• Dat heb ik vandaag eens bekeken en toen kwam ik een mooi oogschaduwpalette tegen van Huda Beauty. Nu weet ik dat dit geen goedkoop merk is, als in Essence of Catrice prijzen. Volgens mij ook niet in Nederland te koop, want als ik het in typ op google krijg ik Engelse websites. Maar op Marketplace bieden ze dus een oogschaduwpalette aan voor €10, eentje met negen kleuren en als je die in het buitenland bestelt ben je al gauw €23 of meer (omgerekend) kwijt ervoor. Dus ik dacht een mooi koopje en is dit wel echt? Want hoe kan iemand dat zo goedkoop aanbieden?

    Dus heeft iemand ooit op Marketplace make-up gekocht voor minder dan de originele prijs?


    Physics is awesome

    Ik heb echt nul ervaring met Marketplace, maar door Youtube weet ik wel dat er altijd enorm veel fake palettes worden geproduceerd en verkocht, van alle merken. Deze schijnen ook vaak gevaarlijke stoffen te bevatten of gewoonweg vol te zitten met bacteriën. Ik zou dus eerlijk gezegd wel oppassen als je het voor zo'n prijs zou kopen.


    Caution first, always.

    Niet kopen. Als het zo een lage prijs is, dan is het zeker een fake. En fake palettes die namaak zijn komen vaak uit China etc waar je dus niet weet welke ingredienten erin zitten want de verpakking wordt ook gekopieerd. (Echt niet kopen, je kan er zo een slechte reacties van hebben!)

    Als het een merk is dat het een beetje onrechtsstreeks gekopieerd heeft dan is het een andere zaak (bijv makeup revolution die chocoladebars, is er eentje dat een dupe is voor het huda beauty palette)


    A to the Z

    Pallettes van Huda beauty zijn toch iets van 50 euro of ben ik nou gek (cat)
    Ik zou het zeker niet kopen en m'n geld investeren in iets waarvan ik wel weet dat het prima qualiteit is (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik zou het niet doen. Zelfs al is ie echt als ie al open is geweest is heel onhygiënisch om make up te delen. De I heart make up revolution chocolate bars zijn een goedkoop en goed alternatief. (:


    The truth is out there.

    Ik zou het niet doen, op Aliexpress kun je die palettes ook kopen voor een tientje per stuk dus ik denk dat deze ook fake is.. Daarbij ben ik het eens met Einzelganger dat het best onhygiënisch is om make-up tweedehands te halen.


    Life is a beautiful struggle

    Azriel schreef:
    Pallettes van Huda beauty zijn toch iets van 50 euro of ben ik nou gek (cat)
    Ik zou het zeker niet kopen en m'n geld investeren in iets waarvan ik wel weet dat het prima qualiteit is (flower)


    Ligt eraan welke, denk ik. Ik wilde er een met negen oogschaduwkleuren dus ik denk dat die iets goedkoper zijn dan een palette met bijvoorbeeld 15 of meer kleuren.


    Physics is awesome

    Noct schreef:
    Ik heb echt nul ervaring met Marketplace, maar door Youtube weet ik wel dat er altijd enorm veel fake palettes worden geproduceerd en verkocht, van alle merken. Deze schijnen ook vaak gevaarlijke stoffen te bevatten of gewoonweg vol te zitten met bacteriën. Ik zou dus eerlijk gezegd wel oppassen als je het voor zo'n prijs zou kopen.


    Ja, mijn gezonde verstand zei ook al dat het waarschijnlijk niet voor zo "goedkoop" kon. Maar ja, de koopjesjager in mij stond nog net niet te juichen.


    Physics is awesome

    Pixielisje schreef:
    Niet kopen. Als het zo een lage prijs is, dan is het zeker een fake. En fake palettes die namaak zijn komen vaak uit China etc waar je dus niet weet welke ingredienten erin zitten want de verpakking wordt ook gekopieerd. (Echt niet kopen, je kan er zo een slechte reacties van hebben!)

    Als het een merk is dat het een beetje onrechtsstreeks gekopieerd heeft dan is het een andere zaak (bijv makeup revolution die chocoladebars, is er eentje dat een dupe is voor het huda beauty palette)


    Dankjewel voor de informatie.

    Weet je toevallig ook welke van de chocoladebars een dupe is van een Huda Beauty palette? Ik heb namelijk wel zitten kijken naar Make-up revolution chocolade bars.


    Physics is awesome

    Einzelganger schreef:
    Ik zou het niet doen. Zelfs al is ie echt als ie al open is geweest is heel onhygiënisch om make up te delen. De I heart make up revolution chocolate bars zijn een goedkoop en goed alternatief. (:


    Ik neem aan dat ze ongeopende palettes verkoopt.

    Ik heb al naar de Chocolade bars zitten kijken. Ook bij onder andere Kruidvat en Etos, maar ik kan niet kiezen.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2018 - 12:10 ]


    Physics is awesome

    Mefisto schreef:
    Ik zou het niet doen, op Aliexpress kun je die palettes ook kopen voor een tientje per stuk dus ik denk dat deze ook fake is.. Daarbij ben ik het eens met Einzelganger dat het best onhygiënisch is om make-up tweedehands te halen.


    Ik snap wat je bedoelt met tweedehands, maar ik denk dat deze persoon Marketplace meer als een soort webshopje gebruikt om spullen (nieuw) te verkopen.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Dankjewel voor de informatie.

    Weet je toevallig ook welke van de chocoladebars een dupe is van een Huda Beauty palette? Ik heb namelijk wel zitten kijken naar Make-up revolution chocolade bars.


    De rose gold chocoladebar is een dupe voor het rose gold palette van huda!
    Maar als ik je iets mag aanrader van merk voor oogschaduws dan is het eigenlijk wel Morphe!
    Die zijn niet zo duur en echt goed. Supergoede website ook om van te bestellen (ik had eens een palette met een gebroken pan en heb gewoon helemaal gratis een nieuwe gekregen.) Het zijn echt goede oogschaduws en zeker voor de prijs dan nog! Ik heb het jaclyn hill palette en het is echt super.
    Ik heb zelf twee chocoladebars en ik vind het wel ok kwaliteit, maar de felle kleurem (ik heb de orange variant) pakken niet zo goed soms met bepaalde borstels. Dat vind ik heel vervelend. Bij morphe of bij too faced (ik heb de sweet variant van hun chocolate bar) heb je dat niet en zijn de matte oogschaduws heel boterig.
    Als je de kleuren van huda natuurlijk echt wilt, is dat natuurlijk wel een andere zaak. Ik weet niet of morphe ook dupes heeft voor huda maar ze hebben veel verschillende paletten dus je moet maar eens kijken dan. :p


    A to the Z

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ik snap wat je bedoelt met tweedehands, maar ik denk dat deze persoon Marketplace meer als een soort webshopje gebruikt om spullen (nieuw) te verkopen.

    Hmm ja dat snap ik. Ik snap ook dat het heel verleidelijk is (ik had een verslaving van fake make-up kopen op ali) maar je merkt dat de kwaliteit gewoon heel slecht is en je hebt werkelijk geen idee wat er in zit. Ik gebruik het zelf dan ook niet meer omdat je er allergische reacties op kunt krijgen.


    Life is a beautiful struggle

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ik neem aan dat ze ongeopende palettes verkoopt.

    Ik heb al naar de Chocolade bars zitten kijken. Ook bij onder andere Kruidvat en Etos, maar ik kan niet kiezen.


    Ik zou niet uit gaan van de goedheid van mensen tbh haha! Ik heb zelf de oranje variant en hij is heel praktisch en mooi. Ik ben er dol op!


    The truth is out there.