• Mijn broer moet dinsdag zijn auto naar de garage brengen en werken. Dit was allemaal vrij onverwachts dus hij vroeg of hij mijn auto mee mocht nemen en ik erheen wilde rijden. Ik had gezegd dat ik met een vriendin nog moest afspreken maar het zou laten weten. Maar al voorwaarde dat zij mij wel thuis brengen of een leenauto geven.

    Het is namelijk mijn vrije dag en dan ga ik niet in de garage zitten voor lange tijd.

    Nu kwam ik net naar boven en begint mijn moeder te vertellen over hoe mijn broer mijn auto wel kan pakken want die vriendin en ik hadden een andere dag afgesproken. Dus ik gaf aan dat dat mijn taak was om met hem te communiceren. Waarop mama aangaf dat mijn broer erom gevraagd had.

    Na een poosje zei ik tegen haar van 'ik bedoelde het niet lullig maar jij wilt dat wij meer onze eigen dingen regelen. Ik weet dat je het goed bedoeld maar vaak doe jij het voor ons. Zo kunnen we dat nooit leren' waarop haar reactie gelijk is dat ze dan wel niks voor ons meer regelt.

    Ik weet dat dit morgen waarschijnlijk weer vergeten is maar ik voel mij hierdoor echt heel klote. Had ik dit anders moeten aanpakken en mijn mond moeten houden?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Je bent 21, je moeder heeft niet het recht om te gaan bepalen of iemand wel of niet even jouw auto pakt.
    Ik begrijp precies wat je bedoelt, het feit dat je broer met je auto wilt rijden is niet erg, maar het feit dat iemand zomaar even voor jou gaat bepalen.

    Gewoon vertellen tegen haar morgen, ''Mam, ik zit nog met iets...'' en dan vertellen dat je het niet zo leuk vind als iemand over jouw zaken bepaald.
    Misschien is even met je broer praten ook wel een goed idee, aangezien hij het aan je moeder heeft gevraagd ook al had hij al antwoord van jou gekregen.

    ScribbleTheFox schreef:
    Je bent 21, je moeder heeft niet het recht om te gaan bepalen of iemand wel of niet even jouw auto pakt.
    Ik begrijp precies wat je bedoelt, het feit dat je broer met je auto wilt rijden is niet erg, maar het feit dat iemand zomaar even voor jou gaat bepalen.

    Gewoon vertellen tegen haar morgen, ''Mam, ik zit nog met iets...'' en dan vertellen dat je het niet zo leuk vind als iemand over jouw zaken bepaald.
    Misschien is even met je broer praten ook wel een goed idee, aangezien hij het aan je moeder heeft gevraagd ook al had hij al antwoord van jou gekregen.


    Ik had dat dus gezegd waarop zei reageerde met dan regel ik niks meer.

    Maar het heeft allemaal geen nut .
    Mijn broer zitbap 3 jaar thuis omdat hij niet kan werken maar je moet hem dwingen iets in het huis te doen. Ik werk 2 a 3 dagen in de week en zaterdag scouting en vaak doe ik of het hele huis of met de strijk of iets. Hij doet niks. En mijn moeder is daar dan heel blij mee maar er veranderd hier helemaal niks hoe vaak ik het ook geef. Als ik een boer laat per ongeluk krijg ik gezeik, hij niet. Ga ik een keer door de week om half 1 slapen gezeik terwijl mijn broer elke dag tot 3 uur op blijft en tot 11 uur uitslaapt.

    Ik ben er zo klaar mee, dat ik niet kan wachten om op mijzelf te wonen.

    Tuurlijk ik houdt van ze en vaak gaat het wel goed en shit. Maar op vakantie ging het precies zo. Ik kreeg commentaar als ik de tafel niet mee uutruimde maar meneer moest altijd toevallig naar de wc


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk altijd maar zo: Ik mag dan al 24 zijn, maar zolang ik bij m’n moeder onder één dak woon en zij iedere avond voor eten zorgt, mag ze me nog net zo veel rond commanderen als toen ik 4 was. :W


    Sattler schreef:
    Ik denk altijd maar zo: Ik mag dan al 24 zijn, maar zolang ik bij m’n moeder onder één dak woon en zij iedere avond voor eten zorgt, mag ze me nog net zo veel rond commanderen als toen ik 4 was. :W
    zeker wel maar zij bepaald niet over mijn auto waar ik alle kosten voor betaal. Ze wilt dat wij zelf meer dingen doen en regelen maar elke keer is ze ons voor. Vaak in haar enthousiasme en goed bedoeld maar als je zelf iets wilt vertellen wat je gedaan hebt of iets en de ander weet dat al dan is dat zeer irritant

    Het gaat dus niet om rond commanderen want daarover ben ik het eens maar het gaat over dat ze ons wilt leren hoe het leven werkt maar ze blijft voorkauwen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn moeder is ook zo. Ik heb een periode gehad dat ik dat heel irritant vond, maar inmiddels merk ik het wel dat ze het zelf niet echt in de gaten heeft. Ze is dan ook gekwetst als ik er wat van zeg en kan net zo reageren als jij. Dat komt omdat zij denkt dat ze me echt helpt en het dan hard aamkomt als die hulp niet gewenst blijkt.
    Inmiddels bedank ik maar gewoon en doe ik daarna m'n eigen ding.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Waddeneiland schreef:
    Mijn moeder is ook zo. Ik heb een periode gehad dat ik dat heel irritant vond, maar inmiddels merk ik het wel dat ze het zelf niet echt in de gaten heeft. Ze is dan ook gekwetst als ik er wat van zeg en kan net zo reageren als jij. Dat komt omdat zij denkt dat ze me echt helpt en het dan hard aamkomt als die hulp niet gewenst blijkt.
    Inmiddels bedank ik maar gewoon en doe ik daarna m'n eigen ding.


    Dat kan ik dus niet het dan maar negeren. Ik heb. Een hoop hier in huis wat ik negeer maar dit vind ik irritant. Ik snap het ze wilt ons helpen en shit maar ze moet ook begrijpen dat ik langzaamhand op 2 benen wil gaan staan. Ze weet dat ik over 3 a 4 jaar op mijzelf ga maar ze zeurt als we niks doen maar zeurt ook als we er wat ik zeggen ongeacht hoe je het verwoord . Nu eindigt het ermee dat zij lekker ligt te slapen en ik de 9gen uit mijn kop jank omdat ik mij klote voel. Wat eindigt met morgen ben ik moe en chagrijnig en zegt ze dan had je eerder moeten gaan slapen...


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik kan wel begrijpen dat je over je eigen spullen 'de baas' wilt zijn. (Ik wist even geen beter woord). Je moeder is waarschijnlijk gewoon op haar teentjes getrapt, omdat jij er tegenin gaat. Je moet het niet zo nauw nemen, denk ik. Als ik je topic lees, ziet het een beetje ernaar uit dat jij volwassen wordt, zelf dingen wilt gaan regelen, maar misschien wilt je moeder dat nog niet loslaten.
    ze zal toch in moeten zien dat jij ouder wordt. En heb je wel eens een gesprek met je moeder gehad over de taakverdeling in huis? (En dan niet direct na een taak, maar gewoon een los moment?)


    It's never gonna happen, Guys.

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Ik had dat dus gezegd waarop zei reageerde met dan regel ik niks meer.

    Maar het heeft allemaal geen nut .
    Mijn broer zitbap 3 jaar thuis omdat hij niet kan werken maar je moet hem dwingen iets in het huis te doen. Ik werk 2 a 3 dagen in de week en zaterdag scouting en vaak doe ik of het hele huis of met de strijk of iets. Hij doet niks. En mijn moeder is daar dan heel blij mee maar er veranderd hier helemaal niks hoe vaak ik het ook geef. Als ik een boer laat per ongeluk krijg ik gezeik, hij niet. Ga ik een keer door de week om half 1 slapen gezeik terwijl mijn broer elke dag tot 3 uur op blijft en tot 11 uur uitslaapt.

    Ik ben er zo klaar mee, dat ik niet kan wachten om op mijzelf te wonen.

    Tuurlijk ik houdt van ze en vaak gaat het wel goed en shit. Maar op vakantie ging het precies zo. Ik kreeg commentaar als ik de tafel niet mee uutruimde maar meneer moest altijd toevallig naar de wc

    Is dat geen mogelijkheid? Het is natuurlijk duur, maar als je student bent kan je eventueel lenen, als je echt graag wil.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Rhyme schreef:
    Ik kan wel begrijpen dat je over je eigen spullen 'de baas' wilt zijn. (Ik wist even geen beter woord). Je moeder is waarschijnlijk gewoon op haar teentjes getrapt, omdat jij er tegenin gaat. Je moet het niet zo nauw nemen, denk ik. Als ik je topic lees, ziet het een beetje ernaar uit dat jij volwassen wordt, zelf dingen wilt gaan regelen, maar misschien wilt je moeder dat nog niet loslaten.
    ze zal toch in moeten zien dat jij ouder wordt. En heb je wel eens een gesprek met je moeder gehad over de taakverdeling in huis? (En dan niet direct na een taak, maar gewoon een los moment?)


    Al zo vaak. En dat levert op dat ze steeds zegt m'n broer aan te geven dat hij uit zichzelf wel eens wat mag doen maar hij doet er niks mee en hij word er dan niet meer op aangesproken.

    Op mijzelf wonen is en nog te duur en ik ben geen student meer


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Sattler schreef:
    Ik denk altijd maar zo: Ik mag dan al 24 zijn, maar zolang ik bij m’n moeder onder één dak woon en zij iedere avond voor eten zorgt, mag ze me nog net zo veel rond commanderen als toen ik 4 was. :W

    Haha zoveel waarheid. ^


    ars moriendi

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Al zo vaak. En dat levert op dat ze steeds zegt m'n broer aan te geven dat hij uit zichzelf wel eens wat mag doen maar hij doet er niks mee en hij word er dan niet meer op aangesproken.

    Op mijzelf wonen is en nog te duur en ik ben geen student meer


    Hmm.. Dat maakt het lastig. En een schema maken van de klusjes?
    Zo komt er wel meer verplichting achter (ook denk ik voor jezelf), maar misschien doet haar dat wat meer aansporen tot je broer aan het werk zetten?
    Ze zal toch ergens wel beseffen en zien dat hij niets doet?


    It's never gonna happen, Guys.