• De stelling van deze week luidt:
    Een waarschuwing op energiedrankjes is overdreven.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Yep


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat zeer zeker


    El Diablo.

    Ik drink zo'n dingen niet, maar ik neem aan dat het er op staat voor een reden dus nee. (:


    The soul needs autumn.

    Ik ben die betutteling van de overheid zo kots- en kotsbeu.


    oi, suzy

    Nee joh. Zeer terecht. Vergeet ook de waarschuwing op de banaan niet (die schillen zijn dodelijk!), popcorn (want je stikt je soms de moord in die dingen) en water (want watervergifting is een ding). En plak diezelfde waarschuwingen dan maar op stoeptegels, auto’s, lantaarnpalen en aanstekers, en ga zo maar door want nu ik er over nadenk is alles wel slecht voor je.

    (Obviously sarcasm maar ik word dat gejammer om ‘dit is slecht’ en ‘dat is ongezond’ zo moe)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Dus iedereen die zegt ‘onzin’ is ook van mening dat waarschuwingen op sigaretten niet hoeven?


    Sattler schreef:
    Dus iedereen die zegt ‘onzin’ is ook van mening dat waarschuwingen op sigaretten niet hoeven?


    Yep


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik vind het niet misplaatst dat er een waarschuwing op staat, even als de waarschuwingen op pakjes sigaretten.
    Ik ben echter niet van mening dat ze iets uithalen. Mensen stoppen ook niet met roken door de waarschuwingen zo zullen mensen ook niet stoppen met energie drinken voor een waarschuwing.

    Maar dat ze er op staan vind ik niet overdreven en niet misplaatst.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Sattler schreef:
    Dus iedereen die zegt ‘onzin’ is ook van mening dat waarschuwingen op sigaretten niet hoeven?


    Eigenlijk wel ja. Het is zover ik weet algemeen bekend dat het niet bepaald gezond is en die waarschuwingen doen in mijn ogen toch niet veel als mensen het willen


    El Diablo.

    Sattler schreef:
    Dus iedereen die zegt ‘onzin’ is ook van mening dat waarschuwingen op sigaretten niet hoeven?


    Toen ik nog rookte heb ik letterlijk nooit naar die waarschuwingen gekeken en met de foto’s speelde ik eerder kwartet dan wat anders. Zeker wanneer je hoort dat de foto’s geen rokers bevatten, dan neem je het al helemaal niet meer serieus.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Sattler schreef:
    Dus iedereen die zegt ‘onzin’ is ook van mening dat waarschuwingen op sigaretten niet hoeven?


    Waarschuwingen op pakjes sigaretten halen ook niks uit, ben wel gestopt met roken maar niet door de foto's op de pakjes


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Heel zeker van wel. Ik krijg hartkloppingen tot de duizendste van die dingen. Mensen die er niets van af weten, hebben er zeker baat bij om die waarschuwing te lezen.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2018 - 14:56 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Heel zeker van wel. Ik krijg hartkloppingen tot de duizendste van die dingen. Mensen die er niets van af weten, hebben er zeker baat bij om die waarschuwing te lezen.

    + over de kwestie van het roken: ik denk niet dat die plaatjes mensen doen stoppen met roken, maar eerder bedoeld zijn om te voorkomen dat iemand eraan begint.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vind die energiedrankjes sowieso al ranzig. Die geur maakt me al misselijk. En als ik zie hoeveel sommige mensen ervan drinken, dat kán niet goed zijn.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik denk dat ze best goed kunnen zijn. Hoewel mensen zeggen dat het "algemeen bekend" is dat energy en sigaretten slecht voor je zijn, denk ik dat dat toch niet per definitie tot alle lagen van de bevolking doordringt. Met waarschuwingen kan je mensen misschien toch nog dat kleine beetje extra afremmen om er toch maar niet aan te beginnen. Over hoe ongezond energy nou precies is, is bovendien nog aardig veel discussie geweest en ik denk dat veel mensen geneigd zijn te relativeren hoe schadelijk het nou is.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.