronste even en keek naar het drankje in mijn hand. Er zat nog ongeveer twee centimeter in. Mijn hart besloot voor mijn hoofd, en ik gooide het restje naar achter en pakte het roze drankje aan. 'Thanks!' En ik proefde het ook. Much better! Geen wonder dat ze zo enthousiast was. Maar ik moest me niet vaker zo laten meeslepen. Ik voelde mijn hoofd gewoon al boos worden om de beslissing die ik had genomen. Als ze die andere kant die omhoog zou komen niet leuk vond kon ik het absoluut schudden, de overige tijd dat ik hier was. Ik vond Ella net zo leuk! Slim en knap. Wat school er nog meer achter? Als zij aangewezen was als mijn soulmate had ik dat helemaal niet vervelend gevonden, dacht ik. Ze leek het goed met me vol te kunnen houden en ik had nog geen een negatieve blik toegeworpen gekregen. 'Inderdaad, lekker! Typisch kleurtje wel!' En ik lachte om de bijna neon roze kleur. Wel feestelijk, zo. Ik hield mijn glas nog een keer omhoog voor een tweede toost en lachte naar Ella. 'Op de avond!'

    [ bericht aangepast op 21 juni 2018 - 15:52 ]


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    FABIAN MILLSTONE
    || 23 || With Jill & Rafael || outfit


    'Ik dacht dat ik eerder in de keuken wat flessen drank zag staan, misschien zit daar iets tussen wat wel je ding is?' Ik volg Jill's blik naar de openstaande deur - waarschijnlijk de keuken. Ik wil net zeggen dat het een goed idee is, als de jongen droogjes opmerkt: 'Dat zal ik in gedachten houden.'
    Behoedzaam laat ik mijn ogen over zijn gezicht glijden. Ik denk niet dat er momenteel iets is waarvan de jongen enthousiast zal worden. Dus breng ik de aandacht maar op soulmates - of eerder het gebrek daaraan.
    'Ik kijk niet alleen naar het uiterlijk,' antwoordt Jill als eerste. Ik kan mezelf wel, voor de zoveelste keer, voor het hoofd slaan. Natuurlijk kijk ik ook niet alleen naar het uiterlijk, zo oppervlakkig ben ik niet. Denkt Jill nu van wel? 'Maar als ik dat wel zou doen,' gaat Jill verder, 'zitten er zeker wel een paar tussen die me bevallen.' Haar ogen krijgen een ondeugende, speelse blik. Natuurlijk heeft ze al meerdere kandidaten gezien. Ze zou ze ook allemaal kunnen krijgen, dat weet ik zeker. Een heel klein stemmetje in mijn hoofd twijfelt of ze het mogelijk over mij kan hebben. Het wordt echter snel gesust door de dominantere stem, die goed genoeg weet hoe de vork echt in de steel zit. Nu het soulmate-programma van de baan is, heb ik geen schijn van kans. Het zijn de Rafael's van de wereld, die gaan lopen met de Jill's.
    'Ik denk dat ik me daarbij aansluit,' zegt de jongen net, terwijl hij zijn grijns niet van zijn gezicht kan halen - me waarschijnlijk uitlachend om mijn onhandigheid. Ach, ik ben het gewend.
    Rafael kijkt me aan en zegt: 'Veel zijn leuk voor een nachtje, maar hebben verder weinig inhoud, nietwaar?' Hij duwt me zachtjes tegen mijn arm en grijnst. Ik voel hoe mijn blik donker wordt, maar nog voor ik kan protesteren, zegt Rafael: 'Maar aangezien jij met de vraag komt, heb je ons iets op te biechten?'
    Natuurlijk word ik meteen knalrood en ik vermijd uit alle macht de blik van het meisje naast me.
    'Ten eerste: nee. Ik heb ondervonden dat iedereen wat te vertellen heeft, zolang je de moeite neemt om erachter te vragen.' Ik vraag me af of de boodschap nog wel overkomt, nu mijn hoofd waarschijnlijk de kleur van een tomaat heeft aangenomen. Ik ben alleszins blij dat de woorden uit mijn mond zijn gekomen zonder gestotter. 'En ten tweede...' Ik kuch en probeer de krop in mijn keel door te slikken. 'Ik heb wel wat gezien wat me aanstaat ja. Maar zoals Jill eerder al opmerkte, is het uiterlijk niet alles.' Voorzichtig kijk ik naar het meisje naast me en glimlach. Daarna richt ik mijn blik weer op mijn cocktail en neem een grote slok. Laat ze nu maar ophouden met al die ongemakkelijke vragen; ik heb het al warm genoeg.






    [ bericht aangepast op 21 juni 2018 - 16:57 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien