• Hoi hoi! Ik ben op zoek naar dramatische boeken met romantiek erin. Een echte tranentrekker waaruit je mooie quotes kunt halen. Kortom, gewoon een heel mooi boek. Hebben jullie suggesties? (bloos)


    The sun will rise and we will try again.

    Hmm het enige boek waar ik aan moet denken dat ik echt heel mooi vond is 'the picture of Dorian Gray' van Oscar Wilde maar dat is niet een romantisch boek en dus niet wat je zoekt. (Al is het wel een aanrader)
    Ik zal even nadenken voor je!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik ken welgeteld twee redelijk dramatische boeken, maar die zijn zonder romantiek '(Schaduwkind' en 'De onderwaterzwemmer'). Weet ook niet heel zeker of ze onder drama vallen, ze waren een beetje een apart genre, denk ik.
    Voor de rest misschien 'Simon vs the Homosapien Agenda'? Verder dan dat kom ik niet :')
    Misschien de klassieker 'Pride en Prejudice' nog?

    [ bericht aangepast op 7 juli 2018 - 13:41 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vind de boekenreeks van Jojo Moyes wel een aanrader als het gaat om drama en romantiek. Me before you, After you en Still Me.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    De boeken van John Green vind ik stuk voor stuk geweldig.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Bedoel je romantiek als in de stroming of als in liefde? En wil je echt literatuur of mogen het ook “simpele” boeken zijn?


    I just caught the wave in your eyes

    Cro schreef:
    Bedoel je romantiek als in de stroming of als in liefde? En wil je echt literatuur of mogen het ook “simpele” boeken zijn?


    De liefde. Mogen allebei. Liefst in het Engels (:


    The sun will rise and we will try again.