• Hallo hallo,

    even een vraag voor degenen die bekend zijn met het koperspiraal.
    Ik heb deze morgen precies een week geleden laten zetten. Er is me van tevoren en op de dag van plaatsing zelf verteld - en ik had het al gelezen - dat het je baarmoeder de eerste drie maanden een opdonder geeft. Je menstruatie kan er heftiger door worden, eerste periode kan je bloed verliezen door het wondje dat is gemaakt in je baarmoedermond, etc. etc.

    Ik ben toevallig vandaag ongesteld geworden, maar had elke dag wel bloedverlies. Dit was niet mijn ongesteldheid, want ik ken mijn ongesteldheid en dit was gewoon 'ander bloed'. Hoe vreemd dit ook klinkt. Het was er ook niet altijd, maar wat ik wel elke keer had was bloedingen bij (pas op) seks. Maar ook gewoon echt pittig veel zeg maar. Het doet dan totaal geen pijn, maar het was dusdanig veel dat zowel mijn vriend als ik er toch een beetje vreemd van opkeken.

    Nou vroeg ik dit vandaag na aan iemand dit het hormoonspiraal heeft, en zij vertelde maar drie dagen bloedverlies te hebben gehad. Je zou juist denken dat het koperspiraal - zonder hormonen - wat minder lawaai veroorzaakt. Ik ben hiervoor ook al een jaar van de pil af, dus het is ook niet zo dat mijn lichaam weer moet wennen aan het leven zonder pil.

    Wat 'even een vraag' werd is een half verhaal geworden, maar goed.

    Iemand ervaringen om te delen?


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, wel weet ik dat ieder persoon er heel anders op kan reageren.
    Ik had een vriendin die een hormoonstaafje had laten zetten en bijna een halfjaar lang bloedde.
    Ik zelf nam eerst de pil, wat voor best wel wat bloedingen veroorzaakte. Daarna ging ik over na de prikpil en het stopte gelijk.
    Half jaar later kwam er alleen heel oud en donker bloed er zomaar uit, dat duurde een maand of twee en toen ging het weer weg.
    De ene keer was het heel dik en slijmachtig en de andere keer gewoon puur bloed.

    Als het geen pijn doet is er denk ik niet veel om zorgen over te maken, maar als je er echt mee zit dan zal ik even terug naar de dokter gaan.

    ScribbleTheFox schreef:
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, wel weet ik dat ieder persoon er heel anders op kan reageren.
    Ik had een vriendin die een hormoonstaafje had laten zetten en bijna een halfjaar lang bloedde.
    Ik zelf nam eerst de pil, wat voor best wel wat bloedingen veroorzaakte. Daarna ging ik over na de prikpil en het stopte gelijk.
    Half jaar later kwam er alleen heel oud en donker bloed er zomaar uit, dat duurde een maand of twee en toen ging het weer weg.
    De ene keer was het heel dik en slijmachtig en de andere keer gewoon puur bloed.

    Als het geen pijn doet is er denk ik niet veel om zorgen over te maken, maar als je er echt mee zit dan zal ik even terug naar de dokter gaan.

    Nee ik maak me er ook niet echt zorgen over, maar vind het voornamelijk gewoon vervelend.
    Ik dacht nu dus ook ongesteld te zijn geworden, maar nu heb ik vandaag bijvoorbeeld weer amper wat :/


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik heb geen advies