• Hooi! (:

    Jeetje, wat is dit anders zeg, om een topic te maken! Dat is even flink wennen! :'D

    Maar goed, ik heb een aantal onderwerpen die ik graag met jullie wil bespreken! Een stuk of vier onderwerpen, om precies te zijn, hahaha. Want ik kan alles net zo goed in één topic droppen, ipv duizenden (oke, vier dus) topics aan te maken, dacht ik zo.


    1) JUBILEUM! FEEST! WOOHOO!
    Want sinds 19 april dit jaar ben ik maar liefst 10 jaar lid van Quizlet! YEAAAHHH! PARTY!
    Oftewel, ik ben nu 21 en zit hier al sinds mijn 11e. Dankzij Tokio Hotel ben ik lid geworden, en stiekem mis ik die hype nog steeds wel hoor. En de verhalen die te lezen waren door quizzen te ''maken''.
    Ik heb hier heel veel mensen leren kennen. Met sommigen ben ik lang bevriend geweest, met anderen waren het vluchtige gesprekken. Mijn vriendenkring op Quizlet heeft met de tijd een behoorlijk aantal keer gewisseld. Wat opzich ook niet gek is, aangezien men zich ontwikkeld en een groot gedeelte van de mensen die ik destijds sprak niet eens meer op deze site te vinden is. Ik voel me een oud lid, lol.
    Maar ik ben wel dankbaar voor de vrienden die ik hier heb gehad- en die ik hier nog steeds heb. Dankbaar voor alle mensen en dankbaar over hoe men schijnbaar tegen me aankijkt als ik het Complimententopic mag geloven. Ik kan me niet heugen dat ik ooit écht problemen/ruzies heb gehad hier op Quizlet, en ook dáár ben ik erg dankbaar voor.
    Natuurlijk zijn er altijd wel dingen aan de hand op Quizlet. En er komt echt wel onenigheid voor. Maar persoonlijk ben ik blij dat ik er niet echt vaak erg in betrokken ben. Ik doe hier op Quizlet gewoon lekker mijn ding, en dat bevalt me prima. Jullie bevallen mij prima.

    Dankjulliewel voor deze jaren, en op naar meer!



    2) FINLAND! OMGOMGOMG!
    Aanstaande maandag ga ik naar freaking Finland!!! Van de 16e totmet de 22e. Het is met een groep mensen die -net als ik- Gille de la Tourette hebben. Via een of andere subsidie (blablabla) was het mogelijk om met vier landen (Nederland, Duitsland, Noorwegen en Finland) een soort Tourettekamp in Finland te hebben. Per land mogen er maximaal tien deelnemers mee, en van Nederland ben ik er één van!
    We gaan maandag vroeg weg, en zullen pas laat in de avond in jongerencentrum Piispala te Kannonkoski aankomen. Wat een namen zeg! :')
    Het is echt suuuuuuuper mooi daar. Mijn fotocamera gaat dan ook natuurlijk mee, en ik heb het ook voor elkaar weten te krijgen dat ik mijn accordeon mee kan nemen! Er zijn meerdere muzikanten, dus dat wordt lekker jammen!
    Sinds ik het accordeonspelen sinds een half jaar nogal heb opgegeven zolang ik nog bij mijn ouders woon, ben ik heel blij dat ik eindelijk weer eens kan spelen. <3
    Eén van de Nederlanders die ook mee gaat op het Tourettekamp, gaat de hele week vloggen! Klik hier voor een introductiefilmpje en abonneer gerust als je onze week met ons wilt mee beleven!



    3) Behandeling, EINDELIJK!
    Zoals jullie wellicht weten, gaat het verre van goed met mij. Inmiddels is dan ook vastgesteld dat ik persisterende depressie en Gille de la Tourette heb. De thuissituatie werkt ook niet mee. Ik doe eigenlijk álles voor de hondenkennel (en geloof me, we hebben echt heel veel honden en momenteel ook super veel puppies!) en dan ook nog eens het normale huishouden. Mijn ouders bedanken me wel, maar aangezien ze dat ook doen wanneer ik letterlijk niets heb uitgevoerd, geloof ik ze niet meer echt. Daarbij heb ik AL mijn hobby's opgegeven, sinds mijn ouders continue commentaar hebben of mijn spullen uit handen pakken en ''even laten zien hoe het wél moet''. Het is super vervelend. Ik mag ook amper zelf beslissingen maken, want mijn ouders zijn bang dat ik fouten ga maken en willen dus alles voor mij doen. Maar ik moet toch óoit leren om zelf dingen te doen?
    Ik ben niet bepaald in staat echt te werken, want ik ben compleet vastgelopen inmiddels door al het drama. Betaald krijg ik niet, ik moet mijn handje ophouden bij mijn ouders als ik iets wil. Dus ik heb geen eigen geld en dat betekend geen mogelijkheid tot eigen woning momenteel.

    Maar goed. Ik zit tegenwoordig bij het GGZ Drenthe. Daar ben ik dus getest voor die depressie en Tourette. De arts wil me nog geen officiële labels geven, daar gaan we namelijk de 23e even over bellen en dan legt ze me de voor- en nadelen uit over het hebben van labels. Ik krijg namelijk in mijn omgeving van iedereen verschillende meningen en verhalen en ik snap absoluut niet hoe ik nu aan geld kan komen en wat ik wel of niet moet doen. Bij het GGZ hebben ze ook een verpleegster. Die kan je helpen met uitkering en woning etc. Alleen ik heb nu een brief gekregen dat ik daar freaking 17 september terecht kan. Duurt mij om heel eerlijk te zijn veelste lang. Maar volgens mij heb ik niet echt de mogelijkheid om dit te vervroegen? Aangezien ik al op een wachtlijst stond... Maar mijn nood om op mezelf te zijn en aan mezelf te kunnen werken is echt gigantisch groot. Ik wordt met de dag depressiever. Kom uit bed omdat ik verantwoordelijkheden heb, maar ik voel mij zo. verdomd. slecht.

    Er is een plan van aanpak voor de depressie, dus yay. Twee cursussen. Eentje van 4 maandagen (heb er inmiddels eentje gehad) over wat depressie precies is en doet etc. Hier gaat mijn moeder naar mee, het is namelijk ook bedoelt voor mensen in je omgeving om mee te gaan en erover te leren. Mijn vader wil er echter absoluut niets vanaf weten, en dat vind ik echt super jammer. Hij vindt dat ik me ''er maar even gewoon overheen moet zetten'' en wil niet begrijpen dat me dat niet lukt. Hij probéért zich niet eens in te leven voor mijn gevoel.

    Na deze curus komt er een cursus voor mij om te leren omgaan met de depressie en hoe ik het tegen kan gaan. Het is geen therapie, maar echt een cursus waarin je handvatten krijgt. Ik denk dat ik meer behoefte heb aan de groepstherapie, maar het wordt dus deze cursus. Weet eigenlijk niet of er überhaupt therapie is, maar dit is tenminste al iets. Ik hoop op verbetering.



    4) PUPPIES! WOEF!
    Jep! We hebben dan wel momenteel een lading pups, maar we hebben nog twee hoogzwangere Beaglier teven. Dikkie en Suzy! :Y) En Dikkie is eigenlijk gisteren al uitgerekend, maar nog niet bevallen. En ik hoop zóóó dat ze zometeen gaat bevallen! Ze geeft nog niet al teveel tekenen, maar ik ben gewoon super ongeduldig. Dikkie is mijn lievelings Beaglier, dus ik vind het daardoor extra leuk! En ik hóóp dat er geen bevalling komt op de nacht van zondag op maandag, want ik moet dan namelijk al tussen zes uur en half zeven in de ochtend van huis weg om naar Schiphol te gaan voor de reis naar Finland! :'D



    Zo. Dit was mijn nieuws van de afgelopen tijd. Er is natuurlijk nog wel veel meer gebeurt, maar dan wordt het een heel boekwerk, hahaha.

    Hoe gaat het met jou? ^^

    [ bericht aangepast op 13 juli 2018 - 22:39 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    1) WHOOP WHOOP, FEESTJE! *O*
    Dat er nog vele jaren bij mogen komen! Ik weet dat we de laatste tijd wat minder contact hadden, maar daar gaan we verandering in maken!
    You're awesome!(kudo)

    2) Ik wil ook graag eens naar Finland, lijkt me een onwijs mooi land! Geweldig dat je er naartoe kan via dat speciaal project!

    3) Meh, ik leef met je mee!
    Vind het zonde dat je het gevoel hebt dat jouw inspanningen niet gewaardeerd worden door je ouders.

    Kan je niet in overleg gaan voor een vroegere afspraak? Misschien begrijpen ze je situatie en kunnen ze iets proberen te regelen?

    En die reactie van je vader vind ik eigenlijk echt niet oké. Depressie is een veel groter probleem dan je er zomaar even over zetten. Dat is het nadeel dat mensen het nog altijd veel te erg onderschatten. Gelukkig gaat je mama wel mee. Hoop dat jij/jullie er iets aan hebben!

    Mja, je moet het een kans geven, als deze therapie niet werkt kan je altijd nog verder kijken en ze zullen je voldoende begeleiden. Als het er op aankomt zullen ze je zeker laten aansluiten in een groepstherapie.(:

    4) BLAF! Ik pers mee!*O*

    [ bericht aangepast op 13 juli 2018 - 23:00 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    1) WHOOP WHOOP, FEESTJE!

    Noooooo, te snel, was nog niet klaar, lees deze reactie nog niet.D':


    Too late! HAHAHA :'D Ik ga stuk hier! Heb ik zó'n giga lap tekst, en dan zo'n korte opmerking. Ben ik van jou niet gewend hoor! x'D hahahaha


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Fielding schreef:
    (...)

    Too late! HAHAHA :'D Ik ga stuk hier! Heb ik zó'n giga lap tekst, en dan zo'n korte opmerking. Ben ik van jou niet gewend hoor! x'D hahahaha


    Heb er nog een zinneje aan toegevoegt!:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Heb er nog een zinneje aan toegevoegt!:Y)


    Een klein zinnetje maar. (blush)

    [ bericht aangepast op 13 juli 2018 - 23:13 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Debbaut schreef:
    1) WHOOP WHOOP, FEESTJE! *O*
    Dat er nog vele jaren bij mogen komen! Ik weet dat we de laatste tijd wat minder contact hadden, maar daar gaan we verandering in maken!
    You're awesome!(kudo)

    2) Ik wil ook graag eens naar Finland, lijkt me een onwijs mooi land! Geweldig dat je er naartoe kan via dat speciaal project!

    3) Meh, ik leef met je mee!
    Vind het zonde dat je het gevoel hebt dat jouw inspanningen niet gewaardeerd worden door je ouders.

    Kan je niet in overleg gaan voor een vroegere afspraak? Misschien begrijpen ze je situatie en kunnen ze iets proberen te regelen?

    En die reactie van je vader vind ik eigenlijk echt niet oké. Depressie is een veel groter probleem dan je er zomaar even over zetten. Dat is het nadeel dat mensen het nog altijd veel te erg onderschatten. Gelukkig gaat je mama wel mee. Hoop dat jij/jullie er iets aan hebben!

    Mja, je moet het een kans geven, als deze therapie niet werkt kan je altijd nog verder kijken en ze zullen je voldoende begeleiden. Als het er op aankomt zullen ze je zeker laten aansluiten in een groepstherapie.(:

    4) BLAF! Ik pers mee!*O*



    1) Lief, dankjewel! 😘
    You're freaking awesome as well! Vond het echt gewéldig je te hebben kunnen meeten in Rdam! Hoelang kennen we elkaar nu inmiddels eigenlijk wel niet? 🤔

    2) kom mee in mn koffer dan! Is gezellig! _O_

    3) naja dunno... Sowieso ga ik eerst gewoon ff lekker ontspannen en genieten in Finland. En ik hoop dat de arts me eventueel genoeg verder kan helpen zodat ik zelf op pad kan voor een of andere uitkering. Maar eigen huisje zal m dit jaar vast niet worden, ben ik bang. :c

    En mn pa zn reactie is verre van fijn, inderdaad. Gelukkig probeert mn moeder er wel voor me te zijn. Hoewel zij zich juist vaak niet aan dr woord houdt en papa wel. Zucht. Ouders.

    Maar ik ben benieuwd naar de cursusvorderingen! Of het wat zal zijn of niet. Tis tenminste meer dan niets. ^^

    4) ga jij ook bevallen van puppy's dan? 🤔 ben heeeeel benieuwd hoe die er dan uit komen te zien hoor! 😋


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    10 jaar alweer, jeetje!

    Super leuk dat je op kamp gaat, hopelijk ontmoet je veel mensen waar je lekker me kunt gaan kletsen en informatie uit gaat wisselen.. Houd mij op de hoogte met foto's, jij! c:

    Eindelijk ook behandeling en dat is ook heel positief nieuws. Over je thuissituatie hebben wij heb al eens via whatsapp gesproken en die is alles behalve positief :c
    Ik hoop trouwens echt dat de behandelingen een beetje verlichting gaan geven en je gaan helpen.

    En poeppies zijn altijd leuk! Ik wil echt een keer langskomen om ze te bewonderen!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleOwlet schreef:
    10 jaar alweer, jeetje!

    Super leuk dat je op kamp gaat, hopelijk ontmoet je veel mensen waar je lekker me kunt gaan kletsen en informatie uit gaat wisselen.. Houd mij op de hoogte met foto's, jij! c:

    Eindelijk ook behandeling en dat is ook heel positief nieuws. Over je thuissituatie hebben wij heb al eens via whatsapp gesproken en die is alles behalve positief :c
    Ik hoop trouwens echt dat de behandelingen een beetje verlichting gaan geven en je gaan helpen.

    En poeppies zijn altijd leuk! Ik wil echt een keer langskomen om ze te bewonderen!


    Haha jaa, zo lang al weer! x'D

    Dankjewel! En foto's zullen er zéker gemaakt worden! En Michiel dus met zn vlogs. ^^

    Uhu, inderdaad! Ik hoop dat het een beetje positief effect op me zal hebben, de behandeling. En qua thuis, ik moet gewoon het huis uit en daar hulp bij krijgen. xp Zucht...

    Kom langs dan! _O_ Hahah x'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gefeliciteerd met je jubileum! Een decennium op Q, wow. *O*

    Op de rest heb ik via whatsapp al wel gereageerd, maar ik geloof dat ik de exacte datum van vertrek naar Finland nog niet precies wist. Dat komt al heel snel dichterbij! Wat spannend. :9~


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Gefeliciteerd met je jubileum! Een decennium op Q, wow. *O*

    Op de rest heb ik via whatsapp al wel gereageerd, maar ik geloof dat ik de exacte datum van vertrek naar Finland nog niet precies wist. Dat komt al heel snel dichterbij! Wat spannend. :9~


    Jaaa! Hoelang zit jij hier eigenlijk inmiddels? 🤔

    En jep. Vannacht/morgenochtend om half vijf gaat mn wekker. Om tegen half6/6uur (plannen zijn vervroegd) weg te rijden naar Schiphol. Uugh. 😭
    But thank you!!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dikkie is vandaag trouwens bevallen van 6 pups!
    4 black&tan, 1 ruby en 1 blenheim. Yay! ❤🐶🐾


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Fielding schreef:
    Dikkie is vandaag trouwens bevallen van 6 pups!
    4 black&tan, 1 ruby en 1 blenheim. Yay! ❤🐶🐾


    Van harte gefelicteerd met de pups! Blij voor je dat je er toch nog bij kon zijn.

    Hoop dat je nog wat kan slapen voordat je naar Finland gaat. Ik hoop dat je daar kan genieten, relaxen en thuis even kan vergeten. Veel plezier!


    Physics is awesome

    Wat super allemaal! Ik ben echt blij voor je voor alle mooie dingen die in het verschiet liggen! ❤️

    Momenteel gaat het met mij goed. Ik heb afgelopen week mijn rijbewijs gehaald en zojuist heb ik gehoord dat ik meer uren mag gaan maken op werk.


    26 - 02 - '16