• Hey, ik kreeg gisteren een ideetje wat misschien leuk is om te doen op Q, mocht hier genoeg animo voor zijn.

    Het idee: blind-dates met Q'ers. Het is de bedoeling dat een aantal mensen zich inschrijven en ik ga die mensen vervolgens koppelen voor een gesprekje (ik ga zelf ook nog wat originele vragen verzamelen om een gesprek op gang te brengen bijvoorbeeld). Het is de bedoeling dat Q'ers die elkaar nog nooit gesproken hebben elkaar kunnen leren kennen (daarom dat ik waarschijnlijk ook ga vragen wie de goede vrienden zijn van een Q'er, zodat hij/zij zeker weten bij een nieuwe persoon terecht komt). Het zou cool zijn als je het helemaal blind zou kunnen doen (dus dat je ook niet weet welke user je voor je hebt), maar ik denk niet dat zoiets mogelijk is (mocht dit wel mogelijk zijn op de een of andere manier: ik sta open voor suggesties). Mochten er mensen zijn die echt een hekel hebben aan een bepaalde user, kan ik daar ook rekening mee houden in het koppelen, maar het zou ook leuk zijn als mensen er misschien voor open staan om een user die ze niet zo tof vinden op een andere manier te leren kennen en misschien verborgen gelijkenissen te ontdekken (oké, dit is misschien een beetje wishfull thinking). Als het meevalt, zou ik misschien ook verschillende rondes kunnen doen, maar zover zijn we nog niet :')

    Over hoe ik het allemaal precies zou aanpakken, ben ik niet helemaal uit. Maar mijn eerste vraag is of dit een leuk idee lijkt of dat hier misschien helemaal geen nood voor is. Mocht er genoeg animo voor zijn: iemand om te helpen organiseren is ook zeer welkom :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het klinkt echt leuk! Ik zou het wel leuk vinden -na de vakantie pas whoeps- maar wat zou het nut zijn? Bij een date is dit natuurlijk liefde, maar hebben we hier een doel? Of gewoon gezelligheid ofzo? En worden de gesprekken opgeslagen en naar iedereen bekend gemaakt?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Dit lijkt me echt tof!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wat een tof idee, ik zou hier zeker weten aan mee doen, maar misschien is het ook goed om uberhaupt de mensen die je goed kent door te geven (ook als het geen goede vrienden zijn.)

    Edit ik las even een tweede keer goed en dat stond er al in xD

    [ bericht aangepast op 17 juli 2018 - 16:52 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Wat een leuk idee! Ik zal wel mee willen doen! Als er genoeg animo hier voor is, dan zal ik wel even een paar mensen opnoemen die ik al goed ken. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Dit klinkt interessant. Ik ga subtiel dit in de gaten houden hehe


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wat een schattig idee! (bloos) Mocht je hulp nodig hebben, dan mag je altijd aankloppen.


    She's imperfect but she tries

    aarsvogel schreef:
    Het klinkt echt leuk! Ik zou het wel leuk vinden -na de vakantie pas whoeps- maar wat zou het nut zijn? Bij een date is dit natuurlijk liefde, maar hebben we hier een doel? Of gewoon gezelligheid ofzo? En worden de gesprekken opgeslagen en naar iedereen bekend gemaakt?

    Het doel is vriendschap :') Nee, maar ik hoor de laatste tijd zo veel over een zogezegd slechte sfeer en ik dacht dat dit misschien voor meer gezelligheid zou zorgen. Sowieso lijkt het me tof om mensen van Q beter te leren kennen :p

    En ik wou het sws pas na de vakantie doen wann iedereen terug is van vakantie enzo^^

    [ bericht aangepast op 17 juli 2018 - 17:14 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ohhh, een soortgelijk idee had ik lang geleden ooit, maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Ik vind het erg leuk klinken! (bloos)

    Als je echt compleet anoniem contact zou willen, zou je denk ik buiten Q de gesprekken moeten voeren, via accounts op andere websites die je niet van elkaar kent (je zou bij aanmelding kunnen vragen op wat voor andere sites iemand actief is en daar rekening mee proberen te houden bij matching, eventueel?). Of misschien bestaat er een soort chat waarmee zoiets mogelijk zou zijn? Iets Discord-Omegle-achtigs?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ohhh, een soortgelijk idee had ik lang geleden ooit, maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Ik vind het erg leuk klinken! (bloos)

    Als je echt compleet anoniem contact zou willen, zou je denk ik buiten Q de gesprekken moeten voeren, via accounts op andere websites die je niet van elkaar kent (je zou bij aanmelding kunnen vragen op wat voor andere sites iemand actief is en daar rekening mee proberen te houden bij matching, eventueel?). Of misschien bestaat er een soort chat waarmee zoiets mogelijk zou zijn? Iets Discord-Omegle-achtigs?

    Hmm, maar aan mensen vragen om een account aan te maken op een andere website voor gewoon een initiatief is misschien wat ver gezocht haha. Of ja, ik zou het bv niet leuk vinden om voor één keer een account aan te moeten maken :')
    Ik heb geen idee wat Discord of Omegle is :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dit is een super leuk concept, je zou bijvoorbeeld een platform als Omegle kunnen gebruiken om te zorgen dat de twee géén idee hebben met wie ze praten: Je zorgt gewoon dat beide een hele gekke tag gebruiken zodat ze met 100% tegen elkaar zullen praten, bijvoorbeeld je geeft twee mensen de opdracht om #123QuizletBlinds ofz als tag te gebruiken, die zal vast niet door iemand anders gebruikt worden, en voor ieder koppel doe je een ander getal ervoor :p

    Misschien dat je ook iets kan doen dat je mensen koppelt die bij elkaar in de regio wonen, dat zou het namelijk super leuk worden als er een vriendschap oid groeit (:
    Ik zou mezelf in ieder geval inschrijven voor wat friends making, hahah, need help in that department d:

    [ bericht aangepast op 17 juli 2018 - 17:28 ]


    Little do you know

    Etna schreef:
    (...)
    Hmm, maar aan mensen vragen om een account aan te maken op een andere website voor gewoon een initiatief is misschien wat ver gezocht haha. Of ja, ik zou het bv niet leuk vinden om voor één keer een account aan te moeten maken :')
    Ik heb geen idee wat Discord of Omegle is :')


    Omegle is een chat site waar je random mensen als gesprekspartner krijgt. Als je een tag invult krijg je random mensen met dezelfde tag, je hebt geen account nodig om te chatten en je kan kiezen voor videochat of gewoon chat zonder video, en omdat je dus geen account nodig hebt kun je volledig anoniem twee mensen koppelen omdat ze nog geen idee hebben wie ze voor zich hebben want je hebt ook geen usernames oid (:

    Discord is dan weer zoiets als Skype, je hebt een account nodig en je moet de persoon toevoegen waar je mee wilt chatten.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2018 - 17:31 ]


    Little do you know

    PluviophiIe schreef:
    (...)

    Omegle is een chat site waar je random mensen als gesprekspartner krijgt. Als je een tag invult krijg je random mensen met dezelfde tag, je hebt geen account nodig om te chatten en je kan kiezen voor videochat of gewoon chat zonder video, en omdat je dus geen account nodig hebt kun je volledig anoniem twee mensen koppelen omdat ze nog geen idee hebben wie ze voor zich hebben want je hebt ook geen usernames oid (:

    Discord is dan weer zoiets als Skype, je hebt een account nodig en je moet de persoon toevoegen waar je mee wilt chatten.

    Ahh, dan is Omegle misschien wel een goed idee ja (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ja, leuk! ^^

    Ik heb serieus al ruim een jaar dit idee ik mijn hoofd, maar nooit geweten hoe ik het moest aanpakken, hehe. Dus ik zeg doen!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Etna schreef:
    (...)
    Hmm, maar aan mensen vragen om een account aan te maken op een andere website voor gewoon een initiatief is misschien wat ver gezocht haha. Of ja, ik zou het bv niet leuk vinden om voor één keer een account aan te moeten maken :')
    Ik heb geen idee wat Discord of Omegle is :')


    Nee, een soort wegwerpaccounts aanmaken lijkt me inderdaad wat te veel gedoe. Ik bedoelde meer dat als twee mensen allebei op Tumblr blijken te zitten, je ze elkaars username daar zou kunnen geven en dan kunnen ze daar contact leggen, zonder dat ze weten welke Q user bij het Tumblr (of Twitter, oid) account hoort. Maar goed, veel mensen hebben natuurlijk hun naam ook wel in een bio of zo staan op zulke websites, dus ik weet niet hoe zinnig dat idee uiteindelijk was. Omegle klinkt veel makkelijker. (krul)

    Het enige obstakel bij Omegle is dat de twee gesprekspartners wel op hetzelfde moment aanwezig moeten zijn, volgens mij. Je kunt niet een berichtje sturen dat iemand later leest (toch?), dus dat vergt wat coördinatie.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan