• Hallo Q,

    Ik heb de laatste tijd veel zitten nadenken over nieuws en hoe dat wordt verspreid, want ik vind het niet alleen een erg interessante vraag, maar ook een beetje een enge, soms. Dat ligt wel meer aan de antwoorden dan aan de vraag, want daar is verder weinig mis mee. (nerd)

    Maar goed, ik vroeg me dus af: hoe komen jullie aan je nieuws? Via het NPO journaal, Hart van Nederland, een papieren krant, een website zoals nu.nl, Facebook, Tumblr, YouTube, de BBC, een podcast, je ouders, voorspellingen gebaseerd op theeblaadjes?

    Volg je het nieuws überhaupt bewust, of krijg je gewoon toevallig af en toe iets mee? En let jij op hoe onafhankelijk (of juist niet) de bronnen waar je je nieuws vandaan haalt zijn?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eiland schreef:
    Via die nieuwswidget die je krijgt als je op een iPhone helemaal naar links swiped. Die wordt gevoerd door NOS tho.

    Same. Dat is eigenlijk het enige waar ik naar kijk. De rest krijg ik hier en daar mee. :')


    Caution first, always.

    Het NOS journaal, het NRC, die nieuws widget van iPhone als je naar rechts/links (?) swipet, NOS kort op insta, NOS snaplines op snapchat, snapchat stories... idk

    [ bericht aangepast op 22 juni 2018 - 22:52 ]


    I just caught the wave in your eyes