• Hoihoi!
    Succes aan iedereen die keihard aan het blokken is of (zoals ik) nog bezig is met een scriptie. Nog even volhouden tot de zomer (flower)

    Voor dat laatste (mijn scriptie, niet mijn zomerplannen, haha) wil ik jullie graag vragen of er wellicht mensen hier op Q zijn die doof of slechthorend zijn, en/of gebarentaal gebruiken en die mijn enquête zouden willen invullen. Het gaat over de erkenning van gebarentaal en waarom die er volgens jou wel of niet zou moeten komen.

    Dit is de link:
    https://goo.gl/forms/1DGasBDywvWmV1Sg1

    Mocht je vrienden of familie hebben die 'm misschien willen invullen, deel 'm dan vooral! Mocht je op Facebook willen delen laat het dan even weten, dan stuur ik je een pb naar mijn Facebookpost. Dankjewel!


    “Love is a contradiction.”

    Mijn zusje volgt lessen gebarentaal. Ze is niet slechthorend/doof en heeft ook geen spraakproblemen ofzo, maar komt door haar beroep wel met zo'n mensen in aanraking. Mag zij het ook invullen of liever niet?


    The soul needs autumn.

    Ik ben toevallig ernstig slechthorend, maar wel gewoon opgevoed en onderwijs gevolgd als een "goed horende" persoon dus ik heb hem voor je ingevuld en dat ook als toevoeging als laatste ingevoerd. Ik vond sommige vragen daarom best lastig om te beantwoorden tbh, omdat ik er eigenlijk niet bij stil gestaan heb en mezelf echt moest afvragen. Ik heb daarom bij de vraag of doof zijn een handicap of identiteit is "Anders" aangeklikt en dan "Beide" neergezet, want voor mij ben ik in sommige delen gelimiteerd in mijn "kunnen" maar is het ook een deel van wie ik ben en waarom ik ben zoals ik ben.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik ken helaas geen mensen die slechthorend/doof zijn of gebarentaal spreken, maar ik hoop dat je mensen vindt die het in kunnen vullen (:


    And then we'll see it.

    Grace schreef:
    Mijn zusje volgt lessen gebarentaal. Ze is niet slechthorend/doof en heeft ook geen spraakproblemen ofzo, maar komt door haar beroep wel met zo'n mensen in aanraking. Mag zij het ook invullen of liever niet?

    Als ze een mening heeft over de erkenning, mag het wel, ik zag namelijk dat ook een paar NGT docenten 'm in hadden gevuld. Laat haar maar even kijken naar de enquête of ze denkt dat ze 'm goed in kan vullen! Oh en wens d'r veel succes met de lessen, superleuk =)

    Manoeuvre schreef:
    Ik ben toevallig ernstig slechthorend, maar wel gewoon opgevoed en onderwijs gevolgd als een "goed horende" persoon dus ik heb hem voor je ingevuld en dat ook als toevoeging als laatste ingevoerd. Ik vond sommige vragen daarom best lastig om te beantwoorden tbh, omdat ik er eigenlijk niet bij stil gestaan heb en mezelf echt moest afvragen. Ik heb daarom bij de vraag of doof zijn een handicap of identiteit is "Anders" aangeklikt en dan "Beide" neergezet, want voor mij ben ik in sommige delen gelimiteerd in mijn "kunnen" maar is het ook een deel van wie ik ben en waarom ik ben zoals ik ben.

    Dankjewel voor het invullen, daar ben ik heel blij mee! En zo is het ook duidelijk hoe je het hebt ingevuld met de toelichting erbij, dus daar heb ik zeker wat aan, bedankt!

    Koffie schreef:
    Ik ken helaas geen mensen die slechthorend/doof zijn of gebarentaal spreken, maar ik hoop dat je mensen vindt die het in kunnen vullen (:

    Wat heb jij een geweldige username & thanks!


    “Love is a contradiction.”

    Heel veel succes nog met je scriptie E! (flower)


    Let the Night embrace you

    Ik heb het doorgegeven aan mijn zusje en ze is nu bezig in te vullen. Bij haar gaat het wel om de Vlaamse, maar qua erkenning enzo is dat eigenlijk hetzelfde.^^


    The soul needs autumn.

    Ik ben niet slechthorend maar ken wel een paar gebaren?


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ik ben zelf behoorlijk slechthorend, maar ik ben tot morgen in het buitenland, dus ik zal de enquête ergens de komende dagen invullen ^^


    BE YOUR OWN ANCHOR

    LaLoba schreef:
    Ik ben zelf behoorlijk slechthorend, maar ik ben tot morgen in het buitenland, dus ik zal de enquête ergens de komende dagen invullen ^^


    Gedaaaaan ^^ Ik vond het een erg interessante enquête!


    BE YOUR OWN ANCHOR

    Nyx schreef:
    Heel veel succes nog met je scriptie E! (flower)

    Dankjewel! <3

    Grace schreef:
    Ik heb het doorgegeven aan mijn zusje en ze is nu bezig in te vullen. Bij haar gaat het wel om de Vlaamse, maar qua erkenning enzo is dat eigenlijk hetzelfde.^^

    Helemaal super, heel erg fijn! En het lijkt inderdaad qua argumenten volgens mij wel veel op elkaar, bedank haar maar voor het invullen!

    Muizlet schreef:
    Ik ben niet slechthorend maar ken wel een paar gebaren?

    Je kunt even in de enquête kijken of je denkt dat je zo bekend bent met gebarentaal dat je in de doelgroep valt, maar als je denkt hm ik weet niet zoveel hierover, dan hoef je 'm niet in te vullen, het is allang fijn dat je reageert =)

    LaLoba schreef:
    (...)

    Gedaaaaan ^^ Ik vond het een erg interessante enquête!

    Yes, echt superfijn en goed om te horen dat je het interessant vond, hopelijk is mijn scriptie dat dan ook haha. Hartelijk dank!


    “Love is a contradiction.”

    Waarom vind ik het zo leuk dat er een enquete is speciaal voor people like moi? Ik ben flink slechthorend, dus heb het ingevuld!


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat